Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Aivan pieni pätkä HelI-rataa  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Jukka Viitala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 280


« : Kesäkuu 10, 2012, 00:18:27 »

Selailin tuossa vanhoja kirjoituksia ja olin kai joskus maininnut, tai sitten ei, että noin 50-100 metriä Heliä on olemassa Suurenvuoren tunnelin itäpäässä. Tunnelin itäpäätä levitettiin sen verran, että Haminan vaihde olisi mahtunut katon alle ja avokalliotakin louhittiin lupaavasti Pyhältöä kohden...

Pyhällön pohjoispuolella silloisen kantatien varressa oli tulevan ratalinjan kepit -83, lahosivat varmaan käytön puutteessa.

HeLI HelsinkiLuumäkiItä vai HelsinkiLuumäkI...

Kerttu voisi olla nykyään parempi, Kerava-Tavastila-Urpalanjoki. 7-tie suunnilleen.
tallennettu
Jukka Viitala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 280


« Vastaus #1 : Helmikuu 09, 2019, 01:19:12 »

Löysin tämmöisen oman aforismin vuodelta miekka. En edelleenkään kutsuisi oikorataa oikoradaksi. Kuka muka haluaa Lahteen? Jatko Savoon on realistinen vaihtoehto.

Suurivuori-Luumäki (tai Urpala) on maastollisesti edullista rakentaa, Kotkan länsipuolella on suistoalue, joka voi olla haasteellinen. Kytkentä Porvoon rataan olisi realistisinta. Idästä tulevat nestetonnit saataisiin jaettua portaattomasti ja toimiva logistiikka jarruttaisi itänaapurin omia suunnitelmia.
tallennettu
Tauno Hermola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 486


« Vastaus #2 : Helmikuu 13, 2019, 20:22:11 »

Selailin tuossa vanhoja kirjoituksia ja olin kai joskus maininnut, tai sitten ei, että noin 50-100 metriä Heliä on olemassa Suurenvuoren tunnelin itäpäässä. Tunnelin itäpäätä levitettiin sen verran, että Haminan vaihde olisi mahtunut katon alle ja avokalliotakin louhittiin lupaavasti Pyhältöä kohden...

Pyhällön pohjoispuolella silloisen kantatien varressa oli tulevan ratalinjan kepit -83, lahosivat varmaan käytön puutteessa.

HeLI HelsinkiLuumäkiItä vai HelsinkiLuumäkI...

Kerttu voisi olla nykyään parempi, Kerava-Tavastila-Urpalanjoki. 7-tie suunnilleen.

Minä olen ymmärtänyt HELI-radan tarkoittavan HELsingistä Itään suuntautuvaa nopeaa rataa, joka ei välttämättä lainkaan kulje Luumäen kautta! Wikipedia näyttää olevan samoilla linjoilla https://fi.wikipedia.org/wiki/HELI-rata.
tallennettu
Jukka Viitala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 280


« Vastaus #3 : Toukokuu 04, 2019, 19:36:22 »

Kaipiaisista (josta piti tulla Savon radan risteys) olevan suvun viimeisinä vastustan loppuun saakka kaikkea Kouvolan etua lisäävää.

Juurikorpi-Suurivuori oli osa HelIä ja Suurivuoresta Luumäelle oli hakkuuleimikot merkittynä 1983, kun joku iso peukalo painoi stop-nappulaa. Neukkuaikana radalta olisi ollut yhteys Karjalan radalle Luumäellä. Nykyisellään rata voisi mennä vaikka 7-tietä seuraillen, niin Kouvolaankin jäisi jotain puuhaa.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Aivan pieni pätkä HelI-rataa  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina