Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Pikajuna Karjalan radalle?  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] 3 | Siirry alas Tulostusversio
Laura Jänis
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 117


« Vastaus #25 : Lokakuu 02, 2011, 08:56:43 »

Timo tuossa kerkesikin jo ottaa asian puheeksi, mitä tässä olen tuumaillut. Eli avittaako sibbe edelleen juhlapyhien ja muiden ruuhkien aikaan alluja olemalla Venäjän liikenteessä mukana vai hoidetaanko se muulla kalustolla, kokonaan venäläisillä?
tallennettu
Alex Chudoba
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 159


« Vastaus #26 : Lokakuu 02, 2011, 09:43:33 »

Miksi olisi? Vaunu jatkaa Ekstra-luokan (1.lk) palvelijana, joten eiköhän vaunu ole pysymässä C-luokassa.
Hieman epäloogista, että 2-kerroksiset Ekstra- ja Eko-luokan vaunut löytyvät sarjasta Edb, mutta 1-kerroksinen Ekstra-vaunu onkin Chfy. Ehfb olisi loogisempi, tai sitten (mikä olisi ehkä kaikkein loogisinta) Edb-vaunut voisi muuttaa CEd-sarjaan.
tallennettu
Valtteri Paakkari
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 428


« Vastaus #27 : Lokakuu 02, 2011, 11:06:46 »

Miksi olisi? Vaunu jatkaa Ekstra-luokan (1.lk) palvelijana, joten eiköhän vaunu ole pysymässä C-luokassa.
Hieman epäloogista, että 2-kerroksiset Ekstra- ja Eko-luokan vaunut löytyvät sarjasta Edb, mutta 1-kerroksinen Ekstra-vaunu onkin Chfy. Ehfb olisi loogisempi, tai sitten (mikä olisi ehkä kaikkein loogisinta) Edb-vaunut voisi muuttaa CEd-sarjaan.
Eikös tuo C-kirjain litteran alussa ole yhdysliikennevaunun tunnus?
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #28 : Lokakuu 02, 2011, 11:12:57 »

Eikös tuo C-kirjain litteran alussa ole yhdysliikennevaunun tunnus?
Ei. Se C oli ensimmäisen luokan vaunun tunnus. Kuten 1. lk vaunut Ci, Cit, Cht jne. Mutta kun nykyäänhän ei kaiketi ole enää ensimmäisiä luokkia. Ekstraa vain.

Pikkuinen yy on yhdysliikennevaunun tunnus.
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1439


« Vastaus #29 : Lokakuu 02, 2011, 11:28:55 »

Mikäli litteraa pitäisi muuttaa matkustusluokan nimen muuttumisen yhteydessä, niin olisiko Edb-vaunuilla tulevaisuus Ede-vaunuina? Eiköhän tässä jatketa kuitenkin business-puolta muistellen vaunujen uran hamaan tulevaisuuteen...
tallennettu
Markku Blomgren
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 566


« Vastaus #30 : Lokakuu 02, 2011, 16:52:03 »

Mikäli litteraa pitäisi muuttaa matkustusluokan nimen muuttumisen yhteydessä, niin olisiko Edb-vaunuilla tulevaisuus Ede-vaunuina? Eiköhän tässä jatketa kuitenkin business-puolta muistellen vaunujen uran hamaan tulevaisuuteen...

Himputti, Lari kerkesi ensin...  Virnistää

Meinasin itsekin ehdottaa tuota b vaihtamista e:ksi Edb:n litterassa. Samoin tosin se Cefy:n uusi littera olisi Ehfe...  8)
tallennettu
Johannes Erra
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 243


« Vastaus #31 : Lokakuu 02, 2011, 17:29:43 »

Miksi olisi? Vaunu jatkaa Ekstra-luokan (1.lk) palvelijana, joten eiköhän vaunu ole pysymässä C-luokassa.
Hieman epäloogista, että 2-kerroksiset Ekstra- ja Eko-luokan vaunut löytyvät sarjasta Edb, mutta 1-kerroksinen Ekstra-vaunu onkin Chfy. Ehfb olisi loogisempi, tai sitten (mikä olisi ehkä kaikkein loogisinta) Edb-vaunut voisi muuttaa CEd-sarjaan.
Tätä juuri minäkin tarkoitin. Minun nähdäkseni C-kirjain oli ja on varattu vain aidolle ykkösluokalle, ei business/extra-luokalle. Ja koska nyt Chfy-vaunut, kuten Edb:t, tulisivat käyttöön extra-luokkana eivätkä ykkösluokkana, kirjaimen myös kaiken järjen mukaan tulisi muuttu. Ehfby (tai jokin vastaava, esim. Ebfy) olisi sopiva littera, jos vaunuilla halutaan pitää edelleen Venäjä-valmius olemassa uudenvuodenliikennettä varten. Ja muutoin tosiaan Ehfb. Yksi ajattelutapa tietysti olisi sekin, että ei niillä litteroilla niin väliä kunhan junat kulkevat. Tilastointia ja johdonmukaisuutta arvostavana ihmisenä kuitenkin kieltäydyn tällaisesta ajattelutavasta.
tallennettu
Antti Kosonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 15


« Vastaus #32 : Lokakuu 15, 2011, 10:26:26 »

onko totta että sibelius-runko tulee ic 5/12  tilalle+3 edfs vaunua? JA miksi neljä ravintolavaunua?? OUTOA??
tallennettu

Hymyilee
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #33 : Lokakuu 15, 2011, 11:33:57 »

onko totta että sibelius-runko tulee ic 5/12  tilalle+3 edfs vaunua? JA miksi neljä ravintolavaunua?? OUTOA??
Voisi kuule olla ihan paikallaan lukea uudestaan nuo edelliset viestit  Iskee silmää
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1439


« Vastaus #34 : Lokakuu 15, 2011, 19:00:01 »

onko totta että sibelius-runko tulee ic 5/12  tilalle+3 edfs vaunua? JA miksi neljä ravintolavaunua?? OUTOA??

Tarkennetaan sen verran, että vaunujen litteroiden edessä olevat numerot tarkoittavat niiden myyntinumeroita - ei siis määrää... Pahoittelut hämäävästä merkintätavasta.
tallennettu
Perttu Karttunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 183


« Vastaus #35 : Lokakuu 17, 2011, 10:00:42 »

Minä tahdon n'hdä joskus vaunujärjestyksen Cxy Ei Exy, muttei liene mahdollista. Tuo runko on harmillisesti Joensuussa pimeän tullen joten ei sitä juuri kuvailla ennen ensi kevättä. Matkustaa tuolla kuitenkin pitää, se on varma.
tallennettu
Laura Jänis
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 117


« Vastaus #36 : Lokakuu 31, 2011, 20:11:58 »

Ei tullut pikajunaa Karjalan radalle ei, mutta jotain paljon mielenkiintoisempaa on tulossa.

SIBELIUS PALAA BAANALLE!

Kansainvälisen pikajunan, "Sibelius", kalusto otetaan käyttöön aikataulukauden vaihteessa vakiokalustona InterCity-vuorossa 5/12 Helsingistä Joensuuhun ja takaisin.

Junan vakiokokoonpano on Helsingin päästä lukien:
1 Chfy + 2 Exy + 3 Edfs + 4 Rky + 5 Exy + 6 Exy (+ 7 Exy)

Lisäksi junan mukana kulkevat Joensuun sinisten taajamajunien vaunut suljettuina muutamina päivinä viikossa.

Mitäs sanotte tästä?

En sano vielä muuta kun, että jäi tulematta tänään tuo sibben runko. Eikä kuulemma tule vielä ainakaan viikkoon, kertoi konnarineiti ystävällisesti kun tiedustelin asiasta. Syytä ei osannut kertoa, mutta osaisiko joku täällä?
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1439


« Vastaus #37 : Marraskuu 01, 2011, 08:53:00 »

En sano vielä muuta kun, että jäi tulematta tänään tuo sibben runko. Eikä kuulemma tule vielä ainakaan viikkoon, kertoi konnarineiti ystävällisesti kun tiedustelin asiasta. Syytä ei osannut kertoa, mutta osaisiko joku täällä?

Sibeliuksen rungon käyttöönottamisessa kotimaan liikenteeseen on byrokratian rattaissa aikansa ottavia tekijöitä. Kyllä se sieltä tulossa on, joten maltti on valttia. Joulupukkikin saapuu vasta 53 päivän kuluttua - Sibelius varmasti aiemmin...
tallennettu
Heikki Piirainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 456


« Vastaus #38 : Marraskuu 05, 2011, 13:56:34 »

VR:n liikennetiedote:

5.11. klo 10.22 Kalustomuutoksia Helsingin ja Joensuun välillä 14.11. asti
- InterCity (IC 5, klo 12.52 Helsinki-Joensuu) sekä InterCity (IC 12, klo 18.17 Joensuu-Helsinki) ajetaan poikkeuksellisesti pikajunakalustolla 14.11.2011 asti.

Mielenkiintoista, että asiasta tiedotetaan tässä vaiheessa…
tallennettu
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2122


« Vastaus #39 : Marraskuu 10, 2011, 16:23:05 »

VR:n liikennetiedote:

5.11. klo 10.22 Kalustomuutoksia Helsingin ja Joensuun välillä 14.11. asti
- InterCity (IC 5, klo 12.52 Helsinki-Joensuu) sekä InterCity (IC 12, klo 18.17 Joensuu-Helsinki) ajetaan poikkeuksellisesti pikajunakalustolla 14.11.2011 asti.

Mielenkiintoista, että asiasta tiedotetaan tässä vaiheessa…


Ja edeellnkin saamme odottaa Sibelius-junan runkoa, sillä VR-yhtymä OY:n liikennetiedotteet kertovat:
10.11. klo 14.42 Kalustomuutoksia Helsingin ja Joensuun välillä 21.11. asti
 
InterCity 5 (klo 12.52 Helsinki-Joensuu) sekä InterCity 12 (klo 18.17 Joensuu-Helsinki) ajetaan poikkeuksellisesti pikajunakalustolla 21.11.2011 asti.
 
tallennettu
Valtteri Paakkari
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 428


« Vastaus #40 : Marraskuu 10, 2011, 16:48:46 »

VR:n liikennetiedote:

5.11. klo 10.22 Kalustomuutoksia Helsingin ja Joensuun välillä 14.11. asti
- InterCity (IC 5, klo 12.52 Helsinki-Joensuu) sekä InterCity (IC 12, klo 18.17 Joensuu-Helsinki) ajetaan poikkeuksellisesti pikajunakalustolla 14.11.2011 asti.

Mielenkiintoista, että asiasta tiedotetaan tässä vaiheessa…


Ja edeellnkin saamme odottaa Sibelius-junan runkoa, sillä VR-yhtymä OY:n liikennetiedotteet kertovat:
10.11. klo 14.42 Kalustomuutoksia Helsingin ja Joensuun välillä 21.11. asti
 
InterCity 5 (klo 12.52 Helsinki-Joensuu) sekä InterCity 12 (klo 18.17 Joensuu-Helsinki) ajetaan poikkeuksellisesti pikajunakalustolla 21.11.2011 asti.
 


Mikä mahtaa olla syynä Sibeliuksen comebackin myöhästymiseen? Sain hieman vihiä, että kyseessä olisi vaunujen pyörien sorvaus, mutta en mene takuuseen...
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #41 : Marraskuu 10, 2011, 16:51:23 »

Näyttää kestävän tuo asian käsittely, että Trafilta saa luvan käyttää Exy-vaunuja Suomen sisäisessä liikenteessä. Mikähän niissä vaunuissa nyt on niin erikoista? Hymyilee
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1439


« Vastaus #42 : Marraskuu 12, 2011, 20:47:01 »

IC12 kokoonpano tänä iltana Sr2 + EFit 23566 + Eip 23129 + Edfs 28317 + Rbkt 26906 + Ei 27018 + Ein 23272 + Ein 23268.
tallennettu
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 682


« Vastaus #43 : Marraskuu 12, 2011, 20:51:34 »

Näyttää kestävän tuo asian käsittely, että Trafilta saa luvan käyttää Exy-vaunuja Suomen sisäisessä liikenteessä. Mikähän niissä vaunuissa nyt on niin erikoista? Hymyilee
Suomen "erikoisolosuhteet", ne juuri ovat syynä tähän.
tallennettu
Valtteri Paakkari
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 428


« Vastaus #44 : Marraskuu 12, 2011, 21:13:51 »

IC12 kokoonpano tänä iltana Sr2 + EFit 23566 + Eip 23129 + Edfs 28317 + Rbkt 26906 + Ei 27018 + Ein 23272 + Ein 23268.
Nokalla vieläpä vihertää; junaa kiskoo Sr2 3221.
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1439


« Vastaus #45 : Marraskuu 13, 2011, 10:04:13 »

IC12 kokoonpano tänä iltana Sr2 + EFit 23566 + Eip 23129 + Edfs 28317 + Rbkt 26906 + Ei 27018 + Ein 23272 + Ein 23268.

Konduktööri suosittelee rautatieharrastajille. Koe menneiden vuosikymmenten tunnelmaa. Varaa paikkasi pikajunaan 5/12 vaunuun myyntinumerolta 7 (Ein 23268).

http://www.youtube.com/watch?v=QKaBzx-Iabo
tallennettu
Heikki Piirainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 456


« Vastaus #46 : Marraskuu 17, 2011, 16:25:00 »

Ja taas tuli lisää jatkoaikaa:

17.11. klo 15.30 Kalustomuutoksia Karjalan radalla 30.11. saakka
InterCity (IC 5) klo 12.52 Helsinki-Joensuu sekä InterCity (IC 12) klo 18.17 Joensuu-Helsinki ajetaan poikkeuksellisesti pikajunakalustolla 30.11.2011 saakka.
tallennettu
Laura Jänis
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 117


« Vastaus #47 : Marraskuu 18, 2011, 11:10:16 »

Ja taas tuli lisää jatkoaikaa:

17.11. klo 15.30 Kalustomuutoksia Karjalan radalla 30.11. saakka
InterCity (IC 5) klo 12.52 Helsinki-Joensuu sekä InterCity (IC 12) klo 18.17 Joensuu-Helsinki ajetaan poikkeuksellisesti pikajunakalustolla 30.11.2011 saakka.


Voi kun osaa olla vaikeeta tuo byrokratian rattaiden pyöriminen. Kohta tulee kisa aiemmin mainitun joulupunkin tulemisen kanssa, katsotaan kumpi voittaa. Joulupukki toivottavasti ei muuta saapumisaikaansa.  Iskee silmää
tallennettu
Ville Leppänen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 5


« Vastaus #48 : Marraskuu 18, 2011, 19:03:00 »

Tänään oli Joensuussa vaille kuusi nähtävissä lähes autenttinen rekonstruktio ajasta ennen uutta juna-aikaa: Pieksämäen junana nykynormaali kolme sinistä ja lähes-IC 5/12 oli yhtä Edfs:ää lukuunottamatta sininen (uutiskynnys taisi alittua ja reilusti Virnistää ). Nurmeksen taajis olisi nyt poikkeussinisenä muuten ollut kuin vuosimallia ennen konkkia, mutta Einin puuttuminen rungosta aiheutti suuren epätäydellisyyden. Näyttää kieltä
tallennettu
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 682


« Vastaus #49 : Marraskuu 18, 2011, 21:33:06 »

Mites muutes hinnat joustaa kun ajetaan "museokalustolla" ;-) Mukavaa harrastajille kun avattu museorautatie välille Joensuu-Helsinki. Saiko maksaa muutes markoilla lipun? olis ollu täydellistä!
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Pikajuna Karjalan radalle?  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina