Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja Uudeltamaalta  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 31 32 [33] | Siirry alas Tulostusversio
Tomi Takala
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 8


« Vastaus #800 : Joulukuu 12, 2018, 12:55:49 »

Uusi radantarkastusvaunu Meeri Ttr 99 on ollut tänään junissa 70010, 70011, 70012 ja 70013.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 14, 2019, 16:07:35 kirjoittanut Tomi Takala » tallennettu
Joonas Lindholm
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 105


« Vastaus #801 : Tammikuu 14, 2019, 13:27:25 »

14.1.
R-junat 9639, 9640, 9655 ja 9656 ajettiin poikkeuksellisesti kalustolla 3×Sm2: 6096+6051+6077. R 9622 hajosi Hyvinkäälle, joten käyttöön otettiin nopeiten saatavilla ollut Z 9806:n runko.
tallennettu
Tapio Sokura
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2


« Vastaus #802 : Tammikuu 29, 2019, 00:58:15 »

Helsinki-Kirkkonummi 8497 2x Sm5 jäi Masalan aseman ykkösraiteelle 28.1.2019 klo 22:15. Syynä Luoman tasoristeyksessä kiskoille jäänyt pitsakuskin auto. Ilmeisesti auto oli jäänyt jumiin tasoristeyksen lumeen ja auton kuski ehti uutisten mukaan hypätä pois kyydistä ennen törmäystä. Pikavilauksella Masalassa osuman ottaneen 46A keulan toisesta puskimesta oli lumet tipahtaneet ja keulan päälirakenteessa näkyi hieman jälkiä, mutta kokonaisuus pysyi nipussa.

Ensimmäisen yksikön viimeisessä vaunussa ei törmäystä huomannut muusta kuin junan hätäjarrutuksesta. Tasoristeyksen kilkattavat kellot kielivät missä ollaan, juna pysähtyi niin että varoituskellot kuuluivat suurin piirtein etummaisen yksikön viimeisen vaunun kohdalla.

Kun auto oli saatu raivattua kiskoilta noin tunnin stopin ja lyhyen peruutuksen jälkeen, matkaa tehtiin luokkaa 30 km/h vauhdilla Luomasta Masalaan. IC 977 jälkeen perässä tullut U-juna 8499 poimi matkustajat kyytiin kakkosraiteelta ja matkaa jatkettiin 5 km/h tahtiin Jorvakseen. Jorvaksesta eteenpäin matka taittui normaalimmalla vauhdilla.

Kokonaismatka-aika Pasilasta Tolsaan 2 tuntia ja 13 minuuttia.

https://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/4462390/Juna+tormasi+tasoristeykseen+jumiin+jaaneeseen+henkiloautoon+Kirkkonummella+ei+henkilovahinkoja
tallennettu
Onni Tikkala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 189


« Vastaus #803 : Tammikuu 30, 2019, 14:38:54 »

Pendolino S 46 Vaasasta Helsinkiin oli korvattu IC-rungolla, jonka kokoonpano oli Sr1 3085 + Ex 26216 + Rx + Edb + Ed 28075. Juna ohitti Rekolan klo 13.48.
tallennettu

Onni Tikkala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 189


« Vastaus #804 : Helmikuu 10, 2019, 17:53:45 »

Tänään 10.2. Pendolino-junien kalustossa on esiintynyt runsaasti poikkeuksia. Ainakin neljä Pendolino-vuoroa, S 183, S 145, S 109 sekä S 67 olivat kaikki korvattuina kolmen vaunun IC-rungoilla, joiden kokoonpano oli Edfs+Ed+Edo. Ensimmäiseksi mainittua en nähnyt, mutta loput kuvasin Rekolan asemalla. Vetureina näissä olivat Sr2 3202, 3224 sekä 3242 ja ohjausvaunut olivat Edo 28618, 28601 sekä 28614. Edfs-vaunuksi S 145:een oli sattunut 28305, mutta muiden vaunujen numeroista ei ole tietoa.

Lisäksi IC 175 vedettiin normaalista poiketen Sr1-vedolla, veturina oli Sr1 3097. Tämä samainen veturi muuten oli vain 45 minuuttia ennen matkalla VET 11921:ssa Hämeenlinnasta Ilmalan ratapihalle. Vaikka kyseessä oli VET-juna, mukana olikin kaksi vaunua, Edo 28612 sekä Edb 28413. Nämä vaunut eivät siis kuitenkaan olleet päätyneet IC 175:n runkoon. IC 22:ssa puolestaan ei jostain syystä ollut ohjausvaunua ja juna vedettiin Sr2 3229:n voimin. Runkossa oli mukana yhteensä neljä Ed-vaunua, joista kaksi oli Helsingin päässä ja kaksi junan loppupäässä. Keskellä olivat ERd ja Eds. Heti veturin jälkeen rungossa oli Ed 28012, ja viimeisenä vaununa puolestaan Ed 28082.

Sitten vielä Z-junaparissa 9843/9844 tuli vastaan Sm4 6312+6313, joista ensimmäiseksi mainitussa oli pienikokoinen graffiti (junan itäisellä kyljellä ja vaunussa 6412). Runkoa ei ollut otettu pois liikenteestä todennäköisesti siksi, että muuten Sm4-kalustostakin olisi ollut pulaa. Lisäksi graffiti päättyi ikkunoiden ylärajaan, jolloin siitä ei aiheutunut näköhaittoja. Z 9840:ssa puolestaan oli kolme Sm4-yksikköä, 6322, 6330 sekä 6319, tavallisen yhden tai kahden yksikön sijaan. Ainakaan itselläni ei ole tietoa siitä, että tämä olisi normaali käytäntö.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 11, 2019, 02:06:31 kirjoittanut Onni Tikkala » tallennettu

Tomi Takala
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 8


« Vastaus #805 : Helmikuu 10, 2019, 19:31:37 »

Veturina oli Sr1 3097. Tämä samainen veturi muuten oli vain 45 minuuttia ennen matkalla VET 11921:ssa Hämeenlinnasta Ilmalan ratapihalle. Vaikka kyseessä oli VET-juna, mukana olikin kaksi vaunua, Edo 28612 sekä Edb 28413. Nämä vaunut eivät siis kuitenkaan olleet päätyneet IC 175:n runkoon.
IC 25:den Edb ja Edo hajosivat eilen Leppäkoskelle ja ne tyhjennettiin siellä. Hämeenlinnaan juna ajettiin hiljaa kaksi viimeistä vaunua suljettuna. Edb ja Edo jätettiin Hämeenlinnaan. IC 25 peruttiin Hämeenlinnasta eteenpäin ja matkustajat siirrettiin junaan IC 27. 25:den runko jatkoi Nokelaan junana MV 11925.
tallennettu
Onni Tikkala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 189


« Vastaus #806 : Helmikuu 10, 2019, 23:10:43 »

Veturina oli Sr1 3097. Tämä samainen veturi muuten oli vain 45 minuuttia ennen matkalla VET 11921:ssa Hämeenlinnasta Ilmalan ratapihalle. Vaikka kyseessä oli VET-juna, mukana olikin kaksi vaunua, Edo 28612 sekä Edb 28413. Nämä vaunut eivät siis kuitenkaan olleet päätyneet IC 175:n runkoon.
IC 25:den Edb ja Edo hajosivat eilen Leppäkoskelle ja ne tyhjennettiin siellä. Hämeenlinnaan juna ajettiin hiljaa kaksi viimeistä vaunua suljettuna. Edb ja Edo jätettiin Hämeenlinnaan. IC 25 peruttiin Hämeenlinnasta eteenpäin ja matkustajat siirrettiin junaan IC 27. 25:den runko jatkoi Nokelaan junana MV 11925.

Kiitos tiedosta.
tallennettu

Sivuja: 1 ... 31 32 [33] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja Uudeltamaalta  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2019 Resiina