Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: .  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
[Tunnus poistettu]
Vieras
.
« : Helmikuu 12, 2012, 22:56:17 »

.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 18, 2012, 12:49:49 kirjoittanut Heikki Kannosto » tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #1 : Helmikuu 12, 2012, 23:06:57 »

Ensin sanon minä itse sanasen: Tyhmiä kysymyksiä ei olekaan. Voi olla korkeintaan tyhmiä vastauksia. Älä siis huoli, emme me sinua tästä todellakaan lynkkaa Hymyilee

Mitä merkitsee mystinen ilmaisu n e ä ...?

Joillakin hämärillä englanninkielisillä palstoilla kommentin lopussa esiintyvä sana Nya ei ole ilmaisu Njääh tai Plääh vaan japaninkielisen kissan naukaisu.

Mutta nyt itse asiaan...
Tuossa pihaporstualla kiikkustuolissaan istuskeleva Savolaisukko halusi valitettavasti sanoa, ettei hän n e ä tarvetta vastata kysymykseen. Sellainen se Savolaisukko on. Mystikko.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Joonas Lassila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 160


« Vastaus #2 : Helmikuu 12, 2012, 23:09:01 »

Sana n e ä on siis ilmeisesti näe Iskee silmää
tallennettu
Valtteri Paakkari
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 428


« Vastaus #3 : Helmikuu 12, 2012, 23:12:32 »

Varsin mielenkiintoisen tästä jutusta tekee se, että Savon murteellahan oikea taivutusmuoto olisi "niä".
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #4 : Helmikuu 13, 2012, 09:50:01 »

Tuo "niä" on savolaismuoto mutta kainuun murteessa sama asia taipuu "neä" muotoon.
tallennettu
Petri P. Pentikäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 907


« Vastaus #5 : Helmikuu 13, 2012, 19:23:07 »

Mainittakoon, että koska olen merkittävä trendsetteri ja tiennäyttäjä näissä piireissä, on tämä neä-vitsikin soljunut teidän kaikkien kielenkäyttöön säteilevästä vaikutuksestani.

Keski-Suomen itäiseltä laidalta kotoisin ollut lapsuusaikainen hoitotätini Kerttu nimittäin tapasi ulkolaisia televisio-ohjelmia katsellessaan sadatella, kuinka hän ei tekstityksiä  n e ä .  Olihan tämä sitten otettava käyttöön myös erilaisia rautatieobjekteja tihrustettaessa.

Kuten edellä on jo todettukin, Pohjois-Savossa sanottaisiin  n i ä .
tallennettu

Salattu jäseniltä: Poliisin etsinnästä kaksi vuotta - alaikäisten turvaksi ei ole tehty mitään https://salattujasenilta.blogspot.com/2021/12/poliisin-etsinnasta-kaksi-vuotta.html
Valtteri Paakkari
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 428


« Vastaus #6 : Helmikuu 13, 2012, 20:15:38 »

Kuten edellä on jo todettukin, Pohjois-Savossa sanottaisiin  n i ä .
Sama muoto on käytössä myös Etelä-Savossa.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: .  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina