Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Mikä paukkuu Pendossa  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
Tommi K Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 430


« Vastaus #25 : Elokuu 16, 2014, 09:48:03 »

Hieman aiheen sivusta, mutta ei nyt tullut muita pendoketjuja vastaan, joten pahoitteluni.

Eli askarruttaa, miksi olen viimeaikoina törmännyt useampaan otteeseen ilmiöön, jossa pendon ravintolavaunu keinuu laidalta toiselle kovempia nopeuksia kulkiessa? Ja ainahan pendot on olleet kulkuominaisuuksiltaan hiukan paattimaisia, mutta nimenomaan se ravintolavaunu on tuntunut muutamalla viime matkustuskerralla käyttäytyvän kuin itämeren risteilyporauslautta myrskyaallokossa muihin verrattuna. Onko kallistusjärjestelmät vihdoin pimahtamassa, kenties säästötoimenpiteet iskeneet huoltoon isolla kädellä?

Parisen viikkoa sitten seurailin IC82 yläkerrasta Tampereen asemalla viereisen penarungon liikkeitä, vaikka härveli seisoi asemalla...yksi vaunuista näytti säätävän kallistusta vielä paikoillaankin, kuin hermostuneena...olisko kallistusjärjestelmä hiukan sekoillut?
tallennettu
Eemeli Mäenpää
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 323


« Vastaus #26 : Elokuu 16, 2014, 09:55:12 »

Itse olen ainakin havainnut sen että runko keikkuu jos joku astuu sisään vaunuun.
tallennettu
Toni Lassila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 288


« Vastaus #27 : Elokuu 16, 2014, 10:22:16 »

Itse olen ainakin havainnut sen että runko keikkuu jos joku astuu sisään vaunuun.
Onko se kallistus tarkoituksella silloin, että on helpompi nousta vaunuun vai onkohan se jousitus niin löysä?
tallennettu

Lisää kuviani löydät osoitteesta: https://www.flickr.com/photos/134028344@N03
Eemeli Mäenpää
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 323


« Vastaus #28 : Elokuu 16, 2014, 10:45:40 »

Itse olen ainakin havainnut sen että runko keikkuu jos joku astuu sisään vaunuun.
Onko se kallistus tarkoituksella silloin, että on helpompi nousta vaunuun vai onkohan se jousitus niin löysä?
Saattaa olla kummastakin syystä.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2909


« Vastaus #29 : Elokuu 16, 2014, 11:07:38 »

Onko se kallistus tarkoituksella silloin, että on helpompi nousta vaunuun vai onkohan se jousitus niin löysä?

Ei siinä ole sellaista ominaisuutta, että kallistusta käytettäisiin kyytiinnousun helpottamiseen.
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #30 : Elokuu 16, 2014, 22:26:31 »

Joskus taannoin oli myös sellainen tapaus, jossa Pendon ravintolavaunun kallistusjärjestelmä kallisti vaunua väärään suuntaan eli ulkokaarteeseen päin. Hymyilee
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2585


« Vastaus #31 : Elokuu 17, 2014, 09:24:26 »

Onko se kallistus tarkoituksella silloin, että on helpompi nousta vaunuun vai onkohan se jousitus niin löysä?

Ei siinä ole sellaista ominaisuutta, että kallistusta käytettäisiin kyytiinnousun helpottamiseen.
Jep, Pendolla ei voi niiata kuten linja-autolla Iskee silmää
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Mikä paukkuu Pendossa  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina