Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja Pohjanmaalta  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 30 31 [32] 33 34 35 | Siirry alas Tulostusversio
Jaakko Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 482


« Vastaus #775 : Lokakuu 02, 2015, 20:40:24 »

Eilen Vaskiluodossa kiskoilla liikkuva kaivinkone levitti sepeliä radalle. Havaittu n. klo 7.30.

Näköjään Emmakin käynyt Vaskiluodossa tiistaina. Muuta liikennettä ei olekaan hetkeen näiden lisäksi tainnut olla ainakaan datan mukaan.
tallennettu

Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1780


« Vastaus #776 : Lokakuu 17, 2015, 09:51:59 »

17.10.2015

Nyt kun sinisillä kolmivaunuisilla taajamajunarungoilla alkaa olla viimeiset ajat käsillä Pohjanmaalla, laitanpa tänne päivän rungot:

H 441 2534+Ep 23260+EFiti 23661+Ein 23229
H 444 3018+Ep 23253+EFiti 23654+Ein 23238 (seisovia matkustajia)
H 443/446 Pendo #10
H 445 2548+Ein 23235+EFiti 23652+Ep 23258
H 450 2534+Ein 23229+EFiti 23661+Ep 23260, Seinäjoelta veturiksi 2552
H 456 2548+Ep 23258+EFiti 23652+Ein 23235
H 447 3018+Ein 23238+EFiti 23654+Ep 23253

Kokkolassa taitaa ratatöiden vuoksi maata yksi kolmivaunuinen runko, kun P 403 oli aamulla peruttu?
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 17, 2015, 19:49:47 kirjoittanut Jouni Hytönen » tallennettu
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 956


« Vastaus #777 : Lokakuu 20, 2015, 08:30:15 »

P 402 näyttää aamulla kulkeneen Kokkolasta Seinäjoelle kalustonaan Sr1+Ed+EFiti
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1780


« Vastaus #778 : Lokakuu 20, 2015, 11:57:13 »

P 402 näyttää aamulla kulkeneen Kokkolasta Seinäjoelle kalustonaan Sr1+Ed+EFiti
Jaahas, rungot näyttävät muuttuvan jo vähän etuajassa sitä mukaa kuin ne Oulussa käyvät.

H 450/445:n runkoa ei voine muuttaa etuajassa kuin kiskobussiksi. Tuleeko lauantaina 24.10. sininen runko vielä Jyväskylään 450:ssä ja palaako se vielä sunnuntain 25.10. 483:ssa takaisin? Vai lähteekö sininen runko tyhjänä Jyväskylästä Ouluun? Vai saappaat jalassa suoraan Imatralle? Huh
tallennettu
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 675


« Vastaus #779 : Lokakuu 20, 2015, 13:42:53 »

Vai lähteekö sininen runko tyhjänä Jyväskylästä Ouluun? Vai saappaat jalassa suoraan Imatralle? Huh

Ouluun näyttäisi lähtevän:

http://julia.dy.fi/timetables?s=10863&d=24.10.2015
tallennettu
Eemeli Mäenpää
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 323


« Vastaus #780 : Lokakuu 20, 2015, 14:10:52 »

P 402 näyttää aamulla kulkeneen Kokkolasta Seinäjoelle kalustonaan Sr1+Ed+EFiti
H 446:
http://vaunut.org/kuva/105814
http://vaunut.org/kuva/105815
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #781 : Lokakuu 20, 2015, 15:22:26 »

Vai lähteekö sininen runko tyhjänä Jyväskylästä Ouluun? Vai saappaat jalassa suoraan Imatralle? Huh

Ouluun näyttäisi lähtevän:

http://julia.dy.fi/timetables?s=10863&d=24.10.2015

Ja vielä Tampereen kautta kiertäen. Sähköllä tietenkin. Dieselvedon ollessa moninkertaisen kallista.
tallennettu
Oskari Kvist
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 583


« Vastaus #782 : Lokakuu 20, 2015, 16:46:00 »

Ilmeisesti Pieksämäki-Joensuu-Varkaus muuttuu myös 25.10. Dm12:lla ajettavaksi, tuskin veturivetoisia matkustajajunia enää tuolla välin nähdään tuon jälkeen? Myöhemmin Varkaus-Joensuu-väli katkeaa?
tallennettu
Panu Breilin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 414


« Vastaus #783 : Lokakuu 20, 2015, 20:06:59 »

Ilmeisesti Pieksämäki-Joensuu-Varkaus muuttuu myös 25.10. Dm12:lla ajettavaksi, tuskin veturivetoisia matkustajajunia enää tuolla välin nähdään tuon jälkeen? Myöhemmin Varkaus-Joensuu-väli katkeaa?

Ei muutu, vaan ajetaan Dv12+Eipt+EFiti+Eipt-yhdistelmällä. Dm12-kalustoa ei riitä Pm-Jns-välille ilman, että liikennettä lopetetaan jostain muualta.
tallennettu
Eemeli Mäenpää
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 323


« Vastaus #784 : Lokakuu 22, 2015, 14:11:30 »

Vaasassa tänään viimeiset kolmivaunuiset samaan aikaan Vaasassa. Kalusto:

H 441/456
Dv 12 2502
Ep 23259 (50 10 2169 259)
EFiti 23654
Ein 23269

H 445/450
Ein 23229
EFiti 23661
Ein 23260
Dv 12 2711

Jälkimmäisessä junassa oli Ep korvattu Ein-vaunulla. Puolet junasta oli graffitien peitossa.
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1780


« Vastaus #785 : Lokakuu 22, 2015, 14:43:18 »

Vai lähteekö sininen runko tyhjänä Jyväskylästä Ouluun? Vai saappaat jalassa suoraan Imatralle? Huh

Ouluun näyttäisi lähtevän:

http://julia.dy.fi/timetables?s=10863&d=24.10.2015

Ja vielä Tampereen kautta kiertäen. Sähköllä tietenkin. Dieselvedon ollessa moninkertaisen kallista.
Pyhäyötunnit ovat tunnetusti edullisia. Hymyilee Tämä Joensuun vaununvaihtojuna olisi tietysti aivan liian myöhäinen vaihtoehto:

http://junat.dy.fi/liikenne/juna/10227/2015-10-26
tallennettu
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 956


« Vastaus #786 : Lokakuu 22, 2015, 14:54:43 »

Vaasassa tänään viimeiset kolmivaunuiset samaan aikaan Vaasassa. Kalusto:

H 441/456
Dv 12 2502
Ep 23259 (50 10 2169 259)
EFiti 23654
Ein 23269

H 445/450
Ein 23229
EFiti 23661
Ein 23260
Dv 12 2711

Jälkimmäisessä junassa oli Ep korvattu Ein-vaunulla. Puolet junasta oli graffitien peitossa.



Mahtaakohan lauantaina junapari 445/450 kulkea vielä sinisillä?
tallennettu
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 956


« Vastaus #787 : Lokakuu 22, 2015, 18:13:26 »

Vai lähteekö sininen runko tyhjänä Jyväskylästä Ouluun? Vai saappaat jalassa suoraan Imatralle? Huh

Ouluun näyttäisi lähtevän:

http://julia.dy.fi/timetables?s=10863&d=24.10.2015

Myös sunnuntaille 1.11. on merkitty kulkuun jokin vaunujensiirtojuna, 10865 Seinäjoki asema - Oulu Nokela.
tallennettu
Olli Aalto
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 293


« Vastaus #788 : Lokakuu 22, 2015, 20:23:35 »

Vaasassa tänään viimeiset kolmivaunuiset samaan aikaan Vaasassa. Kalusto:

H 441/456
Dv 12 2502
Ep 23259 (50 10 2169 259)
EFiti 23654
Ein 23269

H 445/450
Ein 23229
EFiti 23661
Ein 23260
Dv 12 2711

Jälkimmäisessä junassa oli Ep korvattu Ein-vaunulla. Puolet junasta oli graffitien peitossa.



Mahtaakohan lauantaina junapari 445/450 kulkea vielä sinisillä?
Vaunuthan lähtevät parin tunnin kuluttua Jyväskylään saapumisesta Ouluun.
tallennettu
Jussi-Pekka Halonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 197


« Vastaus #789 : Lokakuu 22, 2015, 20:40:00 »

H 445/450
Ein 23229
EFiti 23661
Ein 23260
Dv 12 2711

Jälkimmäisessä junassa oli Ep korvattu Ein-vaunulla. Puolet junasta oli graffitien peitossa.


Juuri nyt: Ep 23260 ja EFiti 23661 pesussa.
tallennettu
Eemeli Mäenpää
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 323


« Vastaus #790 : Lokakuu 22, 2015, 20:56:40 »

H 445/450
Ein 23229
EFiti 23661
Ein 23260
Dv 12 2711

Jälkimmäisessä junassa oli Ep korvattu Ein-vaunulla. Puolet junasta oli graffitien peitossa.


Juuri nyt: Ep 23260 ja EFiti 23661 pesussa.


Video vaunuista: https://youtu.be/NQ-S9-vHKFA
tallennettu
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 956


« Vastaus #791 : Lokakuu 22, 2015, 21:27:56 »

Vaasassa tänään viimeiset kolmivaunuiset samaan aikaan Vaasassa. Kalusto:

H 441/456
Dv 12 2502
Ep 23259 (50 10 2169 259)
EFiti 23654
Ein 23269

H 445/450
Ein 23229
EFiti 23661
Ein 23260
Dv 12 2711

Jälkimmäisessä junassa oli Ep korvattu Ein-vaunulla. Puolet junasta oli graffitien peitossa.



Mahtaakohan lauantaina junapari 445/450 kulkea vielä sinisillä?
Vaunuthan lähtevät parin tunnin kuluttua Jyväskylään saapumisesta Ouluun.

Niinhän se olikin..  Hymyilee
tallennettu
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 956


« Vastaus #792 : Lokakuu 22, 2015, 22:18:19 »

Viimeinen kokosininen P 407 Sk-Kok: Sr1 3051+Ein 23269+EFiti 23654+Ep 23259 (50 10 2169 259).
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1780


« Vastaus #793 : Lokakuu 23, 2015, 09:10:38 »

Viimeinen kokosininen P 407 Sk-Kok: Sr1 3051+Ein 23269+EFiti 23654+Ep 23259 (50 10 2169 259).
Kun tuo runko näkyy kulkutietojen perusteella jatkaneen tänään P 403:ssa Ouluun, muita kolmivaunuisia kokosinisiä Ein-EFiti-Ep-runkoja ei enää ole liikkeellä kuin 23229+23661+23260 junaparissa 445/450 tänään ja huomenna.
tallennettu
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 675


« Vastaus #794 : Lokakuu 23, 2015, 13:10:57 »

Tämän päivän H 442 näyttää olleen niinkin hauskalla kokoonpanolla liikkeellä kuin Dv12 + Ed + EFiti:

http://julia.dy.fi/timetables?s=442&d=23.10.2015
tallennettu
Toni Lassila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 288


« Vastaus #795 : Lokakuu 23, 2015, 13:16:54 »

Tämän päivän H 442 näyttää olleen niinkin hauskalla kokoonpanolla liikkeellä kuin Dv12 + Ed + EFiti:

http://julia.dy.fi/timetables?s=442&d=23.10.2015
Onkohan Ed ollut suljettuna, koska ilman 1500 V syöttöä lämmitys ja ilmastointi eivät toimi ja ehkä valotkaan eivät jaksa akkuvirralla kovin pitkään.
tallennettu

Lisää kuviani löydät osoitteesta: https://www.flickr.com/photos/134028344@N03
Olli Aalto
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 293


« Vastaus #796 : Lokakuu 23, 2015, 21:52:37 »

Viimeinen kokosininen P 407 Sk-Kok: Sr1 3051+Ein 23269+EFiti 23654+Ep 23259 (50 10 2169 259).
Kun tuo runko näkyy kulkutietojen perusteella jatkaneen tänään P 403:ssa Ouluun, muita kolmivaunuisia kokosinisiä Ein-EFiti-Ep-runkoja ei enää ole liikkeellä kuin 23229+23661+23260 junaparissa 445/450 tänään ja huomenna.
Kyllä, näin on. 456 oli säästöjunana tänään ja 445 kääntyi/kääntyy 450:ksi tänään ja huomenna.
tallennettu
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 956


« Vastaus #797 : Lokakuu 24, 2015, 18:13:34 »

Aikataulukausi näyttää vaikuttavan myös kalustokiertoihin tai niiden muutoksiin: Nyt illalla sekä S 53:ssa kuin IC 255:ssä on viimeisenä vaununa mukana Edo.
tallennettu
Tauno-Juhani Lappi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #798 : Marraskuu 05, 2015, 09:31:20 »

Voisiko joku Vaasan radan havainnoitsija kertoa, että miten pendolinorungot siellä kiertävät. Niitähän menee viikossa Vaasaan kaksi enemmän kuin sieltä poistuu joten varmaan Seinäjoelle päin ajetaan edelleen jossain taajamajunavuorossa, mutta missä? Ja miten ne päätyvät takaisin Helsinkiin. Kuljetetaanko jokin runko toisen mukana suljettuna? Tietäjät, kertokaa!
tallennettu
Eemeli Mäenpää
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 323


« Vastaus #799 : Marraskuu 05, 2015, 17:13:02 »

Voisiko joku Vaasan radan havainnoitsija kertoa, että miten pendolinorungot siellä kiertävät. Niitähän menee viikossa Vaasaan kaksi enemmän kuin sieltä poistuu joten varmaan Seinäjoelle päin ajetaan edelleen jossain taajamajunavuorossa, mutta missä? Ja miten ne päätyvät takaisin Helsinkiin. Kuljetetaanko jokin runko toisen mukana suljettuna? Tietäjät, kertokaa!

Ma-Pe
(452 ->) 10280 -> 172
(57 ->) 44
(65 ->) 440
61 -> 62

La
(57 ->) 44
(65 ->) 444 -> 443 -> 446 -> 252

Su
(65 ->) 444 -> 443 -> 446 -> 445 -> 450 -> 447 -> 452

Siinä olisi. Suluissa edellisen päivän vuoro (paitsi 452 on vain Su)
tallennettu
Sivuja: 1 ... 30 31 [32] 33 34 35 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja Pohjanmaalta  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina