Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja Pohjanmaalta  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 31 32 [33] 34 35 | Siirry alas Tulostusversio
Tauno-Juhani Lappi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #800 : Marraskuu 05, 2015, 20:45:06 »

Voisiko joku Vaasan radan havainnoitsija kertoa, että miten pendolinorungot siellä kiertävät. Niitähän menee viikossa Vaasaan kaksi enemmän kuin sieltä poistuu joten varmaan Seinäjoelle päin ajetaan edelleen jossain taajamajunavuorossa, mutta missä? Ja miten ne päätyvät takaisin Helsinkiin. Kuljetetaanko jokin runko toisen mukana suljettuna? Tietäjät, kertokaa!

Ma-Pe
(452 ->) 10280 -> 172
(57 ->) 44
(65 ->) 440
61 -> 62

La
(57 ->) 44
(65 ->) 444 -> 443 -> 446 -> 252

Su
(65 ->) 444 -> 443 -> 446 -> 445 -> 450 -> 447 -> 452

Siinä olisi. Suluissa edellisen päivän vuoro (paitsi 452 on vain Su)


Kiitos!
tallennettu
Torbjörn Sandell
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 61


« Vastaus #801 : Marraskuu 25, 2015, 11:37:40 »

Voisiko joku Vaasan radan havainnoitsija kertoa, että miten pendolinorungot siellä kiertävät. Niitähän menee viikossa Vaasaan kaksi enemmän kuin sieltä poistuu joten varmaan Seinäjoelle päin ajetaan edelleen jossain taajamajunavuorossa, mutta missä? Ja miten ne päätyvät takaisin Helsinkiin. Kuljetetaanko jokin runko toisen mukana suljettuna? Tietäjät, kertokaa!

Rohkenisin ehdottaa seuraavia muutoksia ja täydennyksiä. Tiedot perustuvat kulkutiedoista poimittuihin kokoonpanotietoihin viime viikkojen ajalta:

Ma-Pe
vain ma (452 ->) 10280 -> 80 (liitetään Jyväskylästä tulevaan runkoon Tampereella)
(57 ->) 44
(65 ->) 440
245/61 -> 62

La
(57 ->) 44
245/61 -> 62
(65 ->) 444 -> 443 -> 446 -> 447 -> 452

Su
61 -> 62
(65 ->) 444 -> 443 -> 446 -> 445 -> 450 -> 447 -> 452

Tuleeko vastalauseita, vai olenko hahmottanut kierrot oikein?
tallennettu
Eemeli Mäenpää
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 323


« Vastaus #802 : Marraskuu 25, 2015, 23:38:03 »

Voisiko joku Vaasan radan havainnoitsija kertoa, että miten pendolinorungot siellä kiertävät. Niitähän menee viikossa Vaasaan kaksi enemmän kuin sieltä poistuu joten varmaan Seinäjoelle päin ajetaan edelleen jossain taajamajunavuorossa, mutta missä? Ja miten ne päätyvät takaisin Helsinkiin. Kuljetetaanko jokin runko toisen mukana suljettuna? Tietäjät, kertokaa!

Rohkenisin ehdottaa seuraavia muutoksia ja täydennyksiä. Tiedot perustuvat kulkutiedoista poimittuihin kokoonpanotietoihin viime viikkojen ajalta:

Ma-Pe
vain ma (452 ->) 10280 -> 80 (liitetään Jyväskylästä tulevaan runkoon Tampereella)
(57 ->) 44
(65 ->) 440
245/61 -> 62

La
(57 ->) 44
245/61 -> 62
(65 ->) 444 -> 443 -> 446 -> 447 -> 452

Su
61 -> 62
(65 ->) 444 -> 443 -> 446 -> 445 -> 450 -> 447 -> 452

Tuleeko vastalauseita, vai olenko hahmottanut kierrot oikein?

Nyt meni oikein. Olin itse sekoillut jotain havainnoissa ja kokoonpanoissa.
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1781


« Vastaus #803 : Joulukuu 27, 2015, 18:49:19 »

Olisiko joulun 2015 paluuliikenteen muhkein päiväjuna tässä?

27.12.2015

IC 54 Sr2 3219-Edb 28430-Ed 28096-ERd 28720-Edfs 28306-Expt 26411-Ed 28083-Edfs 28308-Ed 28094-Expt 26415-Ed 28013, 28077 ja 28097 -> 12 vaunua / 48 aks.
tallennettu
Toni Lassila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 288


« Vastaus #804 : Joulukuu 27, 2015, 19:19:03 »

Olisiko joulun 2015 paluuliikenteen muhkein päiväjuna tässä?

27.12.2015

IC 54 Sr2 3219-Edb 28430-Ed 28096-ERd 28720-Edfs 28306-Expt 26411-Ed 28083-Edfs 28308-Ed 28094-Expt 26415-Ed 28013, 28077 ja 28097 -> 12 vaunua / 48 aks.
Tuossa on tavallinen IC-runko yhdellä lisä-Ed:llä, sitten mm. Porin radalla käytettävä taajamajunarunko ja vielä kolme Ed-vaunua perässä. Nuo kuusi ensimmäistä vaunua olivat tiistaina 22.12.2015 myöskin IC 54:ssä ja tämän rungon perässä olevat kaksi Ed:tä myös. Siihen väliin on siis lisätty tuo taajamajunarunko jossain vaiheessa.
tallennettu

Lisää kuviani löydät osoitteesta: https://www.flickr.com/photos/134028344@N03
Tauno-Juhani Lappi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #805 : Joulukuu 28, 2015, 09:54:07 »

Olisiko joulun 2015 paluuliikenteen muhkein päiväjuna tässä?

27.12.2015

IC 54 Sr2 3219-Edb 28430-Ed 28096-ERd 28720-Edfs 28306-Expt 26411-Ed 28083-Edfs 28308-Ed 28094-Expt 26415-Ed 28013, 28077 ja 28097 -> 12 vaunua / 48 aks.
Tuossa on tavallinen IC-runko yhdellä lisä-Ed:llä, sitten mm. Porin radalla käytettävä taajamajunarunko ja vielä kolme Ed-vaunua perässä. Nuo kuusi ensimmäistä vaunua olivat tiistaina 22.12.2015 myöskin IC 54:ssä ja tämän rungon perässä olevat kaksi Ed:tä myös. Siihen väliin on siis lisätty tuo taajamajunarunko jossain vaiheessa.


Normaalisunnuntaisin juna on muuten samanlainen mutta kolme viimeistä vaunua puuttuu; tämä lienee ollut joululiikenteen pisin päivä-IC.
tallennettu
Jaakko Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 482


« Vastaus #806 : Tammikuu 24, 2016, 22:11:42 »

Vaskiluodossa isompi ratapiha aurattu/harjattu, muuten rata auraamatta.. Keskiviikkona kulussa T 55799 ja torstaina 55798. Pitkästä aikaa Vaskiluotoonkin kulkee juna. Hymyilee Alkaneekohan ratatyöt kesän tullen?
tallennettu

Eemeli Mäenpää
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 323


« Vastaus #807 : Tammikuu 25, 2016, 16:42:44 »

Siitä on aikaa kun Vaasan radan kierto on kirjoitettu ylös. Tässä kattava lista ja kalusto.

Ma-To
(Ed+EFiti) 441 -> 456 -> 449 -> 11390
(Ed+EFiti) 11391 -> 444 -> 443 -> 446 -> 447 -> 452
(Sm3) 65 -> 440
(Sm3) 57 -> 44
(Sm3) 61 -> 62

Pe
(Ed+EFiti) 441 -> 456 -> 449 -> 11390
(Ed+EFiti) 11391 -> 444 -> 443 -> 446 -> 445 -> 450 -> 447 -> 452
(Sm3) 65 -> 440
(Sm3) 57 -> 44
(Sm3) 61 -> 62

La
(Ed+EFiti) 11393 -> 456 -> 449 -> 11390
(Sm3) 65 -> 444 -> 443 -> 446 -> 447 -> 452
(Sm3) 57 -> 44
(Sm3) 61 -> 62

Su
(Ed+EFiti) 11393 -> 456 -> 449 -> 11390
(Sm3) 65 -> 444 -> 443 -> 446 -> 445 -> 450 -> 447 -> 452
(Sm3) 61 -> 62
———————————
Näyttää vähän siltä että viikonloppuna on vaihtotyötä vähennetty tarkoituksella, ilmeisesti myös tähän on henkilöstön vähennys liittynyt.
tallennettu
Jaakko Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 482


« Vastaus #808 : Tammikuu 25, 2016, 18:51:24 »

Siitä on aikaa kun Vaasan radan kierto on kirjoitettu ylös. Tässä kattava lista ja kalusto.

Ma-To
(Ed+EFiti) 441 -> 456 -> 449 -> 11390
(Ed+EFiti) 11391 -> 444 -> 443 -> 446 -> 447 -> 452
(Sm3) 65 -> 440
(Sm3) 57 -> 44
(Sm3) 61 -> 62

Pe
(Ed+EFiti) 441 -> 456 -> 449 -> 11390
(Ed+EFiti) 11391 -> 444 -> 443 -> 446 -> 445 -> 450 -> 447 -> 452
(Sm3) 65 -> 440
(Sm3) 57 -> 44
(Sm3) 61 -> 62

La
(Ed+EFiti) 11393 -> 456 -> 449 -> 11390
(Sm3) 65 -> 444 -> 443 -> 446 -> 447 -> 452
(Sm3) 57 -> 44
(Sm3) 61 -> 62

Su
(Ed+EFiti) 11393 -> 456 -> 449 -> 11390
(Sm3) 65 -> 444 -> 443 -> 446 -> 445 -> 450 -> 447 -> 452
(Sm3) 61 -> 62
———————————
Näyttää vähän siltä että viikonloppuna on vaihtotyötä vähennetty tarkoituksella, ilmeisesti myös tähän on henkilöstön vähennys liittynyt.

Kiitos Eemeli tästä, en ollut itsekään ajan tasalla tämän hetkisestä tilanteesta, kun syksyllä jäi junaliikenne kokonaan taka-alalle.

Vielä Vaskiluotoon liittyen, tänä aamuna koko rata on harjattu mitä ilmeisimmin.
tallennettu

Eemeli Mäenpää
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 323


« Vastaus #809 : Tammikuu 25, 2016, 20:00:28 »

Vielä Vaskiluotoon liittyen, tänä aamuna koko rata on harjattu mitä ilmeisimmin.

Onko käyty ihan aurausjunalla vai onko vain aura-auto ajanut radan läpi. Muuten onko tämä mahdollisesti raakapuujuna?
tallennettu
Jaakko Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 482


« Vastaus #810 : Tammikuu 25, 2016, 23:04:55 »

Vielä Vaskiluotoon liittyen, tänä aamuna koko rata on harjattu mitä ilmeisimmin.

Onko käyty ihan aurausjunalla vai onko vain aura-auto ajanut radan läpi. Muuten onko tämä mahdollisesti raakapuujuna?

Tiedäppä sitä, uskon asialla olleen harjalla varustetun kaivurin.

Ja ainakin numerosta (ja aikataulusta, mikä samanlainen kuin ennen) päätellen kyseessä rapujuna. Pientä ratapihaa Vaskiluodossa ei ole aurattu, paperivaraston raide aidan ulkopuolelta kyllä mutta rapuja varmaankin tulleepi.
tallennettu

Jaakko Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 482


« Vastaus #811 : Tammikuu 26, 2016, 16:28:27 »

Vielä Vaskiluotoon liittyen, tänä aamuna koko rata on harjattu mitä ilmeisimmin.

Onko käyty ihan aurausjunalla vai onko vain aura-auto ajanut radan läpi. Muuten onko tämä mahdollisesti raakapuujuna?

Tiedäppä sitä, uskon asialla olleen harjalla varustetun kaivurin.

Ja ainakin numerosta (ja aikataulusta, mikä samanlainen kuin ennen) päätellen kyseessä rapujuna. Pientä ratapihaa Vaskiluodossa ei ole aurattu, paperivaraston raide aidan ulkopuolelta kyllä mutta rapuja varmaankin tulleepi.

Huomisen ja ylihuomisen Vaskiluodon junat peruttu.
tallennettu

Eemeli Mäenpää
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 323


« Vastaus #812 : Tammikuu 26, 2016, 16:41:18 »

Huomisen ja ylihuomisen Vaskiluodon junat peruttu.

Epäilyttävää. Rata on kuitenkin aurattu.
tallennettu
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 956


« Vastaus #813 : Maaliskuu 24, 2016, 13:49:52 »

Tänään IC 50:ssä hinauksessa Kokkolaan hajonnut Sr2 3226. Vetäjänä Sr1 3034.
tallennettu
Timo Keski-Petäjä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 331


« Vastaus #814 : Maaliskuu 24, 2016, 16:53:17 »

Tänään IC 50:ssä hinauksessa Kokkolaan hajonnut Sr2 3226. Vetäjänä Sr1 3034.
Kiitos vinkistä! http://vaunut.org/kuva/109409
tallennettu
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 956


« Vastaus #815 : Maaliskuu 26, 2016, 19:46:53 »

Havainto Seinäjoelta: IC 58:ssa poikkeuksellisesti Edo 28611:n edessä Sr1 3049.
tallennettu
Toni Lassila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 288


« Vastaus #816 : Maaliskuu 26, 2016, 21:32:30 »

Havainto Seinäjoelta: IC 58:ssa poikkeuksellisesti Edo 28611:n edessä Sr1 3049.
Sama veturi veti eilen P 401:n Oulusta Rovaniemelle ja P 410:n Rovaniemeltä Kokkolaan.
tallennettu

Lisää kuviani löydät osoitteesta: https://www.flickr.com/photos/134028344@N03
Miska Nikkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1201


« Vastaus #817 : Maaliskuu 26, 2016, 22:59:29 »

Havainto Seinäjoelta: IC 58:ssa poikkeuksellisesti Edo 28611:n edessä Sr1 3049.
Näin saman junan Tampereella.
tallennettu

Miska Nikkinen
Ari-Pekka Lanne
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 427


« Vastaus #818 : Maaliskuu 28, 2016, 14:04:12 »

Seinäjoelta Vaasaan saapuneessa junassa IC 445 oli tänään keulassa Sr1 3110 ja perässä Edo 28614. Sr2:sista on ilmeisesti tullut pientä vajausta. Mutta pistelevätkö Edolliset IC-rungotkaan vielä nykyään vakinaisesti Vaasassa? Edellä ketjussa kerrotaan pyhä-445:n olleen tammikuussa Pendolla. Juna kulki muutaman minuutin taulustaan jäljessä, johtuen jarrujen tarkastuksessa syntyneestä pienestä viivästymisestä.
tallennettu

Meitä on joka kelille – muuten junat jäisi ajamatta.
Eemeli Mäenpää
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 323


« Vastaus #819 : Maaliskuu 29, 2016, 01:29:37 »

Seinäjoelta Vaasaan saapuneessa junassa IC 445 oli tänään keulassa Sr1 3110 ja perässä Edo 28614. Sr2:sista on ilmeisesti tullut pientä vajausta. Mutta pistelevätkö Edolliset IC-rungotkaan vielä nykyään vakinaisesti Vaasassa? Edellä ketjussa kerrotaan pyhä-445:n olleen tammikuussa Pendolla. Juna kulki muutaman minuutin taulustaan jäljessä, johtuen jarrujen tarkastuksessa syntyneestä pienestä viivästymisestä.

IC-junat Vaasaan operoidaan nykyään Edo+(ic-runko)+Sr2-yhdistelmällä.
tallennettu
Jaakko Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 482


« Vastaus #820 : Maaliskuu 31, 2016, 21:38:45 »

MV 11901 saapui Vaasaan juuri puolisen tuntia myöhässä 2 pendon voimin.
tallennettu

Ari-Pekka Lanne
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 427


« Vastaus #821 : Huhtikuu 05, 2016, 09:22:07 »

Seinäjoelta Vaasaan saapuneessa junassa IC 445 oli tänään keulassa Sr1 3110 ja perässä Edo 28614. Sr2:sista on ilmeisesti tullut pientä vajausta. Mutta pistelevätkö Edolliset IC-rungotkaan vielä nykyään vakinaisesti Vaasassa? Edellä ketjussa kerrotaan pyhä-445:n olleen tammikuussa Pendolla. Juna kulki muutaman minuutin taulustaan jäljessä, johtuen jarrujen tarkastuksessa syntyneestä pienestä viivästymisestä.

IC-junat Vaasaan operoidaan nykyään Edo+(ic-runko)+Sr2-yhdistelmällä.

Ympäriajettava Edo-runko Siperian Sudella on näköjään toistunut uudelleen myöhemminkin, kuten sunnuntaina 3/4-2016 junaparissa 447/452. Linkkikuvan alla olevassa keskustelussakin ounastellaan, että syynä järjestelyn vakinaistumiseen olisi ohjausvaunujen ylimäärä suhteessa niiden kanssa puheväleissä olevien vetureiden määrään Vektoreiden valmistumista odoteltaessa, mikä ilmiön taaja esiintyvyys huomioiden vaikuttaa uskottavalta selitykseltä.
tallennettu

Meitä on joka kelille – muuten junat jäisi ajamatta.
Eemeli Mäenpää
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 323


« Vastaus #822 : Huhtikuu 07, 2016, 20:59:46 »

Seinäjoelta Vaasaan saapuneessa junassa IC 445 oli tänään keulassa Sr1 3110 ja perässä Edo 28614. Sr2:sista on ilmeisesti tullut pientä vajausta. Mutta pistelevätkö Edolliset IC-rungotkaan vielä nykyään vakinaisesti Vaasassa? Edellä ketjussa kerrotaan pyhä-445:n olleen tammikuussa Pendolla. Juna kulki muutaman minuutin taulustaan jäljessä, johtuen jarrujen tarkastuksessa syntyneestä pienestä viivästymisestä.

IC-junat Vaasaan operoidaan nykyään Edo+(ic-runko)+Sr2-yhdistelmällä.

Ympäriajettava Edo-runko Siperian Sudella on näköjään toistunut uudelleen myöhemminkin, kuten sunnuntaina 3/4-2016 junaparissa 447/452. Linkkikuvan alla olevassa keskustelussakin ounastellaan, että syynä järjestelyn vakinaistumiseen olisi ohjausvaunujen ylimäärä suhteessa niiden kanssa puheväleissä olevien vetureiden määrään Vektoreiden valmistumista odoteltaessa, mikä ilmiön taaja esiintyvyys huomioiden vaikuttaa uskottavalta selitykseltä.

Olet oikeassa. Itse asiassa pieni korjaus itselleni. Sr2 esiintyy vain junassa 449, muut ovat Sr1:llä.
tallennettu
Matti Mustola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 141


« Vastaus #823 : Heinäkuu 21, 2016, 11:47:23 »

Harvoin näkee Ylivieskan tallilla kolmea Sr1-veturia. Tänään siellä oli 3042, 3057 ja 3112.
tallennettu
Jaakko Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 482


« Vastaus #824 : Elokuu 26, 2016, 14:43:38 »

Mikä lie myöhästyttänyt IC 43:a noin paljon Seinäjoen ja Isonkyrön välillä?

http://junat.dy.fi/liikenne/juna/43/2016-08-26
tallennettu

Sivuja: 1 ... 31 32 [33] 34 35 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja Pohjanmaalta  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina