Rautatiet ja harrastus  |  Ulkomaat  |  Aihe: Terveisia Sveitsistä  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Stéphane Comte
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 13


« : Joulukuu 29, 2012, 17:08:54 »

Tervedys kaikille teille  Hymyilee

Olen veturinkuljettaja sveitsissa ( CFF ) valtion rautatie. Olen assunut 4 vuotta Rovaniemellä ja tykän kovasti Suomesta ja Rautatielta
Toivon että ymärätta minua, mun suomen kielli ei oo 100% hyvää.

Stepu.
tallennettu
Timo Valtonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 414


« Vastaus #1 : Joulukuu 29, 2012, 18:08:06 »

Tervetuloa mukaan! Kirjoita vaan tänne. Ja kysymällä oppii!
tallennettu
Stéphane Comte
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 13


« Vastaus #2 : Joulukuu 29, 2012, 18:16:43 »

Terve Timo!

Sinulla on oiken, mutta varmasti olla suomessa kuin sveitsissä opiskelemassa ! Virnistää
tallennettu
Jorma Rauhala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 795


« Vastaus #3 : Joulukuu 29, 2012, 19:08:51 »

Minkälaista kalustoa on tällä radalla http://vaunut.org/kuva/72258 nykyään? Vieläkö on tällaisia pikkuvaunuja liikenteessä?
(Huomasin, että asut Bex´ssä.)
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2910


« Vastaus #4 : Joulukuu 30, 2012, 15:08:11 »

Olen veturinkuljettaja sveitsissa ( CFF ) valtion rautatie. Olen assunut 4 vuotta Rovaniemellä ja tykän kovasti Suomesta ja Rautatielta

Oletko ajatellut joskus hakevasi Suomessa veturinkuljettajaksi?
tallennettu
Stéphane Comte
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 13


« Vastaus #5 : Joulukuu 30, 2012, 16:36:45 »

Terve Topi !!

Kyllä kyllä, vuonna 2007, helmikuussa, olen alkanut veturinkuljettajan koulutus Pasilassa, mutta , noin 3 kukaussia sitten, olen lopettanut, kieli ongelmia ( teknisen sanaston ) , en ole paljon aikaa kääntää ne sanoja ranskaksi... :-(
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 30, 2012, 17:06:00 kirjoittanut Stéphane Comte » tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2910


« Vastaus #6 : Joulukuu 30, 2012, 17:15:02 »

Terve Topi !!

Kyllä kyllä, vuonna 2007, helmikuussa, olen alkanut veturinkuljettajan koulutus Pasilassa, mutta , noin 3 kukaussia sitten, olen lopettanut, kieli ongelmia ( teknisen sanaston ) , en ole paljon aikaa kääntää ne sanoja ranskaksi... :-(

Ok. Kielitaito onkin veturinkuljettajan työssä tärkeä asia, sillä viestintä (mukaan lukien turvallisuusviestintä) käydään suomeksi. Tiedän, että esimerkiksi koko ikänsä Suomessa asunut ei päässyt kuljettajaksi, koska hänen suomen kielitaitonsa ei ollut riittävän hyvä (oli äidinkieleltään ruotsinkielinen).

Mutta nyt kun Suomessa asut, niin kielitaitosi kehittyy jatkuvasti huomaamattakin. Hae ihmeessä uudestaan koulutukseen sitten, kun kielitaitosi on vaadittavalla tasolla. Hymyilee
tallennettu
Stéphane Comte
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 13


« Vastaus #7 : Joulukuu 30, 2012, 17:41:19 »

Moro Topi !!

Kiitoksia vastauksestasi !

En asu enään suomessa  :-( . Olen liikkunut sveitsiin vuonna 2008. Odotamme että lapsiamme ovat pois koulusta ja liikkumme taas suomeen.

En tiedä että VR'lla voi antaa mulle toinen mahdollisuus ?  Ja ensi vuonna, mulla on 45 vuotias, onko ikärajaa VR'lla ?

tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2910


« Vastaus #8 : Joulukuu 30, 2012, 18:40:25 »

En tiedä että VR'lla voi antaa mulle toinen mahdollisuus ?  Ja ensi vuonna, mulla on 45 vuotias, onko ikärajaa VR'lla ?

Voi hakea useammankin kerran. Ikärajaa ei virallisesti ole, ja n. 40-vuotiaita on päässyt kurssille. 45 vuotta on kuitenkin jo aika paljon, joten se voi olla käytännössä esteenä. En varmaksi voi tietenkään sanoa, koska en ole tekemässä valintoja. Hymyilee



tallennettu
Jyrki Majanmaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 41


« Vastaus #9 : Joulukuu 30, 2012, 22:55:35 »

Mitä kieltä Sveitsissä käytetään junan ja liikenteenohjauksen välillä? Onko esim. Geneven kantonissa kielenä ranska ja vastaavasti Zürichissä saksa, vai onko jokin yleiskieli jota käytetään? Käytetäänkö mahdollisesti italiaakin eteläisissä kantoneissa?
tallennettu
Jyrki Majanmaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 41


« Vastaus #10 : Joulukuu 30, 2012, 23:01:09 »

Jaahas... Oma tutkiminen näköjään paljasti jo asiaa.  Hymyilee

http://www.sbb.ch/sbb-konzern/jobs-karriere/berufserfahrene/lokfuehrerin/ausbildungsstandorte.html
tallennettu
Stéphane Comte
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 13


« Vastaus #11 : Joulukuu 30, 2012, 23:31:57 »

Terve Jyrki !!

Ei oo yleiskieli.

Esimerkiksi, minä ajan Geneven ja Brigin välillä, me puhumme ranskaa ( Lausanne liikenteenohjauksen ) Genevistä Sierriin siellä on se kielirajaa, sitten, me puhumme saksaa ( Spiez liikenteenohjauksen ) Sierristä Brigiin.

Kyllä italiaakin on sama " systemi "  italiaa ja saksa veturinkuljettaja pitää puhua molemat kielet.


 
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 30, 2012, 23:55:36 kirjoittanut Stéphane Comte » tallennettu
Tuomas Masalin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 106


« Vastaus #12 : Helmikuu 04, 2013, 04:07:00 »

Sveitsin lippu-uudistus kuullostaa aika jyrkältä.
http://www.bbc.co.uk/news/magazine-21294241
tallennettu
Stéphane Comte
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 13


« Vastaus #13 : Heinäkuu 30, 2013, 18:46:15 »

Päivää kaikille !

Huonno uutinen Sveitsistä, junan törmäys. Nuori työkaveri ( 24 vuotias ) on kuollut Granges-Marnandissa.

Toinen kuljettaja ( 54 vuotias ) on elemässä.

Stepu.
tallennettu
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 675


« Vastaus #14 : Heinäkuu 30, 2013, 20:24:31 »

Päivää kaikille !

Huonno uutinen Sveitsistä, junan törmäys. Nuori työkaveri ( 24 vuotias ) on kuollut Granges-Marnandissa.

Toinen kuljettaja ( 54 vuotias ) on elemässä.

Stepu.
Otan osaa Surullinen
tallennettu
Stéphane Comte
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 13


« Vastaus #15 : Heinäkuu 30, 2013, 20:55:19 »

Päivää kaikille !

Huonno uutinen Sveitsistä, junan törmäys. Nuori työkaveri ( 24 vuotias ) on kuollut Granges-Marnandissa.

Toinen kuljettaja ( 54 vuotias ) on elemässä.

Stepu.
Otan osaa Surullinen
Kiitoksia, Pitää ajatella Hänen perhenssä !
tallennettu
Stéphane Comte
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 13


« Vastaus #16 : Elokuu 02, 2013, 16:00:59 »

http://www.blick.ch/news/schweiz/hier-pfeifen-die-lokfuehrer-fuer-ihren-toten-kollegen-id2393170.html

https://www.facebook.com/pages/SYS-Sveitsin-Yst%C3%A4v%C3%A4t-Suomessa-ry/210935222261733

;-) solidaarisuus.......
tallennettu
Martin Hillebard
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 387


« Vastaus #17 : Elokuu 02, 2013, 19:46:28 »

The Sailors on the Seven oceans, have always felt kind-of solidarity (=loyalty) within each other. Shouldn't we Railwaymen, be precisely the same??? * * * Martin H
tallennettu
Stéphane Comte
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 13


« Vastaus #18 : Elokuu 02, 2013, 22:16:42 »

The Sailors on the Seven oceans, have always felt kind-of solidarity (=loyalty) within each other. Shouldn't we Railwaymen, be precisely the same??? * * * Martin H


Terve Martin !!

Aivain, Sinulla on oiken kun kysyt: " Onko rautatiella pitas olla sama "  Minä vastan:" kyllä paa " ja  kovasti.

Koko maassa tänän kello 14:00  veturin vihellys on " soittanut "  Minulla on ollut kananlihalla.

http://www.rts.ch/video/info/journal-continu/5109769-les-trains-ont-siffle-en-hommage-au-conducteur-decede.html

Se oli nain tänän.... Terveiset !!

tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Ulkomaat  |  Aihe: Terveisia Sveitsistä  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina