Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja Uudeltamaalta  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 40 | Siirry alas Tulostusversio
Robert Sand
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 271


« Vastaus #75 : Heinäkuu 14, 2013, 21:56:52 »

273:ssa oli bussivaunu.
tallennettu
Panu Breilin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 414


« Vastaus #76 : Heinäkuu 14, 2013, 22:26:11 »

273:ssa oli bussivaunu.

Tapaako 273:ssa muuten yhä olla sunnuntain ja maanantain välisenä yönä rekkavaunuja? Ainakin takavuosina näin oli, mutta rekkaliikenne on sittemmin hiljentynyt...
tallennettu
Panu Breilin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 414


« Vastaus #77 : Heinäkuu 14, 2013, 23:05:23 »

Eikös se tuo ole, että liikennepaikalla on vaihteita, mutta seisakkeella ei.

Määritelmä taitaa olla jotain sellaista, että liikennepaikalla on liikenteenhoidollista merkitystä, kun taas seisakkeilla ja linjavaihteilla ei ole.

Tästä päästäänkin sitten siihen, että esimerkiksi Maanselkä, Laukaa ja Niemenpää ovat liikennepaikkoja, mutta vaikkapa Viekki, Vierumäki ja Kolho eivät ole.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2909


« Vastaus #78 : Heinäkuu 15, 2013, 03:16:09 »

Onkohan merkit myös pohjoisesta päin tullessa?

Tähän en tiedä vastausta.

Etelän suunnalla ne on jokusen kymmentä - ehkä satakin - metriä Huopalahden liikennepaikan rajasta pohjoiseen. Liikennepaikkojen välinen linjaosuus on siis varsin lyhyt... joskin Huopalahden ja Helsingin välillä vielä lyhyempi. Hymyilee
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2584


« Vastaus #79 : Heinäkuu 15, 2013, 07:42:49 »

Eikös se tuo ole, että liikennepaikalla on vaihteita, mutta seisakkeella ei.

Määritelmä taitaa olla jotain sellaista, että liikennepaikalla on liikenteenhoidollista merkitystä, kun taas seisakkeilla ja linjavaihteilla ei ole.

Tästä päästäänkin sitten siihen, että esimerkiksi Maanselkä, Laukaa ja Niemenpää ovat liikennepaikkoja, mutta vaikkapa Viekki, Vierumäki ja Kolho eivät ole.
Olen myös ollut koko ajan siinä uskossa että linjavaihteella ei voi olla kummankin suunnan vaihdetta (kuten kohtauspaikalla voi), mutta Vaarala on linjavaihde ja sillä voi järjestää kohtauksen (tai ainakin mitä olen junan ikkunasta tiiraillut, sitä en muista oliko toisessakin päässä todella vaihde vai oliko se poistettu.)

Ja muuten, näin "virheilmoituksena", Heikkilän raiteenvaihtopaikan nimikyltit ovat linjavaihdemallia, eli tätä: http://vaunut.org/kuva/72355 Ja kumpaankiin suuntaan on kyltti, jossa siis lukee Heikkilä. Ja Heikkilähän on liikennepaikka, ei linjavaihde.
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #80 : Heinäkuu 15, 2013, 17:46:09 »

Viimeviikon torstaina oli, P 266:ssa bussivaunu. Katson onko tämän illan P 266:ssa, Ko vaunu.
tallennettu

Junia Oulaisten asemalla.
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #81 : Heinäkuu 15, 2013, 21:07:27 »

Onkohan merkit myös pohjoisesta päin tullessa?

Tähän en tiedä vastausta.

Etelän suunnalla ne on jokusen kymmentä - ehkä satakin - metriä Huopalahden liikennepaikan rajasta pohjoiseen. Liikennepaikkojen välinen linjaosuus on siis varsin lyhyt... joskin Huopalahden ja Helsingin välillä vielä lyhyempi. Hymyilee
Kävin tänään paikan päällä toteamassa eteläpään merkkien sijainnin. Ne sijaitsevat kevyen liikenteen alikulun päällä ja tosiaan aika lähellä Huopalahden pohjoisen suunnan tulo-opastimia. Pohjoispään unohdin tarkistaa, vaikka piti. Jos liikennepaikan pohjoisraja on seuraavien opastimien eteläpuolella, Pohjois-Haaga on siitäkin erikoinen liikennepaikka, että Huopalahden pohjoinen esiopastin on silloin pohjoisesta tultaessa jo ennen Huopalahtea edeltävää liikennepaikkaa.
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #82 : Heinäkuu 15, 2013, 21:18:20 »

Onkohan merkit myös pohjoisesta päin tullessa?

Tähän en tiedä vastausta.

Etelän suunnalla ne on jokusen kymmentä - ehkä satakin - metriä Huopalahden liikennepaikan rajasta pohjoiseen. Liikennepaikkojen välinen linjaosuus on siis varsin lyhyt... joskin Huopalahden ja Helsingin välillä vielä lyhyempi. Hymyilee
Kävin tänään paikan päällä toteamassa eteläpään merkkien sijainnin. Ne sijaitsevat kevyen liikenteen alikulun päällä ja tosiaan aika lähellä Huopalahden pohjoisen suunnan tulo-opastimia. Pohjoispään unohdin tarkistaa, vaikka piti. Jos liikennepaikan pohjoisraja on seuraavien opastimien eteläpuolella, Pohjois-Haaga on siitäkin erikoinen liikennepaikka, että Huopalahden pohjoinen esiopastin on silloin pohjoisesta tultaessa jo ennen Huopalahtea edeltävää liikennepaikkaa.
Aiemmin jossain ketjussa oli juttua siitä, että juna ei saa lähteä liikkeelle alkuperäiseltä lähtöpaikaltaan ennen ajon sallivaa opastetta, eli esimerkiksi Helsinki asemalta lähtevä juna ei saa lipua opastimelle odottamaan opasteen vaihtumista. Tarvitaanko siis Pohjois-Haagasta lähtölupa radiolla? Siellähän ei ole opastimia ja Huopalahden opastinkin jää mutkan taakse piiloon. Huopalahden opastimella ei toki voitaisi muutenkaan antaa lähtölupaa Pohjois-Haagan liikennepaikalta. Entä olisiko Pohjois-Haagan väliaikaisen liikennepaikan sijasta voitu vaihtoehtoisesti laajentaa Huopalahden liikennepaikkaa kattamaan myös Pohjois-Haagan aseman alue?
tallennettu
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1596


« Vastaus #83 : Heinäkuu 15, 2013, 21:42:33 »

Aiemmin jossain ketjussa oli juttua siitä, että juna ei saa lähteä liikkeelle alkuperäiseltä lähtöpaikaltaan ennen ajon sallivaa opastetta, eli esimerkiksi Helsinki asemalta lähtevä juna ei saa lipua opastimelle odottamaan opasteen vaihtumista. Tarvitaanko siis Pohjois-Haagasta lähtölupa radiolla? Siellähän ei ole opastimia ja Huopalahden opastinkin jää mutkan taakse piiloon. Huopalahden opastimella ei toki voitaisi muutenkaan antaa lähtölupaa Pohjois-Haagan liikennepaikalta. Entä olisiko Pohjois-Haagan väliaikaisen liikennepaikan sijasta voitu vaihtoehtoisesti laajentaa Huopalahden liikennepaikkaa kattamaan myös Pohjois-Haagan aseman alue?
Ei ole paikallistuntemusta eikä tietoakaan mutta kuvittelisin että lähtölupa voisi hyvinkin tulla "tekstiviestinä" railiin
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #84 : Heinäkuu 15, 2013, 21:52:19 »

Aiemmin jossain ketjussa oli juttua siitä, että juna ei saa lähteä liikkeelle alkuperäiseltä lähtöpaikaltaan ennen ajon sallivaa opastetta, eli esimerkiksi Helsinki asemalta lähtevä juna ei saa lipua opastimelle odottamaan opasteen vaihtumista. Tarvitaanko siis Pohjois-Haagasta lähtölupa radiolla? Siellähän ei ole opastimia ja Huopalahden opastinkin jää mutkan taakse piiloon. Huopalahden opastimella ei toki voitaisi muutenkaan antaa lähtölupaa Pohjois-Haagan liikennepaikalta. Entä olisiko Pohjois-Haagan väliaikaisen liikennepaikan sijasta voitu vaihtoehtoisesti laajentaa Huopalahden liikennepaikkaa kattamaan myös Pohjois-Haagan aseman alue?
Ei ole paikallistuntemusta eikä tietoakaan mutta kuvittelisin että lähtölupa voisi hyvinkin tulla "tekstiviestinä" railiin
Tuokin on nykyään yksi mahdollisuus. Hymyilee
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2909


« Vastaus #85 : Heinäkuu 15, 2013, 21:56:17 »

Liikenteenohjaus antaa Pohjois-Haagassa lähtöluvan suullisesti.
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #86 : Heinäkuu 15, 2013, 22:31:18 »

Liikenteenohjaus antaa Pohjois-Haagassa lähtöluvan suullisesti.
Ok. Eli erillinen lähtölupa siis tarvitaan eikä kuljettaja saa ajaa Huopalahden opastimelle omin päin.
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1780


« Vastaus #87 : Heinäkuu 16, 2013, 00:19:21 »

Eikös se tuo ole, että liikennepaikalla on vaihteita, mutta seisakkeella ei.
Ei. Myös seisakkeella voi olla vaihteita. Mieleen tulee nopeasti Kolho ja Höljäkkä.
tallennettu
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 675


« Vastaus #88 : Heinäkuu 17, 2013, 18:27:35 »

Kuulin että tänään olisi pendo ajellut väliä Helsinki-Kirkkonummi, havaittu ainakin E-junasta. Veikkaan että liittyy ratatöihin...
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #89 : Heinäkuu 17, 2013, 18:56:17 »

Kuulin että tänään olisi pendo ajellut väliä Helsinki-Kirkkonummi, havaittu ainakin E-junasta. Veikkaan että liittyy ratatöihin...
Ratatöillä voi olla hyvinkin tekemistä asian kanssa. Tänään nimittäin oli aamun ja aamupäivän ajan Kirkkonummen ja Karjaan välinen liikenne poikki, koska työkone putosi kiskoilta työmaalla viime yönä.
tallennettu
Jarkko Korhonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 517


« Vastaus #90 : Heinäkuu 17, 2013, 19:03:27 »

Pendot 2 kpl alkoivat pendelöidä klo 7:00 alkaen Hki-Kirkkonummi-väliä korvaten IC-junia, sillä Kirkkonummen ja Karjaan välillä ratatyökone oli pudonnut kiskoilta. Kkn-Kr bussilla, Kr-Tku/Tus IC2-rungoilla, jotka olivat jääneet Karjaan länsipuolelle. Rata aukesi puolen päivän maissa liikenteelle ja molemmat pendolinot kävivät Turussa asti. Tämän jälkeen liikenne palautui normaaliksi IC2-junilla ja illalla IC-junilla.
tallennettu
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 675


« Vastaus #91 : Heinäkuu 20, 2013, 19:13:18 »

Tänään on Gd (En tiedä numeroa) P 263:ssa Kolariin, video: http://www.youtube.com/watch?v=AcTJqFH2tXs
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 20, 2013, 20:18:06 kirjoittanut Tommi Koskinen » tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #92 : Heinäkuu 31, 2013, 04:51:32 »

Tänä yönä ajettiin ylimääräinen pakettikatkojuna sillä perus aikataululla sekä kalustolla. Kuvia luvassa myöhemmin illalla, nyt pitää käydä nukkumaan.

Joku kysyy kuitenkin syytä, niin knopitetaanpa se ja katsotaan onko muutkin olleet perillä eilisen tapahtumista.
tallennettu
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 675


« Vastaus #93 : Heinäkuu 31, 2013, 07:27:33 »

Joku kysyy kuitenkin syytä, niin knopitetaanpa se ja katsotaan onko muutkin olleet perillä eilisen tapahtumista.
No tietäisin kyllä syyn, mutta joku muu saa sen kertoa.  Iskee silmää
tallennettu
Teemu Salonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 231


« Vastaus #94 : Heinäkuu 31, 2013, 14:07:30 »

Uskaltaisin sanoa, että syy tiedossa täälläkin. Mutta antaa kauempana asuvien arvailla.
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #95 : Heinäkuu 31, 2013, 20:15:45 »

Onko Savio tarpeeksi kaukana syyksi arvelemastani paikasta? Hymyilee
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #96 : Heinäkuu 31, 2013, 21:25:30 »

Noh, vastaus löytynee täältä: http://vaunut.org/sarja/2609 ja etenkin yhdestä kuvasta ko. kuvasarjassa Hymyilee
tallennettu
Juhana Nordlund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 309


« Vastaus #97 : Elokuu 01, 2013, 15:50:44 »

1.8.2013

Helsinkiin saapui IC2 176 aikataulunmukaiseen aikaan poikkeavalla kalustolla: Sm3 7X06.
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #98 : Elokuu 06, 2013, 07:08:17 »

Junaparissa H 230/231 rungon pohjoispäässä pitkään ollut viimeinen punainen Eil (25020) on poistunut rungosta. Lieneekö mennyt maalauspajalle?
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #99 : Elokuu 06, 2013, 08:15:54 »

Pakettikatkojunan kokoonpano oli tällä kertaa hieman erikoinen: Eilf,Eifet,Eil, eli jostain kumman syystä Eifet oli eksynyt junan keskelle. Vielä viime viikolla kokoonpano oli Eil,Eilf,Eifet. Jotenkin tuo Eil oli eksynyt Eifetin toiselle puolelle. Veturit olivat viime viikolta tutut 2632 ja 2733.
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 40 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja Uudeltamaalta  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina