Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Tampereen kaupunkiseudun lähijunaliikenne  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 18 | Siirry alas Tulostusversio
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 835


« Vastaus #275 : Joulukuu 20, 2019, 09:17:49 »


Lippuyhteistyö alkaa 3.2.2020

"Tampereen kaupunki (kaupunkiseudun joukkoliikenneviranomainen) ja VR-Yhtymä Oy ovat tehneet pilottiin liittyen lippuyhteistyösopimuksen, jonka perusteella Nysse-kausiliput kelpaavat VR:n liikenteessä 3.2.2020 alkaen Tampereen seudulla sekä lähi- että kaukojunaliikenteessä Nyssen liikennöintialueella (Orivesi - Tampere, Nokia - Tampere, Lempäälä - Tampere). Kausiliput leimataan asemalaitureille asennettavilla kortinlukijoilla.

Sopimus hyväksyttiin Tampereen kaupunkiseudun joukkoliikennelautakunnassa 19.12.2019."

EI KOSKE Toijalan eikä Viialan liikennepaikkoja

http://joukkoliikenne.tampere.fi/aikataulut-ja-reitit/poikkeusinfo/uutiset/nyssen-ja-vrn-lippuyhteistyo-alkaa-3.2.2020.html
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 835


« Vastaus #276 : Joulukuu 20, 2019, 10:26:10 »


VR:n lähiliikennekartta uusittu

Mitenkähän muuttuu 3.2.2020 kun nysse-alue tulee mukaan kuvaan ?

https://www.vr.fi/cs/vr/fi/lahiliikenteen-reittikartta-fi
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2584


« Vastaus #277 : Joulukuu 21, 2019, 16:23:01 »

Ihmettelen vain, miksi kaavio rantaradan osalta päättyy Siuntioon, kun Karjaallekin menee yksi juna (HL 8525 L) ja sieltä tulee yksi juna (HL 8570 Y).
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #278 : Joulukuu 21, 2019, 17:13:34 »

Ihmettelen vain, miksi kaavio rantaradan osalta päättyy Siuntioon, kun Karjaallekin menee yksi juna (HL 8525 L) ja sieltä tulee yksi juna (HL 8570 Y).

Tuota kummallisuutta ehkä osaltaan selittää, että lähiliikenteen lippuja ei voi ostaa Siuntiota pidemmälle. Karjaalta ja Karjaalle on tarjolla noihin lähijuniin vain kaukoliikenteen lippuja. Karjaa ei siis myöskään enää kuulu VR:n lähiliikennealueeseen.
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 835


« Vastaus #279 : Joulukuu 30, 2019, 08:04:07 »


M-junat näkyvät nyt kartoilla, tässä tapauksessa http://nysse.mobi sovelluksessa Nokian rautatieasemalla sekä repassa


* Screenshot_20191230-075255_Nysse.jpg (61.62 kilotavua, 720x1280 - tarkasteltu 286 kertaa.)

* Screenshot 2019-12-30 at 07.59.40 - Edited.png (322.81 kilotavua, 1306x543 - tarkasteltu 260 kertaa.)
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 835


« Vastaus #280 : Tammikuu 04, 2020, 19:54:09 »


Tampere päättänyt hankkia matkakortin lukijat Tampereen lähiliikenteen asemille ja niiden asennuksen.

http://tampere.cloudnc.fi/fi-FI/Viranhaltijat/Joukkoliikennejohtaja/Lahijunaliikenteen_matkakortinlukijoiden(119318)
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #281 : Tammikuu 04, 2020, 22:33:19 »


Tampere päättänyt hankkia matkakortin lukijat Tampereen lähiliikenteen asemille ja niiden asennuksen.

http://tampere.cloudnc.fi/fi-FI/Viranhaltijat/Joukkoliikennejohtaja/Lahijunaliikenteen_matkakortinlukijoiden(119318)

Vielä kun matkan voisi maksaa jonain päivänä arvolla...!
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 835


« Vastaus #282 : Tammikuu 05, 2020, 08:40:10 »


Vielä kun matkan voisi maksaa jonain päivänä arvolla...!

VR haluaa kertalipputulot.
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 835


« Vastaus #283 : Tammikuu 20, 2020, 18:36:11 »

kohta alkaa nyssen kausikortilla pääsee kaikkiin juniin  ABCDE alueella

https://joukkoliikenne.tampere.fi/junat?fbclid=IwAR3fiPVJdjJk1bRcqyxfTSYDywsIxs3LZdhlrpR3ZcI6Z4MVi0lfMCWyw0A
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 835


« Vastaus #284 : Helmikuu 05, 2020, 18:08:56 »


VR yllättyi matkusjajien lisääntymisestä:

https://www.tamperelainen.fi/artikkeli/838729-olemme-optimistisia-vr-yllattyi-seudun-sisaisten-matkojen-kasvuprosentista?fbclid=IwAR1n-WSkyMnTcPP5dw79CaQ2Twjv0Bdhc8RcYyVdJKG7eKdLFgdH-9U1rD4
tallennettu
Petri P. Pentikäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 904


« Vastaus #285 : Helmikuu 06, 2020, 12:17:19 »

Jokseenkin irvokasta yllättymistä, kun vuosikymmenet on tehty kaikkensa, ettei omaan strategiaan sopimatonta paikallisliikennettä alkaisi missään Suomessa. Tampereellakin tämä liikenne olisi pitänyt aloittaa jo kauan sitten, jolloin kaavoitusta olisi voitu tehdä jo aikaisemmin raideliikenteeseen tukeutuvaksi. Nyt alkanut vaatimatonkin liikenne on sen tarpeen todistanut, eli osoittanut tehdyn jarrutuspolitiikan virheelliseksi yhteiskunnan kannalta. Suomen valitsemalla tiellä kunnat ja maakunnat eivät saa paikallisjunia itsenäisesti kehittää, eikä vuoroja voisi tilata muilta kuin VR:ltä, joka ei niitä halua.

Onko seuraavaksi yllätyttävä Turun seudulla?
tallennettu

Salattu jäseniltä: Poliisin etsinnästä kaksi vuotta - alaikäisten turvaksi ei ole tehty mitään https://salattujasenilta.blogspot.com/2021/12/poliisin-etsinnasta-kaksi-vuotta.html
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 835


« Vastaus #286 : Helmikuu 06, 2020, 15:21:56 »


Moro-lehtikin huolissaan Tesoman seisakkeen aikataulusta

https://www.aamulehti.fi/a/42393c74-58b1-4015-a7de-75357409e52c
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 835


« Vastaus #287 : Maaliskuu 12, 2020, 07:51:11 »


Nokialla alkaa matkakeskuksen suunnittelu

https://www.nokiankaupunki.fi/uutiset/nokian-asemanseudun-suunnittelu-kaynnistyy-alueelle-uusi-matkakeskus-ja-lisaa-kerrostaloasuntoja/
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #288 : Elokuu 28, 2020, 07:12:26 »


Nysse kertoo lähijunaliikenteestä

https://joukkoliikenne.tampere.fi/aikataulut-ja-reitit/poikkeusinfo/uutiset/lahijunaliikenteelle-on-pirkanmaalla-tilausta.html
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1683


« Vastaus #289 : Elokuu 28, 2020, 14:31:13 »

Hyvältä näyttää nuo tulokset ja onhan se "yllätys", että kysyntä kasvaa jos tarjontaa on enemmän. On juna kuitenkin niin ylivoimaisen mukava ja nopea kulkuväline Nokia-Tampere välillä jos vertaa bussiin.

Kun nyt saataisiin Tessun seisake käyttöön niin hyvä olisi.
tallennettu
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 865


« Vastaus #290 : Elokuu 28, 2020, 15:35:26 »

Hyvältä näyttää nuo tulokset ja onhan se "yllätys", että kysyntä kasvaa jos tarjontaa on enemmän. On juna kuitenkin niin ylivoimaisen mukava ja nopea kulkuväline Nokia-Tampere välillä jos vertaa bussiin.

Kun nyt saataisiin Tessun seisake käyttöön niin hyvä olisi.
Onko muuten misään syytä miksi ei juna voisi pysähtyä esim Lielahdessa ja Amurissa (Särkänniemi) kuin että laituria ei ole viitsitty rakentaa uudestaan ?
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #291 : Elokuu 28, 2020, 18:50:04 »

Hyvältä näyttää nuo tulokset ja onhan se "yllätys", että kysyntä kasvaa jos tarjontaa on enemmän. On juna kuitenkin niin ylivoimaisen mukava ja nopea kulkuväline Nokia-Tampere välillä jos vertaa bussiin.

Kun nyt saataisiin Tessun seisake käyttöön niin hyvä olisi.
Onko muuten misään syytä miksi ei juna voisi pysähtyä esim Lielahdessa ja Amurissa (Särkänniemi) kuin että laituria ei ole viitsitty rakentaa uudestaan ?


Amuri ei kuulemma ole ratateknisesti mahdollinen pysähtymispaikka.
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1683


« Vastaus #292 : Elokuu 28, 2020, 20:46:07 »

Hyvältä näyttää nuo tulokset ja onhan se "yllätys", että kysyntä kasvaa jos tarjontaa on enemmän. On juna kuitenkin niin ylivoimaisen mukava ja nopea kulkuväline Nokia-Tampere välillä jos vertaa bussiin.

Kun nyt saataisiin Tessun seisake käyttöön niin hyvä olisi.
Onko muuten misään syytä miksi ei juna voisi pysähtyä esim Lielahdessa ja Amurissa (Särkänniemi) kuin että laituria ei ole viitsitty rakentaa uudestaan ?



Amuri ei kuulemma ole ratateknisesti mahdollinen pysähtymispaikka.

Amurissa laituri on mutkassa ja radassa kallistusta. Ilmeisesti niin paljon, ettei laituria ja junan rappusta saa riittävän lähelle toisiaan.

Lielahdessa taasen ei taitaisi olla matkustajia kun harjun eteläpuolellakaan ei ole mitään suurta lähiötä vaan pientalovaltaista aluetta ja pohjoispuolen marketeille on kuitenkin matkaa kilometri tai puolitoista.

Ennemmin Pispalaan voisi rakentaa seisakkeen.

// lainaus korjattu
« Viimeksi muokattu: Elokuu 29, 2020, 12:25:52 kirjoittanut Olli Keski-Rahkonen » tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #293 : Elokuu 29, 2020, 08:42:52 »

Hyvältä näyttää nuo tulokset ja onhan se "yllätys", että kysyntä kasvaa jos tarjontaa on enemmän. On juna kuitenkin niin ylivoimaisen mukava ja nopea kulkuväline Nokia-Tampere välillä jos vertaa bussiin.

Kun nyt saataisiin Tessun seisake käyttöön niin hyvä olisi.

Tesoman seisakkeen rakennus alkaa ensi vuonna, vielä odotellaan MAL sopimusten hyväksyntää kaupunkiseutujen valtuustoissa, Tampere sanoi jo YES.
tallennettu
Markku Naskali
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 164


« Vastaus #294 : Elokuu 30, 2020, 14:29:33 »

Tekosyitä ja luutuneita asenteita riittää.
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #295 : Marraskuu 07, 2020, 08:01:13 »


Tesoman rautatieseisake on siirtynyt rakentamisvaiheeseen, töiden pitäisi käynnistyä vielä tämän vuoden aikana, ja valmista on syksyllä 2021 jolloin junat alkavat pysähtyä Tesomalla, ainakin IC junat

https://vayla.fi/tesoma
tallennettu
Tuomas Pätäri
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 274


« Vastaus #296 : Marraskuu 07, 2020, 10:03:52 »

Lielahdessa taasen ei taitaisi olla matkustajia kun harjun eteläpuolellakaan ei ole mitään suurta lähiötä vaan pientalovaltaista aluetta ja pohjoispuolen marketeille on kuitenkin matkaa kilometri tai puolitoista.

Nykytilanteessa näin, mutta ratojen pohjoispuolelle on suunniteltu Hiedanrannan kaupunginosaa 25000 asukkaalle ja 10000 työpaikalle, mikä muuttaa tilannetta olennaisesti. Siihen tosin menee vielä aikaa. Kun pläräsin pari kuukautta sitten alueen suunnitelma- ja hahmotelmakuvia, jossain kuvassa seisake olikin jo rohkeasti lätkäisty nykyisen voimalan paikkeille Hymyilee
tallennettu
Erkki Nuutio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 679


« Vastaus #297 : Marraskuu 07, 2020, 11:14:06 »

Meneekö niiden kuuluisien (tulevien) hiedanrantalaisten toinen jalka raitiopysäkille ja toinen jalka ratapysäkille?
tallennettu
Markku Naskali
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 164


« Vastaus #298 : Marraskuu 07, 2020, 16:55:34 »

Joskus tulee mieleen vanha tarina: Metsästäjä näki pyyn oksalla ja tuumi: Jos minä tämän ja seuraavan saan, vain kymmenen enää tusinasta puuttuu...
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1683


« Vastaus #299 : Marraskuu 07, 2020, 21:35:32 »

Lielahdessa taasen ei taitaisi olla matkustajia kun harjun eteläpuolellakaan ei ole mitään suurta lähiötä vaan pientalovaltaista aluetta ja pohjoispuolen marketeille on kuitenkin matkaa kilometri tai puolitoista.

Nykytilanteessa näin, mutta ratojen pohjoispuolelle on suunniteltu Hiedanrannan kaupunginosaa 25000 asukkaalle ja 10000 työpaikalle, mikä muuttaa tilannetta olennaisesti. Siihen tosin menee vielä aikaa. Kun pläräsin pari kuukautta sitten alueen suunnitelma- ja hahmotelmakuvia, jossain kuvassa seisake olikin jo rohkeasti lätkäisty nykyisen voimalan paikkeille Hymyilee

Lielahden voimalaitoksen loppu häämöttää. Maakaasun osuus Tampereen Sähkölaitoksen tuotannosta on pudonnut pian 10 %:iin ja vajonnee edelleen. 90-luvulla maakaasulla tuotettiin sähköä läpi kesienkin ja lämpö ajettiin Näsijärveen. Voimalaitoksilla on myös ikää pian 35 vuotta eli elinkaaren loppu häämöttää.

Ahtaalle tontille ei ole mahdollista rakentaa biopolttoaineiden käyttämiseen vaadittavia terminaaleja ja varastokenttiä eli uusi voimalaitos rakennettaneen jonnekin muualle läntisen Tampereen alueelle.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 18 | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Tampereen kaupunkiseudun lähijunaliikenne  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina