Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Löytöjä  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Osku Reinikka
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 35


« : Joulukuu 18, 2011, 17:26:03 »

Toivottavasti meni oikeaan paikkaan. Kiinnostaisi tietää onko löytöni mitenkään (rahallisesti/historiallisesti) arvokas. Minusta kiintoisa se kyllä on.

Äiti sai ostettua isovanhemmiltaan perityn ok-talon jota ne tänään siivoilivat vaarivainaan tavaroista, hän oli veturinkuljettaja E. Simpanen, syntynyt 20 -luvulla viipurissa.

Soittivat mulle että tule katsomaan löydätkö jotain kiintoisaa, ja löysinhän minä.

Esimerkiksi Diesel -lehtien vuosikertoja 60 luvulta, Tekniikan maailman vuosikertoja 50 luvun lopulta 2009 vuoteen saakka, Tuulilaseja 80 luvulta nykupäiviin, mutta erityisesti rautatieaiheiset löydökset kiinnostivat ja niistä tässä kyselenkin.

Veturimies -lehteä vuosikerrat 58 ja 59, voi löytyä lisääkin vielä jahka kerkeän sinne taas tonkimaan, ja valtava kasa erilaisia papereita, monisteita, kirjoja, oppaita, vihkoja ja oppikirjoja sun muita, kuten Mikko Ivalon uudenveroinen höyryveturikirja. Kaikki ovat lähes tai kokonaan virheettömiä! Ohessa pari kuvaa.





tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 2424


« Vastaus #1 : Joulukuu 18, 2011, 17:44:21 »

Sanoisin, että kokoelma arvokas rahallisesti, historiallisesti ja luku/tietopakettina. Niillä hinnoilla mitä nettihuutokaupoissa on maksettu, säästit kuvan tuotteilla varmaan jotain 200€ luokkaa. Etenkin Ivalo saattaa nousta hyvinkin kalliiksi. Hieno löytö ja todella hyvä, etteivät joutuneet hukkaan.
tallennettu
Topi Pikkarainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 339


« Vastaus #2 : Joulukuu 18, 2011, 18:04:22 »

Keskellä olevan kuvan tavaroille kuolaan, olisiko harkinnassa myydä?  Vaikenee
tallennettu

"Luonnonrauhan nauttiminen ei vähennä luonnonrauhaa, ei saastuta, ei riko."
Osku Reinikka
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 35


« Vastaus #3 : Joulukuu 18, 2011, 18:10:36 »

Keskellä olevan kuvan tavaroille kuolaan, olisiko harkinnassa myydä?  Vaikenee

En oikeastaan ole ajatellut myydä noita, mutta onhan siinä noita joitain 2 kpl samanlaisia. Mikäs sinua kiinnostaisi?
tallennettu
Jarkko Korhonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 517


« Vastaus #4 : Joulukuu 18, 2011, 18:13:04 »

Mites 50-luvun tekniikan maailmat? Mulla puuttuu 53-56 aika lailla kokonaan. Jos oletkin valmis myymään, niin olen kiinnostunut. Ja voin sanoa, että ne on harvinaisia ja niilläkin on hyvin hintaa.
tallennettu
Topi Pikkarainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 339


« Vastaus #5 : Joulukuu 18, 2011, 22:10:47 »

Keskellä olevan kuvan tavaroille kuolaan, olisiko harkinnassa myydä?  Vaikenee

En oikeastaan ole ajatellut myydä noita, mutta onhan siinä noita joitain 2 kpl samanlaisia. Mikäs sinua kiinnostaisi?
Ei minulla ole mitään noista mutta katsotaan... Ehkäpä ne kaksoiskappalleet kiinnostaisi. Katsotaan myöhemmin.
tallennettu

"Luonnonrauhan nauttiminen ei vähennä luonnonrauhaa, ei saastuta, ei riko."
Jaakko Keränen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 40


« Vastaus #6 : Joulukuu 23, 2011, 22:44:00 »

Kommentoin hintoja Rautatiemuseon keskustelupalstalla tähän esittämääsi kysymykseen.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Löytöjä  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina