Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja Uudeltamaalta  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 40 | Siirry alas Tulostusversio
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1225


« Vastaus #425 : Elokuu 03, 2014, 09:40:55 »

Naispuolinen ystäväni oli yön aikana lähettänyt viestin että oli nähnyt eilen höyryveturin Hyvinkäällä "tavarajunan raiteilla" eli tarkoitti todennäköisesti Hyvinkää-Karjaa rataa. Kellään itään hajuakaan tästä?

Olisko tää lähellä? http://vaunut.org/kuva/94795?u=295&d=03.08.2014
Jos havainto on tehty yöllä niin Hr1 on helposti ehtinyt aamuksi Lohjalle
tallennettu

Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #426 : Elokuu 04, 2014, 21:32:29 »

Paketti ei tänään katkea. Eli, koska sähköjä ei tarvitse ottaa pois, tämän yön viimeinen ja ensimmäinen T-juna ajetaan diiselin sijaan sähköllä, vaikka onkin kuukauden ensimmäinen tiistaiaamuyö.

Että jos joku oli ajatellut käydä kuvaamassa, ei kande Hymyilee
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #427 : Elokuu 04, 2014, 22:00:10 »

Että jos joku oli ajatellut käydä kuvaamassa, ei kande Hymyilee
No, meitä nyt (ainakin) neljä harrastajaa on jo matkalla, mutta onhan se kiva nähä tuttujakin vaikkei kalusto olis erikoista Hymyilee leveästi
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #428 : Elokuu 07, 2014, 22:48:07 »

Keravan asemalla seisoo kolmosraiteella nelivaunuinen Edo-runko, sivukilvissään IC64 (jostain Tampereen kautta Helsinkiin). Valkoiset valot näytti olevan Edossa, toista päätä en hoksannut katsoa. Seisoskelu havainnoitu 23:38-23:45.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2909


« Vastaus #429 : Elokuu 08, 2014, 07:45:57 »

Keravan asemalla seisoo kolmosraiteella nelivaunuinen Edo-runko, sivukilvissään IC64 (jostain Tampereen kautta Helsinkiin). Valkoiset valot näytti olevan Edossa, toista päätä en hoksannut katsoa. Seisoskelu havainnoitu 23:38-23:45.

Todennäköisesti koeajo Ilr-Ke-Ilr. Tuollaisia on ollut viimeaikoina aika tiheään.
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #430 : Elokuu 08, 2014, 22:03:27 »

Malminkartanon ja Myyrmäen välille on ilmestynyt uusi erotusjakso lähelle syöttöasemaa. Erotusjakso on rakennettu ilmeisesti liikennekatkon 12.-13.7. tai 19.-20.7. aikana. (Vai oliko ko. paikassa ennenkin erotusjakso? Muisti pätkii hieman.)
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2909


« Vastaus #431 : Elokuu 08, 2014, 22:53:34 »

Malminkartanon ja Myyrmäen välille on ilmestynyt uusi erotusjakso lähelle syöttöasemaa. Erotusjakso on rakennettu ilmeisesti liikennekatkon 12.-13.7. tai 19.-20.7. aikana. (Vai oliko ko. paikassa ennenkin erotusjakso? Muisti pätkii hieman.)

Täysin uusi jakso. Ilmeisesti jää pysyväksi.
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #432 : Elokuu 08, 2014, 23:08:42 »

Malminkartanon ja Myyrmäen välille on ilmestynyt uusi erotusjakso lähelle syöttöasemaa. Erotusjakso on rakennettu ilmeisesti liikennekatkon 12.-13.7. tai 19.-20.7. aikana. (Vai oliko ko. paikassa ennenkin erotusjakso? Muisti pätkii hieman.)

Täysin uusi jakso. Ilmeisesti jää pysyväksi.

Näin muistelin, eli aiemmin koko Vantaankosken rata kuului samaan syöttöjaksoon. Se jäi huomioimatta, onko Huopalahdessa oleva erotusjakso vielä paikoillaan, mutta todennäköisesti on, sillä erotusjakso rataosan alussa helpottaa tulevaisuuden ratatöitä huomattavasti. Kehäradalle tulee erotusjakso myös Havukosken päähän. Myyrmäen ja Havukosken yli 20 km:n pituiselle välillekin luulisin tulevan vielä ainakin yhden erotusjakson.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2909


« Vastaus #433 : Elokuu 08, 2014, 23:45:52 »

Se jäi huomioimatta, onko Huopalahdessa oleva erotusjakso vielä paikoillaan, mutta todennäköisesti on, sillä erotusjakso rataosan alussa helpottaa tulevaisuuden ratatöitä huomattavasti.

On paikoillaan, joten suhteellisen tiheästi tulee jaksoja tuolla rataosalla junia vastaan...

...mutta ei kuitenkaan niin tiheästi, kuin tyypillisellä autovaunuja peräänsä saavalla Helsingistä pohjoiseen lähtevällä yöjunalla Helsingin liikennepaikan alueella - niin, (pikaknoppi!) kuinkas monta niitä tuleekaan? Hymyilee
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #434 : Elokuu 09, 2014, 19:03:22 »

On paikoillaan, joten suhteellisen tiheästi tulee jaksoja tuolla rataosalla junia vastaan...

...mutta ei kuitenkaan niin tiheästi, kuin tyypillisellä autovaunuja peräänsä saavalla Helsingistä pohjoiseen lähtevällä yöjunalla Helsingin liikennepaikan alueella - niin, (pikaknoppi!) kuinkas monta niitä tuleekaan? Hymyilee

Laskujeni mukaan erotusjaksoja tulee silloin vastaan Helsingin liikennepaikan alueella 5 kpl. Ensimmäinen on ennen  Pasilan asemaa, jossa Helsingin ratapihan syöttöpiiri vaihtuu Ilmalan varikon syöttöpiiriksi (vai ulottuuko se varikolle asti ja onko siten varikon syöttöpiiriä?). Seuraava erotusjakso on junan lähdettyä Pasilan 5B-raiteelta ja siirtyessä varikolle johtavalta raiteelta pääradan puolelle. Tässä siirrytään takaisin Helsingin ratapihan syöttöpiiriin. Junan jatkaessa autojuna-aseman edustalle tulee kolmas erotusjakso, jossa siirrytään jälleen ilmeisesti Ilmalan varikon syöttöpiiriin. Siitä poistutaan neljännessä erotusjaksossa ennen Oulunkylää, tällä kertaa Pasilan ja Oulunkylän väliseen pääradan syöttöpiiriin. Oulunkylän aseman jälkeen tulee viimeinen erotusjakso juuri ennen Helsingin liikennepaikan päättymistä. Siinä siirrytään seuraavaan pääradan syöttöpiiriin, joka ulottuu nykyisin Rekolan eteläpuolelle asti. Aiemmin se päättyi Hiekkaharjun pohjoispuolelle. Erotusjakson siirto tehtiin ilmeisesti Kehäradan vuoksi. Toisaalta se myös tasaa syöttöpiirien pituutta, koska Rekolan eteläpuolen jälkeen seuraava erotusjakso on vasta Kytömaalla oikoradan erkanemisen jälkeen.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2909


« Vastaus #435 : Elokuu 09, 2014, 19:45:08 »

Itse päädyin täsmälleen samaan lopputulokseen. Siinä saa PK jokusen kerran paukkua, ennen kuin päästään linjalle. Hymyilee
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #436 : Elokuu 10, 2014, 16:57:03 »

Siinä siirrytään seuraavaan pääradan syöttöpiiriin, joka ulottuu nykyisin Rekolan eteläpuolelle asti. Aiemmin se päättyi Hiekkaharjun pohjoispuolelle. Erotusjakson siirto tehtiin ilmeisesti Kehäradan vuoksi. Toisaalta se myös tasaa syöttöpiirien pituutta, koska Rekolan eteläpuolen jälkeen seuraava erotusjakso on vasta Kytömaalla oikoradan erkanemisen jälkeen.

Tosin tällä hetkellä on väliaikainen erotusjakso Malmin kohdalla eteläpään sillan alla mutta tämä muistaakseni vain läntisellä- sekä läntiselläkeskiraiteilla.
tallennettu
Teemu Lokka
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 24


« Vastaus #437 : Elokuu 10, 2014, 17:01:32 »

Siinä siirrytään seuraavaan pääradan syöttöpiiriin, joka ulottuu nykyisin Rekolan eteläpuolelle asti. Aiemmin se päättyi Hiekkaharjun pohjoispuolelle. Erotusjakson siirto tehtiin ilmeisesti Kehäradan vuoksi. Toisaalta se myös tasaa syöttöpiirien pituutta, koska Rekolan eteläpuolen jälkeen seuraava erotusjakso on vasta Kytömaalla oikoradan erkanemisen jälkeen.

Tosin tällä hetkellä on väliaikainen erotusjakso Malmin kohdalla eteläpään sillan alla mutta tämä muistaakseni vain läntisellä- sekä läntiselläkeskiraiteilla.

Mikäs ihemeen häkkyrä on kaupunkiradalla tikkurilassa? Laitureitten eteläpäässä jos ollaan tarkkoja....
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #438 : Elokuu 11, 2014, 22:36:24 »

Ensimmäinen H 237 maanantaina 11.8.2014 (Helsinki 22.41 - Kouvola 0.25) ajettiin kokoonpanolla Sr1 3100 + Eil 25042 + Eil 25043 + Eilf 25202 + Eil 25006.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #439 : Elokuu 12, 2014, 12:48:41 »

Siinä siirrytään seuraavaan pääradan syöttöpiiriin, joka ulottuu nykyisin Rekolan eteläpuolelle asti. Aiemmin se päättyi Hiekkaharjun pohjoispuolelle. Erotusjakson siirto tehtiin ilmeisesti Kehäradan vuoksi. Toisaalta se myös tasaa syöttöpiirien pituutta, koska Rekolan eteläpuolen jälkeen seuraava erotusjakso on vasta Kytömaalla oikoradan erkanemisen jälkeen.

Tosin tällä hetkellä on väliaikainen erotusjakso Malmin kohdalla eteläpään sillan alla mutta tämä muistaakseni vain läntisellä- sekä läntiselläkeskiraiteilla.

Mikäs ihemeen häkkyrä on kaupunkiradalla tikkurilassa? Laitureitten eteläpäässä jos ollaan tarkkoja....

Häkkyrä? En kyllä muista mitään häkkyrää, mutta pitää katella seuraavan kerran kun siitä menee...
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2584


« Vastaus #440 : Elokuu 12, 2014, 13:31:11 »

Mikäs ihemeen häkkyrä on kaupunkiradalla tikkurilassa? Laitureitten eteläpäässä jos ollaan tarkkoja....

Häkkyrä? En kyllä muista mitään häkkyrää, mutta pitää katella seuraavan kerran kun siitä menee...
http://vaunut.org/kuva/94696
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #441 : Elokuu 12, 2014, 13:51:13 »

Mikäs ihemeen häkkyrä on kaupunkiradalla tikkurilassa? Laitureitten eteläpäässä jos ollaan tarkkoja....

Häkkyrä? En kyllä muista mitään häkkyrää, mutta pitää katella seuraavan kerran kun siitä menee...
http://vaunut.org/kuva/94696

Ei toi oo kaupunkiradalla eikä tuota enään ole ollut johonkin viikkoon tai pariin.
tallennettu
Teemu Lokka
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 24


« Vastaus #442 : Elokuu 12, 2014, 21:13:23 »

Siinä siirrytään seuraavaan pääradan syöttöpiiriin, joka ulottuu nykyisin Rekolan eteläpuolelle asti. Aiemmin se päättyi Hiekkaharjun pohjoispuolelle. Erotusjakson siirto tehtiin ilmeisesti Kehäradan vuoksi. Toisaalta se myös tasaa syöttöpiirien pituutta, koska Rekolan eteläpuolen jälkeen seuraava erotusjakso on vasta Kytömaalla oikoradan erkanemisen jälkeen.

Tosin tällä hetkellä on väliaikainen erotusjakso Malmin kohdalla eteläpään sillan alla mutta tämä muistaakseni vain läntisellä- sekä läntiselläkeskiraiteilla.

Mikäs ihemeen häkkyrä on kaupunkiradalla tikkurilassa? Laitureitten eteläpäässä jos ollaan tarkkoja....

Häkkyrä? En kyllä muista mitään häkkyrää, mutta pitää katella seuraavan kerran kun siitä menee...

Ainakin vitosella on erotin sähkökaapeleissa... Joten vaihtuuko siinä myös jakso?
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2909


« Vastaus #443 : Elokuu 12, 2014, 22:33:17 »

Ainakin vitosella on erotin sähkökaapeleissa... Joten vaihtuuko siinä myös jakso?

Ei vaihdu jakso, lienee vain ryhmityseristin.
tallennettu
Tauno-Juhani Lappi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #444 : Elokuu 14, 2014, 20:18:39 »

14.8. n. klo 17.35 meni Alppipuiston kohdalla Helsingin asemalle päin IC-juna mikä koostui kolmesta korkeasta ja neljästä matalasta vaunusta, vetureina Sr1 ja Sr2 kelkkana. Mikähän juna mahtoi olla kyseessä?
tallennettu
Misa Lammio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 83


« Vastaus #445 : Elokuu 14, 2014, 20:26:00 »

14.8. n. klo 17.35 meni Alppipuiston kohdalla Helsingin asemalle päin IC-juna mikä koostui kolmesta korkeasta ja neljästä matalasta vaunusta, vetureina Sr1 ja Sr2 kelkkana. Mikähän juna mahtoi olla kyseessä?
Hieman myöhässä kulkenut IC 50.
tallennettu
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 675


« Vastaus #446 : Elokuu 16, 2014, 14:14:25 »

Klo 14.15 lähti Hyvinkäältä pendohinaus kohti Turkua.
tallennettu
Onni Tikkala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 340


« Vastaus #447 : Elokuu 16, 2014, 14:35:29 »

Tämä lienee varmaankin vihertynyt Sm3 7017.
tallennettu

Juhana Nordlund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 309


« Vastaus #448 : Elokuu 16, 2014, 15:23:41 »

Niin, tai ainkin puolikas Pendolino-runkoa.


* DSC_0100.jpg (232.48 kilotavua, 1000x665 - tarkasteltu 328 kertaa.)
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1225


« Vastaus #449 : Elokuu 16, 2014, 15:34:32 »

Niin, tai ainkin puolikas Pendolino-runkoa.

Vai olisko tämä se kauan liikenteestä pois ollut 7003? Muut rungot tietääkseni omistaa turvavärin mutta kolmos runko ei omista ja turvatarraa tuskin poistetaan viherryksen ajaksi
tallennettu

Sivuja: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 40 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja Uudeltamaalta  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina