Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Tampereen kaupunkiseudun lähijunaliikenne  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 15 16 [17] 18 | Siirry alas Tulostusversio
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2910


« Vastaus #400 : Lokakuu 28, 2021, 09:53:51 »

--

En osaa tuohon oikein muuta sanoa, kuin että tuntuu hyvin vierailta väitteiltä. Pidän kuitenkin itseäni suht hyvin näistä asioista perillä olevana. Toki merkittävästi vähemmän tuon JHL:n puolen toiminnasta, mutta silti tuntuu todella vieraalta.

Mutta voi olla, että pidät minua sitten saman "hyväveliverkoston" osana?
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #401 : Marraskuu 07, 2021, 08:19:09 »


Lisää M-junia ?

"VR ehdottaa tarjouksessaan vuorotarjonnan lisäämistä, vuorovälien tasaamista ja kattavampaa liikennöintiaikaa ja liikennetarjontaa myös viikonloppuihin. Tarjouksen sisältämä liikenne on sekä määrällinen että laadullinen lisäys Liikenne- ja viestintäministeriön (LVM) rahoittamaan M-junaliikenteen nykyiseen tarjontaan. M-junaliikenne käynnistyi joulukuussa 2019 LVM:n pilottina. MAL-sopimuksen mukaisesti kyseinen pilotti nykyisellä palvelutasolla on vakiintunut ja tullee sisältymään LVM:n ostamaan henkilöjunaliikenteen kokonaisuuteen vuosille 2022-2030.  "
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #402 : Marraskuu 11, 2021, 08:05:02 »

Lisää lähijunia Tampereen kaupunkiseudulle elokuussa 2022

"Tampereen seudun lähijunaliikennettä ollaan lisäämässä elokuusta 2022 alkaen. Vuoroja lisätään M-junaliikenteeseen Tampereen, Nokian, Lempäälän ja Akaan kuntien alueella."

https://www.tamperelainen.fi/paikalliset/4363377
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #403 : Marraskuu 16, 2021, 08:15:00 »


Nokialaisten liikkumisesta kysellään, myös junista

"Nokialle suunnitellaan uutta joukkoliikennekokonaisuutta kesälle 2023. Linja 70 kilpailutetaan ja muiden Nokian linjojen palvelu tarkistetaan matkaketjujen muuttuessa, esimerkiksi junaliikenteen kasvavan roolin myötä."

https://www.nysse.fi/ajankohtaista/liikennetiedotteet/liikkumistarpeita-tutkitaan-nokialla-vastaa-kyselyyn.html
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #404 : Marraskuu 17, 2021, 08:18:32 »



Nokian kaupunginvaltuusto päätti lähijunaliikenteen tilauksista

"Tarjoutumisessa VR ehdottaa vuorotarjonnan lisäämistä, vuorovälien tasaamista
ja kattavampaa liikennöintiaikaa ja liikennetarjontaa myös viikonloppuihin.
Tarjouksen sisältämä liikenne on sekä määrällinen että laadullinen lisäys LVM:n
rahoittamaan M-junaliikenteen nykyiseen tarjontaan. "

https://www.nokiankaupunki.fi/ajankohtaista/kaupunginvaltuuston-paatoksia-15-11-2021/

http://nokia.tweb.fi/ktwebscr/fileshow?doctype=3&docid=254915
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #405 : Marraskuu 17, 2021, 22:25:00 »



Nokian kaupunginvaltuusto päätti lähijunaliikenteen tilauksista

"Tarjoutumisessa VR ehdottaa vuorotarjonnan lisäämistä, vuorovälien tasaamista
ja kattavampaa liikennöintiaikaa ja liikennetarjontaa myös viikonloppuihin.
Tarjouksen sisältämä liikenne on sekä määrällinen että laadullinen lisäys LVM:n
rahoittamaan M-junaliikenteen nykyiseen tarjontaan. "

https://www.nokiankaupunki.fi/ajankohtaista/kaupunginvaltuuston-paatoksia-15-11-2021/

http://nokia.tweb.fi/ktwebscr/fileshow?doctype=3&docid=254915

Tämäpä hyvin mielenkiintoista! Suomessahan junaliikenteen ostaminen on kielletty muilta kuin valtiolta ja HSL:ltä.
Miten tämä ostoliikenne on byrokratian kannalta toteutettu? Millä keinolla Nokialla on mahdollisuus laillisesti antaa rahaa rautatieliikenteen hoitamisesta?
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #406 : Marraskuu 18, 2021, 07:58:36 »


Tämäpä hyvin mielenkiintoista! Suomessahan junaliikenteen ostaminen on kielletty muilta kuin valtiolta ja HSL:ltä.
Miten tämä ostoliikenne on byrokratian kannalta toteutettu? Millä keinolla Nokialla on mahdollisuus laillisesti antaa rahaa rautatieliikenteen hoitamisesta?

LVM on tässäkin tilaaja kun muilta kuin HSL:ltä on kielletty tässä markkinatalouden malli maassa tilaaminen. Eli VR:n yksinoikeussopimuksen jatkeeksi tulee ja kunnat maksavat seuraavasti:  Nokian osalta 269.000 eur / v, Tampereen 317.000 eur/v,Lempäälän 124.000 euroa ja Akaan 223.000 euroa.
tallennettu
Erkki Nuutio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 693


« Vastaus #407 : Marraskuu 18, 2021, 09:42:30 »

Aamulehti 18.11.2012

Ylöjärvi hyväksyi ps-valtuustoryhmän ponnen pohjalta yksimielisesti Asemantien seisakkeen suunnittelun aloittamisen. Paikalle voi rakentaa myös liityntäpysäköinnin [joka tietysti tarvitaan].
Seisake ei sulje pois raitiotietä, koska ps-näkökulmasta kyse on toisiaan tukevista tavoista liikkua.

Valtuuston puheenjohtaja Mauri Heiska (ps) ilmaisi, että "seudullinen tahtotila kuitenkin on, että jo olemassa olevia raiteita otettaisiin käyttöön". Hän harmittelee, että suunnittelua ei ole aloitettu  aikaisemmin : "Näen että Ylöjärvellä ollaan asian kanssa oltu hieman unessa."

Heiskan mukaan paras paikka sisakkeelle olisi nykyisen puunkuormauspaikan kohdalla, mutta myös muita mahdollisia paikkoja tulisi selvittää.
"Maankäyttö on kuntien oma asia ja valmiudet tulee laittaa kuntoon itsenäisesti. Vasta tämän jälkeen voidaan lähteä neuvottelemaan siitä milloin junat voisivat pysähtyä seisakkeella."

Tämänhetkisen tiedon mukaan junan olisi jo nyt mahdollista pysähtyä Ylöjärvellä kerran tunnissa.
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #408 : Marraskuu 26, 2021, 07:36:37 »


Väylä aloittaa ratasuunnitelman Nokialla

"Väylävirasto aloittaa otsikon mukaisen ratasuunnitelman laatimisen tarpeellisine maastomittauksineen ja maaperätutkimuksineen. "

https://vayla.fi/-/kuulutus-suunnittelun-ja-siihen-liittyvien-maastomittausten-seka-maaperatutkimusten-aloittamisesta-mal-nokia-ratapihan-kehittaminen-hanke-ratasuunnitelma

tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 922


« Vastaus #409 : Tammikuu 26, 2024, 08:31:07 »


Teivon lähijunaseisakkeen hinnalla saisi kolme koulua

"Ylöjärven kaupunginvaltuustossa lähijunaliikenteen vaatima Lielahti–Lakiala-kaksoisraide ja raakapuuterminaalin siirto saavat kannatusta osana kasvavan kaupunkimme liikenneratkaisuja. Kokonaisuus ei kuitenkaan edellytä seisaketta Teivoon."

https://www.aamulehti.fi/lukijalta/art-2000010141848.html
tallennettu
Panu Breilin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 417


« Vastaus #410 : Tammikuu 26, 2024, 13:54:50 »


Teivon lähijunaseisakkeen hinnalla saisi kolme koulua

"Ylöjärven kaupunginvaltuustossa lähijunaliikenteen vaatima Lielahti–Lakiala-kaksoisraide ja raakapuuterminaalin siirto saavat kannatusta osana kasvavan kaupunkimme liikenneratkaisuja. Kokonaisuus ei kuitenkaan edellytä seisaketta Teivoon."

https://www.aamulehti.fi/lukijalta/art-2000010141848.html

Jotenkin kummalta tuntuu, että samaan aikaan, kun valtiolla on rahapula ja kaikesta pitäisi säästää niin seisakkeiden rakentaminen maksaa miljoonia tai kymmeniä miljoonia.
tallennettu
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 876


« Vastaus #411 : Tammikuu 26, 2024, 18:56:08 »


Teivon lähijunaseisakkeen hinnalla saisi kolme koulua

"Ylöjärven kaupunginvaltuustossa lähijunaliikenteen vaatima Lielahti–Lakiala-kaksoisraide ja raakapuuterminaalin siirto saavat kannatusta osana kasvavan kaupunkimme liikenneratkaisuja. Kokonaisuus ei kuitenkaan edellytä seisaketta Teivoon."

https://www.aamulehti.fi/lukijalta/art-2000010141848.html

Jotenkin kummalta tuntuu, että samaan aikaan, kun valtiolla on rahapula ja kaikesta pitäisi säästää niin seisakkeiden rakentaminen maksaa miljoonia tai kymmeniä miljoonia.
Proxionin raportin mukaan:
"eikä matkustajalaituria saa rakentaa sellaisen raiteen viereen, jossa suurin nopeus on yli 200 kilometriä tunnissa."

Olenko väärässä kun väitän että Pääradan varrella Keravan ja Riihimäen välillä on asemalaitureita joiden ohi junat saavat ajaa 200 km/h. Onko Parkanon oikoradalla suurempi sallittu nopeus tai onko tarkoitus nostaa sitä? Kuvittelisin että koko Parkanon oikorata pitäisi 2-raiteistaa jos aiotaan nostaa?

tallennettu
Arto Papunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 294


« Vastaus #412 : Tammikuu 26, 2024, 19:26:23 »

Ainakin Parkanossa on välilaituri ja junat menee kakkosraidetta siinä 200km/h
tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2431


« Vastaus #413 : Tammikuu 26, 2024, 21:39:10 »


Teivon lähijunaseisakkeen hinnalla saisi kolme koulua

"Ylöjärven kaupunginvaltuustossa lähijunaliikenteen vaatima Lielahti–Lakiala-kaksoisraide ja raakapuuterminaalin siirto saavat kannatusta osana kasvavan kaupunkimme liikenneratkaisuja. Kokonaisuus ei kuitenkaan edellytä seisaketta Teivoon."

https://www.aamulehti.fi/lukijalta/art-2000010141848.html

Jotenkin kummalta tuntuu, että samaan aikaan, kun valtiolla on rahapula ja kaikesta pitäisi säästää niin seisakkeiden rakentaminen maksaa miljoonia tai kymmeniä miljoonia.
Proxionin raportin mukaan:
"eikä matkustajalaituria saa rakentaa sellaisen raiteen viereen, jossa suurin nopeus on yli 200 kilometriä tunnissa."

Olenko väärässä kun väitän että Pääradan varrella Keravan ja Riihimäen välillä on asemalaitureita joiden ohi junat saavat ajaa 200 km/h. Onko Parkanon oikoradalla suurempi sallittu nopeus tai onko tarkoitus nostaa sitä? Kuvittelisin että koko Parkanon oikorata pitäisi 2-raiteistaa jos aiotaan nostaa?

Nyt en ymmärrä, että jos joku juna joskus (vaikka pari kertaa päivässä) ajaa pysäkin ohi 200 km/h, niin paikallisjunat (esim. pari kertaa päivässä) eivät saa pysähtyä siinä, jollei niille ole omaa sivuraidetta. Mikä tässå on peruste? Onko tässä mitään järkeä? Ajaako ne siinä peräkanaa minuutin välein?
tallennettu
Juha Kutvonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 543


« Vastaus #414 : Tammikuu 26, 2024, 23:01:08 »


Teivon lähijunaseisakkeen hinnalla saisi kolme koulua

"Ylöjärven kaupunginvaltuustossa lähijunaliikenteen vaatima Lielahti–Lakiala-kaksoisraide ja raakapuuterminaalin siirto saavat kannatusta osana kasvavan kaupunkimme liikenneratkaisuja. Kokonaisuus ei kuitenkaan edellytä seisaketta Teivoon."

https://www.aamulehti.fi/lukijalta/art-2000010141848.html

Jotenkin kummalta tuntuu, että samaan aikaan, kun valtiolla on rahapula ja kaikesta pitäisi säästää niin seisakkeiden rakentaminen maksaa miljoonia tai kymmeniä miljoonia.
Proxionin raportin mukaan:
"eikä matkustajalaituria saa rakentaa sellaisen raiteen viereen, jossa suurin nopeus on yli 200 kilometriä tunnissa."

Olenko väärässä kun väitän että Pääradan varrella Keravan ja Riihimäen välillä on asemalaitureita joiden ohi junat saavat ajaa 200 km/h. Onko Parkanon oikoradalla suurempi sallittu nopeus tai onko tarkoitus nostaa sitä? Kuvittelisin että koko Parkanon oikorata pitäisi 2-raiteistaa jos aiotaan nostaa?

Tuon määrittelyn mukaan nopeusrajoituksen täytyy olla yli 200 km/t. Sellaisia liikennepaikkoja on Suomessa toistaiseksi vain kolme: Haarajoki, Mäntsälä ja Henna.
tallennettu

Offlinessa vuodesta 1967
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1694


« Vastaus #415 : Tammikuu 27, 2024, 10:12:01 »


Teivon lähijunaseisakkeen hinnalla saisi kolme koulua

"Ylöjärven kaupunginvaltuustossa lähijunaliikenteen vaatima Lielahti–Lakiala-kaksoisraide ja raakapuuterminaalin siirto saavat kannatusta osana kasvavan kaupunkimme liikenneratkaisuja. Kokonaisuus ei kuitenkaan edellytä seisaketta Teivoon."

https://www.aamulehti.fi/lukijalta/art-2000010141848.html

Jotenkin kummalta tuntuu, että samaan aikaan, kun valtiolla on rahapula ja kaikesta pitäisi säästää niin seisakkeiden rakentaminen maksaa miljoonia tai kymmeniä miljoonia.
Proxionin raportin mukaan:
"eikä matkustajalaituria saa rakentaa sellaisen raiteen viereen, jossa suurin nopeus on yli 200 kilometriä tunnissa."

Olenko väärässä kun väitän että Pääradan varrella Keravan ja Riihimäen välillä on asemalaitureita joiden ohi junat saavat ajaa 200 km/h. Onko Parkanon oikoradalla suurempi sallittu nopeus tai onko tarkoitus nostaa sitä? Kuvittelisin että koko Parkanon oikorata pitäisi 2-raiteistaa jos aiotaan nostaa?

Tuon määrittelyn mukaan nopeusrajoituksen täytyy olla yli 200 km/t. Sellaisia liikennepaikkoja on Suomessa toistaiseksi vain kolme: Haarajoki, Mäntsälä ja Henna.

Totta, hyvä huomio!

Se on tiedossa, että meillä on vain yksi rata jossa Sn 220, mutta pääseekö nopeusrajoitukset näkemään jostakin? Näkeekö Juliasta?

Pääradalla on Tampereelle asti melko tiheään asemalaitureita, joissa ei ole sivuraidetta.
tallennettu
Jaakko Pehkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 193


« Vastaus #416 : Tammikuu 27, 2024, 13:03:38 »


Teivon lähijunaseisakkeen hinnalla saisi kolme koulua

"Ylöjärven kaupunginvaltuustossa lähijunaliikenteen vaatima Lielahti–Lakiala-kaksoisraide ja raakapuuterminaalin siirto saavat kannatusta osana kasvavan kaupunkimme liikenneratkaisuja. Kokonaisuus ei kuitenkaan edellytä seisaketta Teivoon."

https://www.aamulehti.fi/lukijalta/art-2000010141848.html

Jotenkin kummalta tuntuu, että samaan aikaan, kun valtiolla on rahapula ja kaikesta pitäisi säästää niin seisakkeiden rakentaminen maksaa miljoonia tai kymmeniä miljoonia.
Proxionin raportin mukaan:
"eikä matkustajalaituria saa rakentaa sellaisen raiteen viereen, jossa suurin nopeus on yli 200 kilometriä tunnissa."

Olenko väärässä kun väitän että Pääradan varrella Keravan ja Riihimäen välillä on asemalaitureita joiden ohi junat saavat ajaa 200 km/h. Onko Parkanon oikoradalla suurempi sallittu nopeus tai onko tarkoitus nostaa sitä? Kuvittelisin että koko Parkanon oikorata pitäisi 2-raiteistaa jos aiotaan nostaa?

Tuon määrittelyn mukaan nopeusrajoituksen täytyy olla yli 200 km/t. Sellaisia liikennepaikkoja on Suomessa toistaiseksi vain kolme: Haarajoki, Mäntsälä ja Henna.

Totta, hyvä huomio!

Se on tiedossa, että meillä on vain yksi rata jossa Sn 220, mutta pääseekö nopeusrajoitukset näkemään jostakin? Näkeekö Juliasta?

Pääradalla on Tampereelle asti melko tiheään asemalaitureita, joissa ei ole sivuraidetta.

Juliasta näkee nopeusrajoitukset: https://juliadata.fi/map/view?mode=speed#8.15/61.045/24.384

tallennettu
Markku Naskali
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 167


« Vastaus #417 : Tammikuu 27, 2024, 16:51:20 »

Yli 60 vuotta elämästäni tässä radan varressa Lempäälässä olen asunut enkä jaksa olla ihmettelemättä jatkuvaa narinaa radan tukkoisuudesta. Toki pari ohituspaikkaa olisi hyväksi, mutta kyllä vielä mahtuu kun vähän järjestellään.
tallennettu
Erkki Nuutio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 693


« Vastaus #418 : Tammikuu 27, 2024, 17:27:15 »

Ylöjärven perussuomalaisen valtuustoryhmän kannanotto, jonka Ylöjärven muut valtuustoryhmät siis leimasivat oudoksi :
https://www.aamulehti.fi/lukijalta/art-2000010131598.html
Kaksoisraide ulottuu Ylöjärven tienoille varsin pian.

Seisakkeita ja muita pysähdyspaikkoja on esimerkiksi Helsingin ja Riihimäen välillä noin 26 kpl.
Keskimäärin siis pysähdys 2.73 km välein.
Ollaanko siis lakkauttamassa Pasila, Käpylä, Oulunkylä ja Pukinmäki, kun vasta Malmilla saisi pysähtyä?
Ylöjärveläisiä kohdellaan tiukasti, mutta siellä onkin paljon persuja.

En ole tutustunut mainitun 24.5 miljoonan euron hinta-arvion järjellisyyteen enkä moisen arvion esittäjien maanläheisyyteen. Pysäkille asetetut toiminnalliset vaatimukset ja itse hinta-arvio sopisi esittää täälläkin
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 27, 2024, 21:45:09 kirjoittanut Erkki Nuutio » tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 922


« Vastaus #419 : Tammikuu 28, 2024, 09:34:12 »


Nyt en ymmärrä, että jos joku juna joskus (vaikka pari kertaa päivässä) ajaa pysäkin ohi 200 km/h, niin paikallisjunat (esim. pari kertaa päivässä) eivät saa pysähtyä siinä, jollei niille ole omaa sivuraidetta. Mikä tässå on peruste? Onko tässä mitään järkeä? Ajaako ne siinä peräkanaa minuutin välein?

Peruste näille laiturijutuille löytyy tietysti infra yte:stä (konsolidoitu versio) https://eur-lex.europa.eu/legal-content/FI/TXT/PDF/?uri=CELEX:02014R1299-20230928
tallennettu
Jorma Rauhala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 795


« Vastaus #420 : Tammikuu 28, 2024, 10:38:58 »

Ei koske 1522 mm raideleveyksiä, joita Suomessa on Helsingissä; HKL:n metrorata. No, eihän se ole Unionin rautatiejärjestelmän rataverkkoakaan...

"YTE:ää sovelletaan verkkoihin, joiden nimelliset raideleveydet ovat seuraavat: 1 435 mm, 1 520 mm, 1 524 mm, 1 600 mm ja 1 668 mm. Metrin levyinen raide ei sisälly tämän YTE:n soveltamisalaan."
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 922


« Vastaus #421 : Tammikuu 28, 2024, 10:45:22 »

Ei koske 1522 mm raideleveyksiä, joita Suomessa on Helsingissä; HKL:n metrorata. No, eihän se ole Unionin rautatiejärjestelmän rataverkkoakaan...

"YTE:ää sovelletaan verkkoihin, joiden nimelliset raideleveydet ovat seuraavat: 1 435 mm, 1 520 mm, 1 524 mm, 1 600 mm ja 1 668 mm. Metrin levyinen raide ei sisälly tämän YTE:n soveltamisalaan."

ei koske, näin traficom perustelu päätöksessään

"Nyt infra YTE:ä on muutettu siten, että kyseistä avointa kohtaa koskeva määräys
on muuttunut tarpeettomaksi ja Euroopan unionin rautatieviraston mukaan myös
yhteentoimivuusdirektiivin mukaan kielletyksi kansalliseksi oikeussäännöksi ja se
on tarkoitus poistaa määräyksestä."

https://traficom.fi/sites/default/files/media/file/Rautatiej%C3%A4rjestelm%C3%A4n%20infrastruktuuriosaj%C3%A4rjestelm%C3%A4_perustelumuistio.pdf
tallennettu
Panu Breilin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 417


« Vastaus #422 : Tammikuu 28, 2024, 11:27:00 »

Peruste näille laiturijutuille löytyy tietysti infra yte:stä (konsolidoitu versio) https://eur-lex.europa.eu/legal-content/FI/TXT/PDF/?uri=CELEX:02014R1299-20230928

Osa laituriasioista tulee kansallisista määräyksistä ja osa EU-tason määräyksistä. Ei siis mitenkään itsestäänselvästi jälkimmäisistä.
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 922


« Vastaus #423 : Tammikuu 29, 2024, 09:49:29 »


Osa laituriasioista tulee kansallisista määräyksistä ja osa EU-tason määräyksistä. Ei siis mitenkään itsestäänselvästi jälkimmäisistä.

Vielä näin, mutta eiköhän ERA voi hoidella jatkossa kaiken kun sillä on jo 200 000 km rautateitä vastuullaan ?
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 922


« Vastaus #424 : Maaliskuu 16, 2024, 09:10:26 »


Lähijunaliikenne poikki pitkäksi aikaa Tampereen ja Nokian välillä – tässä syy

"M- JA R-JUNIEN liikenne Nokian ja Tampereen välillä keskeytetään Tammerkosken ratasiltojen remontin vuoksi 15. huhtikuuta ja 6. elokuuta väliseksi ajaksi, tiedottaa Tampereen seudun joukkoliikenne Nysse."

https://www.aamulehti.fi/pirkanmaa/art-2000010296069.html
tallennettu
Sivuja: 1 ... 15 16 [17] 18 | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Tampereen kaupunkiseudun lähijunaliikenne  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina