Muut aiheet  |  Sivuraide  |  Aihe: Oletko tavannut ketään julkkista?  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 2 [3] | Siirry alas Tulostusversio
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2909


« Vastaus #50 : Toukokuu 16, 2013, 19:52:03 »

Mulla on ollut Jaana Pelkosen puhelinnumero. Beat that. Hymyilee
tallennettu
Petri Lehtonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 34


« Vastaus #51 : Toukokuu 22, 2013, 21:34:59 »

Satuinpa eksymään tällaisen otsakkeen alle, niin heitetään tähän tämmöinen junailuun liittyvä.
Noin 10 vuotta sitten (luultavasti jopa enemmän), matkustin junalla Turusta Helsinkiin. Helsingissä samasta junasta asteli ulos Bomfunk MC's bändistä tuttu Raymond Ebanks.
tallennettu
Mikael Erkkilä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 36


« Vastaus #52 : Tammikuu 12, 2014, 19:05:40 »

Näin Antti Tuiskun bussipysäkillä Pyörittää silmiään
tallennettu
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 675


« Vastaus #53 : Tammikuu 12, 2014, 19:11:57 »

Joonas Korhonen istui eilen viereisessä hytissä IC2 87:ssa.
tallennettu
Teemu Tuomisto
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 232


« Vastaus #54 : Tammikuu 13, 2014, 10:58:36 »

Mikael Monroe oli 27.12.-13 samaan aikaan minun kanssani Tampereen rautatieasemalla menossa Edolliseen Helsingin IC2:seen.
tallennettu
Timo Salminen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 572


« Vastaus #55 : Tammikuu 13, 2014, 12:24:27 »

Olin kerran aivan vakuuttunut, että Miles Davis käveli vastaani Helsingin Pitkälläsillalla - tai olisin ollut, jollen olisi tiennyt, että hän oli silloin ollut jo ainakin kymmenen vuotta kuolleena...
tallennettu

"Jos ne henkilöt jotka sillon on ollu ja kualleet nousisvat nyt katsomaan [...] ni ne ei uskois ollenkan omia silmiäns." (Tallimies Kustaa Väre 1961)
Jukka P. T. Ruuskanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 181


« Vastaus #56 : Tammikuu 19, 2014, 19:17:34 »

Julkisessa asiakaspalvelutyössä kohtaa välillä julkkiksiakin mutta en tee siitä mitään suurta numeroa. Se julkkiskin on vain asiakas. Aikanaan olen mm. Topi Sorsakoskelle myynyt tupakkaa ja viimeksi tänään Sakari Kuosmanen kävi kaupassamme asiakkaana. Edellisessä työpaikassa tuli tavattua paljon Pohjois-Savon poliisilaitoksen henkilökuntaa, mukaanlukien kirjailijanakin tunnettu Marko Kilpi ja JIM:in Poliisit-sarjan Kuopion partion Jaakko ja Pauli.

Mutta edelleen mieltä lämmittävin kokemus on eräiltä musiikkimessuilta: Seppo Hovi käski minun olla hiljaa!
tallennettu
Jouni Halinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 783


« Vastaus #57 : Tammikuu 23, 2014, 18:10:57 »

Tässä keskustelussa ollaan nyt kyllä kokonaan ”rataverkon ulkopuolella”, joten laitan nyt minäkin ”lusikkani soppaan”. Tämä sen takia että minusta on aivan käsittämättömintä minkälaiseksi on mennyt tämä julkimoiden palvonta (tässäkin keskustelussa), eli laitan nämä tänne julki enemmänkin huumorimielessä, kuin että ”palvoisin” jutuissa olevia henkilöitä, tai ketään muutakaan, samassa sateessa hekin seisovat, ja heidänkin on käytävä pas...... Nämä 2 ensimmäistä tapausta kuuluvat kylläkin luokkaan ”oletko ollut fyysisessä kontaktissa julkimon kanssa” + Badding päälle. Perään vielä hiukan poliittista satiiria.

Ostin toukokuussa 1989 kämpän Itä-Pasilasta (on muuten ”10” kertaa mainettaan parempi asuinpaikka, parkkipaikka oman talon kellarissa ym. muutin sinne Töölöstä), muuttopäivä oli maanantai, hoidettiin proidin kanssa kamat sisään, nautittiin siinä samalla muutamia olusia, ja hypättiin talon edessä olevalta pysäkiltä (linjanumero 17?) bussiin, ajettiin Hakikseen ja mentiin ravintola Sillankorvaan (se lopetettiin jo yli 10 vuotta sitten). Kyseessä oli ns. vanhan ajan tanssiravintola, ja paikka oli aivan autio, mutta jossain vaiheessa baaritiskillä olutta särpiessäni, huomasin ravintolan perimmäisessä  nurkassa 3 henkisen seurueen (1 mies ja kaksi naista). Sopivan kappaleen alkaessa soimaan rohkaisin itseni ja suunnistin kohti pöytää, istumajärjestyksestä päättelin pöydän ”vapaan neidin” ja häntä kohti kumartaessani kysyin ”saanko luvan” (se oli silloin etiketin mukaista), jotenkin olin ilmeisesti siinä kumartuneena liian pitkään, koska pöydässä oleva mieshenkilö nousi seisomaan ja vetäisi minua nyrkillä suoraan turpaan, ”tähtiä” katsellen suunnistin takaisin baaritiskille, Broidi kysyi että mitä ihmettä siellä oikein tapahtui, ennen kuin ehdin sanoa mitään, niin paikan hovimestari tuli sättimään minua, ”että minkä takia sinun piti mennä sinne seurueen luokse, etkö tiedä kuka (herrahenkilö)  siellä pöydässä istuu” sanoin että en ehtinyt tunnistaa, ja sitten näköyhteys katkesi. Hän siihen ”Siellä istuu herra X, ja pysy pois sieltä”. Noin tunnin kuluttua herra X lähti käymään vessaan, ja kun hän oli kohdallani ja pysähtyi, niin totesin että on suuri kunnia kun niin kova jätkä, kuin sinä, on lyönyt minua, hän pahoitteli toimintaansa, mutta paiskattiin kuitenkin sovinnoksi kättä ja asia oli sillä sovittu. No syksyllä luin iltiksestä  että herraX on tavannut Porin jatseilla neiti Y ja heillä on seurustelusuhde ”päällä”. Mutta totuus on että neiti Y istui herra X seurassa ravintola Sillankorvassa jo toukokuun loppupuolella, taisi olla vielä niihin aikoihin edellinen tyttöystävä ”kierrossa”. ”Palmuillaan” vähän eikä kerrota herra X nimeä vielä., arvauksia saa kyllä heittää, hän on ollut julkisuudessa vuodesta 1962, ja on vieläkin jonkinmoisessa ”kuosissa”. Tämä ratkesi eli herra X on Vesa-Matti Loiri.

Olin 80 luvun Xeroxsilla töissä (kenttähommissa), tein sinä aikana noin 10000 kopparikeikkaa, siinä kävi usein joku isompikin johtaja v….lemassa selän takana. Korjaamolla oli ennen minun aikaani ollut töissä muusikko Z, Minulla oli silloisen korjaamopäällikkö Altti F kanssa yhteinen firma 1990 luvulla, ja Altti minulle kertoili että kuinka muusikko Z otti 2 kertaa loparit ja yritti päästä muusikkona pinnalle, mutta myi kitaransa ja palasi kummallakin kertaa takaisin, sitten hän otti lopputilin 3:ta kertaa ja vannoi että nyt hän ei tule takaisin. Koska hän oli aivan ilmiömäisen pätevä piirikorttien korjaaja, niin Altti sanoi että voit tulla koska tahansa takaisin,  ei tarvitse edes soittaa, tulet vain joku aamu töihin. Piirikorttien korjaajia oli 70 luvulla harvassa, kun ei ollut oikein edes piirikorttejakaan (paitsi Xeroxsilla ja IBM:lä). Eipä tullut Z enää takaisin ja toimi Suomen iskelmätaivaan kärkikaartissa kuolemaansa asti. Altti sanoi että jos Joukka joskus tapaat Z:tan, niin kerro terveisiä. Vuonna 2001 kaverini piti 50 vuotisjuhlat ravintola Vanhassa Maestrossa, ruokailu oli kabinetissa, ja sen jälkeen siirryttiin ”julkiselle puolelle” jatkamaan iltaa. Ravintola oli viimeisiä paikkoja pääkaupunkiseudulla joissa soitettiin elävää musiikkia, ja sekin lopetettiin muutama viikko tämän jälkeen. No sinä iltana siellä esiintyi muusikko Z yhtyeineen, hänellä oli vielä niihin aikoihin pajoja ongelmia prenkun kanssa, ja lauluääni olikin tästä johtuen hiukan ”alavireinen”, oli kyllä sitten elämänsä loppuvuodet raittiina. Paussia hän siirtyi viettämään suoraan baaritiskin äärelle, joten minä suunnistin suorittamaan Altin minulle antamaa tehtävää. Kerroin Z:le nämä Altin terveiset, hän ensin hieman häkeltyi, mutta sitten hän halasi meikäläistä kaksin käsin ja sanoi että ei voi olla totta, että oikein Altilta, hän tilasi minulle bissen (taisi kuulua keikkapalkkioon kaikki ”janojuomat”), ja siinä sitten koko loppu paussin” päivitin” hänelle Xeroxsin asioita, paussin jälkeen ääni oli vielä hiukan alavireisempi. Palasin sitten synttäriporukan pariin, moni katsoi minua vähän ihmeissään. Lopulta ”juhlakalu” kysyi minulta, Hei Joukka mikä juttu toi oikein oli, sanoin että kerron Kari sulle joskus myöhemmin. Herra Z kuoli muutamia vuosia sitten, mutta kuka hän oli?. Tämä selvisi kyseessä on siis Pekka Tammilehto alias Topi Sorsakoski.

Toinen ”solisti” tapaus, asuin 80 luvun puolivälissä Kalliossa. Sovin kerran kaverini kanssa tapaamisen Ns. urheilutalon alakerrassa olevaan pubiin, minun sinne mennessäni siellä oli aika täyttä, mutta huomasin että yhdessä pöydässä istuu ”tuttu” kaveri ja siinä on vapaita paikkoja, kuten tapoihin kuuluu, niin kysyin häneltä, että onko pöydässä tilaa, ja kun oli niin istuin pöytään, kaverini tuli 10 minuutin päästä ja tuli samaan pöytään. Kun tämä ”tuttu” kaveri lähti sitten noutamaan uutta olutta, niin kysyin kaveriltani, että tunsitko vieressäsi istuvaa henkilöä. Hän katsoi vielä kassajonoa ja sanoi että ei tunne, kun sitten sanoin että hän on Rauli Badding Somerjoki, hän ei ensin uskonut, niin kauheaan kuntoon oli mies mennyt. Ei sitten elänyt Rauli tämän jälkeen kuin muutaman kuukauden, kun kaikki elintoiminnot vaan pettivät yhtä aikaa, ja ikää oli hänellä vasta 39 vuotta, surullinen tapaus.  


No sitten näitä ”tuttuja” politiikasta. Oli kolme kaverrusta eli Tupu, Hupu ja Lupu, (kaikki saman puolueen miehiä) tätä nimitystä heistä käytettiin 90 luvulla ns. poliittisissa ”piireissä”. Kolmikko liikkui liukkaasti Helsingin yöelämässä 90 luvun puolivälin jälkeen. Kaikki ovat olleet kansanedustajia ja kaksi on toiminut lisäksi ministerinä. Yksi heistä sanotaan vaikka Lupu toimi vuonna 1996 Postipankin hallintoneuvoston puheenjohtajana ja firmani silloiset liiketoimet vaativat hiukan ”leveämpiä” hartioita” kuin minulla itselläni oli. No sain sovittua hänen kanssaan palaverin eduskuntaan yhdeksi tiistaiksi kello 10:nen, Minä sitten laitoin parkkimittariin 3 tuntia aikaa, suoristin kravatin ja kävelen turvan läpi eduskuntaan. Lupua sitten haettiin Ns. piipparilla, kuulutuksin ja yksi vaksi kävi tarkistamassa kahvilankin, siihen aikaan kansanedustajilla ei ollut vielä ”firman” kännyä?,. ei löytynyt tätä Lupua lopulta mistään. Soitin hänelle muutaman päivän päästä, hän selitti jotain äkillisestä palaverista ”jossain”, mutta sain kuitenkin sovittua uuden ajan seuraavaksi tiistaiksi kello 10:nen. Edustajat (niin heitä kutsutaan EK:sa, sana ”kansan” on siellä ”suodatettu” pois) viettävät aina maanantaina krapulapäivää. No tällä kertaa oli Lupu paikalla, mutta miehestä näki heti, että on kova darra päällä (piireissä tiedettiin hänen pahasta alkoholiongelmastaan), marssittiin sitten peräkanaa EK kahvilaan (A oikeudet) Lupu tilasi tuopin itselleen, kysyi otanko minäkin, sanoin että olen autolla, joten otin kahvin. Kaivoin sitten paperit salkustani ja aloin selvittää hänelle mistä on kysymys, vasta kun oli kolmas tuoppi meneillään, niin alkoivat miehellä hiukan aivot raksuttamaan. Tämä siis vuonna 1996 työaikana/työpaikalla ja työkavereiden katsoessa vierestä. Sain kuitenkin sovittua, että miten hän asemaansa nojaten saisi vietyä firmani asiaa eteenpäin. Olin näinä aikoina henkisesti todella kovilla, ja vaimoni kertoi vasta pari vuotta myöhemmin, että missä Lupu oli ollut ensimmäisen palaverin aikaan. Hän oli sinä päivänä lähdössä junalla Pasilan asemalta työmatkalle Tampereelle 9/10 aikaan, ja havaitsi laiturilla edustaja Lupun, paskaisissa verkkareissa suutelemassa nuorta naista (näillä sanoilla). Kesä kului ja en saanut Lupua kiinni mistään, joten soitin tutulle naispuoleiselle kansanedustajalle ja kysyin mistä saisin Lupun kiinni. Hän sanoi että vaimonsa on heittänyt Lupun pihalle ja hänet tavoittaa nykyjään parhaiten ravintola Rafaellosta (Aleksin ja Mikonkadun kulmassa). Painelin sinne sitten yksi arki-ilta, ja sieltä ”löysinkin” Lupun seurassaan Tupu ja Hupu, no Lupu esitteli sitten minut muille, ja sanoi että on seuraavalla viikolla lähdössä Espanjaan golfaamaan (en muista kenen piikkiin, P Vennamo siellä ainakin oli, eli taisi olla postin keikka, Lupu kuului myös postin hallintoneuvostoon), ja siellä on juuri oikea porukka kasassa selvittämään näitä sinun firmasi asioita, joten ”soitellaan”. Asiat eivät koskaan selvinneet hänen kauttaan. Tämä porukka hajosi hieman myöhemmin, Hupulla (oli ollut myös ministerinä) oli pahoja ongelmia henkilökohtaisesta elämässään, mm. alkoholi ja hän joutui lopulta ottamaan vastaan ns. palkkioviran kesken edustajakauden, ja sai myöhemmin tuomion mm. pahoinpitelystä, on kai nykyjään kunnanjohtajana jossain pikkukunnassa. Lupu ilmoitti 98 loppuvuodesta Tupulle, (jonka asema puolueessaan oli sellainen että hän viimekädessä päätti tulevat ministerit), että hän alkaa 1999 eduskuntavaalien jälkeen liikenneministeriksi, johon Tupu vastasi että maan suurimman mediakonsernin pääjohtajan pikkuveljeä ei valita liikenneministeriksi edes hänen kuolleen ruumiinsa yli. Välithän siinä menivät poikki, ja niin tämä voikkamaikka sitten jättikin eduskunnan 3 kuukautta ennen 1999 vaaleja, ja siirtyi sitten vähin äänin erään suuren kaupungin erään viraston johtajaksi (poliittinen jakkara), näin hänet muutama vuosi sitten Eläintarhan Nesteellä, ei tuntenut minua ja oli jo aika rähjäisessä kunnossa. Summa summarum, Tupu on siis ainoa joka vielä ns. porskuttaa, on aikahieno asema tänä päivänä ja nuori nätti vaimo. Tupun kaikki jo varmaan tunnistavatkin, mutta keitä ovat Lupu ja Hupu..

Lopuksi voisin todeta Suomen ensimmäisen kaapista ulos tulleen (tämä tapahtui heti sen jälkeen kuin homous ei ollut enää rikos eikä sairaus, eli 70 luvun alkuvuosina) ”julkihomon” Monsieur Mossen http://fi.wikipedia.org/wiki/Monsieur_Mosse  sanoin ”voi pojat kun tietäisitte” se oli hänen kirjoittamansa kirjan nimi, kirja kertoi minkälaista elämää ”Suomen kerma” vietti ”vanhaan hyvään aikaan”. En muista onko seuraava tarina kirjasta, mutta kuuluu seuraavasti: Kekkonen ja Karjalainen olivat ”bilettämässä” 50/60 luvun supersalarakkaan Tabe Slioorin kämpillä, Kekkonen poistui Taben kanssa (hän seurusteli samaan aikaan naimisissa olevan Erik von Frenckellin kanssa) vaivihkaa sivuhuoneeseen, ja kun hän palasi sieltä, niin Karjalainen kysyi ”hoiditko homman” siihen Kekkonen että ”kyllä ja vielä kahteen kertaan”. http://fi.wikipedia.org/wiki/Tabe_Slioor  lukekaa linkistä kuinka pitkälle salarakas pääsee elämässään kun on käyttökelpoiset rypyt oikeassa kohdassa. Siinä kävi lopulta niin että neiti (hän oli muuten ainoa nainen Helsingissä joka pääsi ravintolaan sisään yksin ilman mies tai naisseuraa) Slioor "sekosi" näihin miehiinsä, ja antoi lopulta lausunnon. "Seurustelu Von Frenckellin kanssa oli elämäni suurin munaus", johon Frenckell pelimiehenä heitti takaisin "minusta taas seurustelu neiti Slioorin kanssa oli munieni suurin elämys"
Mutta nyt haetaan nimiä herroille X, Z,  Tupu, Lupu ja Hupu. Nimet ovat selvinneet. X=Vesa Matti Loiri, Z=Topi Sorsakoski, Tupu=Sauli Niinistö, Lupu=Anssi Rauramo ja Hupu=Kari Häkämies.    
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 28, 2014, 23:27:47 kirjoittanut Jouni Halinen » tallennettu

Skiffari 40
Teemu Salonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 231


« Vastaus #58 : Tammikuu 24, 2014, 02:07:38 »

Herra Z voisi olla Topi Sorsakoski?
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2909


« Vastaus #59 : Tammikuu 24, 2014, 02:26:28 »

Tapahtuiko kohtaaminen Herra X:n nyrkin kanssa vuonna 1989?
tallennettu
Jouni Halinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 783


« Vastaus #60 : Tammikuu 24, 2014, 02:28:34 »

Teemu tiesi. Topivainaa hän oli, rauha hänelle. Hänen oikea nimensä oli muuten Pekka Tammilehto, sillä nimellä sai Xeroxsilta palkankin. Siellä on jo aika iso "pumppu" yläkerrassa Topin seurana: Kirka , KariTapio, Badding, Juice Leskinen, Jamppa Tuominen, Albert Järvinen, Cisse Häkkinen, Gösta  Sundqvist , Matti Inkinen (Sig) ja monet muut hienot muusikot. Toiselle Topille: Se tapahtui toukokuun viimeisen täyden viikon maanantaina eli 22.5 1989 noin kelo 21.00.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 27, 2014, 03:56:03 kirjoittanut Jouni Halinen » tallennettu

Skiffari 40
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2909


« Vastaus #61 : Tammikuu 24, 2014, 02:53:40 »

Toiselle Topille: Se tapahtui toukokuun viimeisen täyden viikon maanantaina eli 22.5 1989 noin kelo 21.00.

Jees. Neiti Y styylasi siis myöhemmin erään nopeasanaisen NHL-pelaajan kanssa. Hymyilee

Enpä minäkään paljasta vastausta, jotta muillakin on hupia pähkäillessään...

EDIT: Huomasinpa juuri, että mainitsit vuoden 1989 tarinassasi. Lähdin pohtimaan asiaa ilman tietoa vuosiluvusta - siitä johtuu hölmö vuosilukukyselyni edellisessä viestissä, jolla yritin vihjata arvaavani kenestä on kyse.

Nimittäin, tunnen toisen tarinan, jossa olettamani herra X on ollut myös nyrkkihippasilla, joten tuli mieleen voisiko olla sama. Sitten sorruin googlettamaan, löytyisikö X:ltä yhteyttä Porin Jazzeihin. Ja löytyihän se, ja samalla neiti Y:n nimi. Ja vuosiluku, jonka olin missannut viestissäsi. Hymyilee

Tein siis pulmasta hieman vaikeamman itselleni kuin se oikeasti olikaan. Tosin todellinen eriktoivanen ei olisi sortunut googlettamiseen.
tallennettu
Jouni Halinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 783


« Vastaus #62 : Tammikuu 24, 2014, 02:59:32 »

MH ja ET taisivat olla kyseessä. Eli Marita Hakala ja Esa Tikkanen.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 25, 2014, 20:52:49 kirjoittanut Jouni Halinen » tallennettu

Skiffari 40
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1780


« Vastaus #63 : Tammikuu 24, 2014, 11:08:25 »

Olipa lennokas tarina! Totteleekohan Hupu nimikirjaimia KH?
tallennettu
Jouni Halinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 783


« Vastaus #64 : Tammikuu 24, 2014, 11:50:11 »

Onnittelut kaima Hupu on todella KH, tämä oli minusta vaikein tunnistetava, mutta annetaan  muiden vielä pähkäillä hupun henkilöllisyyttä. liikkuminen on noissa piireissä kyllä todella lennokasta, kuin tähän pelleilyyn 90 luvun puolivälissä tutustuin  niin lopetin äänestämisen siihen paikkaan, sen jälkeen en ole vaaliuurnilla käynyt.   
tallennettu

Skiffari 40
Juha Kutvonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 543


« Vastaus #65 : Tammikuu 24, 2014, 15:02:50 »

Olikin tuo "Hupun" episodi päässyt unohtumaan, eli KH lienee Kari Häkämies ja olisikohan Tupu nykyinen pressamme Sauli N?
tallennettu

Offlinessa vuodesta 1967
Jukka Voudinmäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 356


« Vastaus #66 : Tammikuu 24, 2014, 16:02:02 »

Herra X = Vesa-Matti Loiri
tallennettu
Jouni Halinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 783


« Vastaus #67 : Tammikuu 25, 2014, 17:24:01 »


Topi L tiesi ja Jukka V vahvisti  herra X:n oikean nimen, eli Vesa Matti Loiri, mutta niin kuin kirjoitin, otin ko. geissin (1989) ”tyynesti” vastaan. Olisinhan voinut soittaa paikalle poliisit, todistajia oli paikalla riittävästi, ne 2 neitiä, pikkuproidi näki myös tapahtuman j a ilmeisesti myös paikan ”hovi”, mutta kun Vesku on kuitenkin (ainakin minusta) hieno kokonaislahjakkuus, niin mitäs pienistä. Vesku tuli kansan tietoisuuteen leffasta nimeltä ”pojat” (1962)  http://fi.wikipedia.org/wiki/Pojat_%28elokuva%29  sitten tuli Lapualaisooppera http://fi.wikipedia.org/wiki/Lapualaisooppera (kommaritouhua ajan tyyliin), kummatkin olivat kuitenkin ns. vakavia rooleja. Suuri osa kansasta tuntee Veskun kuitenkin ”vain” Turhapurona, hän on kuitenkin myös hyvää kansallista tasoa mm. nyrkkeilyssä, biljardissa ja huilunsoitossa ja kuin myös tietenkin ”helmenä päälle” esiintyvänä laulutaiteilijana. Mutta niin kuin Topi L mainitsi niin tämä ”nekkailupuoli” on hänessä tullut esiin myös siviilissä, sen ovat saaneet (minun lisäkseni) kokea mm. hänen vastakkaista sukupuolta edustavat elämänkumppaninsa (mm. ensimmäinen vaimo Mona), mutta nykyjään Vesku on ”vain” herkkä ja hieno taiteilija. Hän täyttää muuten ensi vuonna 70 vuotta, joten onnea ja pitkää ikää hänelle. Neiti Y on muuten Missi/ malli Marita Hakala, joka tekee nykyjään kuitenkin hienoa uraa yrittäjänä. http://fi.wikipedia.org/wiki/Marita_Hakala.  Hänellä on mm. iso rooli silmälasifirma  ”pekseivorssin” Suomen valloitukseen..

Jouni H tiesi ja Juha K vahvisti tosiaankin oikean nimen Hupulle, eli hän on Kari Häkämies, Kari H todella häipyi politiikasta/julkisuudesta suhteellisen nuorena (s. 1956), ja henkilöhistoria on sen jälkeen ollut lähinnä surullista luettavaa, toivottavasti menee nykyjään paremmin. Pikkuproidinsa Jyri kylläkin nykyjään ns. porskuttaa,  EK:n isona ”Dirikana”. Nuorempi väki ei ehkä edes  tiedä mikä on ”EK”.

Juha K mainitsema Tupu on tosiaan Tasavallan presidentti Sauli ”Sale” Niinistö, Tähän minulla ei ole mitään muuta lisättävää kuin, että hän on minusta rehti ja hieno mies, hän on ainoa henkilö jota olen käynyt äänestämässä vuoden 1996 jälkeen. Vaimoni lisäyksenä tähän, ”Salen vaimokin on niin nätti”.

Lupulta puuttuu vielä nimi, vihje, hän heitteli nuorempana palloa metalliseen renkaaseen joka sijaitsee noin 3 metrin korkeudessa. Ja nämä Akuankan veljenpoikien nimet ”poikakolmikolle” olivat todellakin oikeasti käytössä 90 luvulla, tietenkin vain ns. ”piireissä”.

Laitan tähän vielä jatkoksi vielä lisää näitä ”vanhan miehen” turinoita ja tarinoita takavuosilta, näissä on kuitenkin nimet valmiina:
70 luvulla tein sähkötöitä Kaivopuisto Eira linjalla, siellä tuli vierailtua yhden jos toisenkin julkimon kotona, olen jo unohtanut  nimet ja naamat, mieleen jäi Marimekon Armi Ratia, hän asui olymppialaiturin vieressä olevassa talossa, jossa oli valmistuessaan 1974 Helsingin (Suomen) kalleimmat kämpät, ne maksoivat siinä talossa ”tolkuttomat” 10000 markkaa neliö, eli 100 neliön kämppä maksoi ”peräti” 170 000 euroa,  jostain lähialueelta saattoi saada kämpän niihin aikoihin jopa 1000-2000 markalla neliö, uusia kämppiäkin 4000-6000 markan neliöhintaan. Armista jäi mieleen lasittunut katse ja vetelä kädenpuristus, oli kyllä jossain ”kamoissa” (kuoli 1979). Hänellä oli kotonansa oikein 2 kappalein ns. ” toyboy”:ta, niin taidetaan heitä nykyjään nimittää, toisella oli drinkkilasi koko ajan kädessä, minullekin tarjosi, en kylläkään ottanut,  kun lähdin sitten takaisin firmalle, niin he  tarjosivat minulle kyydin Marimekon viimeisen päälle olevalla valkoisella S-sarjan Mesellä, ARP:lä (AutoRadioPuhelin) piti tietenkin heti soittaa jonnekin, pomo vähän ihmetteli, että ompas sulla nykyjään hienot kyydit. Tapasin noin 10 vuotta sitten jossain OKOpankin seminaarissa Marimekon silloisen omistajan Kirsti Paakkasen, ja siinä sitten käteltiin, ja kun mainitsin että taidan olla ainoa ihminen tässä salissa joka on tavannut Armi Ratian henkilökohtaisesti, niin hän veti ns. ”herneen nenään”, ja ilme kertoi ”että hänellehän ei tulla puhumaan mistään saatanan armiratioista, ”Marimekko” olen vain minä yksin”, (tämä siis ns. kehon kielellä). Okon pääjohtaja siinä vieressä vähän ihmetteli tapahtunutta.
Silloinen pomoni Siku Kaivarissa (Yleissähkö Oy) antoi meille kerran luvan tehdä yhden sähkökeikan ns. pimeästi. Homman nimi oli IBM:n silloisen toimarin Felix Björklundin kesämökin sähkötyöt Sipoon saaristossa. Lähdettiin sitten kesäisenä lauantaiaamuna Jarmon kanssa liikkeelle, Felixsillä oli mukana kaverinsa, ja he päivän mittaan lähinnä keittelivät meille kahvia ja tekivät voileipiä, homma alkoi olemaan ns. pulkassa noin 6 aikaan, puuttui enää MMJ kaapeleiden kiinninaulaus TC kiinnikkeillä talon alla oleviin lattiavasoihin alapohjassa ei ollut lainkaan eristettä, joten homma oli aika simppeli. Felix sitten kysyi että onnistuuko homma heiltä, sanoin että totta kai. Hän kävi laittamassa saunan lämpiämään, löi pullon viskiä pöytään, ja sanoi että teillä Jouni ja Jarmo on nyt päivä täynnä, hän hoitaa kaverinsa kanssa ko. naulauksen, menkää saunaan kun se on lämminnyt, hän laittaa sitten vielä iltapalaa. Kaverit vetäisivät haalarit päälle ja painuivat talon alle, hetken päästä jo kuuluikin talon alta ”iloinen vasaran kalkutus” ja me Jarmon kanssa ihmeteltiin maailman menoa, IBM:n toimari ryömii talon alla ja me ryypätään hänen viskiään, Täytyy muistaa, että vielä 70 luvulla olivat eri yhteiskuntakerrosten väliset suhteet paljon jäykempiä, kuin nykyjään, eli ”tavallinen duunari” saattoi hyvinkin tuntea ns. ”herranpelkoa”. Mutta Felix oli rento tyyppi, näin hänet muutama vuosi sitten Itiksen Stokkalla, hän muisti minut vielä ja mainitsi vielä erikseen että hyvin ovat sähköt pelittäneet kaikki nämä vuodet. Kysyin vielä hymyssä suin että ovatko ne kaapelit pysyneet talon alla paikoillaan, johon hän hymyilen vastasi, että saatiinhan me hyvät ohjeet teiltä miten se TC klemmari piuhan päälle lyödään. Eihän Felix oikeastaan mikään ”julkkis” ollut, mutta kävin siellä mökillä vielä tämän jälkeen 2 kertaa tekemässä joitain lisätöitä, ja toisella kertaa tapasin siellä Irina nimisen 6 vuotiaan eläväisen pikkutytön, en kylläkään tajunnut pyytää nimmareita. Felix on nykyjään miljoonatuloja nauttiva ns. ”Busines-enkeli”, joten voi tyttärensä Irina asustella lokoisasti äijänsä Peter Frantsenin kanssa eri puolella jenkkejä.
tallennettu

Skiffari 40
Jukka Voudinmäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 356


« Vastaus #68 : Tammikuu 25, 2014, 18:33:52 »


Topi L tiesi ja Jukka V vahvisti  herra X:n oikean nimen, eli Vesa Matti Loiri, mutta niin kuin kirjoitin, otin ko. geissin (1989) ”tyynesti” vastaan. Olisinhan voinut soittaa paikalle poliisit, todistajia oli paikalla riittävästi, ne 2 neitiä, pikkuproidi näki myös tapahtuman j a ilmeisesti myös paikan ”hovi”, mutta kun Vesku on kuitenkin (ainakin minusta) hieno kokonaislahjakkuus, niin mitäs pienistä. Vesku tuli kansan tietoisuuteen leffasta nimeltä ”pojat” (1962)  http://fi.wikipedia.org/wiki/Pojat_%28elokuva%29  sitten tuli Lapualaisooppera http://fi.wikipedia.org/wiki/Lapualaisooppera (kommaritouhua ajan tyyliin), kummatkin olivat kuitenkin ns. vakavia rooleja. Suuri osa kansasta tuntee Veskun kuitenkin ”vain” Turhapurona, hän on kuitenkin myös hyvää kansallista tasoa mm. nyrkkeilyssä, biljardissa ja huilunsoitossa ja kuin myös tietenkin ”helmenä päälle” esiintyvänä laulutaiteilijana. Mutta niin kuin Topi L mainitsi niin tämä ”nekkailupuoli” on hänessä tullut esiin myös siviilissä, sen ovat saaneet (minun lisäkseni) kokea mm. hänen vastakkaista sukupuolta edustavat elämänkumppaninsa (mm. ensimmäinen vaimo Mona), mutta nykyjään Vesku on ”vain” herkkä ja hieno taiteilija. Hän täyttää muuten ensi vuonna 70 vuotta, joten onnea ja pitkää ikää hänelle. Neiti Y on muuten Missi/ malli Marita Hakala, joka tekee nykyjään kuitenkin hienoa uraa yrittäjänä. http://fi.wikipedia.org/wiki/Marita_Hakala.  Hänellä on mm. iso rooli silmälasifirma  ”pekseivorssin” Suomen valloitukseen..

Jouni H tiesi ja Juha K vahvisti tosiaankin oikean nimen Hupulle, eli hän on Kari Häkämies, Kari H todella häipyi politiikasta/julkisuudesta suhteellisen nuorena (s. 1956), ja henkilöhistoria on sen jälkeen ollut lähinnä surullista luettavaa, toivottavasti menee nykyjään paremmin. Pikkuproidinsa Jyri kylläkin nykyjään ns. porskuttaa,  EK:n isona ”Dirikana”. Nuorempi väki ei ehkä edes  tiedä mikä on ”EK”.

Juha K mainitsema Tupu on tosiaan Tasavallan presidentti Sauli ”Sale” Niinistö, Tähän minulla ei ole mitään muuta lisättävää kuin, että hän on minusta rehti ja hieno mies, hän on ainoa henkilö jota olen käynyt äänestämässä vuoden 1996 jälkeen. Vaimoni lisäyksenä tähän, ”Salen vaimokin on niin nätti”.

Lupulta puuttuu vielä nimi, vihje, hän heitteli nuorempana palloa metalliseen renkaaseen joka sijaitsee noin 3 metrin korkeudessa. Ja nämä Akuankan veljenpoikien nimet ”poikakolmikolle” olivat todellakin oikeasti käytössä 90 luvulla, tietenkin vain ns. ”piireissä”.

Laitan tähän vielä jatkoksi vielä lisää näitä ”vanhan miehen” turinoita ja tarinoita takavuosilta, näissä on kuitenkin nimet valmiina:
70 luvulla tein sähkötöitä Kaivopuisto Eira linjalla, siellä tuli vierailtua yhden jos toisenkin julkimon kotona, olen jo unohtanut  nimet ja naamat, mieleen jäi Marimekon Armi Ratia, hän asui olymppialaiturin vieressä olevassa talossa, jossa oli valmistuessaan 1974 Helsingin (Suomen) kalleimmat kämpät, ne maksoivat siinä talossa ”tolkuttomat” 10000 markkaa neliö, eli 100 neliön kämppä maksoi ”peräti” 170 000 euroa,  jostain lähialueelta saattoi saada kämpän niihin aikoihin jopa 1000-2000 markalla neliö, uusia kämppiäkin 4000-6000 markan neliöhintaan. Armista jäi mieleen lasittunut katse ja vetelä kädenpuristus, oli kyllä jossain ”kamoissa” (kuoli 1979). Hänellä oli kotonansa oikein 2 kappalein ns. ” toyboy”:ta, niin taidetaan heitä nykyjään nimittää, toisella oli drinkkilasi koko ajan kädessä, minullekin tarjosi, en kylläkään ottanut,  kun lähdin sitten takaisin firmalle, niin he  tarjosivat minulle kyydin Marimekon viimeisen päälle olevalla valkoisella S-sarjan Mesellä, ARP:lä (AutoRadioPuhelin) piti tietenkin heti soittaa jonnekin, pomo vähän ihmetteli, että ompas sulla nykyjään hienot kyydit. Tapasin noin 10 vuotta sitten jossain OKOpankin seminaarissa Marimekon silloisen omistajan Kirsti Paakkasen, ja siinä sitten käteltiin, ja kun mainitsin että taidan olla ainoa ihminen tässä salissa joka on tavannut Armi Ratian henkilökohtaisesti, niin hän veti ns. ”herneen nenään”, ja ilme kertoi ”että hänellehän ei tulla puhumaan mistään saatanan armiratioista, ”Marimekko” olen vain minä yksin”, (tämä siis ns. kehon kielellä). Okon pääjohtaja siinä vieressä vähän ihmetteli tapahtunutta.
Silloinen pomoni Siku Kaivarissa (Yleissähkö Oy) antoi meille kerran luvan tehdä yhden sähkökeikan ns. pimeästi. Homman nimi oli IBM:n silloisen toimarin Felix Björklundin kesämökin sähkötyöt Sipoon saaristossa. Lähdettiin sitten kesäisenä lauantaiaamuna Jarmon kanssa liikkeelle, Felixsillä oli mukana kaverinsa, ja he päivän mittaan lähinnä keittelivät meille kahvia ja tekivät voileipiä, homma alkoi olemaan ns. pulkassa noin 6 aikaan, puuttui enää MMJ kaapeleiden kiinninaulaus TC kiinnikkeillä talon alla oleviin lattiavasoihin alapohjassa ei ollut lainkaan eristettä, joten homma oli aika simppeli. Felix sitten kysyi että onnistuuko homma heiltä, sanoin että totta kai. Hän kävi laittamassa saunan lämpiämään, löi pullon viskiä pöytään, ja sanoi että teillä Jouni ja Jarmo on nyt päivä täynnä, hän hoitaa kaverinsa kanssa ko. naulauksen, menkää saunaan kun se on lämminnyt, hän laittaa sitten vielä iltapalaa. Kaverit vetäisivät haalarit päälle ja painuivat talon alle, hetken päästä jo kuuluikin talon alta ”iloinen vasaran kalkutus” ja me Jarmon kanssa ihmeteltiin maailman menoa, IBM:n toimari ryömii talon alla ja me ryypätään hänen viskiään, Täytyy muistaa, että vielä 70 luvulla olivat eri yhteiskuntakerrosten väliset suhteet paljon jäykempiä, kuin nykyjään, eli ”tavallinen duunari” saattoi hyvinkin tuntea ns. ”herranpelkoa”. Mutta Felix oli rento tyyppi, näin hänet muutama vuosi sitten Itiksen Stokkalla, hän muisti minut vielä ja mainitsi vielä erikseen että hyvin ovat sähköt pelittäneet kaikki nämä vuodet. Kysyin vielä hymyssä suin että ovatko ne kaapelit pysyneet talon alla paikoillaan, johon hän hymyilen vastasi, että saatiinhan me hyvät ohjeet teiltä miten se TC klemmari piuhan päälle lyödään. Eihän Felix oikeastaan mikään ”julkkis” ollut, mutta kävin siellä mökillä vielä tämän jälkeen 2 kertaa tekemässä joitain lisätöitä, ja toisella kertaa tapasin siellä Irina nimisen 6 vuotiaan eläväisen pikkutytön, en kylläkään tajunnut pyytää nimmareita. Felix on nykyjään miljoonatuloja nauttiva ns. ”Busines-enkeli”, joten voi tyttärensä Irina asustella lokoisasti äijänsä Peter Frantsenin kanssa eri puolella jenkkejä.

Näillä vinkeillä Lupun täytyy olla Helsingin kaupungin liikuntatoimen johtaja Anssi Rauramo.
tallennettu
Jouni Halinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 783


« Vastaus #69 : Tammikuu 25, 2014, 20:18:39 »

Jukka heitti tiskiin ihan oikean nimen, eli Lupu on Anssi Rauramo. Ei tajunnut  Anssi raukka kun Salelle 1998 syksyllä "heitti" tämän oman päätöksensä alkaa keväällä 1999 liikenneministeriksi,  että "kohtuus se pitää olla kerjätessäkin", isoveikka vuorineuvos Jaakko Rauramo oli "hesarin" isoin tappi, ja hänestäkö vielä tulisi liikenneministeri (nykyjään liikenne ja viestintäministeriö) . Anssi teki sitten fiksun päätöksen lähteä rakentelemaan liikunta paikkoja meille Helsinkiläisille. Titteli on liikuntaviraston johtaja, sitäkin virkaa pystyy johtamaan ilmeisesti olemalla virka-aikana pääsääntöisesti ns. "pienessä hieneessä".  Eli yhteenvetona Tupu=Sauli Niinistö, Lupu=Anssi Rauramo ja Hupu=Kari Häkämies.  
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 25, 2014, 21:10:58 kirjoittanut Jouni Halinen » tallennettu

Skiffari 40
Jouni Halinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 783


« Vastaus #70 : Tammikuu 26, 2014, 01:13:29 »

Sanon heti aluksi että en ole missään tapauksessa homovastainen, vaan laitan tämän tähän julki sen takia, että kun tuolla ylempänä totesin että maailma oli vielä 70 luvulla aivan erikantillaan ja tämä juttu peilaa mainiosti mielestäni maailman muutosta 40 vuoden aikana. Ajatelkaa jos seuraava uutinen olisi ollut Tammikuussa 1974 Iltiksessä. Kekkonen olisi julistanut maahan vähintäänkin "sotatilan" ja kutsunut varmaan yya sopimukseen vedoten "naapurista" homofobiaerikoisjoukkoja, niitä kun näkyy siellä olevan hallintomallista riippumatta.

Jani Toivola pitkällä isyyslomalla                             Juttu on lainattu Iltalehdestä
Kansanedustaja Jani Toivola totuttelee vauva-arkeen.
Kansanedustaja Jani Toivola kertoi isyysuutisesta viime syksynä.
Vihreiden kansanedustaja ja näyttelijä Jani Toivola piipahti perjantaina Suomen ensimmäisessä QX Gay gaalassa, jossa hän toimi sekä vuoden hetero-palkinnon jakajana että oli itsekin ehdolla vuoden homoksi. Jälkimmäisen tittelin vei ohjaaja-käsikirjoittaja Elias Koskimies.
- Olen todella onnellinen, että gaala saatiin Suomeen. Ruotsissa siitä on tullut todella merkittävä yhteiskunnallisesti, viihteellisesti kulttuurillisesti, Jani sanoi.
Jani oli onnellisen oloinen ja päällimmäisenä syynä olotilaan on varmasti tuore isyys. Hänestä tuli pitkän odotuksen jälkeen marraskuussa pienen tyttövauvan isä ja talvi on mennyt totutellessa uudenlaiseen arkeen.
- Isyys tuntuu aivan mahtavalta, hän sanoi. Sen enempää kansanedustaja ei halunnut isyyttään tässä vaiheessa kommentoida.
Toivola on toistuvasti puhunut julkisuudessa vauvakuumeestaan ja halustaan tulla isäksi. Hän kertoi jo vuonna 2009 Iltalehden haastattelussa haaveilleensa omasta lapsesta niin kauan kuin muistaa.
- Ydinperhe ei ole enää se ainoa oikea tapa olla perhe. Erilaiset muodot ja tavat hyväksytään yhä paremmin", Toivola sanoi Kaksplus-lehden haastattelussa lokakuussa. "Kaunis ja kaivattu tyttäreni syntyi marraskuun lopussa! Onnekkaina opettelemme uutta elämää. Läsnä hämmennys ja hurmio. RUN THE WORLD GIRLS!" hän twiittasi asiaan liittyen joulukuun alussa.
Toivola on isyyslomalla eduskunnasta syksyyn saakka.

Siis tummaihoinen julkisesti homoseksuaali kansanedustajana toimiva yksinhuoltaja mieshenkilö on eduskunnasta isyyslomalla.  Vielä muutama vuosi aikaisemmin hän olisi joutunut oikeuteen syytettynä homoseksuaallisuudesta, ja olisi siitä saanut tuomion, vuonna 1974 homoseksuaallisuus luokiteltiin vielä (mieli)sairaudeksi, johon lääkärit siis määräsivät hoitoa, minkäköhänlaista?. Mutta nyt tammikuussa 2014 uutinen on minusta, ja varmaan suuresta osasta Suomen kansaa aivan ok juttu. Liennytyksen tuulet alkoivat näissäkin asioissa puhaltaa vasta 80 luvulla. Näin muuttuu maailma Eskoseni.


« Viimeksi muokattu: Tammikuu 26, 2014, 01:30:25 kirjoittanut Jouni Halinen » tallennettu

Skiffari 40
Jouni Halinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 783


« Vastaus #71 : Helmikuu 05, 2014, 09:14:19 »

Oli tossa ylempänä puhetta meikäläisen ja Topi Sorsakoski vainaan tapaamisesta ravintola Vanhassa Maesrossa takavuosina, on näköjään Elävässä arkistossa videota ko. illalta http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/ravintola_vanha_maestro_tanssitti_helsinkilaisia_kolme_vuosikymmenta_81622.html#media=81633   Luulin että tätä touhua harjoitettiin vain Epsaniassa 60/70 luvulla.
tallennettu

Skiffari 40
Esko Ampio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 610


« Vastaus #72 : Helmikuu 05, 2014, 12:56:20 »

OT: En tavannut, vaan näin Topin keikalla. Lahdessa 5v sitten. Kyllä oli leveilemätöntä karismaa ja varmaa, lahjakasta osaamista, otetta biiseihin. Laulut ja ääni vaan tuli, kuin itsestään, helposti. Aivan saman fiilingin kokee, jos kuuntelee vaikkapa Anita Välkkiä, loistavaa ääntä lähtee, korkealta ja kovaa ja vaivattomasti. Ei mikään ihme Metropolitanin esiintyjältä.
Ps. Topihan oli myös erinomainen hifi-putkivahvistinsuunnittelija/rakentaja.
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1780


« Vastaus #73 : Helmikuu 05, 2014, 14:34:47 »

Täytyy nyt tähän lennokkaiden tarinoiden joukkoon kertoa oma Topi Sorsakoski -tarinani. Hymyilee Muuan kaverini oli intohimoinen Topi-fani ja kävi katsomassa Topia keikoilla ympäri maata. Kerran hän sitten houkutteli minun mukaan Lahteen keikalle. No, voinhan tässä lähteäkin, vaikka nilkka oli nyrjähtänyt alle kuukausi aikaisemmin eli kovin lennokkaita tanssiaskeleita ei otettu. Kerroin puolestani kaverille, että minut on kutsuttu lähellä sijaitsevalle mökille viikonlopuksi. Kysyin isäntäväeltä, sopiiko mukaan vielä yksi teille tuntematon henkilö. Muutamien välivaiheiden jälkeen tämä kaverini päätyi naimisiin erään mökillä samaan aikaan olleen henkilön kanssa eli voin rehvastella toimineeni Amorina. Virnistää
tallennettu
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 865


« Vastaus #74 : Helmikuu 06, 2014, 13:58:16 »

Vaikka olen helkkarin huono tunnistamaan julkkiksia niin seuraavia olen nähnyt junissa tai asemilla
- Kimmo Sasi (Hki-Tampere)
- Timo Soini (Helsingin asemalla)
- Marjo Matikainen-Kallström (Kilo-Helsinki)
- Pave Maijanen (Hki-Lappeenranta)
- Raija Pelli (kyttä-TV:n juontaja) (Hki-Tampere)
- Ville Itälä (Hki-Turku)

t. Rainer



tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] | Siirry ylös Tulostusversio 
Muut aiheet  |  Sivuraide  |  Aihe: Oletko tavannut ketään julkkista?  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina