Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Viat informaatiojärjestelmässä  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Teemu Salonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 231


« : Helmikuu 14, 2012, 23:42:34 »

Tämä aihe ei nyt varsinaisesti kuulu tänne, mutta rohkenen sen silti tänne laittaaa. Ylläpito siivotkoon pois, jos tarve vaatii.

Vastikään espoon tuomarilaan muuttaneena olen huomannut tuomarilan seisakkeella erittäin vaarallisen puutteen sekä kuulutuksissa että laiturinäytöissä.
Jo kolme kertaa viiden päivän sisällä on käynyt niin että turun suunnasta tullut ic, pendo tai y-juna on päässyt yllättämään täysin. Minkäänlaista varoitusta ohittavasta junasta ei tule sen kummemmin kuulutuksina kuin tietona laiturinäyttöihinkään. Sen sijaan turun suuntaan menevistä junista varoitetaan molemmilla tavoilla. Oletan että tämä ei suinkaan ole tarkoituksellista vaan jossain on joku vika jota ei ole eteenpäin ilmoitettu.

Olisiko ideoita, mihin pitäisi ottaa yhteyttä?
tallennettu
Markku Blomgren
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 566


« Vastaus #1 : Helmikuu 15, 2012, 02:44:00 »

Tuomarilasta turun suuntaan on parempi näkyvyys ja toiseksi kun useimmat sieltä suunnasta tulevat junat ovat pysähtyneet Espoon Keskuksessa, niin vauhti on vielä aika hiljainen. Kauniaisten suuntaan ei ole oikein näkyvyyttä, joten on parempi ilmoittaa ohittavasta junasta joka vielä siinä tapauksessa tulee kohtuu vauhdilla, joskin hiljentelee jo pysähdykseen.

Ymmärtäisin myös näkyvyyden olevan siedettävä myös pimeällä joska junan valot näkyvät, jos vain katselee oikeaan suuntaan. Ja tietysti laiturilla ollessaan ei kannata olla liian lähellä reunaa...  Pyörittää silmiään

Liikennevirasto lienee se oikea paikka...vai lieneekö sitten liikenteenturvallisuusvirasto (siis TraFi)...hmmm  Huh
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2909


« Vastaus #2 : Helmikuu 15, 2012, 08:09:15 »

Tuomarilan Helsingin puolen laitureiden näytöissä on ollut muutakin feelua. Esimerkiksi junan tiedot saattavat kadota jo ennen kuin niiden tarkoittama juna on edes pysähtynyt.

Liikennevirasto vastaa laiturinäytöistä.

Sen sijaan en ymmärrä, mitä vaarallista Teemun kuvaamassa tilanteessa on. Eihän kukaan hengaile kiskoilla tai aivan matkustajalaiturin reunalla junaa odottaessaan, eihän?
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #3 : Helmikuu 15, 2012, 11:34:39 »

Tuomarilasta turun suuntaan on parempi näkyvyys ja toiseksi kun useimmat sieltä suunnasta tulevat junat ovat pysähtyneet Espoon Keskuksessa, niin vauhti on vielä aika hiljainen. Kauniaisten suuntaan ei ole oikein näkyvyyttä, joten on parempi ilmoittaa ohittavasta junasta joka vielä siinä tapauksessa tulee kohtuu vauhdilla, joskin hiljentelee jo pysähdykseen.

Se, että useimmat junat pysähtyvät Espoossa ei ole merkitysellistä, kun on kuitenkin paljon junia (Y-junat), jotka eivät pysähdy.
Näkyvyys ei sekään ole kovin kummoinen argumentti, koska (kaikilla?) muilla asemilla on tuollaiset kuulutukset, vaikka näkyvyys olisi kuinka hyvä.

Siitä olen samaa mieltä, että käytännössä tuo tiedon puuttuminen ei aiheuta suoranaista vaaraa, mutta pelästyttää ikävästi ja on siten hyvin epämiellyttävää. Sydänvikaisten kohdalla myöskään sydänkohtauksen mahdollisuus ei ole poissuljettu.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Teemu Salonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 231


« Vastaus #4 : Helmikuu 15, 2012, 14:59:59 »

Sen sijaan en ymmärrä, mitä vaarallista Teemun kuvaamassa tilanteessa on. Eihän kukaan hengaile kiskoilla tai aivan matkustajalaiturin reunalla junaa odottaessaan, eihän?

Suoraan vaarallistahan siinä ei ole. Tosin laituri on varsinkin näin talvisaikaan paikkapaikoin kapea, yksi virallinen käyntireitti laiturialueelle on sellainen, että juna ohittaessaan tosiaan yllättää. Ja kun vielä on näitä idiootteja (joihin ei kyllä kiellot ja kehotukset auta) jotka hyppii yli kiskojen ja aitojen...

Itse pidän aina vähän liioteltuakin turvaväliä jos vain mahdollista.
tallennettu
Tehanu Tapola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 195


« Vastaus #5 : Helmikuu 16, 2012, 11:16:29 »

Ongelma ohitusvaroitusten puuttumisesta Tuomarilassa on nyt selvityksessä.  Kiitos ilmoituksesta!
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2909


« Vastaus #6 : Helmikuu 16, 2012, 14:03:29 »

Saisikohan tiedon Keravan laiturinäyttöjen minuuttitolkulla myöhässä olevista kelloista myös tätä kautta paremmin Liikenneviraston tietoon... Viralliset reitit kun eivät ole tuottaneet tulosta. Iskee silmää
tallennettu
Tehanu Tapola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 195


« Vastaus #7 : Helmikuu 17, 2012, 09:27:11 »

Saisikohan tiedon Keravan laiturinäyttöjen minuuttitolkulla myöhässä olevista kelloista myös tätä kautta paremmin Liikenneviraston tietoon... Viralliset reitit kun eivät ole tuottaneet tulosta. Iskee silmää
Ovat jääneet kyllä ainakin minulta huomaamatta, vaikka tarkkailenkin niitä päivittäin.  Millä laitureilla?
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2909


« Vastaus #8 : Helmikuu 17, 2012, 17:15:02 »

Ovat jääneet kyllä ainakin minulta huomaamatta, vaikka tarkkailenkin niitä päivittäin.  Millä laitureilla?

Yhteen aikaan (viime vuonna joskus) oli mielestäni suurinpiirtein kaikki Keravan kellot n. 2 minuuttia myöhässä, josta aiheutui usammankin kerran keskisormen heiluttelua, kun matkustaja luuli junan lähtevän etuajassa.

Nykytilanteesta en ole varma, joten ei tuon viestin takia kannata erikseen Keravalle lähteä. Voi ne olla nykyään oikeinkin. Ja ehkä ovatkin, kun en ole kiinnittänyt asiaan huomiota viime aikoina.
tallennettu
Tehanu Tapola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 195


« Vastaus #9 : Helmikuu 17, 2012, 22:57:50 »

Yhteen aikaan (viime vuonna joskus) oli mielestäni suurinpiirtein kaikki Keravan kellot n. 2 minuuttia myöhässä, josta aiheutui usammankin kerran keskisormen heiluttelua, kun matkustaja luuli junan lähtevän etuajassa.

Nykytilanteesta en ole varma, joten ei tuon viestin takia kannata erikseen Keravalle lähteä. Voi ne olla nykyään oikeinkin. Ja ehkä ovatkin, kun en ole kiinnittänyt asiaan huomiota viime aikoina.
Käyn asemalla joka arkipäivä, joten tarkistanpa tilanteen seuraavan kerran kun muistan.  Niissä tosiaan oli ongelmia joskus aiemmin.
tallennettu
Tehanu Tapola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 195


« Vastaus #10 : Helmikuu 22, 2012, 09:14:22 »

Yhteen aikaan (viime vuonna joskus) oli mielestäni suurinpiirtein kaikki Keravan kellot n. 2 minuuttia myöhässä, josta aiheutui usammankin kerran keskisormen heiluttelua, kun matkustaja luuli junan lähtevän etuajassa.

Nykytilanteesta en ole varma, joten ei tuon viestin takia kannata erikseen Keravalle lähteä. Voi ne olla nykyään oikeinkin. Ja ehkä ovatkin, kun en ole kiinnittänyt asiaan huomiota viime aikoina.
Käyn asemalla joka arkipäivä, joten tarkistanpa tilanteen seuraavan kerran kun muistan.  Niissä tosiaan oli ongelmia joskus aiemmin.
Eilen muistin tehdä järjestelmällisen tarkastuksen, ja olit oikeassa: kellot olivat kaikki jäljessä, tosin nyt vain minuutin.  Sen lisäksi 4. raiteen yhden näytön molemmat kellot näyttivät mitä sattuu.  Laitoin korjauspyynnön eteenpäin.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Viat informaatiojärjestelmässä  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina