Muut aiheet  |  Sivuraide  |  Aihe: Keskustelua laivoista OT  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Toni Lassila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 181


« : Syyskuu 27, 2012, 06:03:46 »

Niin, ajattelin pistää pystyyn tämän topikin.
Voin poistaa tämän, jos ei ole kiinnostuneita. Jos foorumilla on myös laivoista kiinnostuneita, laittakaa vaan viestiä tänne!
Ihan kaikenmoista laivoista voi tähän kirjoitella(suosikkilaivasi, matkakokemuksia yms..)
Minun suosikkilaivani ovat M/S Silja Europa ja M/S Galaxy. Promenade-laivoilla en ole vielä matkustanut, ja Viikkari..plääh :)Europassa viehättävät koko, isot ikkunat, kansitilat ja 12.kansi. Mahtavat merimaisemat ja konsolipelejä Näyttää kieltä. Galaxyssä taas on hienoa, uutuus, sisustus, ulkoväritys ja linjakkuus. Tosin Amorellan Pielstickissä on kivemmat äänet Hymyilee leveästi.
tallennettu

Sr1 Siperian Susi
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1439


« Vastaus #1 : Syyskuu 27, 2012, 07:20:32 »

Reissumiehiä on varmasti vaunut.orgissakin, jotka kutsuvat itseään joukkoliikenneharrastajiksi. Tämän vuoksi keskustelua laivoistakin saattaa hyvinkin syntyä. Jos juttukavereita ei meinaa löytyä, niin "nostahan ankkuri ja seilaa laivafoorumille"...  Virnistää Omista kokemuksista on tullut kirjoitettua jotain tuonnekin, joten en viitsi juttuja kopioida tänne.

http://www.maritimeforum.fi/
tallennettu
Toni Lassila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 181


« Vastaus #2 : Syyskuu 27, 2012, 07:28:49 »

Reissumiehiä on varmasti vaunut.orgissakin, jotka kutsuvat itseään joukkoliikenneharrastajiksi. Tämän vuoksi keskustelua laivoistakin saattaa hyvinkin syntyä. Jos juttukavereita ei meinaa löytyä, niin "nostahan ankkuri ja seilaa laivafoorumille"...  Virnistää Omista kokemuksista on tullut kirjoitettua jotain tuonnekin, joten en viitsi juttuja kopioida tänne.

http://www.maritimeforum.fi/
En ole rekisteröitynyt sinne. En viitsi mennä sinne kyselemään laivoista. Epävarma En niistä nyt NIIN paljoa tiedä.


Sinä olet todellinen joukkoliikenneharrastaja, näytät pitävän junista, ratikoista, busseita, laivoista ja lentokoneista.
Olihan Maritimeforumillakin "keskusteluja kulkuneuvoista (muista kun laivoista) ja siellä oli junakuvia ja keskustelua Hymyilee
tallennettu

Sr1 Siperian Susi
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1439


« Vastaus #3 : Syyskuu 27, 2012, 08:11:19 »

Myös FlightForum'ilta löytyy mm. Junakuvia-osio. Miksi et viitsisi mennä laivafoorumille mukaan? Olethan sinä tännekin tullut nuoruuden innolla mukaan... Ei näillä sivustoilla vaadita vuosikymmenien kokemusta - joskus ehkä kuitenkin sitä iän mukanaan tuomaa rauhallisuutta kaivataan...
tallennettu
Timo Valtonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 414


« Vastaus #4 : Syyskuu 27, 2012, 11:05:22 »

Kerrotaan nyt sitten yksi epämiellyttävä junalauttakokemus. Olin vuosi sitten tulossa Berliinistä Helsinkiin pyörätuolissa junalla. Hampurin ja Köpiksen välillä on lauttaosuus, jonka aikana matkustajien  on poistuttava junasta ilmeisesti siksi, että laivan myymälöissä ja anniskelupisteissä kävisi kauppa. Hyvin pääsin avustettuna pois, mutta takaisintulossa kuppailtiin henkilökunnan kanssa niin kauan, että juna meni ilman minua. Niinpä odotin useamman tunnin Tanskan puolella satamassa. Päivän viimeinen juna ei mennytkään ratatöiden takia, joten minut laitettiin bussiin. En sitten ehtinyt Malmööseen Tukholman yöjunan lähtöön mennessä. Köpiksessä DSB laittoi minut hotelliin, mutta junaan jääneitä tavaroitani mukaan lukien junalippujani en ole sen koommin nähnyt. Iso riitahan siitä tuli, mutta pakko oli sitten itse ostaa uudet liput, onneksi en ollut jättänyt lompakkoani junaan. DB:lle ja DSB:lle kirjoittamani valitukset eivät johtaneet mihinkään, totesivat vaan kumpikin, etteivät ole toimineet virheellisesti. Jouduin sitten loppuvuodeksi sairaalaan osittain tästä syystä, joten en jatkanut valitusprosessia pitemmälle, vaikka syytä olisi ollut.

Arvostukseni sekä DB:tä että DSB:tä kohtaan romahti täysin. Kumpikaan organisaatio ei kykene toimimaan joustavasti kun jotain odottamatonta tapahtuu. Se täytyy kyllä todeta, että yksittäiset virkailijat kummassakin organisaatiossa olivat ystävällisiä, tosin yksi tanskalainen dsb-läinen takavarikoi pyörätuolini, koska luuli sen olevan rautateiden omaisuutta ja jätti minut laiturille makaamaan. Poliisin avulla sain sen vihdoin takaisin.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #5 : Syyskuu 27, 2012, 14:59:32 »

Promenade-laivoilla en ole vielä matkustanut, ja Viikkari..plääh Hymyilee
Hei äläpäs sorsi Viikkaria!  Hymyilee leveästi

Kyllä Viking Linella on laivat paremmassa kunnossa, sen jälkeen kun Tallink osti Silja Linen, laatu huononi. Laivojen peruskunto on romahtanut. Silja Europa kulki useasti milloin mikäkin kone rikki ja sen takia myöhässä. Buffet punaisilla laivoilla on aina ollut hyvää.

M/s Viking Grace tulee olemaan lippulaiva Itämerellä — alukselta tulee löytymään ihan uusia konsepteja. Lisätietoja: http://vikinggrace.com/.

Tosi on, että vaikka Viikkarin laivat näyttävät ulkoapäin vanhoilta, sisällä tunnelma on ihan erilainen! Viking Line panostaa ehdottomasti laatuun. Suomalainen kannattaa!  Hymyilee leveästi
tallennettu
Toni Lassila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 181


« Vastaus #6 : Syyskuu 27, 2012, 15:46:08 »

Promenade-laivoilla en ole vielä matkustanut, ja Viikkari..plääh Hymyilee
Hei äläpäs sorsi Viikkaria!  Hymyilee leveästi

Kyllä Viking Linella on laivat paremmassa kunnossa, sen jälkeen kun Tallink osti Silja Linen, laatu huononi. Laivojen peruskunto on romahtanut. Silja Europa kulki useasti milloin mikäkin kone rikki ja sen takia myöhässä. Buffet punaisilla laivoilla on aina ollut hyvää.

M/s Viking Grace tulee olemaan lippulaiva Itämerellä — alukselta tulee löytymään ihan uusia konsepteja. Lisätietoja: http://vikinggrace.com/.

Tosi on, että vaikka Viikkarin laivat näyttävät ulkoapäin vanhoilta, sisällä tunnelma on ihan erilainen! Viking Line panostaa ehdottomasti laatuun. Suomalainen kannattaa!  Hymyilee leveästi
En Gracen tulemisen jälkeen sitä hauku. Kerrankin Viikkari tulee olemaan niskan päällä.  Hymyilee leveästi Kyllä Tallinkin uutuudet ovat hyvässä kunnossa, mutta Europa Huh. Kyllä TallinkSiljan Helsingin sisarukset ovat nykyään(kuvista päätellen) upeimpia. Grace on jopa Risteilyalusmainen, tosin ei ihme. Samaa käsialaa ovat RCCL:n Voyager-, Freedom- ja Oasis-luokka. Kävin Oasiksella tutustumiskäynnillä lokakuussa 2010 ja hienolta näytti. 8).

Mitä mieltä olette Meloodiasta?
tallennettu

Sr1 Siperian Susi
Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #7 : Syyskuu 27, 2012, 18:38:58 »

Minulla on oma kohtaisia kokemuksia, Finnlines TallinkSilja Line Viikkari Jacob Lines ja VaasaUmeå. Jokaisesta varustamosta on sekä, hyviä että huonoja kokemuksia maku asioista ei voi kiistellä.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 27, 2012, 19:44:22 kirjoittanut Jyrki Talvi » tallennettu

Junia Oulaisten asemalla.
Toni Lassila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 181


« Vastaus #8 : Syyskuu 27, 2012, 18:46:46 »

Minulla on oma kohtaisia kokemuksia, Finnlines TallikSilja line Viikkarista Jacob lines ja VaasaUmeå paateista. Kaikissa on omat hyvät ja huonot, puolensa maku asiosta ei voi kiistellä.
Ookko menny Meloodialla? Oliko hyvä laiva?
Sehän oli suurempi "Papenburgari". Pienemmät saman tehtaan tuotteet (Diana, Apollo, Viking 1-5, sekä kaksi lämpimillä vesillä seilannutta paattia)kuuluivat menestyksekkääseen alussarjaan "Papenburgin Sisarukset".
Ne o(li)vat mielestäni kauniita aluksia.  Hymyilee Nykyään kauniita ovat esimerkiksi Viking XP(e)RS(e) Hymyilee leveästi, jonka tyyli tuo mieleen 60-70-lukujen kauniit alukset mm. Aurella. Aivan toista ääripäätä edustaa tuo Superstar, joka on epäluotettava ja rumakin. Kuin värikäs roskis.  Virnistää Nämä ovat tietenkin vain mielipiteitä.
tallennettu

Sr1 Siperian Susi
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1691


« Vastaus #9 : Syyskuu 27, 2012, 20:21:20 »

Kerrotaan nyt sitten yksi epämiellyttävä junalauttakokemus. Olin vuosi sitten tulossa Berliinistä Helsinkiin pyörätuolissa junalla. Hampurin ja Köpiksen välillä on lauttaosuus, jonka aikana matkustajien  on poistuttava junasta ilmeisesti siksi, että laivan myymälöissä ja anniskelupisteissä kävisi kauppa.

Ei tuo kaupallinen intressi varmaankaan ainakaan vähennä intoa junan tyhjentämiseen, mutta voi siinä olla turvallisuusnormitkin takana. Autokannella ei oikein haluta pitää satoja ihmisiä, jos vaikka syttyy tulipalo tai tulee muu tarve aluksen evakuoimiseen.
 
Toki nuo tanskanlautat ovat lossin ja autolautan välimuotoja ja osassa autokansikin on päistään avoin. Joskus tultiin kotiinpäin autolla, jonka startti oli irtisanonut itsensä jossakin sloveniassa ja oli päätetty, ettei autoa sammuteta ennen kuin Tukholmassa. Siellä se käydä hörskytti lauttamatkan ajankin, mutta kansimiehet eivät puuttuneet, kunhan lupasimme jonkun päivystävän autokannella. Taidettiin silloinkin olla parkissa kiskojen päällä, mutta junia ei autokannella näkynyt sillä vuorolla.


Arvostukseni sekä DB:tä että DSB:tä kohtaan romahti täysin. Kumpikaan organisaatio ei kykene toimimaan joustavasti kun jotain odottamatonta tapahtuu. Se täytyy kyllä todeta, että yksittäiset virkailijat kummassakin organisaatiossa olivat ystävällisiä, tosin yksi tanskalainen dsb-läinen takavarikoi pyörätuolini, koska luuli sen olevan rautateiden omaisuutta ja jätti minut laiturille makaamaan. Poliisin avulla sain sen vihdoin takaisin.


Sellaisia ne rautatieyhtiöt tuppaavat olemaan. Organisaatio ei taivu yksittäisen matkustajan palvelemiseen, vaikka mikä olisi.
tallennettu
Kimmo Säteri
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 237


« Vastaus #10 : Syyskuu 27, 2012, 21:36:10 »

Kerrotaan nyt sitten yksi epämiellyttävä junalauttakokemus. Olin vuosi sitten tulossa Berliinistä Helsinkiin pyörätuolissa junalla. Hampurin ja Köpiksen välillä on lauttaosuus, jonka aikana matkustajien  on poistuttava junasta ilmeisesti siksi, että laivan myymälöissä ja anniskelupisteissä kävisi kauppa. Hyvin pääsin avustettuna pois, mutta takaisintulossa kuppailtiin henkilökunnan kanssa niin kauan, että juna meni ilman minua. Niinpä odotin useamman tunnin Tanskan puolella satamassa. Päivän viimeinen juna ei mennytkään ratatöiden takia, joten minut laitettiin bussiin. En sitten ehtinyt Malmööseen Tukholman yöjunan lähtöön mennessä. Köpiksessä DSB laittoi minut hotelliin, mutta junaan jääneitä tavaroitani mukaan lukien junalippujani en ole sen koommin nähnyt. Iso riitahan siitä tuli, mutta pakko oli sitten itse ostaa uudet liput, onneksi en ollut jättänyt lompakkoani junaan. DB:lle ja DSB:lle kirjoittamani valitukset eivät johtaneet mihinkään, totesivat vaan kumpikin, etteivät ole toimineet virheellisesti.
Junassa tosiaan kuulutetaan ennen laivaan ajamista, että oleskelu junassa ei ole sallittua laivamatkan aikana turvallisuusseikkojen takia.

Kyseiset junat ovat DSB:n diesel-ICE -junia, joten kuuluisiko juridinen vastuu tapahtuneesta DSB:lle...? Viimeistään Tanskan puolelle Rödbyhyn rantauduttaessa junissa on yleensä myös tanskalainen henkilökunta.

Ja kevennyksenä vielä mainittakoon, että se olisi kai ennakkotapaus, jos saksalainen virkamies (esim. konduktööri) myöntäisi virheensä.Hymyilee leveästi
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1780


« Vastaus #11 : Syyskuu 28, 2012, 01:05:31 »

Kerrotaan nyt sitten yksi epämiellyttävä junalauttakokemus. Olin vuosi sitten tulossa Berliinistä Helsinkiin pyörätuolissa junalla. Hampurin ja Köpiksen välillä on lauttaosuus, jonka aikana matkustajien  on poistuttava junasta ilmeisesti siksi, että laivan myymälöissä ja anniskelupisteissä kävisi kauppa. Hyvin pääsin avustettuna pois, mutta takaisintulossa kuppailtiin henkilökunnan kanssa niin kauan, että juna meni ilman minua.
Kylläpä on ollut melkoiset vastoinkäymiset tällä matkalla. Surullinen Tulin itse tätä samaa reittiä vuosi sitten koko perheellä kahden pienen lapsen kanssa ja oli sekin jonkinmoinen operaatio päästä pienten kanssa junasta ulos ja ylös laivan matkustajatiloihin. Lauttamatkan jälkeen juna ylitti sillan, joka meni noin viikko oman matkamme jälkeen käyttökieltoon huonon kuntonsa vuoksi, jolloin DSB:n kalustoa jäi mottiin saarelle.
tallennettu
Jukka Viitala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 280


« Vastaus #12 : Syyskuu 29, 2012, 09:22:30 »

Pari asiaa matkustajahöyry s/s Haminasta. Kyseinen paatti liikennöi Haminassa 80-luvun alussa, entinen s/s Turku. Muistaakseni viimeisiä höyrylaivoja. Tarkastusalus Turku muuttui matkustajalaivaksi melko helposti, laivaromuttamolta haettu tanskalaisen fregatin tykkitornin portaikko mahdollisti kulun kansien välillä. Paatin kulkuominaisuudet olivat melko nihkeät, yksi trippelikone ja kiinteä peräsin takasivat jumaleissonin kokoisen kääntösäteen, mitä olin todistamassa Haapasaaressa tullilaiturin rutistessa vantin alla. Haminan kippari oli veturimiehen jälkikasvua, mistä tämän muistinkin.

Nykyisin Hamina seilaa Turun vesillä, ulkonäkö on pilattu sisävesilaivaa muistuttavillla kökötyksillä ja nimenä on Ukko Pekka. Tykkitorni ja trippeli ovat sentään jäljellä. Toivottavasti myös pitkä ja kylmä linja visselille, Hamina kasteli kaikki kannellaolijat ennen visselin huutamista, putki täyttyi vedellä. Sen jälkeen toki ääntä riitti, vetelin itsekin kahvasta, oli muuten aika äijämäinen ääni.
tallennettu
Rasmus Keinänen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 15


« Vastaus #13 : Helmikuu 23, 2013, 10:48:10 »

Silja Europa kulki useasti milloin mikäkin kone rikki ja sen takia myöhässä.

Eipä ole enää Europalla tuota ongelmaa, kun se nyt sitten siirrettiin tuonne Tallinnan-linjalle. Onhan Europa hieno laiva, mutta Turun-linja taisi olla vähän liian rasittava linja sisätiloille ja moottoreille...
tallennettu

Kehä III:n ulkopuolella on suuri, vaarallinen maailma, jota kutsutaan Suomeksi.
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1226


« Vastaus #14 : Huhtikuu 08, 2013, 14:55:31 »

Kiitokset sille, joka perusti tämän viestiketjun! Mutta sitten asiaan: oma suosikki laivani oli Viking Isabella, ja sen selittää varmaan se, että siellä tuli käytyä aina hiihtolomilla, ellei sitten tehty muuta isompaa reissua. Mutta nyt kun alku vuodesta valmistunut Viking Grace korvasi sen isabellan, niin hiihtolomalla kävin risteilyllä gracella ja siitä tuli minun uusi suosikki laivani. No laivamatkaan liittyy pieni kömmähdys, joka ei onneksi ollut mun vika: otin laivalle tietysti kameran mukaan ja siihen sekä lyhyemmän, että pidemmän objektiivin. Aiemmista Turku-tukholma-turku miniristeilyistä tiesin, että kohta sen jälkeen, kun laiva lähtee tukholmasta kohti turkua, tulee 4 laivaa vastaan. Niinpä laitoin illalla kameraan pidemmän putken ja herätyksen puoli tuntia ennen kun laiva lähtee tukholmasta, jotta voin ottaa kuvia noista vastaantulevista laivoista. No eikös sitten aamulla Tukholmassa ollutkin sellainen sumu että näkysyyn oli +5 metriä. Siinä ei paljoa vastaantulevaa liikennettä kuvattu. Jos olisin tuon tiennyt niin olisin nukkunut niin pitkään kuin huvittaa. No sumu jäi avomerellä Ruotsin puolelle ja marianhaminan väylällä sai hyviä valokuvia vastaan tulevista laivoista.
tallennettu

Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Muut aiheet  |  Sivuraide  |  Aihe: Keskustelua laivoista OT  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina