Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Tampereen kaupunkiseudun lähijunaliikenne  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 8 9 [10] | Siirry alas Tulostusversio
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 260


« Vastaus #225 : Syyskuu 03, 2017, 08:18:21 »

Aamulehden juttu 3.9.2017


* Screenshot 2017-09-03 at 09.16.10 - Edited.png (258.67 kilotavua, 615x616 - tarkasteltu 205 kertaa.)
tallennettu
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 685


« Vastaus #226 : Syyskuu 03, 2017, 16:30:03 »

Mielenkiintoinen juttu, kiitos linkkauksesta! Osaisiko joku selittää miksi kokeilusuunta on Keuruu eikä luuloni mukaan suurempivolyyminen Nokia-Harjuniityn suunta Sipiläntien hujakoilla? Toki eihän sillä ole väliä, mistä kokeilu aloitetaan kunhan sen avulla saadaan oikea potentiaali liikenteelle löydettyä.

Naapurin taloudellinen suurvaltakin rakentaa lisää kaupunkiseutuja, kun Stokiksessa Ja Gäteborgissa on niin ahdasta:  
https://www.svd.se/har-ska-sveriges-nya-stader-ligga
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 260


« Vastaus #227 : Syyskuu 03, 2017, 17:42:22 »

Mielenkiintoinen juttu, kiitos linkkauksesta! Osaisiko joku selittää miksi kokeilusuunta on Keuruu eikä luuloni mukaan suurempivolyyminen Nokia-Harjuniityn suunta Sipiläntien hujakoilla? Toki eihän sillä ole väliä, mistä kokeilu aloitetaan kunhan sen avulla saadaan oikea potentiaali liikenteelle löydettyä.


Nokialle kehitellään lähijunaliikennettä Riihimäeltä, Keuruulla taas paikallisjunaliikennettä. Näitä termejä kun riittää, ennen oli taajamajunaliikennettä.
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1113


« Vastaus #228 : Syyskuu 04, 2017, 15:05:29 »

Mielenkiintoinen juttu, kiitos linkkauksesta! Osaisiko joku selittää miksi kokeilusuunta on Keuruu eikä luuloni mukaan suurempivolyyminen Nokia-Harjuniityn suunta Sipiläntien hujakoilla? Toki eihän sillä ole väliä, mistä kokeilu aloitetaan kunhan sen avulla saadaan oikea potentiaali liikenteelle löydettyä.

Matkustajapotentiaalin näkökulmasta Kangasalan kaavoituspolitiikka on ollut epäonnistunutta jo sata vuotta. Kunnassa on rautatie, mutta sitä ei ole hyödynnetty radan halkoessa lähes erämaita.
tallennettu
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 685


« Vastaus #229 : Syyskuu 04, 2017, 17:02:22 »

Upean näköistä seutua! Miksiköhän tuonne ei ole laitettu täydennysrakentamista. Voisi asua järvien rannassa ihan aseman lähistöllä.

Mielenkiintoinen juttu, kiitos linkkauksesta! Osaisiko joku selittää miksi kokeilusuunta on Keuruu eikä luuloni mukaan suurempivolyyminen Nokia-Harjuniityn suunta Sipiläntien hujakoilla? Toki eihän sillä ole väliä, mistä kokeilu aloitetaan kunhan sen avulla saadaan oikea potentiaali liikenteelle löydettyä.

Matkustajapotentiaalin näkökulmasta Kangasalan kaavoituspolitiikka on ollut epäonnistunutta jo sata vuotta. Kunnassa on rautatie, mutta sitä ei ole hyödynnetty radan halkoessa lähes erämaita.
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 260


« Vastaus #230 : Syyskuu 05, 2017, 06:57:04 »


Ruutanahan on ensimmäinen asema, joka tulisi Kangasalalle.


* Screenshot 2017-09-05 at 07.55.50 - Edited.png (73.77 kilotavua, 709x408 - tarkasteltu 132 kertaa.)
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1113


« Vastaus #231 : Syyskuu 05, 2017, 09:20:58 »


Ruutanahan on ensimmäinen asema, joka tulisi Kangasalalle.

Eikö Ruutanassa ole ollut asema iät ja ajat? Junat vaan eivät ole pysähtyneet.

On kylä todella tervetullut, jos maankäyttöä ryhdytään ohjaamaan siihen suuntaan ja asumisen määrää kasvatettaisiin raskaan kiskoliikenteen kannattavuusrajan ylitse.
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 260


« Vastaus #232 : Syyskuu 05, 2017, 11:16:37 »


Eikö Ruutanassa ole ollut asema iät ja ajat? Junat vaan eivät ole pysähtyneet.

On kylä todella tervetullut, jos maankäyttöä ryhdytään ohjaamaan siihen suuntaan ja asumisen määrää kasvatettaisiin raskaan kiskoliikenteen kannattavuusrajan ylitse.

On ollut: http://vaunut.org/kuva/97900?paik=Ruutana
tallennettu
Sakari Kestinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 116


« Vastaus #233 : Syyskuu 06, 2017, 15:52:27 »

Mielenkiintoinen juttu, kiitos linkkauksesta! Osaisiko joku selittää miksi kokeilusuunta on Keuruu eikä luuloni mukaan suurempivolyyminen Nokia-Harjuniityn suunta Sipiläntien hujakoilla? Toki eihän sillä ole väliä, mistä kokeilu aloitetaan kunhan sen avulla saadaan oikea potentiaali liikenteelle löydettyä.


Nokialle kehitellään lähijunaliikennettä Riihimäeltä, Keuruulla taas paikallisjunaliikennettä. Näitä termejä kun riittää, ennen oli taajamajunaliikennettä.
Paikallisjuna on ylipäätään synonyymi lähiliikennejunille ja taajamajunille. 70-luvulla alettiin tehdä eroa lähiliikenteen ja paikallisliikenteen välille siten, että lähiliikenne = suurten kaupunkien tiheä liikenne ja paikallisliikenne on sitten muuta paikallisesti palvelevaa liikennettä. Nykyään entiset paikallisjunat ovat VR-lingossa taajamajunia.

En usko, että Nokialle kehitetään R-junan jatketta, siinä ei ylipäätään ole mitään mieltä kalustokierrollisesti. Jos juna saapuu Tampereelle :22 ja lähtee takas :37 (tai :48 ja :11), tarvitaan joka tapauksessa ylimääräinen yksikkö että voidaan ajaa Nokialle.

Sen sijaan Haapamäen suunnalta tulevien junien jatkaminen Tampereelta Nokialle olisi viisasta.
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 260


« Vastaus #234 : Syyskuu 07, 2017, 08:01:14 »


En usko, että Nokialle kehitetään R-junan jatketta, siinä ei ylipäätään ole mitään mieltä kalustokierrollisesti. Jos juna saapuu Tampereelle :22 ja lähtee takas :37 (tai :48 ja :11), tarvitaan joka tapauksessa ylimääräinen yksikkö että voidaan ajaa Nokialle.


Näin kertoo kaupunkiseutu:

"Laaditaan skenaariotarkastelu Riihimäki–Tampere–Nokia junaliikenteen operoinnista. Työstä vastaa Pirkanmaan liitto."

Kumpihan näistä kahdesta viranomaisesta lopulta hoitelee maakunnan junaliikennettä ?
tallennettu
Sivuja: 1 ... 8 9 [10] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Tampereen kaupunkiseudun lähijunaliikenne  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2017 Resiina