Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Vaasan radan vetovoimatilanne  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Panu Breilin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 418


« : Helmikuu 03, 2013, 13:34:41 »

Vaasan radan taajama- ja pikajunissa on tällä hetkellä (joulukuun puolivälistä lähtien) pääsääntöisesti seuraavasti sähkö- ja dieselvetureita vetovoimana:

Arkisin:

P440: Dv12
H442: Dv12
H441: Dv12
H443: Sr1
H446: Sr1
H445: Dv12
H450: Dv12
H456: Dv12
H447: Sr1
H452: Sr1
P449: Dv12
H454: Dv12
H451: Sr1
H453: Dv12

Lauantaisin:

H442: Dv12
H458: Sr1
H441: Sr1
H443: Sr1
H446: Sr1
H445: Dv12
H450: Dv12
H456: Sr1
H447: Sr1
H452: Sr1
H454: Sr1
H451: Sr1
H453: Sr1

Sunnuntaisin:

H442: Sr1
H458: Sr1
H443: Dv12 + Dv12
H446: Dv12
H445: Dv12
H450: Dv12
H456: Dv12
H447: Dv12
H452: Dv12
P449: Dv12
H454: Dv12
H451: Dv12
H453: Dv12

Poikkeuksia esiintyy jonkin verran varsinkin arkisin. Esim. 443, 446, 447 ja 452 saattavat satunnaisesti olla myös Dv12-vedolla.

Tällä hetkellä maanantaista perjantaihin 441:ssä Vaasaan saapunut veturi jatkaa 450:ssa Jyväskylään ja 445:ssä tullut veturi 456:ssa Seinäjoelle. Lauantaisin ja sunnuntaisin 445:n veturi kääntyy suoraan 450:ssa takaisin Jyväskylään.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 03, 2013, 14:09:14 kirjoittanut Panu Breilin » tallennettu
Marko Vornanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 987


« Vastaus #1 : Helmikuu 03, 2013, 13:41:55 »

Hyvä tilasto. Kiitos vaivannäöstäsi!
tallennettu

Kiskoviikko aina sunnuntaisin facebookin ryhmässä Yksinäinen junan pilli
Jaakko Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 482


« Vastaus #2 : Helmikuu 03, 2013, 13:59:32 »

Hyvä lista. Se vain, että 455 on Tampereelta tulevan IC²:n numero ja se kääntyy Vaasassa IC² 444:ksi. Viikonloppuisin 444:sen tilalla kulkee H 458. Eilen (2.2.2013) oli hetkestä aikaa Sr1 441:ssä, ja ilmeisesti vain 442 (ei havaintoa), 453(ei havaintoa) ja 445/450 kulkivat dieselillä.

EDIT: päivämäärän vuosi ja Sr1:n perään junanumero korjattu.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 03, 2013, 21:32:29 kirjoittanut Jaakko Hakala » tallennettu

Panu Breilin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 418


« Vastaus #3 : Helmikuu 03, 2013, 14:14:38 »

Hyvä lista. Se vain, että 455 on Tampereelta tulevan IC²:n numero ja se kääntyy Vaasassa IC² 444:ksi. Viikonloppuisin 444:sen tilalla kulkee H 458. Eilen (2.2.2012) oli hetkestä aikaa Sr1, ja ilmeisesti vain 442 (ei havaintoa), 453(ei havaintoa) ja 445/450 kulkivat dieselillä.

Hyvä huomio, minulla tuli tuon numeron (458) suhteen lapsus. Eilen oli 453:ssa Sr1 3068.
tallennettu
Marko Vornanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 987


« Vastaus #4 : Helmikuu 03, 2013, 17:16:40 »

Eikös junien 455/444 vetovoimana ole Sr2?
tallennettu

Kiskoviikko aina sunnuntaisin facebookin ryhmässä Yksinäinen junan pilli
Panu Breilin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 418


« Vastaus #5 : Helmikuu 03, 2013, 20:44:20 »

Eikös junien 455/444 vetovoimana ole Sr2?

On kyllä.
tallennettu
Jaakko Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 482


« Vastaus #6 : Helmikuu 03, 2013, 21:22:55 »

Sr1 3068 tuli jo aamulla Vaasaan H 441:ssä. Hymyilee
tallennettu

Panu Breilin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 418


« Vastaus #7 : Heinäkuu 01, 2013, 21:10:07 »

Päivitystä aloitusviestin listaan:

Arkisin:

P440: Dv12
H442: Dv12
H441: Dv12
H443: Sr1
H446: Sr1
H445: Dv12
H450: Dv12
H456: Dv12
H447: Sr1
H452: Sr1
P449: Dv12
H454: Dv12
H451: Sr1
H453: Dv12

Lauantaisin:

H442: Dv12
H458: Dv12
H441: Sr1
H443: Dv12
H446: Dv12
H445: Dv12
H450: Dv12
H456: Sr1
H447: Dv12 tai Sr1
H452: Dv12 tai Sr1
H449: Dv12
H451: Dv12 tai Sr1
H453: Dv12

Sunnuntaisin:

H442: Dv12
H458: Sr1
H443: Dv12 + Dv12
H446: Dv12
H445: Dv12
H450: Dv12
H456: Dv12
H447: Dv12
H452: Dv12
P449: Dv12
H454: Dv12
H451: Dv12
H453: Dv12

Dieselvedon osuus viikonloppuisin on lisääntynyt kevään ja kesän aikana ja on viime viikkoina näyttänyt noin ylläolevalta. Viikkotasolla noin 70% Vaasan radan taajama- ja pikajunista on tällä hetkellä Dv12-vetoisia.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 01, 2013, 21:24:58 kirjoittanut Panu Breilin » tallennettu
Harri Lehtonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2


« Vastaus #8 : Marraskuu 06, 2013, 21:38:43 »

Uusien aikataulujen voimaan tulon jälkeen pari viikkoa sitten vetovoimatilanne tuntuu jonkin verran sähköistyneen. Mutta edelleen aika paljon dieselvetoa näkyy. Mikä on muuten perimmäinen syy suht suureen dieselvedon määrään?
tallennettu
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 956


« Vastaus #9 : Marraskuu 06, 2013, 22:47:20 »

Hieman on junatyypit muuttuneet:

P 440 Vs-Sk: Dv12 -> S 440 Vs-Hki: Sm3
H 453 Sk-Vs: Dv12 -> S 453 (Hki-) Sk-Vs: Sm3
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Vaasan radan vetovoimatilanne  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina