Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja Oulun seudulta  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 19 20 [21] 22 23 24 | Siirry alas Tulostusversio
Petri Tuovinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 507


« Vastaus #500 : Tammikuu 14, 2015, 22:04:09 »

Klo 19 maissa meni Sr1:n vetämä raakapuujuna  pohjoiseen päärataa pitkin...havainto Nokelassa. Outoon aikaan meni hän, liekö ylimääräinen vai reilusti myöhässä kulkeva ylivieskalainen
tallennettu
Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #501 : Tammikuu 15, 2015, 01:31:28 »

Voisiko olla T 5415 Ou Kem toi Idän Ihme hämää, mutta veturi on vaihdettu mahdollisesti.
tallennettu

Junia Oulaisten asemalla.
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1596


« Vastaus #502 : Tammikuu 15, 2015, 14:06:59 »

Voisiko olla T 5415 Ou Kem toi Idän Ihme hämää, mutta veturi on vaihdettu mahdollisesti.
T5415 meni Tuirassa klo 13:30 Dv12 vetoisena. Radion perusteella en havainnut ylivieskalaista T5417 kulussa klo 10 aikoihin enkä myöskään klo 11 aikoihin jossa sen muutaman vuoden vanha viiva on. Voisihan se juna tosiaan olla reilusti myöhässä oleva T5417 jos vaikka on ollut pulaa vetureista tai jotain vikaa. Toisaalta on mahdollista että juna on ollut ylimääräinen kuten esim.  6.10.2010 oli kulussa ylimääräinen T57125 muistaakseni aikalailla noihin aikoihin.
tallennettu
Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #503 : Tammikuu 15, 2015, 20:15:35 »

Kiitos Harri tarkennuksesta junan Nron suhteen.
tallennettu

Junia Oulaisten asemalla.
Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #504 : Tammikuu 16, 2015, 20:58:19 »

Tänään saapui tyhjiä rapu vaunuja Vm Steelin pätkään, jos T 5415 on maanantaina kulussa.
tallennettu

Junia Oulaisten asemalla.
Timo Varshukov
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 180


« Vastaus #505 : Tammikuu 29, 2015, 18:11:31 »

S60 menee tällä hetkellä 140km/h kohti etelää, eli taitaa olla jonkin sortin vararunko kyseessä... Seinäjoki-Tampere-akselilla liikkuvat voisivat käydä katsomassa, mitä kalustoa Oulusta on liikkeelle laitettu.
tallennettu
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1596


« Vastaus #506 : Tammikuu 29, 2015, 19:02:23 »

S60 menee tällä hetkellä 140km/h kohti etelää, eli taitaa olla jonkin sortin vararunko kyseessä... Seinäjoki-Tampere-akselilla liikkuvat voisivat käydä katsomassa, mitä kalustoa Oulusta on liikkeelle laitettu.
Ei taida Oulun ja Ylivieskan välillä saada lujempaa ajaa tai ainakaan en tiedä että siellä olisi yli 140kmh nopeusrajoituksia. 

16:24 Alppilassa tuli suhteellisen rauhallista vauhtia Sr1 3067 pohjoisesta veturina, liekkö oli radantarkistus ajossa sähköratavaurion jäljiltä tai sitten oli Vet 11264 noin 6h myöhässä.
tallennettu
Timo Varshukov
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 180


« Vastaus #507 : Tammikuu 29, 2015, 19:07:39 »

S60 menee tällä hetkellä 140km/h kohti etelää, eli taitaa olla jonkin sortin vararunko kyseessä... Seinäjoki-Tampere-akselilla liikkuvat voisivat käydä katsomassa, mitä kalustoa Oulusta on liikkeelle laitettu.
Ei taida Oulun ja Ylivieskan välillä saada lujempaa ajaa tai ainakaan en tiedä että siellä olisi yli 140kmh nopeusrajoituksia. 
Googlen mukaan Oulun ja Ylivieskan välillä olisi 170-200 km/h rajoituksia. Lisäksi juna on jatkanut Ylivieskasta kohti Kokkolaa tasaista 139-140 km/h vauhtia..
tallennettu
Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #508 : Tammikuu 29, 2015, 19:59:07 »

Ei ole vielä toi 200 Km/h otetaan käyttöön vuonna 2017 rataremontin valmistuttua.
tallennettu

Junia Oulaisten asemalla.
Timo Varshukov
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 180


« Vastaus #509 : Tammikuu 29, 2015, 20:09:55 »

Ei ole vielä toi 200 Km/h otetaan käyttöön vuonna 2017 rataremontin valmistuttua.
Sehän selvensi asiaa, ja nyt junalla onkin nopeutta jo vajaa 160, joten aiheeton "hälytys"  Nolostunut
tallennettu
Johan-Antti Wahlstén
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 6


« Vastaus #510 : Helmikuu 01, 2015, 22:40:18 »

Junan P272 vetureita tankkaillaan Kemissä ennen matkan jatkumista Ouluun. Oli kuulemma niin paljon lunta radalla, että polttoainetta on kulunut odotettua enemmän.
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1411


« Vastaus #511 : Helmikuu 01, 2015, 23:13:15 »

Hyvä havainto J-A:lta. Kirjoituspöydän takaa ei taidettu ottaa huomioon tällaista mahdollisuutta veturisarjan muuttuessa Kolarin junassa? Joskus aiemmin olen kohdannut tilanteita (useitakin), joissa teoria ja käytäntö ei ole kohdannut toisiaan...
tallennettu
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 882


« Vastaus #512 : Helmikuu 01, 2015, 23:36:52 »

Onneksi ei oltu jääty linjalle...  Virnistää
tallennettu
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1596


« Vastaus #513 : Helmikuu 01, 2015, 23:46:11 »

Mielenkiintoinen havainto tuo P272 tankkaaminen, liekkö valakoissa olisi polttoaine riittänyt paremmin ?
Näyttää P266 olevan noin 3h myöhässä teknisen vian takia, liekkö veturi särkynyt. Harmi että vasta nyt huomasin, olisi ollut mielenkiintoista käydä katsomassa millä kalustolla tulee.
Edit 23:55 taitaa P266 mennä Koskelassa ja kuulosti Sr1 äänelle (tuuli huonosta suunnasta)
0:10 P272 Koskelassa (hitaasti kuulostaa menevän radion perusteella, taitaa odottaa p266 lähtöä)
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 02, 2015, 00:16:10 kirjoittanut Harri Junttila » tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #514 : Helmikuu 02, 2015, 09:05:37 »

Mielenkiintoinen tapaus. Onkos Harrilla tai muilla pohjoisen suunnalla liikkujilla tietoa miten Kolarin-junien veto ja aikataulun pitäminen kahdella Dv12:lla muuten on sujunut?
tallennettu
Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #515 : Helmikuu 02, 2015, 12:48:35 »

Junassa T 5415 Valakko Nro 2812.
tallennettu

Junia Oulaisten asemalla.
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 956


« Vastaus #516 : Helmikuu 02, 2015, 13:12:58 »

Junassa T 5415 Valakko Nro 2812.
Ajetaanko kyseistä junaa useinkin Dr16-vedolla?
tallennettu
Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #517 : Helmikuu 02, 2015, 20:23:20 »

T 5415 on Dreeveri valjakko pääsääntöisesti mutta kuten jo syksymmällä kerroin mutta kertaus on hyväksi minullekkin kierroista johtuen Valakko on veturina mutta ei säänöllisesti, keskiviikkona 5415 ollessa kulussa veturina on tuttu Dreeveri (valjakko) mutta kyllä Valakko piristää myönteisesti. Jos on sittenkin Valakko veturina.
tallennettu

Junia Oulaisten asemalla.
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1596


« Vastaus #518 : Helmikuu 07, 2015, 09:03:02 »

7.2.2015 Ic714 lähti Oulusta kohti Kuopiota sinisellä rungolla (P405 runko)
kuulin että normaali rungossa olisi ravintolavaunussa vesivahinko. Jos en väärin muista niin runko tulisi Ic715 mukana pois.
P273 vaihtotyöt kestivät Oulussa normaalia kauemmin kun Tampereella oli laitettu autovaunut väärään järjestykseen ja Oulun autovaunut olivat välissä.
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1226


« Vastaus #519 : Helmikuu 25, 2015, 21:39:14 »

P 266:een laitettiin Oulussa 3 Gfot vaunua. Joku enemmän tietävä voi sanoa, onko tuo jotenkin poikkeavaa. Viimeksi kun tuon näin niin siihen meni vaan 1 Gfot
tallennettu

Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1596


« Vastaus #520 : Helmikuu 26, 2015, 00:19:31 »

aika usein siihen laitetaan Oulussa 3-vaunua.
tallennettu
Miska Nikkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1201


« Vastaus #521 : Maaliskuu 02, 2015, 12:14:43 »

P269 oli myöhässä 45 minuuttia Vaihdevian Vuoksi. Veturina oli Sr1 3067
tallennettu

Miska Nikkinen
Miska Nikkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1201


« Vastaus #522 : Maaliskuu 03, 2015, 21:40:00 »

P 713 vaunusto meni varikolle koska vankivaunua (Nom) ei saatu irti.
tallennettu

Miska Nikkinen
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1596


« Vastaus #523 : Huhtikuu 11, 2015, 00:21:33 »

10.4.2015 T5112 mukana tuli Kemistä Ouluun muiden vaunujen lisäksi myös letka Taimn vaunuja. Lisäksi junasta löytyi myös Hai sarjan vaunuja ja hyvä määrä kontteja ja perälle oli päätynyt lovipyöräinen vihreä venakko.
Juna tuli 89min hitaassa ja yksi Deeveri (Dv12 2616) yritti tehdä kaikkensa junan keulalla että saisi tuotua junan kohtuullisessa ajassa Ouluun Hymyilee 
tallennettu
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 701


« Vastaus #524 : Huhtikuu 11, 2015, 13:30:51 »

10.4.2015 T5112 mukana tuli Kemistä Ouluun muiden vaunujen lisäksi myös letka Taimn vaunuja. Lisäksi junasta löytyi myös Hai sarjan vaunuja ja hyvä määrä kontteja ja perälle oli päätynyt lovipyöräinen vihreä venakko.
Juna tuli 89min hitaassa ja yksi Deeveri (Dv12 2616) yritti tehdä kaikkensa junan keulalla että saisi tuotua junan kohtuullisessa ajassa Ouluun Hymyilee 
Jatkaako tämä Joensuuhun numerolla T5304? Sen kulkutiedoissa oli tähän ylipainoon viittaava tieto: http://vaunut.org/kuva/100497
tallennettu
Sivuja: 1 ... 19 20 [21] 22 23 24 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja Oulun seudulta  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina