Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja Tampereen seudulta  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 24 | Siirry alas Tulostusversio
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2595


« Vastaus #425 : Tammikuu 08, 2015, 12:30:14 »

Tavarajunien pysähtymiset ovat jokseenkin kaikki suunniteltu vain junaliikenteen tarpeista johtuviksi. Eli jos tietylle junalle on suunniteltu pysähtyminen, johtuu se siitä, että toinen juna on tulossa vastaan tai nopeampi juna ajaa ohi.

Esim.
Grafiikoiden mukaan junan 2457 aikatauluun on merkattu pysähtyminen Pulsassa joka päivä klo 21.51–21.55, vaikkei ketään tulekaan vastaan.

Myös junalle 11505 on pysähdys Törölässä 3.20–3.27; ilman ainuttakaan vastaantulijaa. Selittäkääpä nämä Iskee silmää
Olisi kiva tietää, pysähtyvätkö nuo junat oikeasti, menevätkö jopa sivulle?

Ks. myös: http://vaunut.org/kuva/80936
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #426 : Tammikuu 08, 2015, 14:59:52 »

Tai vaikkapa vaunujen ottoa/jättöä varten (esim. 3807 jättää usein vaunuja Harjavallassa).
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #427 : Tammikuu 08, 2015, 15:07:44 »

Tavarajunien pysähtymiset ovat jokseenkin kaikki suunniteltu vain junaliikenteen tarpeista johtuviksi. Eli jos tietylle junalle on suunniteltu pysähtyminen, johtuu se siitä, että toinen juna on tulossa vastaan tai nopeampi juna ajaa ohi.

Esim.
Grafiikoiden mukaan junan 2457 aikatauluun on merkattu pysähtyminen Pulsassa joka päivä klo 21.51–21.55, vaikkei ketään tulekaan vastaan.

Myös junalle 11505 on pysähdys Törölässä 3.20–3.27; ilman ainuttakaan vastaantulijaa. Selittäkääpä nämä Iskee silmää
Olisi kiva tietää, pysähtyvätkö nuo junat oikeasti, menevätkö jopa sivulle?

Ks. myös: http://vaunut.org/kuva/80936

Veikkaan syyksi yksinkertaisesti sitä, että erilaisia mahdollisia aikatauluja on VR:n konttorissa laadittu paljon enemmän, kuin mitä oikeasti on varattu kapasiteetiksi. Tällaisen ennalta suunnitellun "haamujunan" voi sitten laittaa tarvittaessa kulkuun ja muu kokonaisuus pysyy kasassa.

Toisaalta muistan lukeneeni eräästä lehdestä vinoilua kuljettajille määritellyistä ruokatauoista, joita saattoi osua myös matkan varrelle syrjäisillä sivuraiteilla.
tallennettu
Kimmo T. Lumirae
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1320


« Vastaus #428 : Tammikuu 09, 2015, 10:58:18 »

Ei taukoasiakaan ole täysin mahdoton. Pitkille taipaleille, esim.3-5 tunnin yhtämittaisille ajoille on turvallisuussyistä määritelty aikarajat, jolloin kuljettajan on saatava tauko, jotta pitkä ajo voi jatkua ja juna voidaan ajaa perille. Kyse ei ole varsinaisesta ruokatauosta vaan pikemminkin kahvipaussista vrt. teollisuus ja konttorityö, joka kesketyteään parin tunnin välein 12 minuutin taukoa varten työpäivän alku- ja loppupuolella ruokatauon ollessa pidempi tauko keskipäivällä.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2913


« Vastaus #429 : Tammikuu 09, 2015, 20:37:18 »

Julkisesta dokumentista, eli voimassaolevasta työehtosopimuksesta löytyy tarkat aikarajat:

Yksinajossa ajoaikaa saa olla korkeintaan 3,5 tuntia, jonka jälkeen täytyy olla vähintään 12 minuutin tauko ennen kuin saa jatkaa ajoa.

Lisäksi sopimuksesta löytyy muitakin asiaan liittyviä kohtia, kuten maininnat ruokatauoista ja kokonaiselpymismääristä koko työvuoron aikana, minkä seurauksena yleensä tuon 3,5 tunnin maksimiajoajan jälkeen tauko on pidempi, tosin tällöin yleensä jatketaan matkaa jollain muulla junalla.
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1226


« Vastaus #430 : Tammikuu 09, 2015, 22:47:13 »

Tpe aseman 6-raiteella yksinäinen Ed 28099. Näyttöjen mukaan ollut junassa IC 928, mutta tämän päivän 928:sta tuota ei jätetty pois.
tallennettu

Mikael Erkkilä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 36


« Vastaus #431 : Tammikuu 16, 2015, 16:38:56 »

S 52 korvattu sinisellä kalustolla, jossa ravintola (Rkt 23832) heti veturin (Sr2) jälkeen.

Edit. S 56 korvattu IC rungolla.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 16, 2015, 19:04:31 kirjoittanut Mikael Erkkilä » tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2595


« Vastaus #432 : Tammikuu 16, 2015, 21:11:18 »

Tpe aseman 6-raiteella yksinäinen Ed 28099. Näyttöjen mukaan ollut junassa IC 928, mutta tämän päivän 928:sta tuota ei jätetty pois.
Viikon vanha juttu, mutta joka sunnuntai 928:ssa on lisävaunu-Ed. Vaunu on varmasti odottanut siihen menoa.
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Jukka Tuominen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 8


« Vastaus #433 : Tammikuu 28, 2015, 20:28:49 »

tänään meni Tampereen suntaan 2 dr16 numeroista ei oo tietoa  ohitti toijalan vähän jälkeen 11
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1226


« Vastaus #434 : Tammikuu 28, 2015, 20:45:35 »

tänään meni Tampereen suntaan 2 dr16 numeroista ei oo tietoa  ohitti toijalan vähän jälkeen 11

Olikohan ne numerot 2812, 2821. Palasivat Hy Knp:ltä  ja menivät Parkanoon T 3081:n vetureiksi
tallennettu

Jukka Tuominen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 8


« Vastaus #435 : Tammikuu 28, 2015, 20:50:32 »

voi olla en nähny numeroita kun meni niin kiireesti ohi 
tallennettu
Niila Heikkilä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 161


« Vastaus #436 : Helmikuu 09, 2015, 00:42:39 »

Mm. Ylöjärveä halutaan jälleen avattavaksi matkustajaliikenteelle http://yle.fi/uutiset/suljettu_juna-asema_voidaan_avata_uudelleen_pyyntoja_tulee_jatkuvasti/7751112?ref=leiki-uu
tallennettu
Timo Keski-Petäjä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 331


« Vastaus #437 : Helmikuu 10, 2015, 11:13:03 »

IC 85 ajaa 10.2. aikataulustaan myöhässä Toijalan kohdalla n. puoli tuntia. Syynä oli kuulutuksen mukaan sähkökatkos Helsingissä.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #438 : Helmikuu 10, 2015, 12:29:32 »

IC 85 ajaa 10.2. aikataulustaan myöhässä Toijalan kohdalla n. puoli tuntia. Syynä oli kuulutuksen mukaan sähkökatkos Helsingissä.

Ilmalassa kesti sähkökatkos hieman pidempään kuin muualla Pasilan alueella, jonka vuoks 85:n saatto oli myöhässä.
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1226


« Vastaus #439 : Maaliskuu 29, 2015, 16:02:05 »

IC 175 tuli Edo-ohjauksella Tampereelle.
tallennettu

Miska Nikkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1201


« Vastaus #440 : Huhtikuu 17, 2015, 08:02:05 »

S44 vararungolla. Veturina Sr2.
tallennettu

Miska Nikkinen
Matti Mustola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 141


« Vastaus #441 : Huhtikuu 17, 2015, 12:46:09 »

Toissapäivänä Tampere tavaran kautta kulkeneessa tavarajunassa oli hinauksessa Dr16 2812 ja 2815. Arvatenkin matkalla Hyvinkäälle.
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2595


« Vastaus #442 : Huhtikuu 22, 2015, 14:59:12 »

Pendolino 52 kulkee Sr2-vetoisena sinivaunujunana. Kuulemma.
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Timo Varshukov
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 180


« Vastaus #443 : Huhtikuu 22, 2015, 15:04:31 »

Pendolino 52 kulkee Sr2-vetoisena sinivaunujunana. Kuulemma.
Käydäänpä tsekkaamassa Helsingissä...
tallennettu
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 956


« Vastaus #444 : Huhtikuu 22, 2015, 16:01:28 »

Pendolino 52 kulkee Sr2-vetoisena sinivaunujunana. Kuulemma.

Tämä selittääkin Sm3 7009:n ajelun Oulusta Seinäjoen kautta Ilmalaan junina 11924/11926.
tallennettu
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 758


« Vastaus #445 : Huhtikuu 22, 2015, 16:25:28 »

Pendolino 52 kulkee Sr2-vetoisena sinivaunujunana. Kuulemma.

Parkanossa ainakin 3 kuvaajaa näki tämän junan, joten tieto kyllä pitää paikkansa Virnistää
tallennettu
Timo Keski-Petäjä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 331


« Vastaus #446 : Huhtikuu 23, 2015, 16:20:09 »

Toijalan liikenteenohjaus hajalla. Klo 17.18 ei vielä ole päässyt läpi 15.32 lähtenyt paikkari. 88:ssa vartoilen ratakm 157 ja jotakin. Ihme että pendo ja tämä ja ties mitä tänne jonoon vielä päästettiin...
tallennettu
Timo Varshukov
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 180


« Vastaus #447 : Huhtikuu 23, 2015, 16:23:03 »

Toijalan liikenteenohjaus hajalla. Klo 17.18 ei vielä ole päässyt läpi 15.32 lähtenyt paikkari. 88:ssa vartoilen ratakm 157 ja jotakin. Ihme että pendo ja tämä ja ties mitä tänne jonoon vielä päästettiin...
Siis R(taajamajuna), joka lähti 15:19 Helsingistä?
tallennettu
Timo Keski-Petäjä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 331


« Vastaus #448 : Huhtikuu 23, 2015, 16:54:17 »

Ei, vaan Tampereelta klo 15.32 lähtenyt paikkari pääsi asemalle Toijalaan vasta 17.30:n maissa. Vaikka tämä oli tiedossa, Tampereelta lähetettiin perään Pendo ja mm. 88, jossa itse olin (pääsimme asemalle tunnin myöhässä).

Toijalan asemalla oli joukko etelästä tulleita matkustajia, jotka pyrkivät 924:ään (sekin oli myöhässä noin tunnin). 88:aan tulevia matkustajia juoksi vastaan asematunnelissa. - Syykin selvisi pian: ei 88:a eikä 924:ää näkynyt infomonitoreissa lainkaan, eikä niitä myöskään kuulutettu (ohessa kuva monitoreista asemalta).

Ei mennyt ihan kuin Strömsöössä.


* Infotaulu WP_20150423_17_31_02_Pro.jpg (93.66 kilotavua, 1200x675 - tarkasteltu 291 kertaa.)
tallennettu
Mikael Erkkilä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 36


« Vastaus #449 : Toukokuu 11, 2015, 17:12:12 »

IC55:ssä mukana Edm 28529.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 11, 2015, 18:23:35 kirjoittanut Mikael Erkkilä » tallennettu
Sivuja: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 24 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja Tampereen seudulta  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina