Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Veturinkuljettajan työelämään tutustuminen  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Mika Latvala
Käyttäjä
Poissa

« : Tammikuu 27, 2012, 01:35:56 »

Veturinkuljettajan työ kiinnostaa minua. Olen yrittänyt etsiä työstä kaiken mahdollisen tiedon, ja olenkin löytänyt internetistä monenlaista tarinointia siitä millaista se työ on. Ohjaamovideoita ei ole löytynyt, mutta YLE:llä oli mielenkiintoinen äänite Pendolinon ohjaamosta.

Kiinnostaisi päästä ihan vierestä seuraamaan sitä kuljettajan työtä ja ohjaamista, edes yhden matkan ajaksi. Oletteko kuulleet kenenkään pääsevän tutustumaan veturinkuljettajan työelämään? Tuosta vain tuskin ainakaan ohjaamoon pääsee, mutta jospa asiasta voisi etukäteen sopia? Ajattelin kysellä asiasta VR:n asiakaspalvelun kautta, mutta ennen sitä haluaisin kuulla vorgilaisten mietteitä asiasta.  Hymyilee Ikää minulla on 16 vuotta.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

« Vastaus #1 : Tammikuu 27, 2012, 01:43:23 »

Aikoinaan pääsin koulun kautta työharjoitteluun VR:n varikolle ja myöhemmin sitten toiseenkin paikkaan. Ja tätä kautta pääsin myös veturinkuljettajakurssin haastatteluun, vaikkakaan ei sillä kertaa onnistanut. Kannattaa ilman muuta kysyä, sillä sitä kautta omat mahdollisuudet paranee. Tuolloin vaadittiin kuitenkin ammattikoulutaustaa - koululaisia ei varikolle otettu.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Veturinkuljettajan työelämään tutustuminen  |  << edellinen seuraava >>
Siirry: