Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Juna ajoi pysähdyspaikan ohi  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2418


« Vastaus #25 : Toukokuu 01, 2013, 20:17:55 »

En voi mitään, mutta jotenkin huvittaa lukea Ziggyn kommentteja. Ei niin, että niissä olisi sinänsä mitään hassua. Se huvittaa, että näen niissä itseni noin 40 vuoden takaa. Mikä tahansa rautateitä mollaava teksi oli kuin hyökkäys minua kohtaan. Minä osasin selittää VR:n mokat paremmin kuin VR itse. Kaikki oli aina muiden kuin VR:n vika, eli väärin toiminut asiakas tai ylivoimainen este. VR oli minun idolini, jota piti puolustaa henkeen ja vereen. Joskus meni kommentit yli silloin ja menee joskus nykyisinkin; ihan kuin sinulla. Älä loukkaannu Ziggy, tämä on tarkoitettu positiiviseksi palautteeksi. Ehkä nyt olen jostakin eri mieltä kuin 40v sitten, mutta se on eri juttu. Toivottavasti jaksat olla yhtä aktiivinen myös seuraavat vuosikymmenet.

Markun kanssa samaa mieltä (vastaus #23).
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #26 : Toukokuu 01, 2013, 22:23:27 »

Niin, että koska virheitä sattuu, niin virheitä saakin sattua? Toivottavasti tällainen asenne ei tartu lentoliikenteeseen.

http://www.google.fi/search?q=%22laukut+j%C3%A4iv%C3%A4t+koneesta%22&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:fi:official&client=firefox-a
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #27 : Toukokuu 02, 2013, 00:34:39 »

En voi mitään, mutta jotenkin huvittaa lukea Ziggyn kommentteja. Ei niin, että niissä olisi sinänsä mitään hassua. Se huvittaa, että näen niissä itseni noin 40 vuoden takaa. Mikä tahansa rautateitä mollaava teksi oli kuin hyökkäys minua kohtaan. Minä osasin selittää VR:n mokat paremmin kuin VR itse. Kaikki oli aina muiden kuin VR:n vika, eli väärin toiminut asiakas tai ylivoimainen este. VR oli minun idolini, jota piti puolustaa henkeen ja vereen. Joskus meni kommentit yli silloin ja menee joskus nykyisinkin; ihan kuin sinulla. Älä loukkaannu Ziggy, tämä on tarkoitettu positiiviseksi palautteeksi. Ehkä nyt olen jostakin eri mieltä kuin 40v sitten, mutta se on eri juttu. Toivottavasti jaksat olla yhtä aktiivinen myös seuraavat vuosikymmenet.

Markun kanssa samaa mieltä (vastaus #23).

En voi sanoa että VR olisi mun idoli. En kirjoita VR:stä ylistävään sävyyn siksi että VR olisi idoli, mun tuleva työnantaja lähitulevaisuudessa, mitenkään erityisesti "diggaisin VR:stä", VR olisi Jumala jota pitäisi palvoa jne. Hymyilee Ei kyllä kuvasta mua Eljas toi sun tekstisi. Mun puolesta VR:ää saa dissaa niin paljon kun haluaa, totesin vain että alkaa ärsyttämään tuollainen turhan päiväinen potaska, vaikka hyvin tietää ettei asiat niin ole... VR kyllä panostaa asiakaspalveluun ja sen huomaa selvästi. Ehkä tilanne on ollut aikaisemmin eri, nyt taas ei.

Mulle on ihan sama puhuttaisko Veoliasta, Finnairista, Arrivasta, SL:stä jne. Sanoisin silti asian miten se on. Totesin vain että Matin puhe oli silkkaa paskaa näin suoraan sanottuna Hymyilee Matilla voi olla ehkä sellainen kuva VR:stä, sitten olkoon ja se sallittakoon, todellisuudessa se kuitenkin on paskaa.

Niitä "harmaita" lintuja eli huonoja asiakaspalvelijoita on joka firmassa.

Mitä tulee tuohon IC2 170:n tapaukseen, ilmeisesti näyttäisi siltä että työvuorolista jonka perusteella on 170:aa ennen ajettu junavuorot ovat olleet sellaisia ettei olla Lempäälässä pysähdytty ja tästä on jäänyt "mieleen" joillekkin ettei nytkään pysähdytä ja ehkä on tajuttu moka vasta sitten kun ajellaan 200km/h tai mitä ikinä ajetaankaan ohi ja nähdäänkin että siellähän on matkustajia odottamassa. Virheet tietysti korjataan mahdollisimman nopeasti, tilanteesta riippuu kuinka helppoa se sitten on. Kaikki jotka asiaa seuraa niin ei voi kieltää etteikö VR onnistu hyvin korvaavissa kuljetuksissa. Esim. Jos Oulusta tulossa ollut juna on ollut reilusti myöhässä (n. yli 40minuuttia) niin usein on laitettu korvaava juna ajamaan tämän junan aikataululla Seinäjoelta Helsinkiin jne. SIinä vain yksi hyvä esimerkki.

Muistan kyllä itse mm. olikohan talvella 2009 kun VR:llä oli vielä moni asia pielessä. Odottelin jotain Jyväskylän pendoa Tikkurilan asemalla, oli kunnon lumimyrsky jne. Lähtöaika siirtyi hiljalleen aina muutaman minuutin kerrallaan. Leikitään nyt että juna oli S 91 niin on helpompi kertoa. Yhtäkkiä ilmestyikin näyttöön jokin 1091 juna jonka määränpäänä oli Jyväskylä, kun alkuperäisen 91:n määränpäänä näkyy Pieksämäki. Tätä ihmettelin kovasti ja menin sitten kysymään lipunmyyntipisteen palveluneuvojalta joka otti selvää asiasta ja kertoi että juna on jaettu kahtia ja että mun pitää mennä sillä toisella junalla. Harmittihan tämä koska se toinen saapui Jyväskylään yli 40minuuttia myöhemmin kuin eka yksikkö, eli n. 2h30min myöhässä. Sitä kuitenkaan ei voi kieltää etteikö VR oikeasti olisi nyt loppuneena talvena pärjännyt selvästi paremmin.

Taas kuulostaa VR:ää puolustavalta, mutta kerron vain faktat. Jos negatiivistä sanottavaa olisi jostain asiasta, niin kyllä mä sen sanoisin (ja olen sanonutkin täällä, joukkoliikennefoorumilla ja jopa VR:n facebook-sivuilla julkisesti joskus).

Ps. Mua ei kiinnosta ollenkaan mitä muut ajattelevat mun viesteistä, puhuu musta kuinka vitun dorka jätkä oon tai puhuu muuta paskaa (juu oon kyllä kuullut) jne. Antaa puhua, puhukaa rauhassa Hymyilee Oon koulukiusattuna oppinut olemaan välittämättä muiden jutuista, tosin sen takia en "kuuntele" positiivisuuksiakaan positiivisina vaan menee ikävä kyllä samalla tavalla toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos kuten paska jututkin. Se haitta puoli tosin on. Sitä on myös kuultu kaiken maailman homoa, neekeria sun muuta jopa dösäkuskeilta, ja sitä varmasti joudun kuuntelemaan uudessa työssäni, mutta kuten sanoin niin en välitä siitä mitä musta sanotaan.

Ja ei, en ottanut Matin, tai Eljaksen viestistä itseeni. Eljaksen viesti oli asiallinen positiivinen palaute miten itsekkin kirjoitti.

Nyt hyvää yötä jokaiselle!
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 02, 2013, 00:54:15 kirjoittanut Ziggy Hulden » tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1684


« Vastaus #28 : Toukokuu 02, 2013, 10:19:17 »

IC2 170 on sinänsä hankala tapaus, koska sille ei saada "nopeasti" korvaavaa yhteyttä toisella junalla, kun ylipäätänsä seuraava samaan suuntaan menevä menee tunnin päästä (IC 48 joka tässä tapauksessa poimi matkustajat Lempäälästä).

Millä tavoin korvaavan yhteyden järjestäminen on hankalaa?

Lempäälän taksiasemahan sijaitsee Lempäälän rautatieaseman vieressä, joten korvaava yhteys on järjestettävissä yhdellä puhelinsoitolla. Ei muuta kuin takseja (tuskin niitä montaa tarvitaan) laiturin viereen ja matkustavaiset kyytiin. Siitä sitten mittariautolla määränpäähänsä.

Ei ole vaikeaa, eikä edes kallista. Kyse on asenteesta maksavia asiakkaita kohtaan. Siis siitä, jota VR:ltä tuntuu edelleen saavan kovin valikoidusti.
tallennettu
Marko Vornanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 987


« Vastaus #29 : Toukokuu 02, 2013, 10:47:38 »

Tuo Lempäälä tuntuu unohtuvan kuljettajilta helposti, niin eikö olisi helpointa poistaa koko pysähdys muutaman matkustajan vuoksi?  Hymyilee leveästi
tallennettu

Kiskoviikko aina sunnuntaisin facebookin ryhmässä Yksinäinen junan pilli
Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #30 : Toukokuu 02, 2013, 11:01:06 »

Eiks Lempäälän, pysähdykset voitaisi. Jatkossa hoitaa taajiksilla ja ajattaa, Ic:t ja Pendot Lempäälän ohi ei millään pahalla?  Iskee silmää.
tallennettu

Junia Oulaisten asemalla.
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #31 : Toukokuu 02, 2013, 13:07:24 »

Jos halutaan ihmisten käyttävän junaa, on syytä olla riittävän tiheä vuorotarjonta. Tuskin lisää taajiksia saadaan.
Onhan noita skenaarioita lähiliikenteestä, mutta kun se tuntuu tarvitsevan lisää raiteita.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #32 : Toukokuu 02, 2013, 14:22:13 »

Millä tavoin korvaavan yhteyden järjestäminen on hankalaa?

Lempäälän taksiasemahan sijaitsee Lempäälän rautatieaseman vieressä, joten korvaava yhteys on järjestettävissä yhdellä puhelinsoitolla. Ei muuta kuin takseja (tuskin niitä montaa tarvitaan) laiturin viereen ja matkustavaiset kyytiin. Siitä sitten mittariautolla määränpäähänsä.

Ei ole vaikeaa, eikä edes kallista. Kyse on asenteesta maksavia asiakkaita kohtaan. Siis siitä, jota VR:ltä tuntuu edelleen saavan kovin valikoidusti.

Kyllähän siitä monta taksia jouduttaisiin tilaamaan. Mitä itse nähnyt niin Lempäälästä nousee suhtkoht paljon matkustajia kuitenkin.

Jos halutaan ihmisten käyttävän junaa, on syytä olla riittävän tiheä vuorotarjonta. Tuskin lisää taajiksia saadaan.
Onhan noita skenaarioita lähiliikenteestä, mutta kun se tuntuu tarvitsevan lisää raiteita.

Jos ylläolevan mielestä pystyy taksilla korvaamaan Lempäälässä ohiajaneen junan matkustajien matkat, niin eiköhän sitten taajamajunan kapasiteetti ja vuoroväli riittäisi Lempäälän asemalle?

2-3 tunnin vuoroväli on hyvä. Poistetaan IC-junien pysähdys Lempäälästä ja taajamajunat jatkavat normaalisti, easy case? Kuljettajatkaan tuskin ohi ajavat, koska tajuavat kyllä olevansa taajamajunan puikoissa kun on aikaisemmilla pikku asemilla pysähtynyt.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #33 : Toukokuu 02, 2013, 14:30:43 »

Jaa että työmatkaliikenteessäkin? Nykyinenkään tarjonta ei sovi kaikille.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #34 : Toukokuu 02, 2013, 15:44:04 »

Jaa että työmatkaliikenteessäkin? Nykyinenkään tarjonta ei sovi kaikille.

Aina ei voi voittaa. Löytyy sitä muitakin asemia joille olisi kysyntää, työmatkalaisillekkin, mutta vuoroväli on vielä harvempi. Niin ja muistahan se että kyllä sitä kysyntää taajamajunilla on siihen työmatkaliikenteeseen Helsinkiin päin. 6:43, 7:43 ja 8:43 lähtee Lempäälästä taajamajunat Helsinkiin. Ensimmäinen juna on Helsingissä 8:41. Noiden lisäksi säilytetään IC2 160 (5:44 Lempäälästä) niitä aamuvarhaisen työmatkalaisia varten.


Jos taajamajunia lisäisi niin hienon tunnin välein menevien IC/IC2-junien kysyntä laskisi. Esim. Hämeenlinnasta kun lähtee 17:49, ja 18:49 IC2-junat ja 18:23 taajamajuna, arvaappa vaan kumpaan on selkeästi enemmän nousijoita? Hyvä kun edes 10 nousee kyseisiin IC2-juniin, kun taajamajunaan nousee se 20-30 henkilöä. Lisäksi taas muilla väliasemilla ei kysyntää olisi.

Tämähän oli vain spekulointia miten estettäisiin ne vahingossa ohiajot junatyyppejä muuttamalla.
tallennettu
Matti Kotiniemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 30


« Vastaus #35 : Toukokuu 02, 2013, 17:03:17 »

Millä tavoin korvaavan yhteyden järjestäminen on hankalaa?

Lempäälän taksiasemahan sijaitsee Lempäälän rautatieaseman vieressä, joten korvaava yhteys on järjestettävissä yhdellä puhelinsoitolla. Ei muuta kuin takseja (tuskin niitä montaa tarvitaan) laiturin viereen ja matkustavaiset kyytiin. Siitä sitten mittariautolla määränpäähänsä.

Ei ole vaikeaa, eikä edes kallista. Kyse on asenteesta maksavia asiakkaita kohtaan. Siis siitä, jota VR:ltä tuntuu edelleen saavan kovin valikoidusti.

Kyllähän siitä monta taksia jouduttaisiin tilaamaan. Mitä itse nähnyt niin Lempäälästä nousee suhtkoht paljon matkustajia kuitenkin.

Jos halutaan ihmisten käyttävän junaa, on syytä olla riittävän tiheä vuorotarjonta. Tuskin lisää taajiksia saadaan.
Onhan noita skenaarioita lähiliikenteestä, mutta kun se tuntuu tarvitsevan lisää raiteita.

Jos ylläolevan mielestä pystyy taksilla korvaamaan Lempäälässä ohiajaneen junan matkustajien matkat, niin eiköhän sitten taajamajunan kapasiteetti ja vuoroväli riittäisi Lempäälän asemalle?

2-3 tunnin vuoroväli on hyvä. Poistetaan IC-junien pysähdys Lempäälästä ja taajamajunat jatkavat normaalisti, easy case? Kuljettajatkaan tuskin ohi ajavat, koska tajuavat kyllä olevansa taajamajunan puikoissa kun on aikaisemmilla pikku asemilla pysähtynyt.


Onko tässä nyt jokin piilologiikka, jota minä en ymmärrä? Jos liikennepaikalta nousee junaan "suhtkoht paljon matkustajia" niin "easy case" on lopettaa nämä pysähdykset. Ei kuulosta ihan perinteiseltä hyvän bisneksen kultaisesta säännöltä.  Huh Vai onko tuossa todella viisasta kettuilua?

Poistetaan vaan Lempäälän pyssäys, kyllä 71 kuljettaa tarpeeksi tihein vuorovälein. Tosin vain Tampereen suuntaan...


Jos taajamajunia lisäisi niin hienon tunnin välein menevien IC/IC2-junien kysyntä laskisi. Esim. Hämeenlinnasta kun lähtee 17:49, ja 18:49 IC2-junat ja 18:23 taajamajuna, arvaappa vaan kumpaan on selkeästi enemmän nousijoita? Hyvä kun edes 10 nousee kyseisiin IC2-juniin, kun taajamajunaan nousee se 20-30 henkilöä. Lisäksi taas muilla väliasemilla ei kysyntää olisi.


Tässä esimerkissä ei kai merkitse mitään se, että Turenki on kiinteä osa Hämeenlinnan työssä- ja kaupassakäymisaluetta. Omiin kokemuksiin perustuen ko. taajikseen mahtuu vähintään kymmenen Hämeenlinna-Turenki-matkalaista.

Eikä olla matkustettu myöskään ilman Hämeenlinna-Ryttylä-matkalaisia.
tallennettu

Aika jännä...
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #36 : Toukokuu 02, 2013, 17:39:24 »

Paunun 71 ajaa tosin tihein vuorovälein, mutta jos asunto ja työpaikka ovat lähellä rautatieasemia, säästäisi
junalla tunnin päivässä!
tallennettu
Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Juna ajoi pysähdyspaikan ohi  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina