Ajankohtaiset  |  Tapahtumat  |  Aihe: Keskustelutilaisuus: Ilmastokestävä liikenne - Rail Baltica || pe 16.3. klo 17  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« : Maaliskuu 15, 2012, 22:04:29 »

   
Tule keskustelemaan Euroopan liikennepolitiikasta meppien kanssa!
Keskustelua alustavat europarlamentaarikot Satu Hassi ja Michael Cramer.

Baltian maat ja Puola ovat sopineet Rail Baltica -hankkeen toteuttamisesta ja kiskojen rakentaminen on määrä aloittaa vuonna 2013. Helsingin ja Tallinnan välinen rataosuus on vielä kysymysmerkki.

Siirtyminen ilmasta raiteille on oleellista liikenteen päästöjen vähentämisen kannalta. Ympäristöllisesti parhaimmat liikkumismuodot ovat kuitenkin tällä hetkellä kalleimpia. Liikkumistapojen muutos vaatii poliittista tahtoa. Mepit ovat nyt paikalla kertomassa, mitä tällä tahdolla on mahdollista saada aikaiseksi.

Alustusten otsikot:
- Michael Cramer: "Transport and climate change: unfair competition and its effect on the Rail Baltica"
- Satu Hassi: Liikenne ilmastoraiteille

Tapahtumapaikkana ravintola Allotria, Hämeentie 68, Sörnäinen/Vallila.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Mika Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 406


« Vastaus #1 : Maaliskuu 15, 2012, 22:36:09 »

Enpä tiedä mitä hyvää moinen tunneli toisi, vaikka rahaa olisi kaivoon heittää. Virolla on suorat yhteydet venäjälle eikä sillä putkella varmaan olisi muuta tarkoitusta kuin viedä kotimaiset satamatuotteet siihen maahan jolla ei ole ollut mitään Ville Niinistön edeltäjiä sooloilemassa viennin tyrehdyttämistarkoituksiin "itämerenhyväksi".

Tietenkin myös pari laivallista viinaturisteja päivässä. Mutta onko Virolla nyt edes työmatkakulujen verovähennysoikeutta euron myötä? En näe mitään selitystä putkelle. Siinä ei ole mitään keskusteltavaa vaan ne putkirahat nopesti kaivoshankkeiden edesauttamiseen jotta seuraava sukupolvi saa "kreikan" sijaan elää Suomessa vaikka jokun vihreiden satu olisi hässinyt verronmaksajien piikkiin pahaan aikaan.

Idealistit eivät ole viisaimmasta päästä.
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1781


« Vastaus #2 : Maaliskuu 15, 2012, 23:04:59 »

Enpä tiedä mitä hyvää moinen tunneli toisi, vaikka rahaa olisi kaivoon heittää. Virolla on suorat yhteydet venäjälle eikä sillä putkella varmaan olisi muuta tarkoitusta kuin viedä kotimaiset satamatuotteet siihen maahan jolla ei ole ollut mitään Ville Niinistön edeltäjiä sooloilemassa viennin tyrehdyttämistarkoituksiin "itämerenhyväksi".
Sössöti sössöti. Ei ole ollut mitään sooloilua, vaan rikkipitoisuusrajoitukset ovat lähtöisin IMO:sta. Säädösten valmisteluun olisi pitänyt vaikuttaa siellä.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #3 : Maaliskuu 16, 2012, 15:55:31 »

Enpä tiedä mitä hyvää moinen tunneli toisi, vaikka rahaa olisi kaivoon heittää.

Mistä tunnelista puhut? Onko viestisi ehkä eksynyt väärään ketjuun?
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Mika Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 406


« Vastaus #4 : Maaliskuu 16, 2012, 16:43:20 »



Mistä tunnelista puhut? Onko viestisi ehkä eksynyt väärään ketjuun?

Olihan aloituksessakin jo mainittu Helsinki-Tallinna osuus ja siinä keskustelua kerta emännöi tuo Hässi. Tokihan vihreät saattavat jopa ehdottaa osuuden luomista pinnalle uimuripatjoin, mutta perusjärjellä ajatellen se luotaisiin tunneliin.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #5 : Maaliskuu 17, 2012, 01:07:17 »



Mistä tunnelista puhut? Onko viestisi ehkä eksynyt väärään ketjuun?

Olihan aloituksessakin jo mainittu Helsinki-Tallinna osuus ja siinä keskustelua kerta emännöi tuo Hässi. Tokihan vihreät saattavat jopa ehdottaa osuuden luomista pinnalle uimuripatjoin, mutta perusjärjellä ajatellen se luotaisiin tunneliin.

Hihi. Perusteles vielä, miksi uskot Hassilla olevan tuollaisen kannan Hymyilee
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Mika Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 406


« Vastaus #6 : Maaliskuu 17, 2012, 01:35:46 »


Hihi. Perusteles vielä, miksi uskot Hassilla olevan tuollaisen kannan Hymyilee

Enpä löytänyt enään googlettamalla, mutta silloin venäjän metsäpalojen aikaan heiltä tuli julki lausunto, jonka mukaan tilanteita tulisi hallita keinotekoisia sadepilviä luomalla itämerestä. Ja kukas muu kuin Suomen olisi joutunut satsaamaan naapurin omaisuuden suojeluun varojaan.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #7 : Maaliskuu 17, 2012, 01:37:19 »


Hihi. Perusteles vielä, miksi uskot Hassilla olevan tuollaisen kannan Hymyilee

Enpä löytänyt enään googlettamalla, mutta silloin venäjän metsäpalojen aikaan heiltä tuli julki lausunto, jonka mukaan tilanteita tulisi hallita keinotekoisia sadepilviä luomalla itämerestä. Ja kukas muu kuin Suomen olisi joutunut satsaamaan naapurin omaisuuden suojeluun varojaan.

Miten sä, Mika hyvä, ajattelit kaivaa tunnelin sadepilven avulla? Oletko sä pilvessä?
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Mika Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 406


« Vastaus #8 : Maaliskuu 17, 2012, 01:43:50 »


Hihi. Perusteles vielä, miksi uskot Hassilla olevan tuollaisen kannan Hymyilee

Enpä löytänyt enään googlettamalla, mutta silloin venäjän metsäpalojen aikaan heiltä tuli julki lausunto, jonka mukaan tilanteita tulisi hallita keinotekoisia sadepilviä luomalla itämerestä. Ja kukas muu kuin Suomen olisi joutunut satsaamaan naapurin omaisuuden suojeluun varojaan.

Miten sä, Mika hyvä, ajattelit kaivaa tunnelin sadepilven avulla? Oletko sä pilvessä?

Vastasin kysymykseesi "miksi uskot Hassilla olevan tuollaisen kannan". Mielikuvitusta heiltä ainakin riittää.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Tapahtumat  |  Aihe: Keskustelutilaisuus: Ilmastokestävä liikenne - Rail Baltica || pe 16.3. klo 17  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina