Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja Uudeltamaalta  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 34 35 [36] | Siirry alas Tulostusversio
Oula Ahlholm
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 41


« Vastaus #875 : Marraskuu 10, 2020, 14:24:17 »

18.7.2020 oli Helsingin asemalla proto Sm4. 17.7.2020 katsoin kun IC lähti Turkuun ja monta Flirttiä.
tallennettu

Kaikki hieno näkemisen arvoista.
Veeti Heino
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 25


« Vastaus #876 : Marraskuu 10, 2020, 22:39:43 »

En tiiä onko tää nyt varsinainen havainto, mutta Lohja-Lohjanjärvi rataosuuden purkutyö tällä hetkellä puolessa välissä, eilen oli Tytyrin vartioimattomalla tasoristeyksellä kiskojen raja.
tallennettu
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 764


« Vastaus #877 : Marraskuu 10, 2020, 23:01:14 »

En tiiä onko tää nyt varsinainen havainto, mutta Lohja-Lohjanjärvi rataosuuden purkutyö tällä hetkellä puolessa välissä, eilen oli Tytyrin vartioimattomalla tasoristeyksellä kiskojen raja.

Kummasta päästä kiskojen poistaminen on siis aloitettu?
tallennettu
Veeti Heino
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 25


« Vastaus #878 : Marraskuu 12, 2020, 12:49:03 »

En tiiä onko tää nyt varsinainen havainto, mutta Lohja-Lohjanjärvi rataosuuden purkutyö tällä hetkellä puolessa välissä, eilen oli Tytyrin vartioimattomalla tasoristeyksellä kiskojen raja.

Kummasta päästä kiskojen poistaminen on siis aloitettu?

Lohjanjärven liikennepaikan päästä eli Mondin ja Metsä woodin päästä
tallennettu
Joonas Lindholm
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 166


« Vastaus #879 : Marraskuu 13, 2020, 20:53:57 »

9.11.
R-junat 9625 ja 9628 ajettiin kokoonpanolla 4×Sm2: 6079+6064+6084+6059. D 9693 ja R 9710 liikennöitiin kalustonaan 3×Sm2: 6081+6067+6065.
10.11.
R-junat 9625 ja 9628 ajettiin kokoonpanolla 4×Sm2: 6094+6081+6067+6065.
11.11.
R-junat 9625 ja 9628 ajettiin kokoonpanolla 4×Sm2: 6073+6056+6079+6064. D 9693 ja R 9710 liikennöitiin kalustonaan 3×Sm2: 6060+6077+6074. (Keskiviikko perustuu avoimeen dataan.)
12.11.
R 9625, R 9628, D 9693 ja R 9710 ajettiin kalustonaan 3×Sm2: 6060+6077+6074.
13.11.
R-junat 9625 ja 9628 ajettiin kokoonpanolla 3×Sm2: 6060+6077+6074. D 9693 ja R 9710 liikennöitiin kalustonaan 3×Sm2: 6094+6081+6067.
tallennettu
Antti Havukainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 159


« Vastaus #880 : Marraskuu 18, 2020, 19:56:15 »

16.11. T4001 Kilpilahdesta Kouvolaan kulki alkumatkan hieman etuajassa ja joutui pysähtymään Porvoonkadun tasoristeystä edeltävälle Keravan tulo-opastimelle P641. Vaikka kyseessä ei ollut kovinkaan pitkä ja raskas juna, niin liikkeellelähtö oli silti työn ja tuskan takana ja tasoristeyksen puomit alhaalla noin 15 minuutin ajan. Myös hiekoitukselle tuntui olevan kovasti tarvetta. Lopulta juna pääsi normaaliin matkavauhtiin, mutta joutui myöhästymisen takia Mäntsälässä päästämään kiireisempiä ohi ja saapui määräasemalleen noin 40 minuuttia aikataulusta jäljessä: https://juliadata.fi/timetables?s=4001&d=16.11.2020&speed=1

Video kyseisestä tilanteesta: https://www.youtube.com/watch?v=QaI-3jWzUsQ

Usein Kilpilahden suunnasta tulevat etuajassa kulkevat junat pysähtyvät jo ennen esiopastinta Ahjonsillan kohdalle odottamaan kulkutien muodostumista pää-/oikoradalle asti, mutta tällä kertaa juna pysähtyi vasta pääopastimelle juuri ennen tasoristeystä. Liekö videolla esiintyvä tilanne ainakin osittainen syy siihen, miksi monella kuskilla on tapana pysähtyä jo ennen esiopastinta odottamaan värejä? Ainakin kyseisellä menetelmällä saadaan hieman pienennettyä Porvoonkadun tasoristeyksen hälytyksen kestoa, kun ehditään edes hieman kiihdyttää ennen eristysosuudelle saapumista. Ahjossahan on 40 km/h nopeusrajoitus, joka päättyy nelostien alituksen kohdalla ja samoilta paikkeilta alkaa vielä lievähkö nousu kolmioraiteen eteläsivun vaihteelle asti, mikä varmaankin tuo omat haasteensa etenkin syyskeleillä.
tallennettu
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1768


« Vastaus #881 : Marraskuu 18, 2020, 20:10:23 »

16.11. T4001 Kilpilahdesta Kouvolaan kulki alkumatkan hieman etuajassa ja joutui pysähtymään Porvoonkadun tasoristeystä edeltävälle Keravan tulo-opastimelle P641. Vaikka kyseessä ei ollut kovinkaan pitkä ja raskas juna, niin liikkeellelähtö oli silti työn ja tuskan takana ja tasoristeyksen puomit alhaalla noin 15 minuutin ajan. Myös hiekoitukselle tuntui olevan kovasti tarvetta. Lopulta juna pääsi normaaliin matkavauhtiin, mutta joutui myöhästymisen takia Mäntsälässä päästämään kiireisempiä ohi ja saapui määräasemalleen noin 40 minuuttia aikataulusta jäljessä: https://juliadata.fi/timetables?s=4001&d=16.11.2020&speed=1

Video kyseisestä tilanteesta: https://www.youtube.com/watch?v=QaI-3jWzUsQ

Usein Kilpilahden suunnasta tulevat etuajassa kulkevat junat pysähtyvät jo ennen esiopastinta Ahjonsillan kohdalle odottamaan kulkutien muodostumista pää-/oikoradalle asti, mutta tällä kertaa juna pysähtyi vasta pääopastimelle juuri ennen tasoristeystä. Liekö videolla esiintyvä tilanne ainakin osittainen syy siihen, miksi monella kuskilla on tapana pysähtyä jo ennen esiopastinta odottamaan värejä? Ainakin kyseisellä menetelmällä saadaan hieman pienennettyä Porvoonkadun tasoristeyksen hälytyksen kestoa, kun ehditään edes hieman kiihdyttää ennen eristysosuudelle saapumista. Ahjossahan on 40 km/h nopeusrajoitus, joka päättyy nelostien alituksen kohdalla ja samoilta paikkeilta alkaa vielä lievähkö nousu kolmioraiteen eteläsivun vaihteelle asti, mikä varmaankin tuo omat haasteensa etenkin syyskeleillä.

Tuo varoituslaiteiston toiminta on mielenkiintoinen: Kevyenliikenteen puomi 'pompii ylös-alas' ja kellokin lyö ajoittain hyvin epäsäännöllisestl. Hyvän pätkän olet kuvannut, mahtaakohan turvalaitteiden kunnossapidosta vastaavat katsoa moista.....
tallennettu
Antti Havukainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 159


« Vastaus #882 : Marraskuu 18, 2020, 20:18:03 »

16.11. T4001 Kilpilahdesta Kouvolaan kulki alkumatkan hieman etuajassa ja joutui pysähtymään Porvoonkadun tasoristeystä edeltävälle Keravan tulo-opastimelle P641. Vaikka kyseessä ei ollut kovinkaan pitkä ja raskas juna, niin liikkeellelähtö oli silti työn ja tuskan takana ja tasoristeyksen puomit alhaalla noin 15 minuutin ajan. Myös hiekoitukselle tuntui olevan kovasti tarvetta. Lopulta juna pääsi normaaliin matkavauhtiin, mutta joutui myöhästymisen takia Mäntsälässä päästämään kiireisempiä ohi ja saapui määräasemalleen noin 40 minuuttia aikataulusta jäljessä: https://juliadata.fi/timetables?s=4001&d=16.11.2020&speed=1

Video kyseisestä tilanteesta: https://www.youtube.com/watch?v=QaI-3jWzUsQ

Usein Kilpilahden suunnasta tulevat etuajassa kulkevat junat pysähtyvät jo ennen esiopastinta Ahjonsillan kohdalle odottamaan kulkutien muodostumista pää-/oikoradalle asti, mutta tällä kertaa juna pysähtyi vasta pääopastimelle juuri ennen tasoristeystä. Liekö videolla esiintyvä tilanne ainakin osittainen syy siihen, miksi monella kuskilla on tapana pysähtyä jo ennen esiopastinta odottamaan värejä? Ainakin kyseisellä menetelmällä saadaan hieman pienennettyä Porvoonkadun tasoristeyksen hälytyksen kestoa, kun ehditään edes hieman kiihdyttää ennen eristysosuudelle saapumista. Ahjossahan on 40 km/h nopeusrajoitus, joka päättyy nelostien alituksen kohdalla ja samoilta paikkeilta alkaa vielä lievähkö nousu kolmioraiteen eteläsivun vaihteelle asti, mikä varmaankin tuo omat haasteensa etenkin syyskeleillä.

Tuo varoituslaiteiston toiminta on mielenkiintoinen: Kevyenliikenteen puomi 'pompii ylös-alas' ja kellokin lyö ajoittain hyvin epäsäännöllisestl. Hyvän pätkän olet kuvannut, mahtaakohan turvalaitteiden kunnossapidosta vastaavat katsoa moista.....

En valitettavasti ollut paikalla tasoristeyksen alkaessa hälyttää eli en tiedä toimiko se edes alkuvaiheessa normaalisti, mutta normaalitilassa kellot hiljenevät heti puomien laskeuduttua ja ainakin pari viikkoa sitten laitos vielä toimi normaalisti. Siitä allekirjoittaneella ei ole tietoa, miksi kevyen liikenteen puomi "pomppi" ja kellot kilkattivat epäsäännöllisesti junan ollessa tasoristeyksen kohdalla. Kenties joku turvalaitetekniikkaa tarkemmin tunteva osaa vastata.
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1031


« Vastaus #883 : Marraskuu 18, 2020, 23:13:38 »

Varsin haastava paikka, loivahko nousu, tiukahko kaarre - ei näyttäisi kovin pahalta paikalta. Koko juna "roikuksissa" ja saatava kerralla liikkeelle, hieman liukasta... parempi odotella esiopastimella. "Kolmion" lähtö ei muistaakseni tuottanut ongelmia. Miksiköhän "Kauko" ei voisi "pedata" valmiiksi värejä - varsin harvoin muu liikenne esteenä?
tallennettu
Joonas Lindholm
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 166


« Vastaus #884 : Marraskuu 20, 2020, 21:52:47 »

19.11.
R-junat 9625 ja 9628 ajettiin kokoonpanolla 3×Sm2: 6097+6100+6056. D 9693 ja R 9710 liikennöitiin kalustonaan 3×Sm2: 6097+6100+6077.
20.11.
R-junat 9625 ja 9628 ajettiin kokoonpanolla 3×Sm2: 6078+6056+6094. D 9693 ja R 9710 liikennöitiin kalustonaan 3×Sm2: 6075+6098+6084.
tallennettu
Joonas Lindholm
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 166


« Vastaus #885 : Marraskuu 21, 2020, 19:23:14 »

21.11.
R-junat 9649, 9650, 9665 ja 9666 ajettiin kalustonaan 2×Sm2: 6098+6084 (harvinaista lauantaisin).
tallennettu
Veeti Heino
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 25


« Vastaus #886 : Eilen kello 15:41:32 »

Hyvinkäällä Kerkkolankadun tasoristeyksestä hävinny valot ja puomit, siihen päättyi hyvän tasoristeyksen historia Surullinen
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2275


« Vastaus #887 : Eilen kello 18:27:06 »

Hyvinkäällä Kerkkolankadun tasoristeyksestä hävinny valot ja puomit, siihen päättyi hyvän tasoristeyksen historia Surullinen

Mistäs tiedät, etteivät menneet uusiokäyttöön jollekin toiselle tasoristeykselle? Hymyilee
tallennettu

Veeti Heino
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 25


« Vastaus #888 : Eilen kello 23:03:34 »

Hyvinkäällä Kerkkolankadun tasoristeyksestä hävinny valot ja puomit, siihen päättyi hyvän tasoristeyksen historia Surullinen

Mistäs tiedät, etteivät menneet uusiokäyttöön jollekin toiselle tasoristeykselle? Hymyilee

No se on asia erikseen, sen näkee sitten jossain kohtaa. Voisi olla vahva veikkaus, että johonki menis. Tossa ite tarkotin ennemmin, että hyvän laitoksen historia sillä paikalla päättyy   Virnistää
tallennettu
Sivuja: 1 ... 34 35 [36] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja Uudeltamaalta  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2020 Resiina