Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: VR Koulutus  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] 2 3 ... 5 | Siirry alas Tulostusversio
Joonas Lassila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 160


« : Marraskuu 26, 2011, 18:14:39 »

Elikkäs haluaisin tietää vähän enemmän tuosta koulutuksesta. Mitä tapahtuu sen jälkeen kun olet lähettänyt
hakemuksen ja se on hyväksytty? Missä järjestyksessä siis mennään. Sitten haluan tietää mitä koulutukseen kuuluu. (eli siis kuinka suuri osuus teoriaa, simulaattoria, käytännön juttuja, jne.) Kun "valmistuu" koulutuksesta niin kauanko ajetaan vielä jonkun toisen kanssa? Muustakin koulutukseen liittyvästä saa kertoa... palkoista, työstä yleensä jne..
Jos tälläinen aihe on niin ohjatkaa minut sinne kiitos ja poistakaa tämä. En ainakaan itse löytänyt.

Kiitos etukäteen vastaajille.
tallennettu
Kimmo T. Lumirae
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1318


« Vastaus #1 : Marraskuu 26, 2011, 21:35:24 »

Mitä koulutusta tarkoitat? VR Koulutuskeskus kouluttaa paljon muitakin kuin veturinkuljettajia. Sieltä valmistuu liikenteenohjaajia, konduktööreijä, ratatyökoneen kuljettajia, junamyyjiä ja muita, sekä mm. jatkokoulutetaan henkilökuntaa työnopastajiksi sun muuta.

"VR koulutus" on aika laaja käsite.


tallennettu
Joonas Lassila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 160


« Vastaus #2 : Marraskuu 26, 2011, 21:42:26 »

Mitä koulutusta tarkoitat? VR Koulutuskeskus kouluttaa paljon muitakin kuin veturinkuljettajia. Sieltä valmistuu liikenteenohjaajia, konduktööreijä, ratatyökoneen kuljettajia, junamyyjiä ja muita, sekä mm. jatkokoulutetaan henkilökuntaa työnopastajiksi sun muuta.

"VR koulutus" on aika laaja käsite.



Haluasin tietää juuri tuosta veturinkuljettajan koulutuksesta.
tallennettu
Petri Miikkulainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 49


« Vastaus #3 : Marraskuu 26, 2011, 22:07:59 »

Omalla kohdalla meni näin:

-helmikuussa 2005 laitoin hakemuksen (Hki & Tpe)
-maaliskuussa 2005 haastattelu Helsingissä. Tulin valituksi siitä seuraavan kurssin psykotesteihin.
-syyskuussa 2005 psykotestit
-lokakuussa 2005 lääkärintarkastus
-tammikuussa 2006 alkoi kurssi. 2 viikon perehdytyksen jälkeen VR koulutuskeskuksessa n. 3 kk teoriajakso.
-toukokuusta lokakuuhun 2006 työssäoppimis (top) jakso. Ensin 8 viikkoa työvuoroja työnopastajien kanssa Ilmalan ja Pasilan ratapihoilla sekä Hki satamissa ja sen jälkeen 12 viikkoa linjalla Hki ajoalueella. Top-jaksoon kuuluivat tyyppikoulutukset Dv16, Sr1 ja Sr2 -sarjoihin.
-lokakuusta joulukuuhun 2006 eli valmistumisen jälkeen ns. loppuharjoittelu 9 viikkoa. Silloin ollaan jo kuljettajia mutta vain kaksinajopäteviä. Työvuorot olivat valtaosin räätälöityjä eli ei Helsingin omia.
-joulun välipäivistä 2006 tammikuun lopulle 2007 yksinajossa, heitossa ilman sm-pätevyyksiä
-Sm1,2,4 koulutuksiin ja lähiliikenneharjoitteluun meni ainakin silloin n.1,5 kk, maaliskuussa 2007 olivat kaikki "pakolliset tyyppikoulutukset" käyty. Sen jälkeen niitä on tullut muutama lisää (Sm3,5,6, Dv12, Dr14).

Moni asia on ainakin Helsingissä tämän jälkeen muuttunut, esim. top-jaksolla ei enää anneta koulutusta ratapihalle, vaan lähiliikennekoulutus annetaan jo oppilasaikana. Mutta näin se minulla meni. Hyvin olen viihtynyt, Helsingissä takana 5 vuotta ja pian edessä siirto Riihimäkeen. Mihinpäin olet hakenut/hakemassa?
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 27, 2011, 00:27:35 kirjoittanut Petri Miikkulainen » tallennettu
Joonas Lassila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 160


« Vastaus #4 : Marraskuu 26, 2011, 22:23:17 »

Omalla kohdalla meni näin:

-helmikuussa 2005 laitoin hakemuksen (Hki & Tpe)
-maaliskuussa 2005 haastattelu Helsingissä. Tulin valituksi siitä seuraavan kurssin psykotesteihin.
-syyskuussa 2005 psykotestit
-lokakuussa 2005 lääkärintarkastus
-tammikuussa 2006 alkoi kurssi. 2 viikon perehdytyksen jälkeen VR koulutuskeskuksessa n. 3 kk teoriajakso.
-toukokuusta lokakuuhun 2006 työssäoppimis (top) jakso. Ensin 8 viikkoa työvuoroja työnopastajien kanssa Ilmalan ja Pasilan ratapihoilla ja sen jälkeen 12 viikkoa linjalla Hki ajoalueella. Top-jaksoon kuuluivat tyyppikoulutukset Dv16, Sr1 ja Sr2 -sarjoihin.
-lokakuusta joulukuuhun 2006 eli valmistumisen jälkeen ns. loppuharjoittelu 9 viikkoa. Silloin ollaan jo kuljettajia mutta vain kaksinajopäteviä. Työvuorot olivat valtaosin räätälöityjä eli ei Helsingin omia.
-joulun välipäivistä 2006 tammikuun lopulle 2007 yksinajossa, heitossa ilman sm-pätevyyksiä
-Sm1,2,4 koulutuksiin ja lähiliikenneharjoitteluun meni ainakin silloin n.1,5 kk, maaliskuussa 2007 olivat kaikki "pakolliset tyyppikoulutukset" käyty. Sen jälkeen niitä on tullut muutama lisää (Sm3,5,6, Dv12, Dr14).

Moni asia on ainakin Helsingissä tämän jälkeen muuttunut, esim. top-jaksolla ei enää anneta koulutusta ratapihalle, vaan lähiliikennekoulutus annetaan jo oppilasaikana. Mutta näin se minulla meni. Hyvin olen viihtynyt, Helsingissä takana 5 vuotta ja pian edessä siirto Riihimäkeen. Mihinpäin olet hakenut/hakemassa?
Kiitos sinulle vastauksesta
Olen hakemassa luultavasti Ouluun. Oliko vaikeata päästä? Riittääkö peruskoulu + logistiikkapuoli ammattikoulussa? (minulla on) Oppiiko kaikki tarvittavat jutut esim. opastimet helposti? Mitä mieltä olet palkasta? (voit toki ilmoittaa oman palkkasi jos haluat) Olen kuullut että täällä pohjoisessa on erinlaiset työajat ja palkat.
tallennettu
Petri Miikkulainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 49


« Vastaus #5 : Marraskuu 26, 2011, 22:41:25 »

Kiitos sinulle vastauksesta
Olen hakemassa luultavasti Ouluun. Oliko vaikeata päästä? Riittääkö peruskoulu + logistiikkapuoli ammattikoulussa? (minulla on) Oppiiko kaikki tarvittavat jutut esim. opastimet helposti? Mitä mieltä olet palkasta? (voit toki ilmoittaa oman palkkasi jos haluat) Olen kuullut että täällä pohjoisessa on erinlaiset työajat ja palkat.

Muistaakseni Helsinkiin oli n. 400 hakijaa ja meitä valittiin 16. Itselläni on juuri sama pohja + rekkakurssi akk:ssa eli hyvin tuntui riittävän.  Hymyilee Kyllähän nuo oppi teoriassakin kun jaksoi opiskella, moni asia olikin sitten käytännön työssä helpompi kuin paperilla.

Palkalla on tullut toimeen. Tuskin tuloissa suurempaa eroa on etelän ja pohjoisen välillä, työajat kyllä vaihtelevat paikkakunnittain. Oulussa, kuten myös esim. Kokkolassa ja Riihimäellä, on paljon tavaraliikennettä ja yötyötä. Helsingissä molempia on vähemmän, tosin yötyön määrä riippuu paljon siitä, missä vuorotaulussa ollaan. Karkeasti ottaen yötyötä on noin kolmannes työajasta.
tallennettu
Joonas Lassila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 160


« Vastaus #6 : Marraskuu 26, 2011, 22:55:36 »

Kiitos sinulle vastauksesta
Olen hakemassa luultavasti Ouluun. Oliko vaikeata päästä? Riittääkö peruskoulu + logistiikkapuoli ammattikoulussa? (minulla on) Oppiiko kaikki tarvittavat jutut esim. opastimet helposti? Mitä mieltä olet palkasta? (voit toki ilmoittaa oman palkkasi jos haluat) Olen kuullut että täällä pohjoisessa on erinlaiset työajat ja palkat.

Muistaakseni Helsinkiin oli n. 400 hakijaa ja meitä valittiin 16. Itselläni on juuri sama pohja + rekkakurssi akk:ssa eli hyvin tuntui riittävän.  Hymyilee Kyllähän nuo oppi teoriassakin kun jaksoi opiskella, moni asia olikin sitten käytännön työssä helpompi kuin paperilla.

Palkalla on tullut toimeen. Tuskin tuloissa suurempaa eroa on etelän ja pohjoisen välillä, työajat kyllä vaihtelevat paikkakunnittain. Oulussa, kuten myös esim. Kokkolassa ja Riihimäellä, on paljon tavaraliikennettä ja yötyötä. Helsingissä molempia on vähemmän, tosin yötyön määrä riippuu paljon siitä, missä vuorotaulussa ollaan. Karkeasti ottaen yötyötä on noin kolmannes työajasta.
Minkä ikäisenä sinä itse hait? Katsooko ne esim. jos 19 vuotias hakee niin ne ottaa mieluummin sen 20 vuotiaan tms. Luin tällä viikolla noista vaatimuksista (näkö,värinäkö,kuulo,ei saa käyttää huumeita, sairaudet jne.) niin täytän ne. (ei siis sairauksia, en käytä huumeita, näkö, värinäkö, kuulo on kaikki kunnossa jne.) Jakautuvatko työvuorot esim. jos ajat kaksi "tavarajuna vuoroa" peräkkäin niin ajat sitten seuraavaksi pari matkustaja vuoroa? Ja auton ajokorttia tai muutakaan korttia ei tarvitse veturinkuljettajaksi hakemiseen esim. mopo, traktori?
tallennettu
Petri Miikkulainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 49


« Vastaus #7 : Marraskuu 26, 2011, 23:18:54 »

Kurssin alkaessa olin 21 ja siellä oli 3 minua vuoden nuorempaa. Nyt ikää 27. Valtaosa uusista oppilaista on 30v molemmin puolin, ikähaarukka on karkeasti 20-40. Tietenkään sen ei pidä antaa masentaa, kyllä nuorenakin voi päästä. Ja jos ei tärppää ensimmäisellä kerralla, niin uutta yritystä vaan. Sehän taitaa olla monissa korkeakouluissakin enemmän sääntö kuin poikkeus. Myöskään tuota hakijoiden/päässeiden suhdetta ei kannata miettiä. Harva hakisi jos miettisi...

Työvuorojen jakautumisessa ei ole minkäänlaista logiikkaa tässä mielessä. Helsingissä ajetaan lähinnä henkilöliikennettä. Toisissa vuoroissa lähi-, toisissa kaukoliikennettä, joissain molempia vaihtelevissa suhteissa. Joillakin paikoilla voi mennä toisinpäin, eli tavarajunia suurimmaksi osaksi. Monesti samassa työvuorossa ajetaan molempia. Oulun ajoista en paremmin osaa sanoa, siellä on kyllä molempia.

Ajokorttia ei sinänsä tarvitse, mutta voi olla että kortiton karsiutuu jo alkuvaiheessa. Logistiikka-alan käyneenähän sinulla on varmasti riittävästi kirjaimia kortissa. Muutenkin se on varmasti sopivin pohjakoulutus, ylipäätään tekninen koulutus on plussaa.
tallennettu
Joonas Lassila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 160


« Vastaus #8 : Marraskuu 26, 2011, 23:26:31 »

Kurssin alkaessa olin 21 ja siellä oli 3 minua vuoden nuorempaa. Nyt ikää 27. Valtaosa uusista oppilaista on 30v molemmin puolin, ikähaarukka on karkeasti 20-40. Tietenkään sen ei pidä antaa masentaa, kyllä nuorenakin voi päästä. Ja jos ei tärppää ensimmäisellä kerralla, niin uutta yritystä vaan. Sehän taitaa olla monissa korkeakouluissakin enemmän sääntö kuin poikkeus. Myöskään tuota hakijoiden/päässeiden suhdetta ei kannata miettiä. Harva hakisi jos miettisi...

Työvuorojen jakautumisessa ei ole minkäänlaista logiikkaa tässä mielessä. Helsingissä ajetaan lähinnä henkilöliikennettä. Toisissa vuoroissa lähi-, toisissa kaukoliikennettä, joissain molempia vaihtelevissa suhteissa. Joillakin paikoilla voi mennä toisinpäin, eli tavarajunia suurimmaksi osaksi. Monesti samassa työvuorossa ajetaan molempia. Oulun ajoista en paremmin osaa sanoa, siellä on kyllä molempia.

Ajokorttia ei sinänsä tarvitse, mutta voi olla että kortiton karsiutuu jo alkuvaiheessa. Logistiikka-alan käyneenähän sinulla on varmasti riittävästi kirjaimia kortissa. Muutenkin se on varmasti sopivin pohjakoulutus, ylipäätään tekninen koulutus on plussaa.
Kiitos. Mitä hakemukseen on sopivaa kirjoittaa? Mitä ne siellä toisessa päässä haluavat tietää? Ottaakohan ne 19 vuotiata koulutukseen.. no aina kannattaa yrittää (: Koulutushan on helsingissä. Missä sen 9kk voi sitten oikein majailla? Joku opiskelija/vuokrakämppä?
tallennettu
Petri Miikkulainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 49


« Vastaus #9 : Marraskuu 26, 2011, 23:51:39 »

Juuri näin, yrittäminen ei maksa mitään ja vuotta myöhemmin on taas vuosi enemmän työkokemusta jolla hakea jne.  Hymyilee Jaa-a, mitähän siihen tuli kirjoitettua...? En muista. Aika montaa asiaa taidettiin kysyä erikseen, ehkä yksi kohta oli sellainen, missä "sana oli vapaa". Tietysti ammatissa vaaditaan tunnollisuutta, vastuuta, rauhallisuutta ja kykyä epäsäännölliseen vuorotyöhön ja yksintyöskentelyyn. Jos tällaisia taipumuksia löytyy, niin kyllä se kannattaa kertoa.

Tästä on välillä ollut hauskoja keskusteluja konduktöörien kanssa, kun jotkut ihmettelevät että miten siellä yörahdissa viihtyy itsekseen. Vastaan aina ettei ole mitään ongelmaa kun vaan saa pidettyä väsymyksen pois, mutta päivääkään en tuolla vaunuissa kykenisi olemaan satojen ihmisten kanssa!  Hymyilee leveästi Eli erilaisia luonteita vaaditaan näissä töissä, osa tietysti menestyisi molemmissa ammateissa. Itse sen taksituurarina kuljettajakurssin aikana totesin, että ihmisten kanssa työskentely ei ole oma juttu.

Kai siellä majoitus on järjestynyt muillekin...? Itsekin olen nyt asunut vähän aikaa Helsingissä VR:n asunnoissa. Kurssin aikana kuljin Riihimäeltä, joten ei silloin tarvinnut asiaa miettiä.
tallennettu
Joonas Lassila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 160


« Vastaus #10 : Marraskuu 27, 2011, 00:03:02 »

Juuri näin, yrittäminen ei maksa mitään ja vuotta myöhemmin on taas vuosi enemmän työkokemusta jolla hakea jne.  Hymyilee Jaa-a, mitähän siihen tuli kirjoitettua...? En muista. Aika montaa asiaa taidettiin kysyä erikseen, ehkä yksi kohta oli sellainen, missä "sana oli vapaa". Tietysti ammatissa vaaditaan tunnollisuutta, vastuuta, rauhallisuutta ja kykyä epäsäännölliseen vuorotyöhön ja yksintyöskentelyyn. Jos tällaisia taipumuksia löytyy, niin kyllä se kannattaa kertoa.

Tästä on välillä ollut hauskoja keskusteluja konduktöörien kanssa, kun jotkut ihmettelevät että miten siellä yörahdissa viihtyy itsekseen. Vastaan aina ettei ole mitään ongelmaa kun vaan saa pidettyä väsymyksen pois, mutta päivääkään en tuolla vaunuissa kykenisi olemaan satojen ihmisten kanssa!  Hymyilee leveästi Eli erilaisia luonteita vaaditaan näissä töissä, osa tietysti menestyisi molemmissa ammateissa. Itse sen taksituurarina kuljettajakurssin aikana totesin, että ihmisten kanssa työskentely ei ole oma juttu.

Kai siellä majoitus on järjestynyt muillekin...? Itsekin olen nyt asunut vähän aikaa Helsingissä VR:n asunnoissa. Kurssin aikana kuljin Riihimäeltä, joten ei silloin tarvinnut asiaa miettiä.
Pääsit siis sisään ensimmäisellä kerralla. Itse olen suunnitellut siis hakevani tuonne Ouluun, kun se nyt
on lähin paikka. Omasta mielestä sopisin tähän ammattiin täydellisesti. Mitä muuten soveltuvuus/psykotesteissa kysyttiin jne.?
Entäs nuo työn varjopuolet... onko sulla omakohtaisia kokemuksia allejäänneistä?
tallennettu
Petri Miikkulainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 49


« Vastaus #11 : Marraskuu 27, 2011, 00:24:24 »

Niin tai toisella... miten sen ottaa. Yksi haku riitti, seuraavalle kurssille sitten pääsin. Parempi olikin niin, ehti vähän intin jälkeen tienata. Kurssiltahan ei saa muuta kuin opintotuet. Psykotesteistä en muistanut samana iltanakaan enää "mitään", sen verran sai keskittyä. Erilaisia logiikkatehtäviä oli usempia, osassa pieni kiire päällä eli varmaan mittasivat paineensietokykyä. Sitä myös testattiin, että pystyykö keskittymään moneen asiaan yhtäaikaa. Joku ryhmätehtävä siellä myös oli.

On kokemusta sekä onnistuneesta että yritykseksi jääneistä. Ei mukavia asioita, mutta ei niitä auta miettiä. Onneksi ei mitään onnettomuuksia, lapsia tms kuitenkaan *koputtaa ohimoa*

Www.vr.fi sivuilla ilmoittavat kun seuraavan kerran haetaan. Jos juuri Ouluun ei haeta, niin johonkin "naapurivarikolle", kuten Kokkolaan, Kemiin tai Kontiomäelle vaan hakua ja aikanaan sitten siirtoa anomaan. Niin tein/teen minäkin, silloin ei Riihimäkeen koulutettu. Muutenkin kannattaa hakea useampaan paikkaan, mahdollisuudet paranevat. Onnea hakuun!
tallennettu
Joonas Lassila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 160


« Vastaus #12 : Marraskuu 27, 2011, 12:04:09 »

Niin tai toisella... miten sen ottaa. Yksi haku riitti, seuraavalle kurssille sitten pääsin. Parempi olikin niin, ehti vähän intin jälkeen tienata. Kurssiltahan ei saa muuta kuin opintotuet. Psykotesteistä en muistanut samana iltanakaan enää "mitään", sen verran sai keskittyä. Erilaisia logiikkatehtäviä oli usempia, osassa pieni kiire päällä eli varmaan mittasivat paineensietokykyä. Sitä myös testattiin, että pystyykö keskittymään moneen asiaan yhtäaikaa. Joku ryhmätehtävä siellä myös oli.

On kokemusta sekä onnistuneesta että yritykseksi jääneistä. Ei mukavia asioita, mutta ei niitä auta miettiä. Onneksi ei mitään onnettomuuksia, lapsia tms kuitenkaan *koputtaa ohimoa*

Www.vr.fi sivuilla ilmoittavat kun seuraavan kerran haetaan. Jos juuri Ouluun ei haeta, niin johonkin "naapurivarikolle", kuten Kokkolaan, Kemiin tai Kontiomäelle vaan hakua ja aikanaan sitten siirtoa anomaan. Niin tein/teen minäkin, silloin ei Riihimäkeen koulutettu. Muutenkin kannattaa hakea useampaan paikkaan, mahdollisuudet paranevat. Onnea hakuun!
Haluaisin kysyä vielä tuosta terveystarkastuksesta. Eli siis mitä erinlaisia kokeita/testejä siellä otetaan? Onko henkinen kunto tärkeämpi tässä työssä kuin fyysinen? Ja sitten vielä tuosta "netti hakemuksesta", että hylkääkö ne jo siinä ensimmäisessa hakemuksessa osan porukasta? Kiitos.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2909


« Vastaus #13 : Marraskuu 27, 2011, 12:25:52 »

Netissä tehtävien hakemusten perusteella karsiutuu ylivoimaisesti suurin osa, arviolta noin 90 % matka päättyy siihen. Vain n. 10 % valitaan haastatteluun, jossa karsitaan lisää. Psykotesteissä sitten viimeinen karsinta, jolloin päästään siihen 1-3 % valittavien määrään.

Terveystarkastuksessa ei enää pudoteta porukkaa pois, mikäli sen läpäisee. Terveystarkastuksen yksityiskohtia en muista, mutta kattava se oli. Verikokeet, virtsanäytteet, näkö, kuulo, yms.
tallennettu
Joonas Lassila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 160


« Vastaus #14 : Marraskuu 27, 2011, 13:44:30 »

Netissä tehtävien hakemusten perusteella karsiutuu ylivoimaisesti suurin osa, arviolta noin 90 % matka päättyy siihen. Vain n. 10 % valitaan haastatteluun, jossa karsitaan lisää. Psykotesteissä sitten viimeinen karsinta, jolloin päästään siihen 1-3 % valittavien määrään.

Terveystarkastuksessa ei enää pudoteta porukkaa pois, mikäli sen läpäisee. Terveystarkastuksen yksityiskohtia en muista, mutta kattava se oli. Verikokeet, virtsanäytteet, näkö, kuulo, yms.
Jos karsiutuu pois jo tässä netti hakemuksessa, niin onko siinä jotain aikarajaa milloin saa hakea uudestaan
esim. 1 vuosi tms. ?
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2909


« Vastaus #15 : Marraskuu 27, 2011, 13:55:00 »

Ei ole aikarajaa. Hakukertojakaan ei ole rajattu, mutta toisaalta jos ei vaikkapa viidennellä yrittämällä pääse edes haastatteluihin, niin en ehkä itse hakisi kuudetta kertaa. Hymyilee
tallennettu
Joonas Lassila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 160


« Vastaus #16 : Marraskuu 27, 2011, 14:13:48 »

Ei ole aikarajaa. Hakukertojakaan ei ole rajattu, mutta toisaalta jos ei vaikkapa viidennellä yrittämällä pääse edes haastatteluihin, niin en ehkä itse hakisi kuudetta kertaa. Hymyilee
Ensimmäistä kertaa kyllä haen. Hymyilee Itselläni on kovat odotukset, sillä omasta mielestäni sovin tähän työhön
hyvin ja täytän kaikki tarvittavat vaatimukset. Töissä kun ollaan niin keskitytään ainoastaan vain
siihen.

Itse en kyllä hirveästi usko tuohon, että jos et omistaja ajokorttia niin se vaikuttaisi sinun pääsyyn,
sillä esim. rekan ajaminenhan on ihan toisesta päästä kuin junan.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #17 : Marraskuu 27, 2011, 14:56:00 »

Hienoa olla eläkkeellä.
Työpaikkaa hakiessani keskustelin ihan ihmisen, enkä netin kanssa.
tallennettu
Joonas Lassila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 160


« Vastaus #18 : Marraskuu 27, 2011, 14:57:26 »

Hienoa olla eläkkeellä.
Työpaikkaa hakiessani keskustelin ihan ihmisen, enkä netin kanssa.
Saa kai sitä vaihtaa ajatuksia toisten kanssa.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #19 : Marraskuu 27, 2011, 15:07:07 »

Totta kai saa. Ja sitähän tämäkin on, vaikka koneiden avustuksella. Sitä en oikein ymmärrä, että valinta työhön tapahtuu jonkin tietokoneohjelman perusteella.
tallennettu
Joonas Lassila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 160


« Vastaus #20 : Marraskuu 27, 2011, 15:15:37 »

Totta kai saa. Ja sitähän tämäkin on, vaikka koneiden avustuksella. Sitä en oikein ymmärrä, että valinta työhön tapahtuu jonkin tietokoneohjelman perusteella.

Minä itse en ole valinnut ammattia "tietokoneohjelman" perusteella. Olen pienestä asti ollut kiinnostunut junista ja mm. enon mukana olen kulkenut. Tosin hän on nyt eläkkeellä... (55 vuotiaana jäi)
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #21 : Marraskuu 27, 2011, 16:43:09 »

Totta kai saa. Ja sitähän tämäkin on, vaikka koneiden avustuksella. Sitä en oikein ymmärrä, että valinta työhön tapahtuu jonkin tietokoneohjelman perusteella.

Minä itse en ole valinnut ammattia "tietokoneohjelman" perusteella. Olen pienestä asti ollut kiinnostunut junista ja mm. enon mukana olen kulkenut. Tosin hän on nyt eläkkeellä... (55 vuotiaana jäi)

Hanki kuitenkin siinäkin tapauksessa varasuunnitelmia. Voi mennä vuodet hukkaan, jos yrittää vain VR:lle...
tallennettu
Joonas Lassila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 160


« Vastaus #22 : Marraskuu 27, 2011, 16:48:02 »

Totta kai saa. Ja sitähän tämäkin on, vaikka koneiden avustuksella. Sitä en oikein ymmärrä, että valinta työhön tapahtuu jonkin tietokoneohjelman perusteella.

Minä itse en ole valinnut ammattia "tietokoneohjelman" perusteella. Olen pienestä asti ollut kiinnostunut junista ja mm. enon mukana olen kulkenut. Tosin hän on nyt eläkkeellä... (55 vuotiaana jäi)

Hanki kuitenkin siinäkin tapauksessa varasuunnitelmia. Voi mennä vuodet hukkaan, jos yrittää vain VR:lle...

Tietenkin. VR:lle haen ainakin kahteen paikkaan (Oulu, Kontiomäki).
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2909


« Vastaus #23 : Marraskuu 27, 2011, 17:53:16 »

Totta kai saa. Ja sitähän tämäkin on, vaikka koneiden avustuksella. Sitä en oikein ymmärrä, että valinta työhön tapahtuu jonkin tietokoneohjelman perusteella.

Ei tässä tietokone ole mitään perusteita asettamassakaan. Haku tapahtuu netin välityksellä, mutta "hakupaperit" käsittelee ihan ihminen.

Ajokortillisuuteen: joissain työvuoroissa voi olla merkittynä siirtymisiä autoilla, itse ajaen. Esimerkiksi Imatralla ymmärtääkseni tällaista on aseman ja varikon välillä. Samoin joissain paikallishommissa (esim. huoltokuljettajana) on käytössä henkilöauto tarvittaviin siirtymisiin.

Ja kuten aiemmin sanottiin, se varasuunnitelma pitää olla. Ei putoa aivan pohjalle, jos ei suurista odotuksista huolimatta pääsekään unelma-ammattiinsa.
tallennettu
Joonas Lassila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 160


« Vastaus #24 : Marraskuu 27, 2011, 18:38:47 »

Täydennyskoulutuksethan on aina omalla työpaikalla?
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 5 | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: VR Koulutus  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina