Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: VRn kootut selitykset myöhästymisiin  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] 2 | Siirry alas Tulostusversio
Juha Paulavuo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 551


« : Helmikuu 02, 2012, 14:56:20 »

Monet junat kulkevat tänään aikataulustaan jäljessä esimerkiksi sähkövikojen ja veturien myöhästymisien vuoksi. Kaukojunien myöhästymiset ovat VR:n liikennetiedotteiden mukaan olleet keski- ja iltapäivän aikana 20–90 minuuttia.

Iltapäivällä kello 14:n jälkeen esimerkiksi Intercity 43 Helsingistä Ouluun ja Pendolino 46 Oulusta Helsinkiin kulkivat sähkövian vuoksi aikataulustaan jäljessä. Intercitylle vika aiheutti 45 minuutin ja Pendolinolle 80 minuutin viivästyksen.

Rovaniemeltä Helsinkiin matkalla olleen Intercity 54:n eteen ei saatu ajoissa veturia, joten liikkeelle lähdettyään se kulki 25 minuuttia myöhässä.

Veturiongelmasta kärsineet Intercity 170 Tampereelta Helsinkiin ja Intercity 949 Helsingistä Turkuun olivat myöhässä 35–45 minuuttia.

Lisäksi InterCity 73 lähti Helsingistä Kuopioon 25 minuuttia myöhässä henkilökunnan odotuksen vuoksi. Taajamajuna 782 Joensuusta Pieksämäelle oli noin 90 minuuttia myöhässä.
tallennettu
Valtteri Paakkari
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 428


« Vastaus #1 : Helmikuu 02, 2012, 15:06:33 »

Mitäs selityksiä nämä muka ovat?
tallennettu
Jarkko Korhonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 517


« Vastaus #2 : Helmikuu 02, 2012, 15:19:56 »

Eikös noissa harvinaisen selkeästi ole kerrottu, miksi juna on myöhässä. Eli uusiksi ja lyhentäen: sähköviat, veturiviat, henkilökunnan odotukset.
tallennettu
Juha Paulavuo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 551


« Vastaus #3 : Helmikuu 02, 2012, 15:29:16 »

Satiiri on näköjään joillekin vaikea laji  Virnistää

Eipä näy paljon vaikuttavan VRn miljoonasatsaus talviliikenteeseen  Pyörittää silmiään
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #4 : Helmikuu 02, 2012, 15:31:35 »

Selvästi sanottu, mutta miksi noin on tapahtunut? Sähkövika on selvä juttu (paitsi tietenkin se, mistä se sitten on johtunut), mutta miksi veturi tai henkilökunta on myöhässä. Edelliset myöhästymiset selittävät osan, mutta onko se ainoa syy?
tallennettu
Jarkko Korhonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 517


« Vastaus #5 : Helmikuu 02, 2012, 16:18:56 »

No voishan siellä tietysti olla, että konduktööri/kuljettaja ei ehtinyt työvuoroon henkilökohtaisista syistä (tai ehkä ei voisi olla hyvä näin kirjoittaa), helposti voisi arvella että kyseessä on henkilökuntavajaus johtuen työhöntulojunan viivästymisestä tai sen junan viivästymisestä, missä itse on töissä eikä ehdi seuraavaan vuorolistan mukaiseen. En tiä. Se toki olisi mielenkiintoista tietää, onko ratalaitteissa ollut sähkövika (ei VR) vai kalustossa (VR).
tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1081


« Vastaus #6 : Helmikuu 02, 2012, 17:01:12 »

Eipä näy paljon vaikuttavan VRn miljoonasatsaus talviliikenteeseen  Pyörittää silmiään

Miten tämä johtopäätös oli vedettävissä?
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #7 : Helmikuu 02, 2012, 17:23:15 »

Eipä näy paljon vaikuttavan VRn miljoonasatsaus talviliikenteeseen  Pyörittää silmiään

Miten tämä johtopäätös oli vedettävissä?

Täsmällisyys on tähän saakka tänä talvena ollut 15, jopa 25 %-yksikköä edellistalvea parempaa - ja tavoitteessaan. Jokseenkin suuri parannus.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #8 : Helmikuu 02, 2012, 17:33:54 »

Melko hyvin ovat junat tänä talvena olleet aikataulussa kun ei ole ollut suuria äkkinäisiä ilmastomuutoksia. Tänään on ollut jonkin verran myöhästymisiä, vaikka ainoa syy lienee ilman kylmeneminen. Ei kai 25 miinusta saa olla syy moiseen.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #9 : Helmikuu 03, 2012, 17:46:05 »

Ja tänään on sitten ollut. Rautateillä on aina kesäkeli?
tallennettu
Valtteri Paakkari
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 428


« Vastaus #10 : Helmikuu 03, 2012, 18:32:59 »

Ja tänään on sitten ollut. Rautateillä on aina kesäkeli?
Ollut niin mikä? Hymyilee
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2585


« Vastaus #11 : Helmikuu 03, 2012, 19:05:29 »

Siis tänään on sitten kuitenkin ollut se 25 miinusta syynä myöhästymisiin.
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Valtteri Paakkari
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 428


« Vastaus #12 : Helmikuu 03, 2012, 19:34:22 »

Siis tänään on sitten kuitenkin ollut se 25 miinusta syynä myöhästymisiin.
Jaa jaa. Hymyilee
tallennettu
Matti Grönroos
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 342


« Vastaus #13 : Helmikuu 03, 2012, 23:50:05 »

Tänään oli kyllä ainakin Helsingin nurkilla sellainen keli, että kaikki muukin liikenne meni pipariksi. Lähes 20 asteen pakkanen ja avoimelta mereltä tuleva lumimyräkkä on aika mahdoton yhdistelmä.

Itse olen esittänyt seuraavanlaisen kokemusperäisen taulukon liikennejärjestelmien luotettavuudesta Helsingin seudulla:

1 - Metro
2 - Bussi
3 - Henkilöauto
4 - Ratikka
5 - Suomenlinnan lautta
6 - Taksi
7 - ei mikään
8 - ei mikään
9 - ei mikään
...
98 - ei mikään
99 - Juna

Koska metrollakin oli vaikeuksia, ehkä voimme antaa anteeksi myös VR:lle.
tallennettu
Hannu Siitari
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 155


« Vastaus #14 : Helmikuu 04, 2012, 08:14:36 »

Työmatkaani kuuluu 2 kilometriä hyötyliikuntaa Pasilan asemalle, siitä junalla Leppävaaraan ja vaihto Espoon bussilinjalle 23. Perjantain 3.2. työmatka ei sujunut aikataulun mukaan. Yhdessä vaiheessa olin 5 minuuttia edellä aikataulusta, koskapa ehdin Pasilasta n. klo 8.21 myöhässä lähteneeseen Kirkkonummen junaan. Bussi 23 kulki aivan aikataulussa molempiin suuntiin, samoin klo 15.42 A-juna Helsinkiin. Pasilan asemalla ohi kulkiessani katsoin taulusta, että kaikki ennen klo 16 lähteneet kaukojunat olivat jo menneet.
tallennettu
Jarkko Korhonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 517


« Vastaus #15 : Helmikuu 04, 2012, 09:42:31 »

Eilen oli joku Riihimäeltä tullut lähijuna, ilmeisesti Eil-juna (saattoi olla myös Sm, en tullut kysyneeksi) ajettu matkustajineen vaihdevian takia Ilmalan varikon kautta suoraan Helsinkiin. Pasilaan jäävät joutuivat palaamaan hieman takaisin muilla yhteyksillä.

HSL muuten mediassa kehotti ihmisiä ensisijaisesti kävelemään Hgin keskustan alueella. Viranomaiset kehottivat jättämään henkilöauton kotiin tai töihin. Eilen taisi olla lievästi sanoen poikkeuksellinen päivä. Tosin - se Turun juna, mihin yritin ehtiä Salosta Turkuun (tuloksetta) kulki tietenkin viivallaan. Olisi ollut edes 5 min myöhässä niin olisin ehtinyt.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #16 : Helmikuu 04, 2012, 10:18:11 »

Ihmiset tuntuvat ajattelevan, että EU-jäsenyys veisi myös talviolosuhteet. Kuitenkin keskeisessä Euroopassa kuollaan pakkasiin ja hukutaan lumeen...
tallennettu
Pasi Utriainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 332


« Vastaus #17 : Helmikuu 04, 2012, 10:28:19 »

Junat taisi kulkea jotenkin, autot ei niinkään. Rekkoja (eli kuorma-autoja, täysperiä, puoliperiä, B-junia jne.) oli kiinni tai niitä pötkötti luiskassa. Linja-autot myöhästeli... http://tinyurl.com/6vddela.

Mitä nyt joskus on tullut junalla matkustettua, niin aina on päässyt turvallisesti perille. Puolen tunnin myöhästyminen huonossa kelissä - So what! näin Lipposta lainatakseni. Talvi on aina talvi, vaikka ihminen yrittääkin sitä kesäksi muuttaa.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #18 : Helmikuu 04, 2012, 11:13:10 »

Justiin niin. Junat yleensä kulkevat ihan kohtuullisesti Pääkaupunkiseudun pullasorsakansa on vaan kiihdyksissään jos paikallisjuna on vähän myöhässä tai peruutettu. Seuraava tulee kuitenkin pian, yleensä alle puolen tunnin.
tallennettu
Laura Jänis
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 117


« Vastaus #19 : Helmikuu 04, 2012, 20:00:57 »

Myöhästymisen pituus on suhteellista ja kokemus on antanut vahvan tuntuman siitä, että pk-seudulla kiskotaan jyviä korvantaakse (tai inhaloidaan palkokasveja sieraimiin) jo pienistä viiveistä. Kiire on kiire ja nykyihmisellä se tuntuu olevan ikuinen kaveri ja hyvin usein ihan itse aiheutettu.

Itse olin tulossa eilen siinä hullunmyllyssä Siljan terminaalista tilausbussin kyydillä ja matkalla saatiin todistaa jos minkälaista suoritusta paikallisilta. Kyllä meillä kuski sai välillä töitä tehdä, että pois selvittiin. Lahdenväylän ensimmäinen sumppu saatiin siinä sitten myös todistaa, pahalta näytti. En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa niille kiireisille tolvanoille, kun ei osata ajonopeutta sopeuttaa olosuhteisiin ja taitoihin.
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1780


« Vastaus #20 : Helmikuu 04, 2012, 20:41:16 »

Lahdenväylän ensimmäinen sumppu saatiin siinä sitten myös todistaa, pahalta näytti. En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa niille kiireisille tolvanoille, kun ei osata ajonopeutta sopeuttaa olosuhteisiin ja taitoihin.
Olisi mielenkiintoista tietää, mistä kaikki alkoi eli mitä ne ensimmäiset autot oikein tekivät, että kasa alkoi muodostua?

Muistaakseni Konginkankaan bussionnettomuuden jälkipuinnissa esitettiin sellainenkin asiantuntija-arvio, ettei ole realistista spekuloida sillä, että rekan kuljettajan olisi pitänyt ymmärtää varautua edessä odottavaan tilanteeseen. Se olisi käytännössä tarkoittanut sitä, että rekan olisi pitänyt ajaa mäen harjalla erittäin hiljaa, että onnettomuus olisi pystytty välttämään.

En tiedä, mitkä olivat tarkalleen olosuhteet tuolla 200 auton kolaripaikalla, mutta mikähän olisi sitten ollut se nopeus, josta kaikki autot olisivat onnistuneet siististi pysähtymään 99 auton parijonoon kolaripaikan eteen? Onko realistista odottaa, että moottoritiellä ymmärrettäisiin ajaa niin hitaasti? Joskus olosuhteet ovat niin mahdottomat, että jonkinlainen onnettomuus on väistämätön.
tallennettu
Laura Jänis
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 117


« Vastaus #21 : Helmikuu 04, 2012, 21:28:58 »

Lahdenväylän ensimmäinen sumppu saatiin siinä sitten myös todistaa, pahalta näytti. En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa niille kiireisille tolvanoille, kun ei osata ajonopeutta sopeuttaa olosuhteisiin ja taitoihin.


En tiedä, mitkä olivat tarkalleen olosuhteet tuolla 200 auton kolaripaikalla, mutta mikähän olisi sitten ollut se nopeus, josta kaikki autot olisivat onnistuneet siististi pysähtymään 99 auton parijonoon kolaripaikan eteen? Onko realistista odottaa, että moottoritiellä ymmärrettäisiin ajaa niin hitaasti? Joskus olosuhteet ovat niin mahdottomat, että jonkinlainen onnettomuus on väistämätön.

Tuolla paikalla ja siinä kelissä olisi pitänyt nopeuden olla vähitään puolet siitä mitä se oli. Meillä näkyvyys oli eteenpäin likimain nolla ja matka eteni madellen. Ja se sakki, mikä siihen vastaan tulleiden kasaan tuli, ei todellakaan ajanut ihan hitaasti. Suurin osa peräänajoista johtui selvästi liian suuresta tilannenopeudesta. Enkä väitäkkää, että jokainen onnettomuus on vältettävissä. Tässä tilanteessa moni olisi välttynyt oikella tilannenopeudella kolarilta tai ainakin vähentänyt merkittävästi vauroiden määrää. Olkoon moottoritie tai mikä tahansa, nopeus on oltava sopiva olosuhteisiin ja omiin ajotaitoihin nähden, muuten ollaan ihan väärässä paikassa väärään aikaan.
tallennettu
Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 509


« Vastaus #22 : Helmikuu 04, 2012, 22:50:25 »

Lahdenväylän ensimmäinen sumppu saatiin siinä sitten myös todistaa, pahalta näytti. En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa niille kiireisille tolvanoille, kun ei osata ajonopeutta sopeuttaa olosuhteisiin ja taitoihin.


En tiedä, mitkä olivat tarkalleen olosuhteet tuolla 200 auton kolaripaikalla, mutta mikähän olisi sitten ollut se nopeus, josta kaikki autot olisivat onnistuneet siististi pysähtymään 99 auton parijonoon kolaripaikan eteen? Onko realistista odottaa, että moottoritiellä ymmärrettäisiin ajaa niin hitaasti? Joskus olosuhteet ovat niin mahdottomat, että jonkinlainen onnettomuus on väistämätön.

Tuolla paikalla ja siinä kelissä olisi pitänyt nopeuden olla vähitään puolet siitä mitä se oli. Meillä näkyvyys oli eteenpäin likimain nolla ja matka eteni madellen. Ja se sakki, mikä siihen vastaan tulleiden kasaan tuli, ei todellakaan ajanut ihan hitaasti. Suurin osa peräänajoista johtui selvästi liian suuresta tilannenopeudesta. Enkä väitäkkää, että jokainen onnettomuus on vältettävissä. Tässä tilanteessa moni olisi välttynyt oikella tilannenopeudella kolarilta tai ainakin vähentänyt merkittävästi vauroiden määrää. Olkoon moottoritie tai mikä tahansa, nopeus on oltava sopiva olosuhteisiin ja omiin ajotaitoihin nähden, muuten ollaan ihan väärässä paikassa väärään aikaan.

Ja ne idiootit jotka eivät talvella osaa ajaa moottoritiellä sitä suurinta sallittua voisivat jättää autonsa kotiin ja mennä julkisilla. Eniten ärsyttää ne alle sallitun ajavat ja vielä kehtaavat väistää rampilta tulijoita ohitus kaistalle, Saksassa tulisi kunnon kasa kyseisestä tempusta kun takaa joku voi tulla yli 300km/h.

Kerran kun ajelin Tampereelle ihmettelin miksi jono veti 80km/h satasen alueella, tukoksen syy selvisi kun joku nainen ajeli 60km/h mistä johtui se että rekat pyrkivät ohituskaistalle aiheuttaen jonoja, jos moottoritiellä pysy edes rekkojen kyydissä kannattaisi käyttää teitä 130 tai 190. Mutta näitä tunareita riittää Vesilahdentiellä joku nyhjäsi kuivallatiellä 50km/h vetäen perässään 5 auton letkaa, ohittaminen ei ollut minulla ongelma kun tienpinta oli kuiva ja pääsin letkasta ohi kaasupohjassa 230hv autolla loppunopeuden ollessa ties mitä jota en tässä sano.
tallennettu
Valtteri Paakkari
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 428


« Vastaus #23 : Helmikuu 04, 2012, 22:54:22 »


Ja ne idiootit jotka eivät talvella osaa ajaa moottoritiellä sitä suurinta sallittua voisivat jättää autonsa kotiin ja mennä julkisilla. Eniten ärsyttää ne alle sallitun ajavat ja vielä kehtaavat väistää rampilta tulijoita ohitus kaistalle, Saksassa tulisi kunnon kasa kyseisestä tempusta kun takaa joku voi tulla yli 300km/h.


Huomaa, että sankka lumipyry+pakkanen on eri asia kuin 25 astetta lämmintä ja kuiva tie. Ja se esimerkiksi 100 km/h tunnissa on vain nopeusrajoitus.

Nyt meni rankasti offtopickiksi.
tallennettu
Kimmo T. Lumirae
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1318


« Vastaus #24 : Helmikuu 04, 2012, 23:08:55 »

Mutta näitä tunareita riittää Vesilahdentiellä joku nyhjäsi kuivallatiellä 50km/h vetäen perässään 5 auton letkaa, ohittaminen ei ollut minulla ongelma kun tienpinta oli kuiva ja pääsin letkasta ohi kaasupohjassa 230hv autolla loppunopeuden ollessa ties mitä jota en tässä sano.

Koska annat noinkin tarkkoja lähtökohtia, voimme me, jotka olemme kiinnittäneet huomiota tähän kommenttiin, ainakin arvailla sitä.

Oma 225 hv potkulautani saavuttaa omalle kaistalle palattaessa luokkaa 160 ellei 180 km/h nopeuden kaasu pohjassa tehdyn ohituksen jälkeen, jos aloitusnopeus oli esim. 80 (en ohittele kaasu pohjassa tästä syystä). Ja tässä mainitset ajaneesi viiden auton ohi kerralla. Vaikka aloitusnopeus on hieman alempi, ehtii tuolla matkalla ottaa nopeutta pari markkaa.

Paljonko on Vesilahden tien nopeusrajoitus? 80?

Jännä, että mainitsit viestissäsi idiooteista liikenteessä  8)


Joo, offtopicpa offtopic.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: VRn kootut selitykset myöhästymisiin  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina