Timo Keski-Petäjä
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 331
|
« Vastaus #300 : Huhtikuu 08, 2014, 08:34:33 » |
|
Havaintoja aamulla 8.4.2014: S42 hiipi n. puolisen tuntia myöhässä ja kahtena palana. Se teki matkaa aikataulussaan kulkeneen IC 82:n perässä minimietäisyydellä. - IC 905 puolestaan olisi tullut asemalle noin puoli tuntia myöhässä lähtöajastaan. - Kyydin tarjosi IC2 163, jonka ikkunasta havainnoituna tyhjiä puuvaunuja Toijalan suuntaan tuova Deeveri taasen oli Sp-vaunuineen poikkeuksellisesti parkissa Lempäälän aseman etelästä päin tulevan matkustajaliikenteen raiteella. Tavallisena aamunahan se hujahtaa ohi jossain Lempäälän ja Viialan välillä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Timo Keski-Petäjä
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 331
|
« Vastaus #301 : Huhtikuu 08, 2014, 16:13:42 » |
|
Sokerina pohjalla oli aamulla (8.4.14) Tampereen tavararatapihalla komeasti ruostunut Eao säiliövaunuletkan kärjessä suojavaununa ja Oav yksinään eräällä raiteella. - Kuvaa ei tietenkään kerennyt junan ikkunasta napata.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 883
|
« Vastaus #302 : Huhtikuu 08, 2014, 17:11:06 » |
|
Eao-vaunuja näkee Tampereella suht säännöllisesti junissa 3107/3069 ja 5010 Raahen/Oulun kaasuvaunujen suojana.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Timo Keski-Petäjä
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 331
|
« Vastaus #303 : Huhtikuu 09, 2014, 07:14:24 » |
|
8.4.14 lähijuna 17.37 Tampereelta Helsinkiin oli päässyt Sarankulmaan asti, mutta joutuikin peruuttamaan takaisin asemalle (nopeusmittariin tulleen häiriön vuoksi). Siellä sitten runko ympäri Jyväskylän suunnan kolmioraiteen kautta, ja kohti Helsinkiä lopulta n. tunnin myöhässä. - Tieto perustuu aamujunassa (P903) kuultuun matkustajan kertomukseen.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #304 : Huhtikuu 09, 2014, 13:31:20 » |
|
8.4.14 lähijuna 17.37 Tampereelta Helsinkiin oli päässyt Sarankulmaan asti, mutta joutuikin peruuttamaan takaisin asemalle (nopeusmittariin tulleen häiriön vuoksi). Siellä sitten runko ympäri Jyväskylän suunnan kolmioraiteen kautta, ja kohti Helsinkiä lopulta n. tunnin myöhässä. - Tieto perustuu aamujunassa (P903) kuultuun matkustajan kertomukseen.
Taajamajuna 9716:lla oli ongelmia, ei kiihtynyt yli 20 km/h jostain kumman syystä. Käytiin kääntämässä kolmiolla ja toisesta päästä ajaen Helsinkiin. Junannumero vaihdettiin. Riihimäeltä 9716 ajettiin ihan aikataulun mukaan Helsinkiin yhellä rungolla (sillä, johon normaalisti Tampereelta tuleva olisi kiinni ajanut).
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1233
|
« Vastaus #305 : Huhtikuu 09, 2014, 15:44:39 » |
|
8.4.14 lähijuna 17.37 Tampereelta Helsinkiin oli päässyt Sarankulmaan asti, mutta joutuikin peruuttamaan takaisin asemalle (nopeusmittariin tulleen häiriön vuoksi). Siellä sitten runko ympäri Jyväskylän suunnan kolmioraiteen kautta, ja kohti Helsinkiä lopulta n. tunnin myöhässä. - Tieto perustuu aamujunassa (P903) kuultuun matkustajan kertomukseen.
Taajamajuna 9716:lla oli ongelmia, ei kiihtynyt yli 20 km/h jostain kumman syystä. Käytiin kääntämässä kolmiolla ja toisesta päästä ajaen Helsinkiin. Junannumero vaihdettiin. Riihimäeltä 9716 ajettiin ihan aikataulun mukaan Helsinkiin yhellä rungolla (sillä, johon normaalisti Tampereelta tuleva olisi kiinni ajanut). Olisko tullut moottoriin/voimansiirtoon vikaa? Ei mun tietojen mukaan muusta oikeen voi johtua se ettei juna kiihdy 20km/h nopeemmaksi
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 883
|
« Vastaus #306 : Huhtikuu 09, 2014, 15:48:02 » |
|
8.4.14 lähijuna 17.37 Tampereelta Helsinkiin oli päässyt Sarankulmaan asti, mutta joutuikin peruuttamaan takaisin asemalle (nopeusmittariin tulleen häiriön vuoksi). Siellä sitten runko ympäri Jyväskylän suunnan kolmioraiteen kautta, ja kohti Helsinkiä lopulta n. tunnin myöhässä. - Tieto perustuu aamujunassa (P903) kuultuun matkustajan kertomukseen.
Taajamajuna 9716:lla oli ongelmia, ei kiihtynyt yli 20 km/h jostain kumman syystä. Käytiin kääntämässä kolmiolla ja toisesta päästä ajaen Helsinkiin. Junannumero vaihdettiin. Riihimäeltä 9716 ajettiin ihan aikataulun mukaan Helsinkiin yhellä rungolla (sillä, johon normaalisti Tampereelta tuleva olisi kiinni ajanut). Olisko tullut moottoriin/voimansiirtoon vikaa? Ei mun tietojen mukaan muusta oikeen voi johtua se ettei juna kiihdy 20km/h nopeemmaksi Minkään luokan kalustoasiantuntija en ole, mutta eikös tuo viittaa toisen pään JKV-vikaan? Samalla tavalla on pendojakin käännelty Kouvolan kolmiossa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #307 : Huhtikuu 09, 2014, 16:04:03 » |
|
8.4.14 lähijuna 17.37 Tampereelta Helsinkiin oli päässyt Sarankulmaan asti, mutta joutuikin peruuttamaan takaisin asemalle (nopeusmittariin tulleen häiriön vuoksi). Siellä sitten runko ympäri Jyväskylän suunnan kolmioraiteen kautta, ja kohti Helsinkiä lopulta n. tunnin myöhässä. - Tieto perustuu aamujunassa (P903) kuultuun matkustajan kertomukseen.
Taajamajuna 9716:lla oli ongelmia, ei kiihtynyt yli 20 km/h jostain kumman syystä. Käytiin kääntämässä kolmiolla ja toisesta päästä ajaen Helsinkiin. Junannumero vaihdettiin. Riihimäeltä 9716 ajettiin ihan aikataulun mukaan Helsinkiin yhellä rungolla (sillä, johon normaalisti Tampereelta tuleva olisi kiinni ajanut). Olisko tullut moottoriin/voimansiirtoon vikaa? Ei mun tietojen mukaan muusta oikeen voi johtua se ettei juna kiihdy 20km/h nopeemmaksi Minkään luokan kalustoasiantuntija en ole, mutta eikös tuo viittaa toisen pään JKV-vikaan? Samalla tavalla on pendojakin käännelty Kouvolan kolmiossa. Syy jäi tuntemattomaksi. Voimansiirto tms. vikaa en epäile. Saatto olla mahdollisesti jonkinsortin JKV-vika, jos esim. JKV ei antanut kiihdyttää yli 20km/h tai esimerkiksi nopeudensäädin jumittui 20km/h kohtaan. Noista siis mitään tietämättömänä mietin. Kuljettajat (Topi, Nikolas) osais varmaan sanoa, voiko moinen olla mahdollista.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1233
|
« Vastaus #308 : Huhtikuu 12, 2014, 14:48:02 » |
|
Muutama havainto tältäpäivältä Tampereelta: IC919:ssä pariveto sekä viimeisenä vaunuja Ed28001. IC2 87:n Edon ja veturin välinen kommunikaatio ei aluksi halunnut toimia, juna jäi noin 10min myöhään ja kun viimein lähti Edo-ohjauksessa, se ajoi törkeästi punaista päin. Tietysti junalla oli lupa ohittaa punainen opastin ja seuraavaa baliisiryhmää lähestyttiinkin varoen
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1233
|
« Vastaus #309 : Huhtikuu 19, 2014, 12:42:49 » |
|
Tänään IC2 169/196 junapari korvattu pendolla. Korvaavana runkona Sm3 7009
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #310 : Huhtikuu 20, 2014, 04:02:42 » |
|
Tänään IC2 169/196 junapari korvattu pendolla. Korvaavana runkona Sm3 7009
169 oli kyllä ihan normikalustolla. 168:n vaunu oli töhritty ja 87/90 oli pendolla ko. tapauksen vuoksi.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1233
|
« Vastaus #311 : Huhtikuu 20, 2014, 06:58:53 » |
|
Tänään IC2 169/196 junapari korvattu pendolla. Korvaavana runkona Sm3 7009
169 oli kyllä ihan normikalustolla. 168:n vaunu oli töhritty ja 87/90 oli pendolla ko. tapauksen vuoksi. eipä. "InterCity 2 juna 169 Helsingistä saapui raiteelle 5" ja sen jälkeen vitoselle rullasi pendo jonka määränpääkyltissa junana tuo 196
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2917
|
« Vastaus #312 : Huhtikuu 20, 2014, 12:21:30 » |
|
eipä. "InterCity 2 juna 169 Helsingistä saapui raiteelle 5" ja sen jälkeen vitoselle rullasi pendo jonka määränpääkyltissa junana tuo 196
Täällä: http://jlf.fi/f19/8715-junahavaintoja-2014-a/index2.html#post170632 on havainnoitu (viestit #25 ja #27), että 90 oli tosiaan korvattu pendolinolla. Ehkäpä ne molemmat olivat?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 956
|
« Vastaus #313 : Huhtikuu 20, 2014, 14:02:21 » |
|
IC 919 lähtee piakkoin Tampereelta Sr1 3008:n ja 3051:n vetämänä kohti Oulua.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #314 : Huhtikuu 20, 2014, 15:13:20 » |
|
Tänään IC2 169/196 junapari korvattu pendolla. Korvaavana runkona Sm3 7009
169 oli kyllä ihan normikalustolla. 168:n vaunu oli töhritty ja 87/90 oli pendolla ko. tapauksen vuoksi. eipä. "InterCity 2 juna 169 Helsingistä saapui raiteelle 5" ja sen jälkeen vitoselle rullasi pendo jonka määränpääkyltissa junana tuo 196 Sovitaan sitten niin En jaksa alkaa väittelee tälläsestä asiasta...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tommi K Hakala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 430
|
« Vastaus #315 : Huhtikuu 20, 2014, 20:43:58 » |
|
Pari päivää sitten Tampereen vanhan tavara-aseman luona oli suuri tuoreissa väreissä ollut muuntaja radan lähellä, olisiko Osg lähdössä lähiaikoina liikkeelle?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1233
|
« Vastaus #316 : Huhtikuu 20, 2014, 22:09:10 » |
|
Pari päivää sitten Tampereen vanhan tavara-aseman luona oli suuri tuoreissa väreissä ollut muuntaja radan lähellä, olisiko Osg lähdössä lähiaikoina liikkeelle?
en tiedä mutta Osg juna on niin asjallinen
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Mikael Erkkilä
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 36
|
« Vastaus #317 : Huhtikuu 21, 2014, 16:54:27 » |
|
Tänään IC54:ssa on näköjään 3 Edb-vaunua
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1233
|
« Vastaus #318 : Huhtikuu 21, 2014, 17:54:39 » |
|
Tänään IC54:ssa on näköjään 3 Edb-vaunua
niin oli eilenkin 3 Edb vaunua junissa 54, 55
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #319 : Huhtikuu 21, 2014, 21:54:10 » |
|
Lisävaunuja pääsiäisruuhkan vuoksi.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ossi Kumpulainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 18
|
« Vastaus #320 : Huhtikuu 22, 2014, 17:23:38 » |
|
Eilen meni Harjavalta-Talvivaara juna Kalkun ohi jo klo 17:05, vai oliko joku ylimääräinen?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Timo Keski-Petäjä
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 331
|
« Vastaus #321 : Huhtikuu 30, 2014, 16:58:45 » |
|
Vappuaattona 30.4.2014 oli IC 82:n veturina Sr1 (havainto Toijalan asemalta).
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Alex Chudoba
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 159
|
« Vastaus #322 : Toukokuu 01, 2014, 18:31:32 » |
|
Eilen (30.4.) oli IC184:n kokoonpano seuraavanlainen:
Sr2 3225 (pun) + Edb 28438 + Ed 28104 + Edfs 28322 + ERd 28706 + Ex 26208 + Expt 26415 + Ed 28017 (pun) + Ed 28018 (pun) + Edm 28516 (pun) + ERd 28704 + Ein 23272.
Neljä viimeistä vaunua kulkivat suljettuina ja IC2 40:een kilvitettyinä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #323 : Toukokuu 01, 2014, 21:40:25 » |
|
Eilen (30.4.) oli IC184:n kokoonpano seuraavanlainen:
Sr2 3225 (pun) + Edb 28438 + Ed 28104 + Edfs 28322 + ERd 28706 + Ex 26208 + Expt 26415 + Ed 28017 (pun) + Ed 28018 (pun) + Edm 28516 (pun) + ERd 28704 + Ein 23272.
Neljä viimeistä vaunua kulkivat suljettuina ja IC2 40:een kilvitettyinä.
3 vikaa ei kuulu kokoonpanoon, muuten normi kokoonpano. Eikö nuo 3 viimeistä ole muuten ne, jotka toisessa ketjussa raportoitiin seisovat Seinäjoella?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1233
|
« Vastaus #324 : Toukokuu 01, 2014, 22:02:18 » |
|
Eilen (30.4.) oli IC184:n kokoonpano seuraavanlainen:
Sr2 3225 (pun) + Edb 28438 + Ed 28104 + Edfs 28322 + ERd 28706 + Ex 26208 + Expt 26415 + Ed 28017 (pun) + Ed 28018 (pun) + Edm 28516 (pun) + ERd 28704 + Ein 23272.
Neljä viimeistä vaunua kulkivat suljettuina ja IC2 40:een kilvitettyinä.
3 vikaa ei kuulu kokoonpanoon, muuten normi kokoonpano. Eikö nuo 3 viimeistä ole muuten ne, jotka toisessa ketjussa raportoitiin seisovat Seinäjoella? mtäh? IC junassa makuuvaunu. Asjan mukaista
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|