Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja Uudeltamaalta  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 40 | Siirry alas Tulostusversio
Juhana Nordlund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 309


« Vastaus #500 : Marraskuu 10, 2014, 17:56:13 »

Ehft:llisessä vararungossa oli maanantaina 10.11. ravintolana Rk. Numeroa en nähnyt.
tallennettu
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 675


« Vastaus #501 : Marraskuu 10, 2014, 22:19:38 »

E 8393 ajoi tänään Kivihaasta Leppävaaraan kaupunkiraidetta (eteläisintä raidetta) pitkin. Ennen Leppävaaraa vaihdettiin raidetta, jolloin Leppävaarassa tultiin kolmoselle ykkösraiteen sijaan.


* 20141110_213539.jpg (375.35 kilotavua, 1067x800 - tarkasteltu 268 kertaa.)
tallennettu
Juhana Nordlund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 309


« Vastaus #502 : Marraskuu 11, 2014, 16:48:57 »

Ehft:llisessä vararungossa oli maanantaina 10.11. ravintolana Rk. Numeroa en nähnyt.
Tällä kertaa näkyi Rk:n numerokin: 27810.
tallennettu
Juhana Nordlund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 309


« Vastaus #503 : Marraskuu 12, 2014, 15:59:13 »

Sm1 6022 oli Helsingin päärautatieaseman raiteella 15 tänään 12.11.2014 puoli neljän aikaan. Lokakuun jälkipuoliskon jälkeen en ole kertaakaan havainnut alkupään Sm1:siä nroon 6025 saakka missään.
tallennettu
Juhana Nordlund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 309


« Vastaus #504 : Marraskuu 17, 2014, 14:45:29 »

Sm1 6022 oli Helsingin päärautatieaseman raiteella 15 tänään 12.11.2014 puoli neljän aikaan. Lokakuun jälkipuoliskon jälkeen en ole kertaakaan havainnut alkupään Sm1:siä nroon 6025 saakka missään.
Puolisen tuntia sitten näin myös yksikön 6023. Ilmeisesti 6022 ja 6023 ovat kaksi vanhinta käytössä olevaa Sm1:tä. Seuraavaksi vanhin lienee 6026.
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2584


« Vastaus #505 : Marraskuu 17, 2014, 15:11:34 »

Sm1 6022 oli Helsingin päärautatieaseman raiteella 15 tänään 12.11.2014 puoli neljän aikaan. Lokakuun jälkipuoliskon jälkeen en ole kertaakaan havainnut alkupään Sm1:siä nroon 6025 saakka missään.
Puolisen tuntia sitten näin myös yksikön 6023. Ilmeisesti 6022 ja 6023 ovat kaksi vanhinta käytössä olevaa Sm1:tä. Seuraavaksi vanhin lienee 6026.
Entä 6007?
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 956


« Vastaus #506 : Marraskuu 17, 2014, 15:41:53 »

Sm1 6022 oli Helsingin päärautatieaseman raiteella 15 tänään 12.11.2014 puoli neljän aikaan. Lokakuun jälkipuoliskon jälkeen en ole kertaakaan havainnut alkupään Sm1:siä nroon 6025 saakka missään.
Puolisen tuntia sitten näin myös yksikön 6023. Ilmeisesti 6022 ja 6023 ovat kaksi vanhinta käytössä olevaa Sm1:tä. Seuraavaksi vanhin lienee 6026.
6023 oli lauantaina Karjaalla.
tallennettu
Onni Tikkala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 340


« Vastaus #507 : Marraskuu 17, 2014, 16:30:38 »

Sm1 6022 oli Helsingin päärautatieaseman raiteella 15 tänään 12.11.2014 puoli neljän aikaan. Lokakuun jälkipuoliskon jälkeen en ole kertaakaan havainnut alkupään Sm1:siä nroon 6025 saakka missään.
Tosiaan. Mihin kaikki alkupään Sm1:t ovat yhtäkkiä kadonneet? 8.10, eli noin kuukausi sitten Sm1 6012 oli mukana yhdessä K-junassa. Entä 6009, 6010, 6011, 6015, 6018, 6020, 6021 ja 6024? 6016 on tietääkseni hylätty, mutta en mene siitä takuuseen. Mihin nämä Samit ovat menneet?
tallennettu

Antti Havukainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 175


« Vastaus #508 : Marraskuu 17, 2014, 17:09:02 »

Eipä noille Sm1:lle ole enää nykyään minkäänlaista todellista tarvetta, joten kaikki jäljellä olevat yksilöt (6001:stä lukuun ottamatta) voitaisiin kaluston riittävyyden puolesta hylätä vaikka välittömästi. Ihme, että ovat pysyneet liikenteessä noin runsaslukuisina näinkin pitkään.

Nyt kun kaikki 41 ensimmäisen erän Flirttiä on toimitettu, niin 50 Sm2:sta riittäisi ruuhkaliikenteen pyörittämiseen aivan mainiosti.
tallennettu
Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #509 : Marraskuu 17, 2014, 19:00:47 »

Hitaasti mutta varmasti kohti Samien taivasta eli, romutukseen.
tallennettu

Junia Oulaisten asemalla.
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #510 : Marraskuu 17, 2014, 21:33:45 »

Niinköhän siinä käy, että ensi kesänä ei ole enää Sm1:iä liikenteessä?

Järjestyisiköhän harrastaja-ajelu Sm1:llä Kemijärvelle ennen kuin on liian myöhäistä? Taannoin tällaista retkeä hieman ideoitiin täällä Vorgissa. Tosin vuoden tai parin päästä pääsisi sähköllä Patokankaalle asti, mutta lieneekö Sm1:iä silloin enää liikenteessä (6001:tä lukuun ottamatta). Itse en pysty asiaa ajamaan muuten kuin ehdottamalla retkeä sekä osallistumalla sen reitin ja viitteellisen aikataulun suunnitteluun.
tallennettu
Kimmo Säteri
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 237


« Vastaus #511 : Marraskuu 18, 2014, 06:27:02 »

6025 oli sekin vielä lokakuussa ajossa. Jouduin tuolloin jopa laittamaan kyseisen junayksikön puutteellisesti toimivasta Buscom -laitteesta palautetta HSL:lle. Hymyilee leveästi
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2584


« Vastaus #512 : Marraskuu 18, 2014, 06:51:39 »

Järjestyisiköhän harrastaja-ajelu Sm1:llä Kemijärvelle ennen kuin on liian myöhäistä? Taannoin tällaista retkeä hieman ideoitiin täällä Vorgissa. Tosin vuoden tai parin päästä pääsisi sähköllä Patokankaalle asti, mutta lieneekö Sm1:iä silloin enää liikenteessä (6001:tä lukuun ottamatta). Itse en pysty asiaa ajamaan muuten kuin ehdottamalla retkeä sekä osallistumalla sen reitin ja viitteellisen aikataulun suunnitteluun.

http://vaunut.org/kuva/85851
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Juhana Nordlund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 309


« Vastaus #513 : Marraskuu 18, 2014, 08:31:50 »

Juuri nyt, ennen Kehäradan avaamista liikenteelle, Sm1:sille ei varmaan kovin paljoa välttämätöntä käyttöä löydykään. Ensi vuonna johonkin aikaan junat todennäköisesti ajavat pidemmälle kuin Vantaankoskelle. Uusia Flirtejä ei nron 41 jälkeen tulekaan noin vuoteen. Talvikin tulee myös vuoden kuluttua, joten mielestäni on ymmärrettävää, että tietynsuuruista kalustoreserviä pidetään, sisältäen myös tietyn määrän Sm1:siä. Ilmeisesti on katsottu paremmaksi ajattaa niitä junia, joiden katsotaan kuuluvan normaaliin kalustovahvuuteen, ilman pidempiä taukoja. Seisottaminen (pidempiaikainen) ei välttämättä tee hyvää liikkuvalle kalustolle
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #514 : Marraskuu 23, 2014, 23:09:22 »

Tikkurilan aseman pohjoispuolelle, radan ja Ratatien väliin, on valmistumassa ikkunaton rakennus. Olisiko kyseessä Tikkurilan liikennepaikan uusi laitetila?
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #515 : Marraskuu 25, 2014, 21:07:08 »

Ainakin Tikkurilan ja Leppävaaran asemilla automaattikuulutettiin tänään myös lähijunat. Tikkurilassa kuulutukset tulivat suomeksi ja ruotsiksi, Leppävaarassa suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Myös Keravalla, jossa lähijunat on kuulutettu aiemminkin, kuulutuksiin oli tullut mukaan englanti. Lieneekö kyseessä kuulutusten ohjauksen virhe vai onko palvelun lisäys ollut tarkoituksellista? Ääni oli vielä Eijan.
tallennettu
Miko Rautiainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 161


« Vastaus #516 : Joulukuu 01, 2014, 09:51:45 »

Juuri nyt Helsinkiin saapuva IC 948 turusta tulee Sr2 keulilla.
tallennettu
Juhana Nordlund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 309


« Vastaus #517 : Joulukuu 04, 2014, 06:26:04 »

Ainakin Tikkurilan ja Leppävaaran asemilla automaattikuulutettiin tänään myös lähijunat. Tikkurilassa kuulutukset tulivat suomeksi ja ruotsiksi, Leppävaarassa suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Myös Keravalla, jossa lähijunat on kuulutettu aiemminkin, kuulutuksiin oli tullut mukaan englanti. Lieneekö kyseessä kuulutusten ohjauksen virhe vai onko palvelun lisäys ollut tarkoituksellista? Ääni oli vielä Eijan.
Myös Huopalahdessa on kuulutettu viime aikoina siellä pysähtyvät junat. Käytäntöä olen havainnut n. parin viimeisen viikon aikana.
tallennettu
Urho Joki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 33


« Vastaus #518 : Joulukuu 04, 2014, 11:25:44 »

Ainakin Tikkurilan ja Leppävaaran asemilla automaattikuulutettiin tänään myös lähijunat. Tikkurilassa kuulutukset tulivat suomeksi ja ruotsiksi, Leppävaarassa suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Myös Keravalla, jossa lähijunat on kuulutettu aiemminkin, kuulutuksiin oli tullut mukaan englanti. Lieneekö kyseessä kuulutusten ohjauksen virhe vai onko palvelun lisäys ollut tarkoituksellista? Ääni oli vielä Eijan.

Myös mm. Tuomarilassa on aloitettu automaattikuulutukset suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Kauniaisissa, jossa on siis aina ollut automaattikuulutukset, on alettu kuuluttaa myös englanniksi. Sama myös Espoossa. Ilmeisesti tämä muutos on tullut kaikille asemille/seisakkeille.
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #519 : Joulukuu 06, 2014, 10:32:10 »

Ainakin Tikkurilan ja Leppävaaran asemilla automaattikuulutettiin tänään myös lähijunat. Tikkurilassa kuulutukset tulivat suomeksi ja ruotsiksi, Leppävaarassa suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Myös Keravalla, jossa lähijunat on kuulutettu aiemminkin, kuulutuksiin oli tullut mukaan englanti. Lieneekö kyseessä kuulutusten ohjauksen virhe vai onko palvelun lisäys ollut tarkoituksellista? Ääni oli vielä Eijan.

Myös mm. Tuomarilassa on aloitettu automaattikuulutukset suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Kauniaisissa, jossa on siis aina ollut automaattikuulutukset, on alettu kuuluttaa myös englanniksi. Sama myös Espoossa. Ilmeisesti tämä muutos on tullut kaikille asemille/seisakkeille.

Kaikille asemille kuulutuksia ei ole tullut. Ainakin Oulunkylästä ja Saviolta ne puuttuvat. Ilmeisesti niitä ei ole Keravan kaupunkiradan pienemmillä asemilla eli niillä, joilla on vain yksi käytössä oleva laituri. Myöskään Helsingissä ja Pasilassa ei ole alettu kuuluttaa lähijunia. Niillä lähijunien kuuluttaminen ei olisikaan junien määrän vuoksi järkevää. Keravalla kuulutetaan aiemmasta poiketen myös saapuvat K- ja N-junat.
tallennettu
Otto Karikoski
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 80


« Vastaus #520 : Joulukuu 08, 2014, 17:05:13 »

IC 109 näkyi menevän Haarajoen ohi Edo edellä, missä lie runko kääntynyt väärinpäin?
tallennettu
Miko Rautiainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 161


« Vastaus #521 : Joulukuu 08, 2014, 18:10:41 »

IC 109 näkyi menevän Haarajoen ohi Edo edellä, missä lie runko kääntynyt väärinpäin?
Eilen illalla IC90 kääntyi Tampereen kolmiossa ympäri, Edossa oli ilmeisesti jotain vikaa.
tallennettu
Kimmo Kangas
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1


« Vastaus #522 : Joulukuu 30, 2014, 17:48:26 »

30.12.2014
Z-juna Kouvolaan jonka lähtöaika Tikkurilasta klo 16.56 (lähtöaika Helsingistä 16.41). Juna (joka ajettiin eil-kalustolla) ajoi täysillä Tikkurilan aseman ohi pysähtymättä.

Junan matka pysähtyi vasta parinsadan metrin päässä oleviin kulunvalvonnan valoihin jotka punaisella, laiturialue oltiin jo kokonaan ohitettu. Kuljettaja oli kuuluttanut että muisti ajaneensa tunnuksetonta lähijunaa (tälläisiähän lähtee Helsingistä Riihimäellä mm. 16.36 ja 17.00). Koska kyseessä oli eil-kalusto junan kuljetaja ei kävellyt junan toisen päähän (toisin kuin sm2 tai sm4 kalustolla) vaan peruutti junan takaisin asemalle, josta juna lähti reilut viisi minuuttia myöhässä.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2909


« Vastaus #523 : Joulukuu 30, 2014, 23:57:18 »

Junan matka pysähtyi vasta parinsadan metrin päässä oleviin kulunvalvonnan valoihin jotka punaisella, laiturialue oltiin jo kokonaan ohitettu.

Epäilen vahvasti, että junan keulan ohittaessa Tikkurilan pohjoispään opastimen, se näytti ajonsallivaa opastetta. Tokihan se hetikohta keulan mentyä ohi muuttuu punaiseksi, kuten kuuluukin.

Paluu takaisin laituriin lienee tapahtunut vaihtotyönä, junan konduktöörin tähystäessä viimeisen vaunun päätyoven ikkunasta.
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1225


« Vastaus #524 : Tammikuu 01, 2015, 14:56:37 »

8 pendo ohitti Valimon jokin aika sitten. Suuntana Ilmala varikko
tallennettu

Sivuja: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 40 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja Uudeltamaalta  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina