Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja Uudeltamaalta  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 40 | Siirry alas Tulostusversio
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #125 : Syyskuu 09, 2013, 19:57:57 »

R 9683 lähti kokoonpanolla 4xSm1/Sm2. Kolme vikaa yksikköä näytti olevan Sm2:a. Ei tietoa jatkaako vanhalla rungolta Riksusta Tampereelle vai otetaanko Riksussa alle Sm4.
Samoin ajettiin vanhalla Sm-kalustolla R 9709 klo 18.19, yksikköinä Sm2 6058 + 6090.
tallennettu
Jonas Papathemelis
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 8


« Vastaus #126 : Syyskuu 10, 2013, 13:15:11 »

En tiedä sopiiko tämä tähän aiheeseen.

Mutta tuolla Helsingin asemalla näin ylen toimittajia työssä.
Haastattelivat siinä Allegron matkustajia.
tallennettu

Twitter: @HelkamaJuna  Youtube: Ttn523cp
Eero Karttunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 106


« Vastaus #127 : Syyskuu 10, 2013, 19:20:53 »

R 9683 lähti kokoonpanolla 4xSm1/Sm2. Kolme vikaa yksikköä näytti olevan Sm2:a. Ei tietoa jatkaako vanhalla rungolta Riksusta Tampereelle vai otetaanko Riksussa alle Sm4.
Riihimäeltä jatkoi kaksi ensimmäistä runkoa. Juna oli Tampereella 15 min myöhässä, vauhti ei riittänyt parempaan vaikka yritystä oli. Siten paluujunakin lähti jo valmiiksi myöhässä Tampereelta takaisin.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #128 : Syyskuu 15, 2013, 21:45:16 »

Täti viestitteli että 89:ssä oli jotain muuta kuin pendolino Hymyilee leveästi Ei osannut tarkemmin kertoa mikä juna se oli, mutta pendolino ei ainekaan ja kuulemma ykkösluokan (extra-luokka) vaunua ei olisi ollut ollenkaan, hänellä oli siis siihen lippu. Molemmissa Helsingin vararungoissahan on kuitenkin extra-luokan vaunu (Ehft ja mikä sen toisen vaunun littera nyt onkaan).
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #129 : Syyskuu 20, 2013, 18:50:29 »

Tänään 20.9. oli jälleen Edo-kortiton kuski liikenteessä. IC2 964:ää veti Sr2 3206 perässään Edo 28602.
tallennettu
Miko Rautiainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 161


« Vastaus #130 : Syyskuu 25, 2013, 14:02:03 »

Kaverini lähetti minulle kuvan kun Sm1 6018 oli Violetit (Sm4 tutut penkit). Hymyilee

EDIT:kuva lisätty


* Kuva019.jpg (61.33 kilotavua, 640x480 - tarkasteltu 404 kertaa.)
tallennettu
Marko Vornanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 987


« Vastaus #131 : Syyskuu 25, 2013, 18:20:20 »

P265:den mukana matkaa Pohjoiseen kaksi vihertynyttä Gd-autovaunua illan ja yön aikana. Käykää kuvaamassa!
tallennettu

Kiskoviikko aina sunnuntaisin facebookin ryhmässä Yksinäinen junan pilli
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 675


« Vastaus #132 : Syyskuu 25, 2013, 18:56:10 »

P265:den mukana matkaa Pohjoiseen kaksi vihertynyttä Gd-autovaunua illan ja yön aikana. Käykää kuvaamassa!
Pasilan autojuna-asemalla oli niitä tänään kolme.
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #133 : Lokakuu 02, 2013, 23:22:11 »

H 235 (Z-juna, lähtö Helsingistä klo 16.41) ajettiin keskiviikkona 2.10. varakalustolla, jossa IC-vaunuja, sinisiä vaunuja ja Ehf(t). Juna kulki aikataulustaan myöhässä ja pysähtyi Keravalla klo 17.22.
tallennettu
Marko Vornanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 987


« Vastaus #134 : Lokakuu 03, 2013, 07:02:20 »

H 235 (Z-juna, lähtö Helsingistä klo 16.41) ajettiin keskiviikkona 2.10. varakalustolla, jossa IC-vaunuja, sinisiä vaunuja ja Ehf(t). Juna kulki aikataulustaan myöhässä ja pysähtyi Keravalla klo 17.22.
H232 palaa Helsinkiin tänään vararungolla.
tallennettu

Kiskoviikko aina sunnuntaisin facebookin ryhmässä Yksinäinen junan pilli
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2909


« Vastaus #135 : Lokakuu 03, 2013, 08:05:24 »

Hiekkaharju on liitetty uuteen Tikkurilan osiin jaettuun liikennepaikkaan. Tikkurilan asema peri tunnuksenn Tkl, uusi uljas Tikkurila on nyt Tik.
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #136 : Lokakuu 03, 2013, 09:17:02 »

Hiekkaharju on liitetty uuteen Tikkurilan osiin jaettuun liikennepaikkaan. Tikkurilan asema peri tunnuksenn Tkl, uusi uljas Tikkurila on nyt Tik.

Tuleeko myös Havukoski kuulumaan Tikkurilan liikennepaikkaan? Havukosken turvalaitteet kytkettäneen toiselle kaupunkiradan raiteista ensi viikonloppuna, mikä merkinnee Havukosken liikennepaikan tai liikennepaikan osan perustamista.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2909


« Vastaus #137 : Lokakuu 03, 2013, 15:59:18 »

Tuleeko myös Havukoski kuulumaan Tikkurilan liikennepaikkaan?

En valitettavasti hoksannut tsekata, mihin kohtaan tarkalleen kaupunkiratojen puolella liikennepaikan raja -merkit siirrettiin. Pääradan puolella sijainnit ovat ennallaan.

Yritän muistaa havainnoida huomenna tarkemmin. Ilmoittelen, ellei joku toinen ehdi ensin. Hymyilee
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1225


« Vastaus #138 : Lokakuu 03, 2013, 18:18:51 »

IC2 179 veturina on Sr2 3215. Onko mahdollisesti edo tuossa koska 3215 on edon koeajo veturi
tallennettu

Nikolas Peippo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 291


« Vastaus #139 : Lokakuu 03, 2013, 19:30:08 »

IC2 179 veturina on Sr2 3215. Onko mahdollisesti edo tuossa koska 3215 on edon koeajo veturi

3215 oli eilen junassa 189, eikä se ainakaan silloin tarkoittanut Edoa.
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #140 : Lokakuu 03, 2013, 21:18:59 »

Tuleeko myös Havukoski kuulumaan Tikkurilan liikennepaikkaan?

En valitettavasti hoksannut tsekata, mihin kohtaan tarkalleen kaupunkiratojen puolella liikennepaikan raja -merkit siirrettiin. Pääradan puolella sijainnit ovat ennallaan.

Yritän muistaa havainnoida huomenna tarkemmin. Ilmoittelen, ellei joku toinen ehdi ensin. Hymyilee

Jos Havukoski tulee kuulumaan Tikkurilaan, rajamerkit eivät voi olla vielä lopullisella paikallaan, sillä niiden kiinnitysalustana siinä tapauksessa toimivat opastimet ovat vielä pitkällään maassa. En huomannut itsekään havainnoida merkkejä tänään ohikulkiessani. Hymyilee
tallennettu
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 675


« Vastaus #141 : Lokakuu 04, 2013, 06:10:42 »

IC2 179 veturina on Sr2 3215. Onko mahdollisesti edo tuossa koska 3215 on edon koeajo veturi
Noista vetureista ei välttämättä kannata päätellä paljoa, koska monia muitakin vetureita on ollut koeajojunissa/Rantaradan liikenteessä.
tallennettu
Miko Rautiainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 161


« Vastaus #142 : Lokakuu 04, 2013, 07:01:54 »

M-junalla on 1 3x Sm1/2 letka liikkeessä.


* 2013-10-04 08.03.33.jpg (112 kilotavua, 640x480 - tarkasteltu 319 kertaa.)
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2909


« Vastaus #143 : Lokakuu 04, 2013, 16:54:18 »

Tuleeko myös Havukoski kuulumaan Tikkurilan liikennepaikkaan?

En valitettavasti hoksannut tsekata, mihin kohtaan tarkalleen kaupunkiratojen puolella liikennepaikan raja -merkit siirrettiin. Pääradan puolella sijainnit ovat ennallaan.

Yritän muistaa havainnoida huomenna tarkemmin. Ilmoittelen, ellei joku toinen ehdi ensin. Hymyilee

Jos Havukoski tulee kuulumaan Tikkurilaan, rajamerkit eivät voi olla vielä lopullisella paikallaan, sillä niiden kiinnitysalustana siinä tapauksessa toimivat opastimet ovat vielä pitkällään maassa. En huomannut itsekään havainnoida merkkejä tänään ohikulkiessani. Hymyilee

Noniin, havainnoitu lisää.

Havukoski kuuluu Tikkurilan osiin jaettuun liikennepaikkaan. Raja kulkee nykyisten opastimien kohdalla, mutta siirtyy uusien opastimien kohdalle niiden käyttöönoton yhteydessä.
tallennettu
Tehanu Tapola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 195


« Vastaus #144 : Lokakuu 04, 2013, 17:12:07 »

Havukoski kuuluu Tikkurilan osiin jaettuun liikennepaikkaan. Raja kulkee nykyisten opastimien kohdalla, mutta siirtyy uusien opastimien kohdalle niiden käyttöönoton yhteydessä.
Ainakin itäisimmällä raiteella sillan ramppien kohdalla olevassa opastimessa on Tikkurilan osiin jaetun liikennepaikan tunnus, eli liikennepaikan raja on siinä.  Ei kai se siitä mihinkään enää siirry, kun se näyttäisi olevan paikassa, mihin Havukosken pohjoinen tulo-opastin kannattaisikin sijoittaa.  Kehärataa koskevat opastimet sen sijaan näyttivät olevan vielä maassa.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2909


« Vastaus #145 : Lokakuu 04, 2013, 17:28:09 »

Ei kai se siitä mihinkään enää siirry, kun se näyttäisi olevan paikassa, mihin Havukosken pohjoinen tulo-opastin kannattaisikin sijoittaa.  Kehärataa koskevat opastimet sen sijaan näyttivät olevan vielä maassa.

Itse asiassa, tuossa noin tunti sitten Kehäradan tulosuunnan opastimet olivat jo pystyssä, joskin huputettuna. Samoin oli itäisen kaupunkiraiteen vastaava uusi tolppa JA niiden yläpuolella oli neliönmuotoiset merkit, huputettuna. Näiden havaintojen perusteella uskalsin väittää rajan vielä siirtyvän.

IKR:n tulo-opastin pohjoisesta taisi olla vielä kumollaan, tai se ei ainakaan osunut silmään.
tallennettu
Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #146 : Lokakuu 04, 2013, 20:08:03 »

Eivät Möhköt 3210 ja 3215 ole, mitenkään Ns korvamerkkitty Edo liikenteeseen/testeihin vaan ovat. Normaali kaupallisessa liikenteessä veturikierron mukaisesti esim 3210 kävi, Roi:ssa junilla 265 ja 54. Näin 3210:n Ou:ssa eilen kun oli Ic 54:n veturina.
tallennettu

Junia Oulaisten asemalla.
Miko Rautiainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 161


« Vastaus #147 : Lokakuu 05, 2013, 11:35:46 »

Juuri nyt Oulunkylän 0 raiteella seisoo Sr1+8 sinistä.
tallennettu
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 675


« Vastaus #148 : Lokakuu 05, 2013, 12:17:57 »

Juuri nyt Oulunkylän 0 raiteella seisoo Sr1+8 sinistä.
Seinäjoen vaunujenvaihtojuna?
tallennettu
Miko Rautiainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 161


« Vastaus #149 : Lokakuu 05, 2013, 12:23:28 »

Juuri nyt Oulunkylän 0 raiteella seisoo Sr1+8 sinistä.
Seinäjoen vaunujenvaihtojuna?
Voi hyvinkin olla? Vaunut olivat kylläkin hieman rähjäisiä.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 40 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja Uudeltamaalta  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina