Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Joensuu-Nurmes historiallisia kuvia kaivataan.  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2428


« : Joulukuu 02, 2011, 18:40:08 »

Lupasin kirjoittaa Resiinaan 1-2012 Joensuu-Nurmes radasta jutun. Liikennepaikat ja junat ovat jotakuinkin tiedossa. Ongelmana ovat historialliset kuvat, minun silmilläni katsoen 60-lukuiset ja vanhemmat. Jos joku Joensuu-Nurmes-reitillä asuva huomaa tämän pyynnön, niin käykää paikallisessa museossa katsomassa mitä sieltä voisi löytyä ja kertokaa Resiinan päätoimittajalle Kimmo Pyrhöselle. Helpottaisi varmasti Kimmon hommia, jos saataisiin laajennettua kuvien metsästäjien porukkaa. Varmasti uudemmatkin kuvat ovat tervetulleita. Juttuun liittyen kysyntää olisi silloista, asemarakennuksista ja syrjäraiteista.

Muusta aineistosta minulla on aikataulut (Turistit) 1937 lähtien, mutta jos jollakulla on sivuja esim. rataosien Jns-Lis ja Lis-Nrm ensimmäisistä aikatauluista, niin se kiinnostaisi (yksityisviesti minulle tai Kimmolle). Samoin aikataulukirjojen tavarajunien aikataulusivu-esimerkit. Minulta meni kaikki (paitsi 1944 ja 1989) kellarin viemäriputkivauriossa. Palkkio taitaa jäädä kunniamainintaan. T: Eljas
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Joensuu-Nurmes historiallisia kuvia kaivataan.  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina