Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Henkilöauto ja Hv3-veturi törmäsivät lähellä Niemelänkatua Suolahdella  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Mikael Sahervo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 349


« : Joulukuu 01, 2012, 16:21:57 »

Henkilöauto ja HV3-veturi törmäsivät lähellä Niemelänkatua Suolahdella, kun henkilöauto ajoi junan kylkeen. Tilanteessa ei sattunut henkilövahinkoja, mutta auto kärsi vaurioita. Veturi selvisi ehjänä. Poliisi selvittää onnettomuuden syytä. Veturi oli Hv3 955 -museoveturi, joka oli kuljettamassa matkustajia jouluhenkisellä matkalla. Junassa vieraili myös joulupukki.

Äänekoski  01.12.2012 15:10 raideliikenneonnettomuus keskisuuri

http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/junaonnettomuus-suolahdessa-joulupukki-nahty-onnettomuuspaikalla/1275512
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1694


« Vastaus #1 : Joulukuu 01, 2012, 20:03:59 »

Onko näiden museo- ym. harrasteajojen onnettomuustiheydestä tilastoja? Äkkiseltään voisin sanoa niiden olevan varsin onnettomuusalttiita.
tallennettu
Ilkka Tuominen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 4


« Vastaus #2 : Joulukuu 01, 2012, 21:06:57 »

Onko autoilijoiden vaikea tajuta että aina kun on tasoristeys siinä voi kulkea junia (vaikkakin harvoin)
ja junalla on AINA etuajo-oikeus
tallennettu
Jarkko Korhonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 517


« Vastaus #3 : Joulukuu 01, 2012, 21:14:20 »

Museojunille koituneet onnettomuudet ovat monasti tapahtuneet radoilla, joilla ei ole autoilijan mielestä "koskaan mennyt junaa". Tämä ei poista jo yllä todettua autoilijalla tai millä muulla tahansa tieliikennevälineen kuljettajalla aina olevaa väistämisvelvollisuutta rautatieliikennettä kohtaan. Saattaa aiheuttaa täysin aiheetonta huonoa mainetta museojunaliikenteelle.
tallennettu
Sauli Pietikäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 30


« Vastaus #4 : Joulukuu 01, 2012, 21:47:55 »

Olisi tosiaan kiinnostavaa saada faktatietoa siitä, joutuuko museokalusto muita useammin onnettomuuksiin.
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1694


« Vastaus #5 : Joulukuu 01, 2012, 22:10:40 »

Onko autoilijoiden vaikea tajuta että aina kun on tasoristeys siinä voi kulkea junia (vaikkakin harvoin)
ja junalla on AINA etuajo-oikeus

Ei kai tuossa(kaan) tasoristeysonnettomuudessa ole epäselvyyttä syyllisestä?

En minä ainakaan sellaista epäillyt. Museoliikenne liikkuu rautatiellä täysin laillisesti, eikä siinä muutoinkaan ole mitään epäselvyyttä eri liikkujien velvollisuuksista.

Ongelma on siinä, että tasoristeysonnettomuus ei ole mikään kiva kokemus syyttömällekään osapuolelle ja toiseksi noissa tapauksissa on ainekset vakavaankin onnettomuuteen. Lättähatulla kun pamauttaa reipasta marssivauhtia yhteen kuorma-auton tai traktorin kanssa, niin voi ottaa kipeää myös junassa olijoille.
tallennettu
Jukka Ahtiainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 303


« Vastaus #6 : Joulukuu 02, 2012, 10:02:52 »

Tasoristeysonnettomuudet saadaan halutessa vähenemään poistamalla tasoristeystä osoittavaa liikennemerkkiä tuntemattomat ajoneuvojen kuljettajat pois liikenteestä ja nostamalla ko virheestä tehtyjä sakkorangaistuksia huomattavasti. Sama ratkaisu toimii, jos halutaan vähentää suojateillä tapahtuvia yliajoja. Rangaistuksista saaduilla tuloilla voidaan rahoittaa liikennevalvonta niin kauan, että oppi menee kaikille perille - tai sitten saadaan ehtymätön tulonlähde valtion velkojen maksuun.
tallennettu
Ilkka Tuominen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 4


« Vastaus #7 : Joulukuu 02, 2012, 21:28:23 »

Taitaa olla sama tasoristeys jossa v.2011 veturin esittelypäivänä oli joku ajaa alle vaikka tapahtumaa oli mainostettu
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1781


« Vastaus #8 : Joulukuu 02, 2012, 22:25:50 »

Olisi tosiaan kiinnostavaa saada faktatietoa siitä, joutuuko museokalusto muita useammin onnettomuuksiin.
Museojunille on viime vuosina sattunut 0-1 tasoristeysonnettomuutta vuodessa. Muistelisin, että ei olisi kahta samana vuonna vielä ollut. Tarkempiin tilastoihin hyvä suhdeluku voisi olla vaikkapa ajettujen junakilometrien määrä, mutta sellaista ei nyt ole käsillä.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #9 : Joulukuu 02, 2012, 23:01:41 »

Olisi tosiaan kiinnostavaa saada faktatietoa siitä, joutuuko museokalusto muita useammin onnettomuuksiin.
Museojunille on viime vuosina sattunut 0-1 tasoristeysonnettomuutta vuodessa. Muistelisin, että ei olisi kahta samana vuonna vielä ollut. Tarkempiin tilastoihin hyvä suhdeluku voisi olla vaikkapa ajettujen junakilometrien määrä, mutta sellaista ei nyt ole käsillä.
Tämä oli jo toinen tänä vuonna. 4.8.2012 tasoristeyksessä rytisi Anttilassa (Tk3 1168).
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1781


« Vastaus #10 : Joulukuu 03, 2012, 00:48:11 »

Tämä oli jo toinen tänä vuonna. 4.8.2012 tasoristeyksessä rytisi Anttilassa (Tk3 1168).
No niin, ei pitäisi luottaa pelkkään päähän.

2012: 2
2011: ei yhtään
2010: ei yhtään
2009: 1
2008: ei yhtään
2007: ei yhtään
2006: 1
2005: ei yhtään
2004: ei yhtään
2003: ei yhtään
2002: ei yhtään
2001: ei yhtään
2000: ei yhtään

Olisiko Porvoon radalla sattunut Tk3 1168:lle joku tapaus heti kohta sen aloitettua liikenteen? Muistelen jotain museoauton ja museoveturin välistä törmäystä.
tallennettu
Sauli Pietikäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 30


« Vastaus #11 : Joulukuu 03, 2012, 17:31:39 »

Tämä oli jo toinen tänä vuonna. 4.8.2012 tasoristeyksessä rytisi Anttilassa (Tk3 1168).
No niin, ei pitäisi luottaa pelkkään päähän.

2012: 2
2011: ei yhtään
2010: ei yhtään
2009: 1
2008: ei yhtään
2007: ei yhtään
2006: 1
2005: ei yhtään
2004: ei yhtään
2003: ei yhtään
2002: ei yhtään
2001: ei yhtään
2000: ei yhtään

Olisiko Porvoon radalla sattunut Tk3 1168:lle joku tapaus heti kohta sen aloitettua liikenteen? Muistelen jotain museoauton ja museoveturin välistä törmäystä.

Trafin mukaan esim. vuosina 2008-2010 sattui yhteensä 135 tasoristeysonnettomuutta, joista museokalusto oli siis tilastosi perusteella osallisena n. 0,7% tapauksista. Museokalustoa ei siis mielestäni voi pitää erityisen tapaturma-alttiina.
tallennettu
Ossi Rosten
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 214


« Vastaus #12 : Joulukuu 04, 2012, 10:57:09 »

Tämä oli jo toinen tänä vuonna. 4.8.2012 tasoristeyksessä rytisi Anttilassa (Tk3 1168).
No niin, ei pitäisi luottaa pelkkään päähän.

2012: 2
2011: ei yhtään
2010: ei yhtään
2009: 1
2008: ei yhtään
2007: ei yhtään
2006: 1
2005: ei yhtään
2004: ei yhtään
2003: ei yhtään
2002: ei yhtään
2001: ei yhtään
2000: ei yhtään

Olisiko Porvoon radalla sattunut Tk3 1168:lle joku tapaus heti kohta sen aloitettua liikenteen? Muistelen jotain museoauton ja museoveturin välistä törmäystä.

Trafin mukaan esim. vuosina 2008-2010 sattui yhteensä 135 tasoristeysonnettomuutta, joista museokalusto oli siis tilastosi perusteella osallisena n. 0,7% tapauksista. Museokalustoa ei siis mielestäni voi pitää erityisen tapaturma-alttiina.

Ei, ellei kukaan ala suhteuttaa tuota 0,7% tpauksista liikennemääriin..
tallennettu
Sauli Pietikäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 30


« Vastaus #13 : Joulukuu 04, 2012, 11:06:25 »

Tämä oli jo toinen tänä vuonna. 4.8.2012 tasoristeyksessä rytisi Anttilassa (Tk3 1168).
No niin, ei pitäisi luottaa pelkkään päähän.

2012: 2
2011: ei yhtään
2010: ei yhtään
2009: 1
2008: ei yhtään
2007: ei yhtään
2006: 1
2005: ei yhtään
2004: ei yhtään
2003: ei yhtään
2002: ei yhtään
2001: ei yhtään
2000: ei yhtään

Olisiko Porvoon radalla sattunut Tk3 1168:lle joku tapaus heti kohta sen aloitettua liikenteen? Muistelen jotain museoauton ja museoveturin välistä törmäystä.

Trafin mukaan esim. vuosina 2008-2010 sattui yhteensä 135 tasoristeysonnettomuutta, joista museokalusto oli siis tilastosi perusteella osallisena n. 0,7% tapauksista. Museokalustoa ei siis mielestäni voi pitää erityisen tapaturma-alttiina.

Ei, ellei kukaan ala suhteuttaa tuota 0,7% tpauksista liikennemääriin..

Niin kyllähän tämän asian tarkemmassa tilastoinnissa tulisi ottaa huomioon paljon muitakin seikkoja.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Henkilöauto ja Hv3-veturi törmäsivät lähellä Niemelänkatua Suolahdella  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina