Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Finrail  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #25 : Joulukuu 23, 2012, 03:02:45 »

Fin = hieno (ruots.).

Ts. Finland = Hienomaa.  Iskee silmää

Tuo Finn on muuten alunperin tarkoittanut jonkinlaista velhoa tai noitaa. Suomalaiset ovat jo tuolloin olleet germaanien silmissä niin kummaa kansaa, että heidän kotiseutunsa on yksinkertaisesti nimetty Noitamaaksi.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 682


« Vastaus #26 : Joulukuu 24, 2012, 01:44:10 »

" Yhtiön on tarkoitus irrottaa lopullisesti VR-yhtymästä vuonna 2015 tai 2016."
Muutosnopeus ei ainakaan päätä huimaa.. Järjestely todennäköisesti nyt jo rikkoo Eu:n kilpailulainsäädäntöpykäliä.
Monopoli operaattori vastaa myös yksinoikeudella liikenteenohjauksesta. Kuulostaa mun korvaan rikolliselta kilpailusäädöksiä kohtaan
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #27 : Joulukuu 24, 2012, 02:07:08 »

" Yhtiön on tarkoitus irrottaa lopullisesti VR-yhtymästä vuonna 2015 tai 2016."
Muutosnopeus ei ainakaan päätä huimaa.. Järjestely todennäköisesti nyt jo rikkoo Eu:n kilpailulainsäädäntöpykäliä.
Monopoli operaattori vastaa myös yksinoikeudella liikenteenohjauksesta. Kuulostaa mun korvaan rikolliselta kilpailusäädöksiä kohtaan

Ei riko mitään, koska EU ei ole vaatinut radanpidon ja liikennöinnin toimintojen eriyttämistä. Suomessa on vain valittu semmoinen eriyttämisen tie.
tallennettu
Mikko Tarkiainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 100


« Vastaus #28 : Joulukuu 24, 2012, 11:23:57 »

" Yhtiön on tarkoitus irrottaa lopullisesti VR-yhtymästä vuonna 2015 tai 2016."
Muutosnopeus ei ainakaan päätä huimaa.. Järjestely todennäköisesti nyt jo rikkoo Eu:n kilpailulainsäädäntöpykäliä.
Monopoli operaattori vastaa myös yksinoikeudella liikenteenohjauksesta. Kuulostaa mun korvaan rikolliselta kilpailusäädöksiä kohtaan

Ei riko mitään, koska EU ei ole vaatinut radanpidon ja liikennöinnin toimintojen eriyttämistä. Suomessa on vain valittu semmoinen eriyttämisen tie.

Minä olinkin ihmetellyt, miksi esim Saksassa DB omistaa ja liikennöi rataverkkoa, mutta Suomessa se on EU:n direktiivien vastaista. Tämä rataverkon ja liikennöinnin erottaminen on siis Suomen oma valinta, eikä EU:lla ole mitään tekemistä asian kanssa.
tallennettu
Marko Manninen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 134


« Vastaus #29 : Joulukuu 27, 2012, 11:02:31 »

En näe mitään kummaa sanassa Finrail ja Finavia ovat hyvin luontevia nimiä. Siinä sopivat rautatiet ja lentoliikenne hyvin yhteen. Kaiketi Finrailista tehdään vastaavanlainen valtion firma.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #30 : Joulukuu 22, 2014, 18:54:19 »

Yle: Finrail eriytetään VR:stä, aloittaa itsenäisenä yhtiönä tammikuussa

http://yle.fi/uutiset/finrail_eriytetaan_vrsta_aloittaa_itsenaisena_yhtiona_tammikuussa/7704440

---

Me täällä toisaalla Internetissä tervehdimme Suomen varovaista demokratisoitumissuuntausta syvällä tyytyväisyydellä.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #31 : Joulukuu 23, 2014, 02:25:27 »

Onko osa Operaatiokeskuksen työntekijöistä Finraililla, vai onko kyseessä puhtaasti VR:llä pysyvä porukka?
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #32 : Joulukuu 23, 2014, 05:26:41 »

Onko osa Operaatiokeskuksen työntekijöistä Finraililla, vai onko kyseessä puhtaasti VR:llä pysyvä porukka?

Olen jostain ymmärtänyt, että Liikennevirastolla on oma keskus ja tämä operaatiokeskus on VR:n juttuja.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2910


« Vastaus #33 : Joulukuu 23, 2014, 05:30:27 »

Olen jostain ymmärtänyt, että Liikennevirastolla on oma keskus ja tämä operaatiokeskus on VR:n juttuja.

Olet jostain ymmärtänyt oikein. Hymyilee
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #34 : Joulukuu 23, 2014, 06:15:40 »

Missä Enneviraston keskus oikeastaan fyysisesti sijaitsee?
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Juha Mäkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 95


« Vastaus #35 : Joulukuu 23, 2014, 08:06:26 »

Missä Enneviraston keskus oikeastaan fyysisesti sijaitsee?

Enneviraston keskus eli Rataliikennekeskus sijaitsee Itä-Pasilassa samoilla huudeilla kuin paikaillinen liikenteenohjaus.
tallennettu
Jorma Rauhala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 795


« Vastaus #36 : Joulukuu 23, 2014, 09:14:33 »

SRS:n jäsenet kävivät viime toukokuussa tutustumassa kumpaankin Pasilassa sijaitsevaan keskukseen.
tallennettu
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 701


« Vastaus #37 : Joulukuu 23, 2014, 11:15:01 »

Miten olisi Liikenteen Ohjaamis Yritys, maalaiskomedian tapaan Virnistää
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1781


« Vastaus #38 : Joulukuu 23, 2014, 12:39:49 »

Ei riko mitään, koska EU ei ole vaatinut radanpidon ja liikennöinnin toimintojen eriyttämistä. Suomessa on vain valittu semmoinen eriyttämisen tie.
Minä olinkin ihmetellyt, miksi esim Saksassa DB omistaa ja liikennöi rataverkkoa, mutta Suomessa se on EU:n direktiivien vastaista. Tämä rataverkon ja liikennöinnin erottaminen on siis Suomen oma valinta, eikä EU:lla ole mitään tekemistä asian kanssa.
Vanha viesti, mutta täsmennetään nyt vähän. EU-lainsäädäntö vaatii eriyttämään radanpidon ja liikennöinnin toisistaan, mutta käytännössä myös konsernitasoinen eriytys DB:n tapaan on hyväksytty. Mm. Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa, Belgiassa, Iso-Britanniassa, Alankomaissa ja Espanjassa radanpito on täysin erotettu omaksi organisaatiokseen. Nämä maat ovat perinteisesti olleet radanpitäjien yhteisön European Infrastructure Managers (EIM) jäseniä. Konsernimallia kannattavien maiden rautatieyhtiöt ovat kuuluneet CER:ään (ulkomuistista Community of European Railway Companies, oikeasti lyhenne tulee ranskankielisistä sanoista).

EU:n neljännessä rautatiepaketissa oli valmistelussa säädös, joka olisi pakottanut purkamaan konsernirakenteen ja eriyttämään radanpidon myös tosiasiallisesti. CER ja taustallaan luultavasti erityisesti Saksa ja Ranska lobbasivat tämän säädöksen nurin. Ranska on palaamassa eriytetyn radanpitäjän mallista takaisin konsernirakenneratkaisuun.

Nyttemmin CER ja EIM ovat lähentyneet toisiaan ja on kuultu myös keskustelua, olisiko nämä kaksi edunvalvontaorganisaatiota yhdistettävä.
tallennettu
Matti Grönroos
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 343


« Vastaus #39 : Joulukuu 28, 2014, 19:26:34 »

Jos liikenteenohjaus yhtiöstä tulee Finrail, niin VR:kin voisi vaihtaa nimensä luontevasti Fintrain:iksi Näyttää kieltä  Kävelisivät käsi kädessä, kuin vanha aviopari Näyttää kieltä

Kovin lällärihän tuo nimi Finrail on. Miten olisi sen sijaan Osakeyhtiö Crash Action Ltd Aktiebolaget.
tallennettu
Juha Mäkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 95


« Vastaus #40 : Tammikuu 06, 2015, 21:06:56 »

Finrailin nettisivutkin on ilmestyneet jossain vaiheessa internettiin:

http://www.finrail.fi/
tallennettu
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1117


« Vastaus #41 : Tammikuu 06, 2015, 21:30:54 »

Ihan mielenkiintoinen kokoonpano Finrailin hallituksessa, mikäli yhtiöllä ei ole mitään tekemistä VR:n kanssa...
http://www.finder.fi/Huolintaa/Finrail%20Oy/HELSINKI/paattajat/2776057
tallennettu
Olli Keski-Rahkonen
Ylläpito
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 264


« Vastaus #42 : Tammikuu 06, 2015, 21:49:16 »

Ihan mielenkiintoinen kokoonpano Finrailin hallituksessa, mikäli yhtiöllä ei ole mitään tekemistä VR:n kanssa...
http://www.finder.fi/Huolintaa/Finrail%20Oy/HELSINKI/paattajat/2776057

Fonectan kaupparekisteritiedot eivät ole ajan tasalla ainakaan hallituksen puheenjohtajan osalta, joka on 1.1. alkaen Kimmo Mäki.
tallennettu
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1117


« Vastaus #43 : Tammikuu 07, 2015, 09:44:31 »

Fonectan kaupparekisteritiedot eivät ole ajan tasalla ainakaan hallituksen puheenjohtajan osalta, joka on 1.1. alkaen Kimmo Mäki.

Se voi varmasti olla mahdollista, sillä Fonectan tiedot päivittyvät toisinaan tooooooodella pitkällä viivellä esimerkiksi yritysten tunnuslukujen osalta, vaikka tilinpäätökset olisi toimitettu jo aikoja sitten kaupparekkariin.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Finrail  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina