Ajankohtaiset  |  Tapahtumat  |  Aihe: HMVY:n kalustosiirtoja 9.-11.9.2011  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Hannu Lehikoinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 94


« : Syyskuu 08, 2011, 21:58:26 »

HMVY:n Nokian höyryjuniin ja Riihimäen asematapahtumaan liittyvät kalustosiirrot ajetaan seuraavilla aikatauluilla:

Juna 12920 pe 9.9. Dr12 + Tk3 + 9 vaunua

Haapamäki 21:00
Vilppula 21:39/21:54
Orivesi 23:02/23:20
Tampere Viinikka 0:23   

Juna 12922 su 11.9. Dr12 + 7 vaunua

Tampere tavara 7:15
Lempäälä 7:38/7:47
Toijala 8:07
Hämeenlinna 8:51
Riihimäki asema 9:32   

Juna 12923 su 11.9. Ri-Tpet Dr12 + 7 vaunua, Tpet-Hpk Dr12 + Tk3 + 9 vaunua

Riihimäki asema 16:01
Hämeenlinna 16:47
Toijala 17:30/17:43
Tampere tavara 18:25/19:14
Orivesi 20:25/20:58
Vilppula 22:06/22:21
Haapamäki 22:58

Junat saattavat kulkea liikennetilanteen mukaisesti yllä olevista aikatauluista poiketen.

HMVY:n Nokian junien aikataulut: www.hmvy.fi

VR:n Riihimäen asematapahtumiin liittyvien junien aikataulut : http://www.vr.fi/fi/index/matkakohteet/junalla_tapahtumiin.html#Syyskuu    
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 09, 2011, 11:04:43 kirjoittanut Jape Ruotsalainen » tallennettu
Hannu Lehikoinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 94


« Vastaus #1 : Syyskuu 08, 2011, 22:01:28 »

Mikähän on oikea paikka tällaisille tiedoille? Kalenteriin nämä eivät mielestäni kuulu, mutta eihän tämä ole havaintokaan. Ylläpito siirtäköön tarvittaessa ja kertokoon mihin nämä pitäisi jatkossa laittaa.
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1410


« Vastaus #2 : Syyskuu 08, 2011, 23:00:13 »

Monta plussa-pistettä Hannulle ja HMVY:lle näistä "paljastuksista" - monta vuottahan vierähti siirtojen aikatauluajojen julkistamisesta. Varmaan monelle harrastajalle mieluista tietoa? Aikoinaan näistä vinkeistä taidettiin hairahtua usein metsään, joskus varsin kauaksikin (liikennetilanteet jne), mutta suuntaa-antavia olivat kuitenkin. Henk.koht. kannatan näiden tietojen julkaisemista, vinkki myös muille operaattoreille. Tpe-Ri-Tpe on taidettu taasen anoa poikkeuslupaa nopeuden nostoon (?) ja lupa hyväksytty (?) - ajoajat viitaisivat korkeampaan nopeuteen kuin sn35.
tallennettu
Hannu Lehikoinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 94


« Vastaus #3 : Syyskuu 09, 2011, 07:41:49 »

Aikataulutietoja ei ole ollut tarkoitus salata, mutta aina eivät ole "paukut riittäneet" niiden julkaisuun. Ajojen järjestelyissä on aika paljon paperityötä ja suunnittelua muutoinkin. Huru pääradalla päiväsaikaan on kuitenkin sen verran harvinaista nykyään, että aikatauluja ei voinut jättää julkaisematta. Yritetään olla jatkossa aktiivisempia, jos nämä kiinnostavat.

HMVY haki ja sai kesällä neljää liikennöintikertaa varten poikkeusluvan ajaa pääradalla ilman JKV:tä junana. Poikkeusluvan mukaisesti on ajettu Lättien siirto Turkuun Tampere-Toijala-välillä ja rautatiemuseopäivän kalustosiirrot Tampereen eteläpuolella. Poikkeusluvalla ajetaan vielä nämä siirrot ja Nokian höyryjunat Tampere-Lielahti-välillä. Luvassa on tiettyjä ehtoja turvallisuuden varmistamiseksi, kuten Porhankin saamassa poikkeusluvassa.

Vielä aikataulutietojen lisäämisestä vorgiin: Taisteluparin Nyman/Nylund sopuisasti esittämä aikatauluosio olisi looginen paikka näillekin.
tallennettu
Kjell Knapas
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 84


« Vastaus #4 : Syyskuu 09, 2011, 10:47:27 »

Olisiko mahdollista paljastaa poikkeusluvassa olevat ehdot turvallisuuden varmistamiseksi?
tallennettu
Jape Ruotsalainen
Ylläpito
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 309


« Vastaus #5 : Syyskuu 09, 2011, 11:02:58 »

Mielestäni voisi laittaa kalenteriin kunkin junan omana merkintänään. Eipähän mene niin helposti ohi, kun asiasta tulisi muistutus useaan kohtaan muuallekin.

Mahdollinen aikatauluketju ei välttämättä olisi niin hyvä, koska kalenterissa ollessaan, topic ei hautaudu muiden sekaan, vaan ajankohdan lähestyessä se suorastaan pomppaa silmille. Siirsin nyt kalenteriin siten, että on yhtenä tapahtumana. Katsotaan miten toimii.
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1691


« Vastaus #6 : Syyskuu 09, 2011, 11:16:28 »

Huru pääradalla päiväsaikaan on kuitenkin sen verran harvinaista nykyään, että aikatauluja ei voinut jättää julkaisematta. Yritetään olla jatkossa aktiivisempia, jos nämä kiinnostavat.

Tottahan nämä kiinnostavat!

Kiitos tiedosta, täytyy tulla mökiltä Kuurilassa oikein radanvarteen ihmettelemään.
tallennettu
Timo Salminen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 572


« Vastaus #7 : Syyskuu 09, 2011, 11:41:30 »

HMVY haki ja sai kesällä neljää liikennöintikertaa varten poikkeusluvan ajaa pääradalla ilman JKV:tä junana.

Tämähän viittaa siis siihen, että järjestelmä alkaa toimia mielekkäämmin kuin vuosina 2008/9 - 2010. Toivotaan parasta jatkoa.
tallennettu

"Jos ne henkilöt jotka sillon on ollu ja kualleet nousisvat nyt katsomaan [...] ni ne ei uskois ollenkan omia silmiäns." (Tallimies Kustaa Väre 1961)
Hannu Lehikoinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 94


« Vastaus #8 : Syyskuu 09, 2011, 16:44:00 »

Olisiko mahdollista paljastaa poikkeusluvassa olevat ehdot turvallisuuden varmistamiseksi?

Jos otan vapauden hieman tiivistää ja yksinkertaistaa viranomaisen monipolvisia tekstejä, niin museoliikennöitsijän on ennen liikennöintiä varmistettava Liikenneviraston Rataliikennekeskuksen kanssa, että olosuhteet eli esim. liikennetilanne ja turvalaitteiden toiminta liikennöitävällä osuudella mahdollistavat turvallisen liikennöinnin.

Erityisen positiivista päätöksessä on se, että Trafi toteaa perusteluissa huomanneensa museoliikenteen olevan turvallisempaa junana kuin vaihtotyönä. Tätä ei olekaan kovin montaa kertaa museoliikennöitsijöiden toimesta heille kerrottu...  Hymyilee
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #9 : Syyskuu 10, 2011, 00:34:54 »

Tämä on hemmetin hieno veto Trafilta, toivottavasti jatkossakin käytetään enemmän järkeä kuin henkilöstöpolitiikkaa (tarkemmin "henkilöstöpolitiikkaa") asioiden klaaraamiseen.

En malta olla lainaamatta tässä kohtaa paria mun viime vuonna kirjoittamaa juttua vorgiin:

Tässä eka: http://vaunut.org/keskustelut/index.php/topic,2434.msg15050.html#msg15050

Ja tässä toka: http://vaunut.org/keskustelut/index.php/topic,2434.msg15637.html#msg15637

Helvetin moni ihminen oli valmis teilaamaan mun Trafi-selvitykset koskien 1021-ajoja siksi, että se muuan Nyman haluaa estää kaiken museojunaliikenteen. Voitte itse jokainen katsoa yllä olevista linkeistä, mitä olette kirjoittaneet, mitä mieltä olette olleet ja niin edelleen. Kovat jätkät myöntäisivät tässä kohtaa virheensä. Seison edelleenkin väittämieni takana, enkä sanaakaan väitteistäni muuttaisi.

Toki nyt täytyy muistaa se fakta, että onhan tässä tapahtunut monta asiaa ja henkilömuutosta Trafin suunnalla ja niin edelleen, enkä todellakaan ole se "The Guy" tämän takana. Sen sijaan kiitos kuuluu varmastikin kaikille muille instansseille. Ehkä toi 1021-sekoilu ja siihen liittyvä selvityspyyntö auttoi edes vähän tämänkin homman julkituonnissa.

En halua olla sen enempää kenenkään kaveri, mutta toisaalta en halua tapellakaan kenenkään kanssa. Nyt on kuitenkin lyöty faktana pöytään se, että Trafissa toimii järki, ei mielivalta. S-Bonukset siitä hemmetin isolle joukolle tässä skenessä. Ai niin, mutta kun virkamiehille kylmä kahvi ja lämmin kaljakin on liikaa - pian tulkitsevat sen poliisissa ABC:n puoli-ilmaisella lounaalla konstaapelien kesken lahjukseksi.

(EDIT: lisäys alla oleva)

Hieman off topic, mutta kerron esimerkin hyvin lähellä elämääni olevalta media-alalta: kavereita riittää pisneksessä niin kauan kuin olet huipulla ja olet ns. hyvä jätkä. Jos puolestaan menestyt jatkuvasti paremmin kuin kollegasi, sua lyödään lättyyn. Jos olet eri mieltä kuin nimekkäimmät "starat", sua lyödään lättyyn. Jos kehtaat joskus vahingossakin kyseenalaistaa vanhat ohjaus- tai tuotantometodit ja tuot jotain uutta pöytään, sua lyödään lättyyn.

Jos tallot jonkun varpaille ja kerrot asiat faktoina, olet sen verran kusipää, ettei sulle ole tarjolla keikkaa seuraavaan kolmeen vuoteen.

Mutta mitä sitten?

Koskaan ei tartte vilkuilla olkapään yli sen suhteen, mitä oot sanonut, kirjoitellut tai jostain tuumannut, jos olet aina puhunut totta ja perustanut asiasi faktoihin.

Takinkääntö media-alalla, politiikassa, duunimaailmassa ja kaverisuhteissa on arkipäivää. Miksi näin? Tämä saattaa kuulostaa aivan järjettömältä saivartelulta, mutta jos olen tehnyt suomalaisen rautatieharrastuksen eteen edes yhden pilkun oikein ja estänyt tällä mainitun Trafin mielivallan ja helpottanut näin ollen tulevaisuuden nostalgialiikennettä, olen siihen tyytyväinen. Pilkku on kärpäsenpaska siihen nähden, mitä yhdistykset ovat panostaneet siihen, että he ovat voineet laatia kokonaiset sopimukset Liikenneviraston ja turvallisuussepitykset Trafin suuntaan.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 10, 2011, 01:27:52 kirjoittanut Mikko Nyman » tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2909


« Vastaus #10 : Syyskuu 10, 2011, 09:45:44 »

Tämä saattaa kuulostaa aivan järjettömältä saivartelulta, mutta jos olen tehnyt suomalaisen rautatieharrastuksen eteen edes yhden pilkun oikein ja estänyt tällä mainitun Trafin mielivallan ja helpottanut näin ollen tulevaisuuden nostalgialiikennettä, olen siihen tyytyväinen.

Oletko siis oikeasti sitä mieltä, että TraFin muuttuneet käytännöt museoliikennöitsijöitä kohtaan on sinun ansiotasi? Siten tuossa lainatussa pätkässä sanot, mutta haluan vielä varmistaa.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #11 : Syyskuu 10, 2011, 10:00:12 »

Niin no, no niin. Tossa mun kommentissa lukee näin:

Toki nyt täytyy muistaa se fakta, että onhan tässä tapahtunut monta asiaa ja henkilömuutosta Trafin suunnalla ja niin edelleen, enkä todellakaan ole se "The Guy" tämän takana. Sen sijaan kiitos kuuluu varmastikin kaikille muille instansseille.

En sitten tiedä, onko tota vaikea ymmärtää väärin, mutta kai sekin tarvittaessa onnistuu.

Kyllä, kirjoitin todellakin niin, että jos mun snadilla "tempulla" oli edes joku positiivinen vaikutus nykytilanteeseen, olen siihen tyytyväinen. Muuhun saivarteluun en lähde.

Kelle tai mille tahansa instanssille kunnia koskaan kuuluukaan, nyt aletaan lähestyä tilannetta, joka vallitsi ennen syksyä 2008 ja se on pääasia se. Mulle voi edelleenkin vittuilla aivan kuinka paljon vaan, mutta omien sanojensa takana pitää pystyä seisomaan myös tulevaisuudessa. Melkein naurattaa tää alleviivaus ja tehotoisto, mutta kun tämon nyt vaan näin ja sillä sipuli.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2909


« Vastaus #12 : Syyskuu 10, 2011, 10:24:09 »

En sitten tiedä, onko tota vaikea ymmärtää väärin, mutta kai sekin tarvittaessa onnistuu.

Sitä ihmettelinkin, että ensin samassa viestissä kirjoitat toista ja sen jälkeen toista. "Uusi" käänne TraFin suhtautumisessa museoliikenteeseen on tietysti aivan loistava asia, mutta se on pirun ärsyttävää, mikäli joku yrittää pönkittää egoansa tapahtuneen kustannuksella, ja vieläpä aiheettomasti.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #13 : Syyskuu 10, 2011, 10:34:54 »

En sitten tiedä, onko tota vaikea ymmärtää väärin, mutta kai sekin tarvittaessa onnistuu.

Sitä ihmettelinkin, että ensin samassa viestissä kirjoitat toista ja sen jälkeen toista. "Uusi" käänne TraFin suhtautumisessa museoliikenteeseen on tietysti aivan loistava asia, mutta se on pirun ärsyttävää, mikäli joku yrittää pönkittää egoansa tapahtuneen kustannuksella, ja vieläpä aiheettomasti.

En malta olla tässä yhteydessä lainaamatta PPP:n erinomaista sivallusta:

En ala inttämään kanssasi täysin selvistä asioista, jotka ovat 100% selviä jo ministerin kommentinkin perusteella.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2909


« Vastaus #14 : Syyskuu 10, 2011, 10:40:22 »

No, vorgin enemmistö omannee sinua paremman sisälukutaidon. Suurin osa tosin varmasti toivoisi, ettei tällaisia aiheettomia egonpönkittämisiä tarvitsisi lukea sivustolta lainkaan.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #15 : Syyskuu 10, 2011, 12:43:33 »

Olkoon koko vorgin käyttäjäkunta minusta ihan mieltä tahansa, pointti on nyt kuitenkin se, että Trafi on ottanut järjen kauniiseen käteen ja mahdollistanut museojunaliikenteen jatkumisen tässä maassa. Tämä oli varmasti niin HMVY:n, Porhan kuin PMR:nkin alkuperäinen tavoite - ja kuinka ollakaan, niin myös minun. Varmasti myös VR halusi näin ja sillä hyvä.

Tästä on hyvä jatkaa ja lähteä kehittämään kokonaissääntöjä siten, että mahdollisimman laaja kalusto eri operaattoreineen voisi toimia meidän pikkuruisella rataverkolla sovussa ja samojen pelisääntöjen kanssa.

Moni on mulle sanonut, että otin järjettömän suuren riskin viime vuoden syyskuussa, kun nostin 1021:n JKV-asian tapetille. Niin tein ja tein sen täysin tietoisesti. Funtsin homman niin päin, että jos otan riskin, se saattaa tuottaa todennäköisemmin voittoa kuin tappiota. Tällä kertaa tämä mun pikku "sijoitus" ei tuottanut tappiota. Edelleenkin alleviivaan näille dissaajille sitä, että mulla ei ole ollut osuutta eikä arpaa Trafin säädösten tai päätösten laatimisessa. Eiköhän siellä pöydässä ole kokoontuneet yllä mainitut tahot. Jos mun purkaus viime vuonna edes jotain auttoi, niin hyvä homma. Samaa aktiivisuutta toivoisin myös teiltä, jotka ovat mut ja mun kommentit aina teilanneet - tehkää jotain hyvää edes joskus suomalaisen rautatieharrastuksen eteen.

Vaikka olen helvetin usein vittuillutkin Nylundin Larille ja sama tietty toisinkin päin, en voi koskaan väheksyä sitä, kuinka paljon Lari on panostanut kaikkien eteen - osin jopa pyyteettä. Listallani on koko joukko muitakin harrastajia, joille painan pelkkää plussaa, mutta turhasta marmatuksesta ilman tekoja olen aina painanut miikkanamiskaa.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 10, 2011, 13:33:31 kirjoittanut Mikko Nyman » tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #16 : Syyskuu 10, 2011, 16:47:58 »

Kiinnostavaa olisi myös tietää, mitä mieltä tällä kertaa savun sakeudesta tässä osastossa lieneekään Petri P. Pentikäinen?
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #17 : Syyskuu 10, 2011, 17:20:28 »

Olkoon koko vorgin käyttäjäkunta minusta ihan mieltä tahansa, pointti on nyt kuitenkin se, että Trafi on ottanut järjen kauniiseen käteen ja mahdollistanut museojunaliikenteen jatkumisen tässä maassa. Tämä oli varmasti niin HMVY:n, Porhan kuin PMR:nkin alkuperäinen tavoite - ja kuinka ollakaan, niin myös minun. Varmasti myös VR halusi näin ja sillä hyvä.

Ottamatta tähän sen enempää kantaa, totean äärimmäisen tärkeäksi elämän kaikilla osa-alueilla epäkohtien esiinnostamisen. Pelkästään jupisemalla pienessä piirissä mikään asia ei korjaannu ainakaan toivotulla tavalla. Välttämättä asia ei muutu teet sitten sitä taikka tätä, mutta sitten voidaan ainakin hyvillämielin sanoa yritetyn saada muutosta aikaan. Ja jokatapauksessa se, että asia on esillä "hyvässä tai pahassa", vaikuttaa.

Mutta alkuperäiseen aiheeseen ja ensimmäiseen viestiin: hieno homma!
tallennettu
Petri P. Pentikäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 907


« Vastaus #18 : Syyskuu 13, 2011, 13:23:26 »

Kiinnostavaa olisi myös tietää, mitä mieltä tällä kertaa savun sakeudesta tässä osastossa lieneekään Petri P. Pentikäinen?
(Lausuntoautomaattimme toteaa pyynnöstä seuraavaa:)

Nyt vain asjanomaiset tahot varaamaan tapaamisaikaa uudelta liikenneministeriltä, joka on jo aiemmin kunnostautunut erityisolosuhdeperseilynTM reippaalla arvostelulla. HMVY:n saaman poikkeusluvan perusteluissahan viranomainenkin kirjallisesti myöntää, että poikkeustoiminta on järkevämpää kuin lainmukainen normaalitoiminta. Tämä on hyvä syy laittaa ministeriössä vireille lakimuutos.

Voihan olla, että kahvitteluaika on jo varattukin.
tallennettu

Salattu jäseniltä: Poliisin etsinnästä kaksi vuotta - alaikäisten turvaksi ei ole tehty mitään https://salattujasenilta.blogspot.com/2021/12/poliisin-etsinnasta-kaksi-vuotta.html
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Tapahtumat  |  Aihe: HMVY:n kalustosiirtoja 9.-11.9.2011  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina