Rautatiet ja harrastus  |  Junakuvaus  |  Aihe: Apua jalustan hankintaan  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Petri Kannisto
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 6


« : Toukokuu 22, 2013, 19:15:23 »

Teloittakaa minut, mikäli tästä aiheesta on jo ketju olemassa. Google ei ainakaan sellaista löytänyt osuviksi katsomillani avainsanoilla.

Minä, paatunut pokkarikuvaaja, sain itselleni huikaisevan überpro-järkkärin mallia Canon EOS 1000D. Nyt olen hankkimassa siihen jalustaa. Lyhyyteni on 170 cm, joten mitä pitäisitte riittävänä jalustan maksimikorkeutena? Onko 150 cm tarpeeksi?

Olen katsellut erityisesti Benron mallia A550F, johon tulee mukana kuulapää N1:
http://www.superkuva.fi/tuote/benro-a550f--n1-tripod-kit/13552A550FN1/#product_description_anchor

Hinta on sopiva: haluan maksaa jalustasta 100-150 euroa. Jalusta on myös kevyt (1,6 kg), ja 6 kg:n kantavuus tulee riittämään komeasti.

Aion käyttää jalustaa linjalla sekä mahdollisesti asemilla.
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1226


« Vastaus #1 : Toukokuu 25, 2013, 09:37:04 »

Minulla itselläni on velbon sherpa 600r ja ostin sen expertiltä, maksoi noin 80€ painaa vajaa 2kg. On hyvin tukeva ja sen saa säädettyä, sille korkeudelle, jolle haluaa
tallennettu

Petri Kannisto
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 6


« Vastaus #2 : Toukokuu 26, 2013, 16:15:11 »

Tilaukseen lähti Slik Sprint Pro GM II. Kävin liikkeessä hypistelemässä sitä, mutta en ole jalustoja aiemmin käyttänyt, joten saa nähdä, kuinka toimiva laitos se lopulta on.
tallennettu
Toni Aitta
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 68


« Vastaus #3 : Toukokuu 26, 2013, 20:19:55 »

Minulla on tuollainen Benro A550F + N1 kuulapää ja olen ollut tyytyväinen. Sopivan jämäkkä. Ostin Rajalasta viime vuonna n.120€ hintaan.
tallennettu
Elias Murto
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 79


« Vastaus #4 : Kesäkuu 15, 2013, 20:10:56 »

Maastoon en ehkä suosittelisi mitään kovin kallista / monimutkaista / painavaa jalustaa. Tukevuus on tietysti plussaa, mutta ketteryys, keveys ja helppokäyttöisyys on aika mukavia ominaisuuksia.

Alle satasellakin saa ihan passelin jalustan pienelle järkkärille.

Ainakin itse olen ollut suhteellisen tyytyväinen "markettilaatuun". Parinkympin jalustan katoaminen tai hajoaminenkaan ei aiheuta aloittelevalle kuvaajalle konkurssia.
tallennettu
Heikki Suonvieri
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 67


« Vastaus #5 : Elokuu 04, 2013, 20:25:04 »

Kunnon jalusta on tärkeä. Kertainvestointina se tietysti kirpaisee ostaa hyvä, mutta se sitten palveleekin vuosikymmeniä oikein käytettynä. Itse ostin jalaksi

 http://www.maitolaituri.tv/product_info.php?cPath=2_5_31&products_id=496

Ja kinopään

http://www.maitolaituri.tv/product_info.php?cPath=2_5_108&products_id=1071

ja hyväksi todettuani kuvausharrastuksen ja kaluston lisäännyttyä vielä toisen satsin samanlaisia ja voin vakuttaa että toimii käytössä erinomaisesti.
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1226


« Vastaus #6 : Elokuu 06, 2013, 08:05:41 »

Elias, jos minua tossa viestissäsi tarkotit niin kyllä tuo minun jalusta maastossakin toimiva on. Yleensäkin linjalla kun kuvaan, jalustaa käytän pimeällä eli talvella. Ja yleensäkin kun linjalla kuvaan, saavun paikalla 10-15min ennen junaa. Aika hidas saa olla jos ei tuossa ajassa kerkee jalustaa virittämään
tallennettu

Heikki Suonvieri
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 67


« Vastaus #7 : Elokuu 06, 2013, 22:55:21 »

kyllä esim. tuo omistamani manfrotto on riittävän kätevä ja riittävän nopea kasattava huolimatta siitä että ehkä painaa enemmän kuin ne tingeltangeli slik jalustat.
Esimerkiksi videolla    http://www.youtube.com/watch?v=hfxG_2_W2EI
Olen ehtinyt aina ajaa junan edelle, kasata kaksi manfrottoa, kiinnittää kamerat ja asettaa ne kuvaamaan, kuvata junan ja purkaa kamerat ja jalustat sekä taas ajaa seuraavaan paikkaan junan edelle toistamaan edellä mainitun.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #8 : Elokuu 07, 2013, 01:00:07 »

Minä taasen joitain vuosia sitten myin Manfroton jalustat, oli kuulapäätä ja muuta. Ostin sitten tilalle Anttilasta tarjousmyynnistä jonkun parinkympin hintaisen alumiinijalustan, joka on kevyempi kantaa ja helpompi käsitellä... tosin on vähän hölskyvä painavalle järkkärille.
tallennettu
Heikki Suonvieri
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 67


« Vastaus #9 : Elokuu 07, 2013, 16:20:16 »

heiluva epätukeva jalusta = heittää rahaa nuotioon. Ehkä monopodi on paras hankinta tällaisissa tapauksissa
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Junakuvaus  |  Aihe: Apua jalustan hankintaan  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina