Resiina  |  Resiinan nettisivusto  |  Aihe: Omat nimet vs. nimimerkit  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Tero Korkeakoski
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 239


« : Helmikuu 22, 2011, 14:27:02 »

Meikäläistä on ihan oikeasti ruvennut pelottamaan se että keskustelu ja kuvien kommentointi tapahtuu oikealla nimellä. Entä jos tänne vahingossa kirjoittaa jotain mikä voidaan tulkita salassa pidettävien asioiden paljastamiseksi. Tulkinta kuitenkin kun on vähän sellainen asia että vaikka itse ei pitäisi asiaa minään joku muu voi ottaa asian vaikkapa työsopimusrikkomukseksi. Varsinkin kun on huomannut että muutama työtoveri googlettelee eri henkilöiden nimiä ja meikäläisen omalla nimellä ei paljoa muuta löydy kuin vaunut.org kirjoituksia. Varmaan neljännes kommenteistanikin liittyy ainakin vähäisessä määrin meikäläisen työnantajaan tai työpaikka-alueeseen.

Pitäisin jotenkin turvallisempana että täällä oltaisiin samalla tapaa nimimerkeillä kuin wanhassa vorgissakin. Luulisi että Topi, Lari ja kumppanitkin voisivat nimimerkin suojista kirjoittaa vähän kriittisemmin monestakin asiasta.
tallennettu

Mielipiteeni ja kommenttini ovat henkilökohtaisia mielipiteitä. Työasiat pidän omanani.
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2909


« Vastaus #1 : Helmikuu 22, 2011, 22:41:57 »

Luulisi että Topi, Lari ja kumppanitkin voisivat nimimerkin suojista kirjoittaa vähän kriittisemmin monestakin asiasta.

(Vaikka muitakin Topeja sivustolla on, oletan tällä tarkoitettavan minua.)

En toki puhu kuin omasta puolestani, mutta ei minulla ole tarvetta kirjoittaa nykyistä kriittisemmin. Pidän sitä paitsi nimimerkin takaa huutelua vähän epäreiluna, vaikkakin nimimerkkikirjoittajakin vastaa juridisesti yhtä lailla sanomisistaan. Käytännössä kuitenkin nimimerkkikirjoittelija on vähän paremmin suojassa, joten sitä herkästi käytetään väärin. Siksi pidän nykykäytäntöä hyvänä, keskustelu pysyy paremmin asiassa.

Myös JLF:n malli on toimiva, siellä kirjoitetaan ensisijaisesti nimimerkin takaa, mutta oikea nimi näkyy profiilisivulla muille rekisteröityneille.
tallennettu
Jorma Rauhala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 793


« Vastaus #2 : Helmikuu 23, 2011, 00:04:13 »

Myös JLF:n malli on toimiva, siellä kirjoitetaan ensisijaisesti nimimerkin takaa, mutta oikea nimi näkyy profiilisivulla muille rekisteröityneille.

SRM:n keskustelusivulle voi rekisteröityä myös pelkällä nimimerkillä, eli oikeaa nimeä ei lainkaan vaadita. Toki voi rekisteröityä myös oikealla nimelläänkin.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2909


« Vastaus #3 : Helmikuu 23, 2011, 14:53:28 »

SRM:n keskustelusivulle voi rekisteröityä myös pelkällä nimimerkillä, eli oikeaa nimeä ei lainkaan vaadita.

Rautatiemuseon keskustelusivusto ei ole vaihtoehto niin pitkään kuin se annetusta kritiikistä huolimatta edelleen väittää valheellisesti olevansa Suomen suosituin rautatiekeskustelualue. Suosittelen kaikille muillekin sivuston välttelyä.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #4 : Helmikuu 23, 2011, 15:08:01 »

Kannatan kyllä omalla nimellä esiintymistä kaikilla mielipidemedioilla, oli kyse painetusta tekstistä tai netistä yms, mutta on joskus tilanteita, jolloin asia olisi aiheellista toimittaa yleiseen tietoon, mutta tiedon antaja voi olla jopa hengenvaarassa, kuten juuri tämänhetkinen maailman uutisointi kertoo. Sitä minä en käsitä, että Google indeksoi lähes kaiken mitä netissä ikinä liikkuu. Palvelimet ovat täynnä silkkaa paskaa, ja tarpeellisen tiedon etsintä vaikeutuu jatkuvasti.
tallennettu
Jorma Rauhala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 793


« Vastaus #5 : Helmikuu 24, 2011, 22:17:51 »

SRM:n keskustelusivulle voi rekisteröityä myös pelkällä nimimerkillä, eli oikeaa nimeä ei lainkaan vaadita.
Rautatiemuseon keskustelusivusto ei ole vaihtoehto niin pitkään kuin se annetusta kritiikistä huolimatta edelleen väittää valheellisesti olevansa Suomen suosituin rautatiekeskustelualue. Suosittelen kaikille muillekin sivuston välttelyä.

Omahan on valintasi, mutta en kyllä kehottaisi muita rautateistä kiinnostuneita kansalaisia boikotoimaan Suomen Rautatiemuseon keskustelusivustoa vain tyhjänpäiväisen mainoslauseen takia. Ja onhan se kenties se viimeinen sivusto, joka jää henkiin.

http://jlf.fi/ on yksityisen ihmisen omistama keskustelusivu, tämä http://vaunut.org/ on puolestaan r.y:n hallinnoima, mutta kysymyksessä oleva SRM-sivu on lähes valtiollinen ja pysyvä instituutio.

SRM:n keskustelusivusto http://www.rautatie.org/forum/fi/login.asp?target=default.asp on aivan hyvä lisä Suomen vaatimattomissa rautatieharrastesivustoissa on-line, joten sitä voi kyllä suositella, muille. Olkoon sitten tuo houkutusslogan mitä tahansa, niin monta asiaa on siellä tullut selväksi, joita asioita ei vorg:ssa tai jlf:ssä ole käsitelty.

Jos pienoisrautatiet vain yhtään kiinnostavat, niin SRM:n sivuilla alansa mestarit jakavat myös auliisti tietämystään kysyjille.

Harrastajat kohtaavat sivustolla myös Suomen Rautatiemuseon henkilökuntaa, joka valottaa rautatieharrastelijaa askarruttavia asioita museoammattilaisen näkökulmasta. Halut ja mahdollisuudet kun eivät "aina" kohtaa toisiaan. Mutta usein kylläkin.
tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1078


« Vastaus #6 : Syyskuu 02, 2011, 06:47:31 »

Varmaan neljännes kommenteistanikin liittyy ainakin vähäisessä määrin meikäläisen työnantajaan tai työpaikka-alueeseen.
Olen antanut itselleni kertoa, että tämä omanimipakko olisi ollut lähtöisin VR:ltä. Jos näin on niin takana ovat varmaan samat tahot kuin jotka laittoivat vorgin bänniin VR:n muureissa. Olen kyllä mielelläni väärässä.
tallennettu
Teemu Peltonen
Ylläpito
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 259


« Vastaus #7 : Syyskuu 02, 2011, 08:22:34 »

Varmaan neljännes kommenteistanikin liittyy ainakin vähäisessä määrin meikäläisen työnantajaan tai työpaikka-alueeseen.
Olen antanut itselleni kertoa, että tämä omanimipakko olisi ollut lähtöisin VR:ltä. Jos näin on niin takana ovat varmaan samat tahot kuin jotka laittoivat vorgin bänniin VR:n muureissa. Olen kyllä mielelläni väärässä.
Omien nimien vaatiminen ei ole lähtöisin VR:ltä tai miltään muultakaan ulkopuoliselta taholta.
tallennettu
Arto Lopia
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 477


« Vastaus #8 : Syyskuu 02, 2011, 14:11:46 »

Millä näiden nimien oikeellisuutta valvotaan, verkkopankkitunnuksilla vai millä?

Kun ei niitä kuitenkaan mitenkään tarkisteta, niin koko touhu on lähinnä naurettavaa. Rehellisesti omalla nimellään kirjoittavia kohtaan epäreilua. Nimimerkki jonka takaa löytyy kirjautuneille käyttäjille oikea nimi olisi ehkä järkevin kompromissi. No täällä ei tehdä mitään parannuksia tai muutoksia, jotka ovat käyttäjiltä tulleita, joten nykyisellä linjalla joudutaan jatkamaan.
tallennettu

Kyllä diktaatti hyvä on, sitä en kiellä.
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1078


« Vastaus #9 : Syyskuu 02, 2011, 14:23:50 »

Varmaan neljännes kommenteistanikin liittyy ainakin vähäisessä määrin meikäläisen työnantajaan tai työpaikka-alueeseen.
Olen antanut itselleni kertoa, että tämä omanimipakko olisi ollut lähtöisin VR:ltä. Jos näin on niin takana ovat varmaan samat tahot kuin jotka laittoivat vorgin bänniin VR:n muureissa. Olen kyllä mielelläni väärässä.
Omien nimien vaatiminen ei ole lähtöisin VR:ltä tai miltään muultakaan ulkopuoliselta taholta.

Kiitos tiedosta.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #10 : Syyskuu 02, 2011, 16:44:58 »

Kyllä omalla nimellä esiintyminen on reilua, mutta kun sama etunimi ja sukunimi joi olla monella, ellei sitten satu olemaan joku "Juhana Helmenkalastaja", voi tulla vääriä käsityksiä. Sitä kritisoin tuossa aiemmin keväällä, että Google on turhan ahnas tallettamaan kaiken. Netti tukehtuu äkkinäisistä mielipiteenpurkauksista ja tärkeä tieto katoaa kaaokseen.
tallennettu
Jape Ruotsalainen
Ylläpito
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 309


« Vastaus #11 : Syyskuu 02, 2011, 21:52:03 »

Olen antanut itselleni kertoa, että tämä omanimipakko olisi ollut lähtöisin VR:ltä. Jos näin on niin takana ovat varmaan samat tahot kuin jotka laittoivat vorgin bänniin VR:n muureissa.

Varmaan hupaisin ajatus ikinä tämän sivuston historiassa! Virnistää


No täällä ei tehdä mitään parannuksia tai muutoksia, jotka ovat käyttäjiltä tulleita, joten nykyisellä linjalla joudutaan jatkamaan.

Ei, oli tämä sittenkin hauskempi.  8)
tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1078


« Vastaus #12 : Syyskuu 02, 2011, 22:34:42 »

Olen antanut itselleni kertoa, että tämä omanimipakko olisi ollut lähtöisin VR:ltä. Jos näin on niin takana ovat varmaan samat tahot kuin jotka laittoivat vorgin bänniin VR:n muureissa.

Varmaan hupaisin ajatus ikinä tämän sivuston historiassa! Virnistää
Se on hyvä, että on hupia. Mutta tällä lyhyellä kokemuksella tämän foorumin keskusteluista ja moderoinnista, ei voi välttyä ajatukselta jonkinsuuntaisesta kumartamisesta.

//Korjailtu lainauksia
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 02, 2011, 22:46:03 kirjoittanut Teemu Peltonen » tallennettu
Arto Lopia
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 477


« Vastaus #13 : Syyskuu 02, 2011, 23:47:52 »

No halvathan on sinullakin huvit. Mitä käyttäjiltä tulleita parannusehdotuksia on toteutettu? Vai siis tarkoitatko, ettei käyttäjiltä ole tullut eikä edes teoriassa voi tulla parannusehdotuksia?

Vai onko niiden ehdotusten tekninen toteutus ylläpidon taitamattomuuden tai mahdollisesti saamattomuuden takia kovin vastenmielistä Virnistää

Niin, ja itse kysymykseeni ei ottanut Ruotsalainen lainkaan kantaa, oliko suurikin yllätys, ai niin, se olikin niin absurdin typerä, ettei siihen kannata ottaa kantaa.
tallennettu

Kyllä diktaatti hyvä on, sitä en kiellä.
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2909


« Vastaus #14 : Syyskuu 03, 2011, 03:59:43 »

No halvathan on sinullakin huvit. Mitä käyttäjiltä tulleita parannusehdotuksia on toteutettu?

Väittäisin, että lähes kaikki muutokset, joita sivustolle on vuosien saatossa tehty, on lähtöisin aktiivikäyttäjiltä. Kulisseissakin kuhisee. Näyttää kieltä
tallennettu
Arto Lopia
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 477


« Vastaus #15 : Syyskuu 03, 2011, 10:37:33 »

No halvathan on sinullakin huvit. Mitä käyttäjiltä tulleita parannusehdotuksia on toteutettu?

Väittäisin, että lähes kaikki muutokset, joita sivustolle on vuosien saatossa tehty, on lähtöisin aktiivikäyttäjiltä. Kulisseissakin kuhisee. Näyttää kieltä

Hyvä jos näin on tapahtunut, helposti saa vain sen käsityksen, että kaikki muutosehdotukset ja keskustelu niistä torpataan ylläpidon puolelta alkuunsa.
Kun en kulisseissa pyöri, niin en voi tietää mitä kaikkea ja millä perustein siellä kuhisee.

Muutenkin täällä on ilmapiiri muuttunut jotenkin omituiseksi, riitaisaksi ja muutenkin negatiiviseksi yms.
tallennettu

Kyllä diktaatti hyvä on, sitä en kiellä.
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #16 : Syyskuu 03, 2011, 11:30:30 »

Sinä lyhyenä aikana jolloin olen näihin kuvioihin osallistunut ei ilmapiiri ole paljon muuttunut. Joillakin vain on tapana purkaa omia henkilökohtaisia antipatioitaan toiseen henkilöön julkisesti.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #17 : Syyskuu 03, 2011, 16:13:51 »

Sinä lyhyenä aikana jolloin olen näihin kuvioihin osallistunut ei ilmapiiri ole paljon muuttunut. Joillakin vain on tapana purkaa omia henkilökohtaisia antipatioitaan toiseen henkilöön julkisesti.

Mä olen tästä asiasta eri mieltä. Mielestäni (ainakin) tämän saitin ongelma on se, että jengi ottaa mielipide-erot henkilökohtaisesti: jos kyse on mistä tahansa rautatieaiheisesta asiasta ja joku sanoo, että "tää aikataulu-uudistus ei muuten skulaa skebaa, vaikka mitä väittäisit Pertti Korhonen", niin eikö tää Pertti Korhonen ota siitä itseensä ja ala vittuilla sitten allekirjoittaneelle takaisin. Alkuperäinen asiahan tossa esimerkissä liittyi aikatauluihin, ei Pertti Korhoseen.

Mitä itse alkuperäiseen otsikkoon tulee, vaunut.org on menettänyt monia kymmeniä rautatieskenestä leipänsä saavia käyttäjiä ja kommentoijia vain ja ainoastaan siksi, että he eivät voi (lue: uskalla) kirjoittaa asioista tänne nimimerkillä. Se on erittäin harmillinen homma sinänsä, että monella olisi kerrottavaa vaikka kuinka paljon. Nimimerkin taakse "piiloutuminen" ja sen takaa kirjoittaminen ei ole yhtä kuin yrityssalaisuuksien vuotaminen, vaikka hyvin moni haluaa asian näin muotoillakin. Olenhan minäkin ollut koko elämäni tietoliikennealalla ja tehnyt satojen eri asiakkaiden kanssa duunia, mutta en silti vuoda tietojani julki. Sen sijaan voin yleisellä tasolla kommentoida esimerkiksi, että "olihan tossa yhdessäkin paikassa erikoinen juttu kun menin laitetilaan ja vartija seisoi koko ajan vieressäni. Kysyin sitten vartijalta, että miksi sä siinä seisot? -Koska meidän ohjeissa lukee, että mun pitää seistä tässä, tuumasi vartija. No tiedätkö mitä mä teen? -En tiedä, eikä kiinnostakaan, kommentoi vartija." Tämä tarina on tosi, mutta tosta ei kukaan voi tietää, mihin firmaan tämä esimerkin asia liittyy - enkä todellakaan ole rikkonut tässä yhteydessä yrityssalaisuuksia.

Tämä nyt ei enää liity itse otsikkoon, mutta sanonpahan vaan, että jos kuulen jotain juttuja rautatiepiireistä ja kirjoitan ne tänne yleisellä tasolla, en näe että olisin pettänyt kenenkään luottamusta, mikäli asiayhteydestä ei voi koskaan päätellä tietojeni lähdettä.

Eli siis: nimimerkkien käyttö vorgissa olisi iso plussa ja parannus nykyiseen verrattuna.

Näin. Kevensi kummasti.
tallennettu
Arto Lopia
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 477


« Vastaus #18 : Syyskuu 04, 2011, 04:31:27 »

Sinä lyhyenä aikana jolloin olen näihin kuvioihin osallistunut ei ilmapiiri ole paljon muuttunut. Joillakin vain on tapana purkaa omia henkilökohtaisia antipatioitaan toiseen henkilöön julkisesti.

Henkilökohtaisista antipatioista en enempää tiedä, ainoastaan tässä ketjussa "päätoimittaja" on minua kohtaan esittänyt henkilökohtaisia antipatioita. Arvosteluuni sivuston yleistä toimintatapaa kohtaan ryhtyy "päätoimittaja" Ruotsalainen henkilöön kohdistuvan hyökkäykseen.

En tietenkään ole vaatimassa jokaisen käyttäjien tekemän ehdotuksen toteuttamista, mutta "päätoimittaja" Ruotsalainen mahdollisesti haluaa asian näin esittää, varmahan asiasta en ole, kun en kuulu kulisseissa hääräävään sisäpiiriin...

Ilmapiirin muuttumisella noin yleensä tarkoitan sen tyyppistä asennetta, jossa väärät käsitykset ja selkeästi virheellisetkin
aiheuttavat hyökkäyksen kirjoittajaa kohtaan, sen sijaan, että asiassa korjattaisiin rakentavassa hengessä virheellisiä käsityksiä tai mielipiteitä. Nyman taisi ainakin osittain ajaa samaa asiaa omassa kommentissaan?

Käyttäjät ja ylläpito muodostavat sivuston ilmapiirin, itseäni hyvässä tai pahassa väheksymättä Pyörittää silmiään
tallennettu

Kyllä diktaatti hyvä on, sitä en kiellä.
Kimmo T. Lumirae
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1318


« Vastaus #19 : Syyskuu 05, 2011, 16:59:52 »

Ymmärrän Laurin ajatuksen maailman, joskin itse ajatus on toivottavasti väärässä.

Suomessa, jos missään, on pitkä perinne itsesensuurilla. Vuosikymmenten ajan ei haluttu julkisesti kritisoida tiettyjä, aika monia, asioita Neuvostoliitossa. "Kuule, nyt hys hys, ei ole tarpeen näitä lähteä kaivelemaan, eikä niistä ole varmoja todisteitakaan".  Osa kansasta halusi nähdä asiat ihan toisina kuin mitä ne varmasti olivat ja muutamilla oli oma lehmä ojassa bisneksen tai ainakin kuvitellun vaikutusvallan puolesta. Olen sanonut että "uskovaiset uskovat, vaikka eivät näe, kommunistit uskoivat, vaikka näkivätkin".

Mutta se siitä. Joskus maailmassa ilmestyneen Pienoisrautatiekerho ry:n jäsenlehdessä oli toimituksellinen maininta, jonka mukaan "lehti julkaisee sitoumuksetta aineistoa, ei kuitenkaan VR:ää arvostelevia". Tähän oli kaiketi osasyynä, että PRK sai olla silloisen Valtiorautateiden tiloissa Hki asemalla.

Eli ei tuo ajatusmaailma ole täysin vieras. Joskus on vain katsottu paremmaksi vaieta kuin kritisoida. Jos ihmiset pitäisi jakaa vaikenijoihin ja kriitikkoihin, haluaisin lukeutua jälkimmäisiin.

Ja tästä syystä kannatan miltei varauksetta kaikkialla mahdollisuutta käyttää nimimerkkiä. Moderaattori nettisivulla ja päätoimittaja painetussa sanassa voi jättää julkaisematta artikkelin, joka voidaan tulkita loukkaavaksi. Sen sijaan nimimerkin suojista voi taitava sanan säilän heiluttaja saada tehtyä teräviä pistoja, jotka ehkä havahduttavan sen tahon, johon pisto oli osoitettukin.

Omalla nimellä kritisointi rajoittaa aihepiiriä. Omaa työnantajaansa ei voi kovin railakkaasti kritisoida, tai, jos näin tekee, on itse ymmärrettävä mahdolliset seuraamukset. Sen sijaan sanomalehdessä voi puolustaa sotaveteraanien harvenevaa joukkoa poliitikkojen hölmöilyiltä ja välinpitämättömyydeltä, noin esimerkiksi. Tuskin siitä tulee taistolaisremmi kotiovelle pesäpallomailoja heiluttamaan.

Niin, ja se Museon foorumi: kuten esille tulikin jo: se on maan kärkisaitti ainakin aiheessa "pienoisrautatieasiantuntijat kohtaavat" ja sieltä saa tällainen poropeukalo usein kullanarvoisia tietoja ja vinkkejä. Luotettavan tiedon mukaan aiemmin mainitun mainoslauseen esittäjää on harjattu mainoslauseen viljelystä. Eräänä ongelmana kaikilla näillä harrastuksen (ilmais)saiteilla lienee, että ne perustuvat enemmän tai vähemmän talkootyöhön, ja silloin on toleranssi moderaattoreiden omia mokia kohtaan oltava ehkä väljempi kuin jossain sivustolla, jonka käytöstä joutuu jotakin maksamaankin.




tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2909


« Vastaus #20 : Syyskuu 05, 2011, 19:25:11 »

Luotettavan tiedon mukaan aiemmin mainitun mainoslauseen esittäjää on harjattu mainoslauseen viljelystä.

No, näköjään harjaus ei ole ainakaan toistaiseksi tuottanut tulosta. Jos olisin poliitikko, niin käyttäisin tässä sanaa "kynnyskysymys" liittymiselleni ko. foorumille, vaikka muutoin kuinka laadukas olisikin. Hymyilee
tallennettu
Kimmo T. Lumirae
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1318


« Vastaus #21 : Syyskuu 05, 2011, 19:53:58 »

Josko tämä henkilö ajattelee, että asiasta tulee totuus, kunhan sen vain toistaa riittävän moneen kertaan  Iskee silmää
tallennettu
Jape Ruotsalainen
Ylläpito
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 309


« Vastaus #22 : Syyskuu 08, 2011, 16:12:45 »

Niin, ja itse kysymykseeni ei ottanut Ruotsalainen lainkaan kantaa, oliko suurikin yllätys, ai niin, se olikin niin absurdin typerä, ettei siihen kannata ottaa kantaa.

Millä näiden nimien oikeellisuutta valvotaan, verkkopankkitunnuksilla vai millä?

En vastannut kysymykseesi, koska viestisi seuraavasta kappaleesta ilmeni, että tiedät jo vastauksen, joten pidin kysymystäsi lähinnä retorisena. Mutta tosiaan, ei tarkisteta verkkopankkitunnuksilla (millähän rahoilla sekin toteutettaisiin?) eikä juuri muutenkaan, kun ei niitä keinoja juuri ole. Jos pystyy päättelemään, että nimi on täysin keksitty tai nimikenttään on esim. täytetty vain etunimi, jäsenhakemus hylätään.

Kokonimi oli käytäntönä jo edellisen ylläpitäjän aikaan, eikä sitä ole muutettu, koska ainakin minä olen niin ymmärtänyt, että suurin osa käyttäjistä haluaa nykyisen nimikäytännön säilyttää. Mutta olen ennenkin sanonut, ja sanon taas, että toki sitä voidaan muuttaa, jos porukka niin haluaa. Mutta jos nyt joku VR:n työntekijä haluaa tulla tänne kertomaan työnantajansa asioita, eiköhän se tosiaan onnistu salassa nykyiselläkin käytännöllä...


No halvathan on sinullakin huvit.

Voi kuule, kyllä sitä halpaa hupia on riittänyt. Joskus minun arveltiin olevan konduktööri, kun konnareita arvosteleva ketju oli muka poistettu (käyttäjä ei vain itse löytänyt ketjua). Kerran sain syytöksiä, että olen poistanut Vorgista yön pimeinä tunteina salaa tuhansia kommentteja (olivat tietokantavirheen vuoksi hetkellisesti hävinneet). Usein olen moderaattoria leikkimään päästetty pojankloppi, joka on saanut vähän valtaa, ja haluaa sortaa etenkin sivuston senioriharrastajia. Ja lukuisia salaliittoteorioita niin käyttäjien seläntakana puuhastelusta kuin kaikenlaisesta oman edun tavoittelustakin on esitetty.

Nyt sitten kumarran VR:ää, ja olen vieläpä sopinut heidän kanssaan, että Resiinan rautatieharrastussivustolla on esiinnyttävä omalla nimellään. Lisäksi olen ottanut asiakseni, ettei vahingossakaan yhtään käyttäjän esittämää parannusehdotusta toteuteta, vaan huolehdin keskustelun pikaisesta torppauksesta.

Miten muuten noihin voi suhtautua kuin hupimielessä?!?! Hymyilee leveästi Kai tässä pää olisi levinnyt jo aikoja sitten, jos olisin kaikki tosissani ottanut.  Pyörittää silmiään

Kuulkaas nyt. Olen ihan vain tavallinen töissäkäyvä perheenisä, joka tämän lisäksi tykkää dieselvetureista. Ei minulla ole minkäänlaista intressiä puuhastella käyttäjien kustannuksella tahi kumarrella mihinkään suuntaan. Ainoa yhteyteni VR:ään on yhden päivän mittainen työharjoittelu kahdeksannella luokalla Lapinlahden asemalla.

Ja ne ainaiset sisäpiirit. Kertokaa nyt ihmeessä, missä niitä sisäpiirejä on, että voin yrittää itsekin mukaan. Meillä on sivuston toimitus, mutta tuskin se mikään (salainen) sisäpiiri on??? Se kun esitellään kuvien kanssa täällä, ja kaiken lisäksi porukkaan pääsee mukaan, jos vain on innostusta tehdä yhteisen hyvän eteen.

Eiköhän nyt vain jatketa harrastamista, ja oteta ihan rauhassa.  Hymyilee
tallennettu
Topi Pikkarainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 339


« Vastaus #23 : Syyskuu 15, 2011, 20:54:02 »

Minulla ei ole mitään nimimerkkejä vastaan mutta silti käyttäisin mielummin omaa nimeäni.
tallennettu

"Luonnonrauhan nauttiminen ei vähennä luonnonrauhaa, ei saastuta, ei riko."
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Resiina  |  Resiinan nettisivusto  |  Aihe: Omat nimet vs. nimimerkit  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina