Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Raportti Pohjois-Suomen infrastruktuurin kehittämistarpeista  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Timo Valtonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 414


« : Toukokuu 19, 2009, 16:49:30 »

Suomen ja Ruotsin väyläviranomaiset ovat yhteistyössä koonneet raportin, jonka tarkoituksena on ollut kuvata maiden välistä infrastruktuuria ja liikennettä. Pohjois-Suomen kaivostoiminnan tarpeet ovat olleet työn lähtökohtana.

http://www.rhk.fi/?x31161=2864764
http://banportalen.banverket.se/Banportalen/pages/6529/Final%20report%202009%2004%2030.pdf

Pohjoisessa tapahtuu mielenkiintoisia asioita. Haaparannan uuden radan rakennustyöt ovat vauhdissa
http://www.banverket.se/sv/Amnen/Aktuella-projekt/Projekt/1869/Haparandabanan_old.aspx

ja toisaalla tällä palstalla on kerrottu Pajalan ja Kolarin välisestä ratahankkeesta.

Vain yksi on joukosta poissa: Sallan radasta ei nyt enää ole puhetta missään.
tallennettu
Markku Blomgren
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 566


« Vastaus #1 : Toukokuu 19, 2009, 21:34:28 »

Soklista oli vain pieni maininta tuossa Final Raportissa. Kyllähän se oman ratansa tarvitsee mutta ei kai sillä suurta merkitystä tuolle rajaseudulle ole. Itse kaivoksesta oli jotain juttua tv-uutisissa jossa poroisännät pelkäävät elinkeinonsa puolesta.
tallennettu
Tero Korkeakoski
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 239


« Vastaus #2 : Toukokuu 20, 2009, 10:16:50 »

Viime syksyn tapahtumien jälkeen Soklin avaaminen taitaa olla epätodennäköistä ainakin siihen asti kun talous nousee uudelleen. Eipä siihen rataakaan tarvita.
tallennettu

Mielipiteeni ja kommenttini ovat henkilökohtaisia mielipiteitä. Työasiat pidän omanani.
Matti Piiroinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 17


« Vastaus #3 : Toukokuu 31, 2009, 19:51:12 »

Vain yksi on joukosta poissa: Sallan radasta ei nyt enää ole puhetta missään.
Eikö tällä keskustelupalstalla ole ollut aiemmin keskustelua Soklista, vai ovatko keskustelut jotenkin kadonneet bittitaivaaseen? No, ehkäpä tämä ketju on sopiva paikka Sokli-keskustelulle.

Tänään sunnuntaina 31. toukokuuta 2009 Lapin Kansa kirjoitti Sokli-ratahankkeesta artikkelin "Viimeinen näytös".

"Itä-Lappi on unelmoinut Soklista 42 vuotta. Unelmien täyttymys on lähellä, mutta sitä ennen on ylitettävä vielä yksi este: kenties korkein kaikista."

Artikkelissa tuodaan esille, kuinka hankkeen yksi merkittävimmistä vastoinkäymisistä on poronhoitajien jyrkkä vastustus. Porotalouden sanotaan kärsivän huomattavan vahingon uuden radan rakentamisesta. Ratalinjausvaihtoehdo 3, joka on ilmeisesti parhain mahdollisuus, on myös törmännyt ongelmaan. Ratalinja kulkee suoraan läpi Natura-suojelualueen, jonka ylittäminen valtioneuvoston päätöksellä "veisi EU-byrokratian takia vuosia".
tallennettu

Tsuku tsuku ja silleen.
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #4 : Kesäkuu 02, 2009, 10:43:45 »

Artikkelissa tuodaan esille, kuinka hankkeen yksi merkittävimmistä vastoinkäymisistä on poronhoitajien jyrkkä vastustus. Porotalouden sanotaan kärsivän huomattavan vahingon uuden radan rakentamisesta. Ratalinjausvaihtoehdo 3, joka on ilmeisesti parhain mahdollisuus, on myös törmännyt ongelmaan. Ratalinja kulkee suoraan läpi Natura-suojelualueen, jonka ylittäminen valtioneuvoston päätöksellä "veisi EU-byrokratian takia vuosia".
Poromiehet olivat siellä ensin. Lisäksi haluaisin huomauttaa, että lainauksessa on oksymoroni: Natura-alueen läpi kulkeva rautatien linjaus ei voi olla paras mahdollisuus.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Raportti Pohjois-Suomen infrastruktuurin kehittämistarpeista  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina