Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: VR Koulutus  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] | Siirry alas Tulostusversio
Joonas Lassila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 160


« Vastaus #100 : Syyskuu 08, 2012, 11:44:36 »

Onko siis veturinkuljettajaksi pääsy enemmän asenteesta kuin koulutuksesta kiinni?
tallennettu
Nikolas Peippo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 291


« Vastaus #101 : Syyskuu 08, 2012, 12:08:47 »

On se toki siitäkin, mutta  koulutus ja varsinkin työkokemus ratkaisee paljon.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #102 : Syyskuu 08, 2012, 13:18:41 »

On se kiinni myös tilastollisesta todennäköisyydestä eli keskimäärin 5000 hakijaa ja 20 paikkaa = 0,4 % mahdollisuus.
tallennettu
Mikko Tarkiainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 100


« Vastaus #103 : Syyskuu 08, 2012, 13:58:40 »

Ehkei nyt kuitenkaan 5000 hakijaa, mutta yli 1000 ainakin. Viime syksynä oli noin 1200 hakijaa. Mutta mikä estää hakemasta jos työ kiinnostaa? Haastattelussa kerrottiin kaverista joka oli hakenut 7 kertaa, ennen kuin pääsi soveltuvuustestiin ja lopulta kurssille. Itse pääsin soveltuvuusarviointiin saakka, mutta kuljettajan työ ei olisi ollut minun työtä. Minua kiinnostaa enemmän ratapihatyöntekijän / konduktöörin työt.  Veturinkuljettajalla on aina ollut tiukat vaatimukset, luin tältä palstalta, että siihen aikaan kun oli veturissa oli vielä lämmittäjä / koneapulainen, niin heistäkään kaikki eivät päässeet kuljettajiksi saakka
Tuolta löytyy lisätietoa määräyksistä :
http://www.trafi.fi/rautatiet/saadokset/kansalliset_maaraykset
tallennettu
Joonas Lassila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 160


« Vastaus #104 : Tammikuu 12, 2013, 00:50:38 »

Se ois reilun kuukauden päästä yhteishaku ja ensi syksynä suuntaan luultavasti logistiikka-alalle!
Tämä luultavasti auttaa minua pääsemään veturinkuljettajaksi tai konduktööriksi vai mitä mieltä olette kaverit Iskee silmää
Oon vähän vielä kahden vaiheilla kumpi sopisi minulle paremmin, mutta onhan tässä vielä aikaa miettiä.

Joonas
tallennettu
Joonas Lassila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 160


« Vastaus #105 : Tammikuu 19, 2013, 15:04:39 »

Järjestetäänkö tuleville konduktööreille kielikokeita? Ammatissahan on kuitenkin tärkeää osata ainakin Ruotsin ja Englannin kieltä Suomen lisäksi Hymyilee
tallennettu
Timo Valtonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 414


« Vastaus #106 : Tammikuu 30, 2013, 03:33:16 »

Järjestetäänkö tuleville konduktööreille kielikokeita? Ammatissahan on kuitenkin tärkeää osata ainakin Ruotsin ja Englannin kieltä Suomen lisäksi Hymyilee

Venäjää ei kannata väheksyä. Varmasti antaa lisäpisteitä.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #107 : Tammikuu 30, 2013, 14:55:58 »

Järjestetäänkö tuleville konduktööreille kielikokeita? Ammatissahan on kuitenkin tärkeää osata ainakin Ruotsin ja Englannin kieltä Suomen lisäksi Hymyilee

Venäjää ei kannata väheksyä. Varmasti antaa lisäpisteitä.

Eipä järjestetä, mutta sujuva kielitaito kyllä kannattaa ottaa itse aktiivisesti esiin työhaastattelussa.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Joonas Lassila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 160


« Vastaus #108 : Toukokuu 08, 2013, 12:17:33 »

TET-jakso VR:llä onnistui. Hymyilee Pääsen konduktöörin matkaan viikoksi linjalle Muhos - Kuopio tai Muhos - Oulu - Kouvola.
Junavuorot saan valita itse. (päiväjunat)

Eli jos täällä muitakin junista kiinnostuneita asiasta niin ottakaa ihmeessä yhteyttä VR:lle. Hymyilee
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #109 : Toukokuu 08, 2013, 14:21:20 »

Mistäs päin muuten lähdit tuota kyselemään?
tallennettu
Joonas Lassila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 160


« Vastaus #110 : Toukokuu 08, 2013, 15:01:37 »

Mistäs päin muuten lähdit tuota kyselemään?
Oulun henkilöliikenteen esimieheltä.
tallennettu
Tuukka Varjoranta
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 493


« Vastaus #111 : Toukokuu 08, 2013, 15:21:11 »

Voisin nyt tähän väliin kirjoitaa, että olin TET:issä VR:llä viime lokakuussa kaksi viikkoa Helsingissä konnarin matkassa 6 tuntia päivässä. Kahtena päivänä 2 viikosta olin tukipalvelupisteessä ja viimeisenä TET päivänä operaatiokeskuksessa Nylundin Larin kanssa. Tämä oli pilottihanke ja luultavasti nyt tuon TET -jaksoni jälkeen on taas ollut mahdollista hakea VR:lle TET:iin moniin vuosiin. Taisi olla niin, että VR:lle ei ole päässyt TET:iin viime vuosina, mutta kuitenkin joskus 2000 -luvun alussa on tainnut olla siihen mahdollisuus.
tallennettu

Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1226


« Vastaus #112 : Heinäkuu 10, 2013, 21:12:41 »

Tietääkö joku onko mahdollista päästä TET harjoitteluun Tampereelle Perkiön varikolle? Kuulemani mukaan joku olisi ollut siellä tetissä
tallennettu

[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #113 : Heinäkuu 11, 2013, 01:02:50 »

Tietääkö joku onko mahdollista päästä TET harjoitteluun Tampereelle Perkiön varikolle? Kuulemani mukaan joku olisi ollut siellä tetissä

Aina voi kysyä. Kannattaa melkeinpä VR vaihteen (ma-pe klo 08-16, puh. 0307 10) kautta sinne olla omatoimisesti yhteydessä. Sieltä ne yhdistää sut oikealle henkilölle, joka näihin osaa vastata (varmaan Perkiön varikolle).

3-4 vuotta sitten ainakin otettiin Ilmalan varikolle TET-harjoittelijoita, en tosin tiedä sitä tilannetta tällä hetkellä. Mutta ethän sä mitään häviä kysymällä Hymyilee
tallennettu
Tuukka Varjoranta
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 493


« Vastaus #114 : Heinäkuu 11, 2013, 11:26:36 »

Olin VR:llä TET:issä koduktöörin matkassa kaksi viikkoa viime syksynä lähinnä Pk-seudulla, tähän sisältyi myös työskentelyä VR:n Helsingin tukipalvelupisteessä 2 päivää, jonka aikana opettelin myyntilaitteen käyttöä, maksuvyöhykkeet ja samalla vyöhykelippujen hintoja sekä tutustuin VR:n tiloihin Helsingin aseman yhteydessä. Eli kannattaa tiedustella sieltä VR:n puhelinvaihteen kautta niinkuin Ziggy tuossa edellisessä viestissä mainitsi, sieltä ohjataan eteenpäin.
tallennettu

Sivuja: 1 ... 3 4 [5] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: VR Koulutus  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina