Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja Tampereen seudulta  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 24 | Siirry alas Tulostusversio
Timo Järvi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 244


« Vastaus #475 : Tammikuu 03, 2016, 22:47:11 »

Haloo, onko valoo, tai ainakin tietoa....

Tuli liikuttua taasen Rukkamäki-Pärrinkoski-Multisilta-Sääksjärvi-tasalla. Mitähän radan varteen nyt on suunnitteilla? Rukkamäessä, kalliontöppäreen puita oli kaadettu. Pärrinkoskelta etelään, ennen Peltolammia huoltotien vieren ratapenkan puita oli kaadettu ja nähtävästi myös maata kuorittu. Sääksjärvellä, vanhalta asemalta etelään, uimarannan kohdalla samat havainnot. Lisäksi Sääksjärven sillalta etelään päin, rinteen puita kaadettu ja maata kuorittu.

Onko jotain mennyt ohi, vai ovatko jo tekemässä tilaa kolmannelle pääraiteelle?
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #476 : Tammikuu 03, 2016, 23:10:09 »

Puuston raivaus ratojen varsilta on varmaan edennyt nyt sinne asti.
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1780


« Vastaus #477 : Tammikuu 03, 2016, 23:11:08 »

Saattaisi olla riskipuiden kaato meneillään. Siis puiden, jotka voivat myrskyssä kaatuessaan rikkoa sähköradan rakenteita ja/tai aiheuttaa liikennekatkoja.
tallennettu
Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 509


« Vastaus #478 : Tammikuu 04, 2016, 00:29:27 »

Haloo, onko valoo, tai ainakin tietoa....

Tuli liikuttua taasen Rukkamäki-Pärrinkoski-Multisilta-Sääksjärvi-tasalla. Mitähän radan varteen nyt on suunnitteilla? Rukkamäessä, kalliontöppäreen puita oli kaadettu. Pärrinkoskelta etelään, ennen Peltolammia huoltotien vieren ratapenkan puita oli kaadettu ja nähtävästi myös maata kuorittu. Sääksjärvellä, vanhalta asemalta etelään, uimarannan kohdalla samat havainnot. Lisäksi Sääksjärven sillalta etelään päin, rinteen puita kaadettu ja maata kuorittu.

Onko jotain mennyt ohi, vai ovatko jo tekemässä tilaa kolmannelle pääraiteelle?

Timo, onko kuvaa että saisi jotain kuvaa tilanteesta. En viitsi lähteä ajamaan 160km kuvien takia ellei ole muuta asiaa ajaa sinne, tuttujen seutujen muutokset kiinnostaa tietenkin. Se on aina että pitää yhdistää sukulaiden luona käyminen ja harrastus, aika paljon tulee ahdettua päivälle. Tarvikkeiden postissa lähettäminen tulee halvemmaksi kuin ajaminen jos kaukaa joutuu osia tilaamaan.
tallennettu
Timo Järvi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 244


« Vastaus #479 : Tammikuu 04, 2016, 01:54:22 »

Timo, onko kuvaa että saisi jotain kuvaa tilanteesta.

Juu, voin käydä parin päivän sisällä katsomassa tilannetta seuraavan ulkoilukerran myötä ja hieman valoisammalla ajalla. Sen verran vahvistettuna havaintona kuitenkin, että pääradan "karsinointi" on saamassa jatkoa Sääksjärven sillasta Kuljuun päin katsottuna. Kovasti on rakennettu uutta esteaitaa sillasta etelään päin, radan vasemmalle puolelle. Taitavat rakentaa aidan tällä kertaa varmaan Houkkaan asti, ellei jopa pidemmälle. En tiedä, pitää käydä katsomassa tuotakin.

No, rumalta tuo aita ainakin näyttää ja tulee ihan mieleen DDR. No, eipä tarvitse kuvailla kohta lainkaan Tampereen alueella, kun alkaa olla rata-alueet sen verran karsinoituja ja maisemallisesti pilattuja. Kuuluu sarjaan "pitäkää tunkkinne" Surullinen
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1226


« Vastaus #480 : Tammikuu 04, 2016, 10:22:30 »

S 172 (Tpe-Hki) ajetaan tänään Edorungolla. Rungosta puuttuu ravintolavaunu.
tallennettu

Timo Järvi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 244


« Vastaus #481 : Tammikuu 05, 2016, 21:31:56 »

Joo-o, mukavan pirtsakka oli ulkoilukeli tänään radan varressa lämpömittarin nakutellessa rapiat 20 raatia pakkasta. No, ei näkynyt liiemmin ulkoilijoita sen paremmin kuin dogien ulkoiluttajia Hymyilee leveästi

Joo, tuli tuossa aiemmassa viestissä ihmeteltyä, mitä radan varressa on menossa. Joo, kyse on pusikoiden ja puuston harvennuksesta. Tulipa ulkoillessa yllätettyä töitään tältä päivältä lopettelemassa ollut motomies, joten pakkohan sitä oli kysäistä "noin ohimennen", että radan varteen sijoitettavaa lentokenttääkös tähän ollaan rakentamassa Pyörittää silmiään Kaivurimies siinä kommentoi, että -15 astetta alkaa jo olla raivaamisen pakkasraja, kun jo kuulemma tänään oli mennyt pari terää entiseksi pusikkoja ja puustoa kaadettaessa.

Juu, kuulemma kyse on vähän isommasta urakasta, eli käytännöllisesti katsoen koko pääradan varsi väliltä Hämeenlinna - Tampere - Seinäjoki on tarkoitus sheivata puskien ja puiden osalta paljaaksi. Urakka kuulemma koskee koko rata-aluetta - eli siis kaikkea muutakin, mitä on juuri aivan radan välittömässä läheisyydessä. Rukkamäki-Pärrinkoski-Multisilta välillä alue kattaa kaiken sen, mikä on ollut myös vanhaa ratalinjaa eli siis käytännössä puut ja pensaat harvennetaan Pirkkalan puoleiselta puolelta rataa aina radan varressa kulkevaan vanhaan kiviaitaan asti, jonka rippeitä on vielä nähtävissä maastossa. Harvennusurakka on sen verran iso, että siihen tarvitaan useampi motokuski.

Jatkon kannalta suunnitelma on kuulemma se, ettei radan varren kasvillisuuden anneta kasvaa kovinkaan paljoa. No, paikoitellen tuolla parturoidulla rata-alueella on leveyttä jo pienen lentokentän verran, hi! Ihmetytti vain, kun tuota radan varren kasvillisuutta harvennettiin jo joku aika sitten...


* 20160105_150742.jpg (174.6 kilotavua, 1200x900 - tarkasteltu 303 kertaa.)

* 20160105_151649.jpg (149.07 kilotavua, 1200x900 - tarkasteltu 327 kertaa.)

* 20160105_151013.jpg (164.85 kilotavua, 1200x900 - tarkasteltu 301 kertaa.)
tallennettu
Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 509


« Vastaus #482 : Tammikuu 05, 2016, 22:36:42 »

Joo-o, mukavan pirtsakka oli ulkoilukeli tänään radan varressa lämpömittarin nakutellessa rapiat 20 raatia pakkasta. No, ei näkynyt liiemmin ulkoilijoita sen paremmin kuin dogien ulkoiluttajia Hymyilee leveästi

Joo, tuli tuossa aiemmassa viestissä ihmeteltyä, mitä radan varressa on menossa. Joo, kyse on pusikoiden ja puuston harvennuksesta. Tulipa ulkoillessa yllätettyä töitään tältä päivältä lopettelemassa ollut motomies, joten pakkohan sitä oli kysäistä "noin ohimennen", että radan varteen sijoitettavaa lentokenttääkös tähän ollaan rakentamassa Pyörittää silmiään Kaivurimies siinä kommentoi, että -15 astetta alkaa jo olla raivaamisen pakkasraja, kun jo kuulemma tänään oli mennyt pari terää entiseksi pusikkoja ja puustoa kaadettaessa.

Juu, kuulemma kyse on vähän isommasta urakasta, eli käytännöllisesti katsoen koko pääradan varsi väliltä Hämeenlinna - Tampere - Seinäjoki on tarkoitus sheivata puskien ja puiden osalta paljaaksi. Urakka kuulemma koskee koko rata-aluetta - eli siis kaikkea muutakin, mitä on juuri aivan radan välittömässä läheisyydessä. Rukkamäki-Pärrinkoski-Multisilta välillä alue kattaa kaiken sen, mikä on ollut myös vanhaa ratalinjaa eli siis käytännössä puut ja pensaat harvennetaan Pirkkalan puoleiselta puolelta rataa aina radan varressa kulkevaan vanhaan kiviaitaan asti, jonka rippeitä on vielä nähtävissä maastossa. Harvennusurakka on sen verran iso, että siihen tarvitaan useampi motokuski.

Jatkon kannalta suunnitelma on kuulemma se, ettei radan varren kasvillisuuden anneta kasvaa kovinkaan paljoa. No, paikoitellen tuolla parturoidulla rata-alueella on leveyttä jo pienen lentokentän verran, hi! Ihmetytti vain, kun tuota radan varren kasvillisuutta harvennettiin jo joku aika sitten...

Joku saisi vähän polttopuuta, mutta ei maksa aikaa ei vaivaa minun osaltani, hakkeeksi ne kelpaisivat. Minulla on parempi työmaa tällä hetkellä.
tallennettu
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 701


« Vastaus #483 : Tammikuu 07, 2016, 19:34:18 »

Joo-o, mukavan pirtsakka oli ulkoilukeli tänään radan varressa lämpömittarin nakutellessa rapiat 20 raatia pakkasta. No, ei näkynyt liiemmin ulkoilijoita sen paremmin kuin dogien ulkoiluttajia Hymyilee leveästi

Joo, tuli tuossa aiemmassa viestissä ihmeteltyä, mitä radan varressa on menossa. Joo, kyse on pusikoiden ja puuston harvennuksesta. Tulipa ulkoillessa yllätettyä töitään tältä päivältä lopettelemassa ollut motomies, joten pakkohan sitä oli kysäistä "noin ohimennen", että radan varteen sijoitettavaa lentokenttääkös tähän ollaan rakentamassa Pyörittää silmiään Kaivurimies siinä kommentoi, että -15 astetta alkaa jo olla raivaamisen pakkasraja, kun jo kuulemma tänään oli mennyt pari terää entiseksi pusikkoja ja puustoa kaadettaessa.

Juu, kuulemma kyse on vähän isommasta urakasta, eli käytännöllisesti katsoen koko pääradan varsi väliltä Hämeenlinna - Tampere - Seinäjoki on tarkoitus sheivata puskien ja puiden osalta paljaaksi. Urakka kuulemma koskee koko rata-aluetta - eli siis kaikkea muutakin, mitä on juuri aivan radan välittömässä läheisyydessä. Rukkamäki-Pärrinkoski-Multisilta välillä alue kattaa kaiken sen, mikä on ollut myös vanhaa ratalinjaa eli siis käytännössä puut ja pensaat harvennetaan Pirkkalan puoleiselta puolelta rataa aina radan varressa kulkevaan vanhaan kiviaitaan asti, jonka rippeitä on vielä nähtävissä maastossa. Harvennusurakka on sen verran iso, että siihen tarvitaan useampi motokuski.

Jatkon kannalta suunnitelma on kuulemma se, ettei radan varren kasvillisuuden anneta kasvaa kovinkaan paljoa. No, paikoitellen tuolla parturoidulla rata-alueella on leveyttä jo pienen lentokentän verran, hi! Ihmetytti vain, kun tuota radan varren kasvillisuutta harvennettiin jo joku aika sitten...
Tuossahan syntyy kuvauspaikkoja urakalla. Mahtaako käytäntö koskea muutakin maata vaiko ainoastaan etelä-suomea?
tallennettu
Timo Keski-Petäjä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 331


« Vastaus #484 : Tammikuu 18, 2016, 16:36:25 »

IC88 (Edo 28611) sai jarruvian veturiin ensin Viialassa ja pahemmin heti yritettyään jatkaa kohti Toijalaa. Nyt (18.1.16 klo 16.35) jarruvian luonnetta selvitellään.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #485 : Tammikuu 22, 2016, 16:01:28 »

Toijalassa seisoo raiteella 4 Sm4 #09 pimeänä.

tallennettu
Timo Keski-Petäjä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 331


« Vastaus #486 : Tammikuu 22, 2016, 18:15:36 »

Toijalassa seisoo raiteella 4 Sm4 #09 pimeänä.

Tässä kuva jäätyneestä pupusta: http://vaunut.org/kuva/108149
tallennettu
Timo Keski-Petäjä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 331


« Vastaus #487 : Helmikuu 02, 2016, 08:51:52 »

IC 905 osui peuraan ennen Humppilaa ja jäi teknisen ongelman vuoksi myöhään 10 minuuttia (2.2.2016). Ja juurikin tätä kirjoitettaessa joutui pysähtymään Lempäälään kanavasillalle saman teknisen vian vuoksi. Virtoja pois... josko lähtisi...

Lähtihän se muutaman minuutin päästä. Veturi oli Sr1 3050.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 02, 2016, 16:14:35 kirjoittanut Timo Keski-Petäjä » tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #488 : Maaliskuu 15, 2016, 15:58:55 »

Dr18 101 tuli tänään Tampereen varikolle Kotkasta junana VET17001. Hieman myöhään saavuin Tampere Tavaraan ja sain vain yhden onnistuneen kuvan ennen kuin veturi meni veturitallin uumeniin. Lataan sen vielä tänään. http://vaunut.org/kuva/109142?u=3878
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 27, 2016, 18:33:43 kirjoittanut Pyry Parvikko » tallennettu
Timo Keski-Petäjä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 331


« Vastaus #489 : Maaliskuu 15, 2016, 16:07:31 »

Dr18 101 tuli tänään Tampereen varikolle Kotkasta junana VET17001. ...

Bongasin katseella IC 50:n ikkunasta "sinisen välähdyksen" Lempäälän ja Tampereen välillä (kun osasin odottaa).
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #490 : Maaliskuu 27, 2016, 18:36:10 »

Dr13 ja Tk3 lähtivät tänään kello 18:25 Tampereelta takaisin kohti Haapamäkeä. Kokoonpano oli Gb+Ei+Ei+Fo+Ei+Ei+EFi+Ei+Em+Po. Kuva: http://vaunut.org/kuva/109553?a=1
tallennettu
Matti Mustola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 141


« Vastaus #491 : Maaliskuu 30, 2016, 20:36:18 »

Sr1 3015 on taas "elävien kirjoissa". Siilinjärven tasoristeysonnettomuudessa vaurioitunut veturi on tänään IC 265:n keulalla. Samassa junassa myös yhä punaisessa värityksessä olevat vaunut Edm 28514, 28518 ja 28519.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #492 : Huhtikuu 01, 2016, 20:20:05 »

Tänään junassa IC55 oli mukana Rx-ravintolavaunu ERd:n tilalla.
tallennettu
Timo Keski-Petäjä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 331


« Vastaus #493 : Huhtikuu 04, 2016, 19:02:15 »

4.4.2016 VET 11806 (Tampere - Vuosaari) punavalkoinen Sr2 vei 26-sarjan vihervalkoista deeveriä (ohitushavainto klo 19.31 Toijalassa).
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #494 : Huhtikuu 21, 2016, 16:08:32 »

TYO71567 Seinäjoelta Riihimäelle oli erittäin mielenkiintoinen havainto. Junassa oli etu- ja loppupäässä kaksi työkonetta - Tka8 ja Tka7, yhteensä siis neljä, jotka kuljettivat BXE-vaunua, neljää Etvsa-vaunua ja kuutta BMo-vaunua. Tka8:en numerot olivat 576 ja 572 ja Tka7:en numerot olivat 204 ja 233.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 21, 2016, 16:26:52 kirjoittanut Pyry Parvikko » tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #495 : Toukokuu 19, 2016, 08:54:49 »

Ylöjärven tavara-asemalla on käynnissä ratapölkkyjen vaihdos kakkosraiteella, mahdollisesti muillakin. Paikalla on ainakin 5 ratakaivinkonetta, ja jopa Komsorilta yksi Dv35 sepelivaunujen kera, jotka odottavat lastausta. Eilen paikalla oli myös 2 VR:n työkonetta.
tallennettu
Timo Keski-Petäjä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 331


« Vastaus #496 : Toukokuu 31, 2016, 19:51:53 »

31.5.2016 klo 16:n maissa Tampereen asemalla "kaatui" asetinlaite. Hetken aikaa liikenne oli pysähdyksissä, ja vain raiteella 1 kulki junia. Mm. IC 88 myöhästyi lähdöstään n. 20 minuuttia.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #497 : Kesäkuu 10, 2016, 19:54:35 »

T58088 Pieksämäki Temusta Tampereelle kuljetti 22 Ponsse-metsätyökonetta ja 15 Gbls-vaunua. Kuopio-Pieksämäki-osuus oli ajettu edellisenä iltana. Kokonaisuudessaan siis mielenkiintoinen havainto, kun yleensä Ponsse-kuljetukset saapuvat Tampereelle keskellä yötä. Tämä siis saapui klo 19:53. Lisään kuvia junasta huomenna.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #498 : Heinäkuu 05, 2016, 10:02:14 »

Nyt olisi vielä halukkailla mahdollisuus kuvata iltapäivän melunmittausjuna Toijalassa. Junassa on neljä Ed-vaunua ja kaksi Sr3:ta. Ihan siis kuvattavan arvoinen kohde, kun ei ole ikinä Toijalaa pohjoisemmaksi Vectronit menneet. Itse lisään omat kuvani myöhemmin.
tallennettu
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 908


« Vastaus #499 : Heinäkuu 05, 2016, 10:36:44 »

Ihan siis kuvattavan arvoinen kohde, kun ei ole ikinä Toijalaa pohjoisemmaksi Vectronit menneet.

Vasta-argumentti: http://julia.dy.fi/timetables?s=11903&d=8.2.2016, http://vaunut.org/kuva/108426
tallennettu
Sivuja: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 24 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja Tampereen seudulta  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina