Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Flirteissä triplakuulutukset  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« : Elokuu 29, 2012, 23:41:20 »

Sm5-junissa vaihtoyhteyskuulutukset ovat viime aikoina tulleet kolminkertaisina, mutta muut kuulutukset normaalisti. Ensimmäinen havaintoni on maanantailta 20.8.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #1 : Elokuu 31, 2012, 00:03:18 »

Onko ongelmaa vielä viime päivinä ollut? 26.8. olin Flirt-junassa, jossa nuo kuulutukset tulivat vain yhtenä kappaleena. Ja kyllä, olen asiasta varma koska seisoin sormi valmiina painamaan Keskeytä-nappia, kun se mokoma jäi kuulumatta uudemman kerran.
Liittyy johonkin virheelliseen kuulutuslaitepäivitykseen.
Pirullistahan tuossa on se, että Sm5:ssä ei saa kuulutuksia kuulumaan ohjaamoihin (tai ainakaan kukaan jolta kysyin ei tiennyt, miten ne saisi), joten Pasilaa lähestyttäessä pitää vain olla kytiksellä siinä ovensuussa kuuntelemassa, moneenko kertaan ne kuulutukset tulevat.
Hauska oli, kun tuon ekan kerran kuulin; sattui nimittäin olemaan se "älkää pliis dokatko älkääkä röökatko" -kuulutus. Joka siis tuli kolmesti. Ainakin tuli viesti selväksi Iskee silmää
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #2 : Elokuu 31, 2012, 07:15:01 »

Onko ongelmaa vielä viime päivinä ollut?...
...Hauska oli, kun tuon ekan kerran kuulin; sattui nimittäin olemaan se "älkää pliis dokatko älkääkä röökatko" -kuulutus. Joka siis tuli kolmesti. Ainakin tuli viesti selväksi Iskee silmää

Juuri tänää tuli vitos flirtissä (samassa havainnu aikasemminkin) tripla-kuulutukset tuosta alkoholista ja tupakoinnista.. Iltalähtö N-junalla kymmenen maissa, Käpylän kohdalla kuului. Eräs mies huusi kaljat kädessä "Joo joo, lopettakaa toi nyt, mä pistän tän kaljan pois"  Virnistää
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2585


« Vastaus #3 : Elokuu 31, 2012, 16:49:42 »

Eräs mies huusi kaljat kädessä "Joo joo, lopettakaa toi nyt, mä pistän tän kaljan pois"  Virnistää
Haha!  Hymyilee leveästi
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Jonne Seppänen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 308


« Vastaus #4 : Syyskuu 01, 2012, 23:25:23 »

Ainakin Sm4-kalustossa olen havainnut että vaihtoyhteyksiä edeltää nykyää erillinen *plim* ja sanapötköt ovat jonkun kerrran tulleet sekavassa järjestyksessä.
tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1081


« Vastaus #5 : Syyskuu 02, 2012, 06:56:23 »

Ainakin Sm4-kalustossa olen havainnut että vaihtoyhteyksiä edeltää nykyää erillinen *plim*
Oletko varma että kyseessä on Sm4? Kaukoliikennekalustossa tuolle on selityskin, mutta Sm4ssä näin ei pitäisi olla.
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #6 : Syyskuu 02, 2012, 10:31:19 »

Itselläni on Sm4:stä samanlainen havainto. Niissä vaihtoyhteyskuulutukset tulevat kuitenkin vain kerran.
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #7 : Syyskuu 02, 2012, 10:46:06 »

Onko ongelmaa vielä viime päivinä ollut?...
...Hauska oli, kun tuon ekan kerran kuulin; sattui nimittäin olemaan se "älkää pliis dokatko älkääkä röökatko" -kuulutus. Joka siis tuli kolmesti. Ainakin tuli viesti selväksi Iskee silmää

Juuri tänää tuli vitos flirtissä (samassa havainnu aikasemminkin) tripla-kuulutukset tuosta alkoholista ja tupakoinnista.. Iltalähtö N-junalla kymmenen maissa, Käpylän kohdalla kuului. Eräs mies huusi kaljat kädessä "Joo joo, lopettakaa toi nyt, mä pistän tän kaljan pois"  Virnistää
Ehkä kuulutusten toistumisen takana onkin yritys saada tuolle alkoholi/tupakointikuulutukselle enemmän tehoa, eli se olisi tarkoituksella laitettu tulemaan kolme kertaa. Jos ja kun alkoholi/tupakointikuulutus on syötetty kuulutusjärjestelmään vaihtoyhteyskuulutuksena, samalla myös viime mainitut ovat kolminkertaistuneet. Tämän syyn todennäköisyyttä syö kuitenkin se, että kuulutukset tulevat triplana vain Sm5-junissa, kun alkoholi/tupakointikuulutus tulee Sm5:ten lisäksi myös Sm1-, Sm2- ja Sm4-kalustossa. Ellei sitten kuulutusjärjestelmät poikkea toisistaan niin, että Sm1-, Sm2- ja Sm4-kalustossa heijastusvaikutus vaihtoyhteyskuulutuksiin on saatu estettyä. (Alkoholi/tupakointikuulutuksen toistumisesta/toistumattomuudesta vanhemmassa kalustossa minulla ei ole havaintoa.)
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #8 : Syyskuu 02, 2012, 10:49:54 »

Onko ongelmaa vielä viime päivinä ollut? 26.8. olin Flirt-junassa, jossa nuo kuulutukset tulivat vain yhtenä kappaleena. Ja kyllä, olen asiasta varma koska seisoin sormi valmiina painamaan Keskeytä-nappia, kun se mokoma jäi kuulumatta uudemman kerran.
Ainakin vielä perjantaina 31.8. vaihtoyhteyskuulutukset tulivat K-junassa kolmesti. Olen havainnut, että myös kuulutustekstit käyvät infonäytöissä kolme kertaa.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #9 : Syyskuu 02, 2012, 11:48:31 »

Joo, kyllä ne triplana tulivat viime yönäkin. Hassua, että välillä on kohdalleni osunut yksi oikein toimivakin yksilö. Ehkä siinä on ollut jotain vikaa.

Sm4:ssä tulee välillä kuulutukset kaikkien yksiköiden laitteista, vaikka pitäisi tulla vain yhdestä. Kun laitteiden kellot ovat esim sekunnin tai puoli sekuntia eri ajassa, kuulutukset sössääntyvät vähän epäselväksi mössöksi. Helpoiten näin pääsee käymään, kun junaan liitetään yksiköitä Riihimäeltä etelään tultaessa.

Sm5:n triplakuulutukset eivät varmastikaan ole tarkoituksellisia, koska ne tosiaan koskevat myös vaihtoyhteyskuulutuksia, eli kuulutukset kolminkertaistuvat myös esim. saavuttaessa lännestä Huopalahteen tai Pasilaan.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Jonne Seppänen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 308


« Vastaus #10 : Syyskuu 02, 2012, 15:24:25 »

Ainakin Sm4-kalustossa olen havainnut että vaihtoyhteyksiä edeltää nykyää erillinen *plim*
Oletko varma että kyseessä on Sm4? Kaukoliikennekalustossa tuolle on selityskin, mutta Sm4ssä näin ei pitäisi olla.

Joo, Sm4-kalustossa olen tätä havainnut. Nykyään tulee (valitettavasti) muulla kalustolla harvemmin matkustettua.
tallennettu
Tapio Nikula
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 52


« Vastaus #11 : Syyskuu 03, 2012, 13:46:30 »

Lauantaina klo 21.45 Keravalta lähteneessä N-junassa tulivat juopottelu- ja tupakointikiellot kolminkertaisina. Alkoi kyllästyttää. Muut kuulutukset tulivat normaalisti.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Flirteissä triplakuulutukset  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina