Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja Tampereen seudulta  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 23 | Siirry alas Tulostusversio
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1237


« Vastaus #400 : Joulukuu 09, 2014, 18:20:12 »

Maanantaina aamulla (8.12.2014) oli Porista Tampereelle saapuneen IC 166:n ohjausvaunussa (Edo) jokin toimintahäiriö, jonka korjausyritykset aiheuttivat ohjausvaunusta kaikkiaan 4-5 voimakasta hätäjarrutuksen äänimerkkiä n. klo 8.50-8.55. Juna oli raiteella 5, joten äänet kiirivät selkeästi Tullintorin suunnalle.

Siihen on sitten varmaan matkan aikana tullut vikaa, sillä eilen satuin katsomaan koulun ikkunasta pihalle juuri silloin kun 166 meni ohi, eikä siinä mitään vikaa näyttänyt olevan.
tallennettu

Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1237


« Vastaus #401 : Joulukuu 12, 2014, 21:52:14 »

Tänään lähti IC 184:n mukana normi kokoonpanon lisäksi 2 sinistä +2matalaa ja yks korkea IC vaunu. Tais olla Tpe vara kun varan paikka oli tyhjä. Yhdessä sinisessä oli aika iso graffiti joten meni varmaan putsaukseen. Mikäli Tpe varan kokoonpano ei ole viime aikoina muuttunut, töhritty vaunu on  Eip 23131
tallennettu

Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1237


« Vastaus #402 : Joulukuu 16, 2014, 14:52:49 »

Tänään klo 13 aikaan Nokian ohitti tampereen suuntaan matkaava ilmeisesti ylimääränen raakapuujuna vetureina 2xDv12
tallennettu

Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1237


« Vastaus #403 : Joulukuu 22, 2014, 15:03:04 »

Tänään klo 13 aikaan Nokian ohitti tampereen suuntaan matkaava ilmeisesti ylimääränen raakapuujuna vetureina 2xDv12

Juna on mitä todennäköisesti ylimääräisenä kulkeva Porin rapujuna T3816 (aikataulujen mukaan pysähtyy Nokialla 13.15-13.30).

Näin sen nopeasti koulun työsalin ikkunasta ja vauhtia oli sen verran, että kakkos raiteella se ei ole ainakaan pysähtynyt, mutta on se voinut ykkösellä pysähtyä ja sitten kiihdyttää nopeasti.
tallennettu

Alex Chudoba
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 159


« Vastaus #404 : Joulukuu 23, 2014, 00:25:07 »

Tänä yönä P263 on melkoisen komea jytkäle: punaisen Sr1:n perässä kulkee 17-vaunuinen kokosininen runko.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2337


« Vastaus #405 : Joulukuu 23, 2014, 07:19:37 »

Tänä yönä P263 on melkoisen komea jytkäle: punaisen Sr1:n perässä kulkee 17-vaunuinen kokosininen runko.

Vastaavasti myös tämän aamun P262:n kokoonpanossa on 17 sinistä vaunua.
tallennettu
Jaakko Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 482


« Vastaus #406 : Joulukuu 31, 2014, 00:39:09 »

Eilen 30.12. oli T 3023:ssa (tai ainakin sen viivalla kulkeneessa tavarassa) Tampereelta etelään hinauksessa juuri vihertynyt Sr1 3067. Junaa veti punainen Sr1 3054 ja vaunustona 8 suomalaista pönttöä. Veturia laitettiin vaunuston keulille IC 168:n ohittaessa Viinikkaa tuntemattoman seepran toimesta. Veturin määränpäästä ei ole tietoa, havaittiin kollegan kanssa Toijalassa.
tallennettu

Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1237


« Vastaus #407 : Tammikuu 06, 2015, 10:23:21 »

IC 168 Edo lähtö ei ota onnistuakseen. Sr2 laitetaan mahdollisesti Edon eteen
tallennettu

Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1237


« Vastaus #408 : Tammikuu 06, 2015, 22:33:45 »

Matkustaja eksyi Tampereella väärään junaan, S 59:iin. 59 pysähtyi Sisätössä ja matkustaja pääsi 58:n kyydissä takasin Tampereelle.
tallennettu

Simo Virtanen
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 1751


« Vastaus #409 : Tammikuu 08, 2015, 09:31:18 »

S80 hyytyi Peltolammille. Ensimmäisen kerran pysähdyttiin Lokomon kohdalle buuttaamaan. Peltsulta takaisin asemalle ja matkustajat muihin juniin.
tallennettu
Kimmo T. Lumirae
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1330


« Vastaus #410 : Tammikuu 08, 2015, 12:02:44 »

Tänään klo 13 aikaan Nokian ohitti tampereen suuntaan matkaava ilmeisesti ylimääränen raakapuujuna vetureina 2xDv12

Juna on mitä todennäköisesti ylimääräisenä kulkeva Porin rapujuna T3816 (aikataulujen mukaan pysähtyy Nokialla 13.15-13.30).

Näin sen nopeasti koulun työsalin ikkunasta ja vauhtia oli sen verran, että kakkos raiteella se ei ole ainakaan pysähtynyt, mutta on se voinut ykkösellä pysähtyä ja sitten kiihdyttää nopeasti.

Tavarajunien pysähtymiset ovat jokseenkin kaikki suunniteltu vain junaliikenteen tarpeista johtuviksi. Eli jos tietylle junalle on suunniteltu pysähtyminen, johtuu se siitä, että toinen juna on tulossa vastaan tai nopeampi juna ajaa ohi. Mutta jos jonakin päivänä tämä muu junaliikenne ei kuljekaan aikataulun mukaisesti; juna on myöhässä tai kokonaan peruttu, ei tavarajunan tarvitse tällöin pysähtyä, vaan se pääsee ko. liikennepaikasta pysähtymättä ohi.

Tässä suhteessa tavarajunan pysähdyskäyttäytyminen eroaa matkustajajunasta, jonka on pysähdyttävä aina, jos pysähdys on merkitty aikatauluun. Tavarajuna voi myös lähteä liikennepaikalta etuajassa, joka ei myöskään käy laatuun niissä junissa, jotka ovat matkustajien kuljettamista varten.

Harvat poikkeukset tavarajunien pysähtymisissä muodostuvat vaihtotyöhenkilöstön mukaan ottamisesta ja se on harvinaista, mutta ei tavatonta.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2922


« Vastaus #411 : Tammikuu 08, 2015, 12:23:20 »

Ja toki tavarajuna voi pysähtyä myös kuljettajanvaihtoa varten.
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2602


« Vastaus #412 : Tammikuu 08, 2015, 12:30:14 »

Tavarajunien pysähtymiset ovat jokseenkin kaikki suunniteltu vain junaliikenteen tarpeista johtuviksi. Eli jos tietylle junalle on suunniteltu pysähtyminen, johtuu se siitä, että toinen juna on tulossa vastaan tai nopeampi juna ajaa ohi.

Esim.
Grafiikoiden mukaan junan 2457 aikatauluun on merkattu pysähtyminen Pulsassa joka päivä klo 21.51–21.55, vaikkei ketään tulekaan vastaan.

Myös junalle 11505 on pysähdys Törölässä 3.20–3.27; ilman ainuttakaan vastaantulijaa. Selittäkääpä nämä Iskee silmää
Olisi kiva tietää, pysähtyvätkö nuo junat oikeasti, menevätkö jopa sivulle?

Ks. myös: http://vaunut.org/kuva/80936
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2337


« Vastaus #413 : Tammikuu 08, 2015, 14:59:52 »

Tai vaikkapa vaunujen ottoa/jättöä varten (esim. 3807 jättää usein vaunuja Harjavallassa).
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2337


« Vastaus #414 : Tammikuu 08, 2015, 15:07:44 »

Tavarajunien pysähtymiset ovat jokseenkin kaikki suunniteltu vain junaliikenteen tarpeista johtuviksi. Eli jos tietylle junalle on suunniteltu pysähtyminen, johtuu se siitä, että toinen juna on tulossa vastaan tai nopeampi juna ajaa ohi.

Esim.
Grafiikoiden mukaan junan 2457 aikatauluun on merkattu pysähtyminen Pulsassa joka päivä klo 21.51–21.55, vaikkei ketään tulekaan vastaan.

Myös junalle 11505 on pysähdys Törölässä 3.20–3.27; ilman ainuttakaan vastaantulijaa. Selittäkääpä nämä Iskee silmää
Olisi kiva tietää, pysähtyvätkö nuo junat oikeasti, menevätkö jopa sivulle?

Ks. myös: http://vaunut.org/kuva/80936

Veikkaan syyksi yksinkertaisesti sitä, että erilaisia mahdollisia aikatauluja on VR:n konttorissa laadittu paljon enemmän, kuin mitä oikeasti on varattu kapasiteetiksi. Tällaisen ennalta suunnitellun "haamujunan" voi sitten laittaa tarvittaessa kulkuun ja muu kokonaisuus pysyy kasassa.

Toisaalta muistan lukeneeni eräästä lehdestä vinoilua kuljettajille määritellyistä ruokatauoista, joita saattoi osua myös matkan varrelle syrjäisillä sivuraiteilla.
tallennettu
Kimmo T. Lumirae
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1330


« Vastaus #415 : Tammikuu 09, 2015, 10:58:18 »

Ei taukoasiakaan ole täysin mahdoton. Pitkille taipaleille, esim.3-5 tunnin yhtämittaisille ajoille on turvallisuussyistä määritelty aikarajat, jolloin kuljettajan on saatava tauko, jotta pitkä ajo voi jatkua ja juna voidaan ajaa perille. Kyse ei ole varsinaisesta ruokatauosta vaan pikemminkin kahvipaussista vrt. teollisuus ja konttorityö, joka kesketyteään parin tunnin välein 12 minuutin taukoa varten työpäivän alku- ja loppupuolella ruokatauon ollessa pidempi tauko keskipäivällä.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2922


« Vastaus #416 : Tammikuu 09, 2015, 20:37:18 »

Julkisesta dokumentista, eli voimassaolevasta työehtosopimuksesta löytyy tarkat aikarajat:

Yksinajossa ajoaikaa saa olla korkeintaan 3,5 tuntia, jonka jälkeen täytyy olla vähintään 12 minuutin tauko ennen kuin saa jatkaa ajoa.

Lisäksi sopimuksesta löytyy muitakin asiaan liittyviä kohtia, kuten maininnat ruokatauoista ja kokonaiselpymismääristä koko työvuoron aikana, minkä seurauksena yleensä tuon 3,5 tunnin maksimiajoajan jälkeen tauko on pidempi, tosin tällöin yleensä jatketaan matkaa jollain muulla junalla.
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1237


« Vastaus #417 : Tammikuu 09, 2015, 22:47:13 »

Tpe aseman 6-raiteella yksinäinen Ed 28099. Näyttöjen mukaan ollut junassa IC 928, mutta tämän päivän 928:sta tuota ei jätetty pois.
tallennettu

Mikael Erkkilä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 36


« Vastaus #418 : Tammikuu 16, 2015, 16:38:56 »

S 52 korvattu sinisellä kalustolla, jossa ravintola (Rkt 23832) heti veturin (Sr2) jälkeen.

Edit. S 56 korvattu IC rungolla.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 16, 2015, 19:04:31 kirjoittanut Mikael Erkkilä » tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2602


« Vastaus #419 : Tammikuu 16, 2015, 21:11:18 »

Tpe aseman 6-raiteella yksinäinen Ed 28099. Näyttöjen mukaan ollut junassa IC 928, mutta tämän päivän 928:sta tuota ei jätetty pois.
Viikon vanha juttu, mutta joka sunnuntai 928:ssa on lisävaunu-Ed. Vaunu on varmasti odottanut siihen menoa.
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Jukka Tuominen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 8


« Vastaus #420 : Tammikuu 28, 2015, 20:28:49 »

tänään meni Tampereen suntaan 2 dr16 numeroista ei oo tietoa  ohitti toijalan vähän jälkeen 11
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1237


« Vastaus #421 : Tammikuu 28, 2015, 20:45:35 »

tänään meni Tampereen suntaan 2 dr16 numeroista ei oo tietoa  ohitti toijalan vähän jälkeen 11

Olikohan ne numerot 2812, 2821. Palasivat Hy Knp:ltä  ja menivät Parkanoon T 3081:n vetureiksi
tallennettu

Jukka Tuominen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 8


« Vastaus #422 : Tammikuu 28, 2015, 20:50:32 »

voi olla en nähny numeroita kun meni niin kiireesti ohi 
tallennettu
Niila Heikkilä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 162


« Vastaus #423 : Helmikuu 09, 2015, 00:42:39 »

Mm. Ylöjärveä halutaan jälleen avattavaksi matkustajaliikenteelle http://yle.fi/uutiset/suljettu_juna-asema_voidaan_avata_uudelleen_pyyntoja_tulee_jatkuvasti/7751112?ref=leiki-uu
tallennettu
Timo Keski-Petäjä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 331


« Vastaus #424 : Helmikuu 10, 2015, 11:13:03 »

IC 85 ajaa 10.2. aikataulustaan myöhässä Toijalan kohdalla n. puoli tuntia. Syynä oli kuulutuksen mukaan sähkökatkos Helsingissä.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 23 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja Tampereen seudulta  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina