Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Veturit kartalla  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
[Tunnus poistettu]
Vieras
« : Toukokuu 30, 2013, 19:54:13 »

En ole varma, onko tästä täällä jo kerrottu, mutta Internetissä on olemassa myös sellainen palvelu kuin Veturit kartalla. Sieltä näkee vetureiden sijainnit + junanumerot ja nopeuden kartalla. Suhteellisen kätevä palvelu.

http://junat.dy.fi/kartta/
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #1 : Toukokuu 30, 2013, 20:59:59 »

"Tuon kun saisi kännykässä toimimaan niin hyvä olis"

Mulla tuo toimii kännykässä.
tallennettu
Miko Rautiainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 161


« Vastaus #2 : Toukokuu 31, 2013, 07:52:04 »

Mikä kännykkäsul on Niklas?
Mul on samaung galaxy XCover ja toi toimii aika surkeesti.
Jos yrität mennä lähelle niin lagii ihan hirveesti. Hymyilee
tallennettu
Jussi Liimatta
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 15


« Vastaus #3 : Toukokuu 31, 2013, 10:36:39 »

Ok, sopivasti tulikin Hangosta päin juna, täsmälleen piti paikkansa kun katsoin näytöltä ja kuulen äänet tuolta Uudenmaankadun tasoristeykseltä. Lisäksi ilmoittaa että veturit olivat Dv12 2736+2715 ja nopeuden.
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1225


« Vastaus #4 : Toukokuu 31, 2013, 11:28:19 »

toi veturit kartalla on hyvä palvelu! eilen kun lähdin kuvaamaan T3812:ta niin katoin kartasta et sitten kun se oli siuron kohdalla lähdin
tallennettu

Alex Hallberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2


« Vastaus #5 : Toukokuu 31, 2013, 13:01:30 »

Tämä palvelu on näemmä ennen levinnyt Internetissä "salaa" ja tämän aiheen tekemisen johdosta olen saanut uhkailuja eräältä tunnetulta harrastajalta. Internet on julkinen paikka ja jos tuota palvelua ei ole tarkoitettu julkiseksi, niin se voidaan sitten poistaa. Mikälie hyväveli-verkosto rautatieharrastajienkin keskuudessa on. Minun mielestäni on parempi että kaikki saavat tietää tästä, kun että se leviää yksityisenä ja toiset saisivat "etulyöntiaseman" sillä että katsoisivat kotisohvaltaan havaintoja kun toisten pitää raahautua rautatien ääreen. En näe tässä mitään väärää ja nyt kaikki ovat tasa-arvoisia.

Paitsi unohdit sen, että tämä oli salainen kuten itsekkin kirjoitit, huom. salainen. Katso Googlesta mikäli et tiedä sen sanan merkitystä.

Minä en tästä projektista paljoa tiedä, mutta tiedän sen että se oli vain muutamille harrastajille - vaikkapa siksi että se on keskeneräinen vielä.

Tämä myös tarkoittaa sitä että jos sinulle joku joskus kertoo jotain salaista tietoa niin annas olla - jollotat sen täällä ja jlf:ssä. Herää ihan oikeesti.

Otan tähän nyt yhden esimerkin. Rakennat jotain kivaa tai ihmeellistä ja annat kavereidesi kokeilla sitä, et kaikkien sillä se on sinun luomuksesi, sitten joku tulee ja jakaa sen muiden kokeiltavaksi - vaikka se oli tarkoitettu vain muutamalle.

Ja mitä lässytät mistään internetistä, ja julkisuudesta? Se oltiin piilotettu kaikilta mahdollisilta hakukoneilta, ja älä väitä taas että "arvasit" sivuston nimen, sillä tiedät itsekkin ettei se pidä paikkansa.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2909


« Vastaus #6 : Toukokuu 31, 2013, 13:07:08 »

Alex ja Elias, käykää keskustelu joko täällä tai JLF:llä. Nyt käytte saman keskustelun kahteen kertaan lähes samansisältöisillä viesteillä.

Sitten kun keskustelun lopputulos on selvillä, voi siihen linkata toisellakin foorumilla. Hymyilee
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #7 : Toukokuu 31, 2013, 13:17:45 »

Mikä kännykkäsul on Niklas?
Mul on samaung galaxy XCover ja toi toimii aika surkeesti.
Jos yrität mennä lähelle niin lagii ihan hirveesti. Hymyilee
Mulla on samsung galaxy ace plus. Hymyilee
tallennettu
Sampo Rapeli
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 18


« Vastaus #8 : Toukokuu 31, 2013, 13:36:53 »

1) Mun mielestä tää on huippupalvelu
2) Mä en tajuu miks tän ees pitäis olla salainen
3) Tällänen "tyhmä, nyt paljastit tän salaisuuden ja sait vihamiehiä"-syyttely vaan pahentaa tilannetta, koska meteli  aiheesta kasvaa. tämäkin viesti kasvattaa keskustelua, mutta haluan nämä pointit silti sanoa.
4) Mulla ei oo tunnuksia joukkoliikennefoorumille, mut oisin kiitollinen jos tää välittyis jotaki kautta sinnekki.
5) HILLITKÄÄ KIELENKÄYTTÖÄ!!!!

kiitos.
tallennettu
Aki Leppänen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 151


« Vastaus #9 : Toukokuu 31, 2013, 14:06:51 »


Otan tähän nyt yhden esimerkin. Rakennat jotain kivaa tai ihmeellistä ja annat kavereidesi kokeilla sitä, et kaikkien sillä se on sinun luomuksesi, sitten joku tulee ja jakaa sen muiden kokeiltavaksi - vaikka se oli tarkoitettu vain muutamalle.

Ja mitä lässytät mistään internetistä, ja julkisuudesta? Se oltiin piilotettu kaikilta mahdollisilta hakukoneilta, ja älä väitä taas että "arvasit" sivuston nimen, sillä tiedät itsekkin ettei se pidä paikkansa.

Kun minä rakennan jotain kivaa ja ihmeellistä, jota muut haluaisivat nähdä, laitan verstaan ovet kiinni ja lukkoon. Ei sen yksinkertaisempaa. Salasanasuojaus ja niin edelleen.

Ja miksi tuota ei voisi kaikille näyttää, jlf:llä olleet perustelut mahdollisesta lähteen sulkemisesta on aika hatarat. Hyväksyisin enemminkin selitykseksi; "minä sen tein, minä näin vaivaa, ette te".
tallennettu
Kimmo T. Lumirae
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1318


« Vastaus #10 : Toukokuu 31, 2013, 14:28:31 »

Asia on julkaistu venäläisellä foorumilla 10.4.2013

http://talk.vrn.ru/article/talk.vrn.ru/fido7.n5053.common/693h

tallennettu
Mikko Otava
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 150


« Vastaus #11 : Toukokuu 31, 2013, 15:12:02 »

Mikäänhän ei estä siirtämästä tuota  palvelua salasanojen taakse mikäli se jotenkin salaista ja vain pienen piirin eliittipuuhastelua on.  Virnistää
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #12 : Toukokuu 31, 2013, 15:54:09 »

Mitä tuolta jlf:ltä luin, ilmeisesti palvelun käyttöön ei ole pyydetty VR:ltä lupaa. Nimeltä mainitsematon henkilö nyt syyttelee täältä ihan vääriä henkilöitä...
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2909


« Vastaus #13 : Toukokuu 31, 2013, 16:04:56 »

Mitä tuolta jlf:ltä luin, ilmeisesti palvelun käyttöön ei ole pyydetty VR:ltä lupaa.

En minä ainakaan tulkinnut JLF:n teksteistä mitään tuollaista. Joku arvaili ettei olisi, mutta se on hyvin kaukana mistään "ilmeisestä".
tallennettu
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 675


« Vastaus #14 : Toukokuu 31, 2013, 16:10:50 »

Kai siinä pitää VR:n lupa olla, jos veturiin jotain seurantalaitteita asennellaan?
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2909


« Vastaus #15 : Toukokuu 31, 2013, 16:18:47 »

Kai siinä pitää VR:n lupa olla, jos veturiin jotain seurantalaitteita asennellaan?

Silläkin uhalla, etten nyt ymmärtänyt huumoria, vastaan vakavana:

Kyllä VR on aivan itse asentanut ne seurantalaitteet omaan vetokalustoonsa.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #16 : Toukokuu 31, 2013, 16:20:22 »

Mitä tuolta jlf:ltä luin, ilmeisesti palvelun käyttöön ei ole pyydetty VR:ltä lupaa.

En minä ainakaan tulkinnut JLF:n teksteistä mitään tuollaista. Joku arvaili ettei olisi, mutta se on hyvin kaukana mistään "ilmeisestä".
Itse ainakin tulkitsin asian niin, että tässäkin ketjussa vaahdonnut henkilö tietää tarkalleen kuinka luvallinen tuo sivusto on. Miksi asiasta moinen käytös? Ja sama juttu Jlf:n puolella.
tallennettu
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 675


« Vastaus #17 : Toukokuu 31, 2013, 16:25:43 »

Kai siinä pitää VR:n lupa olla, jos veturiin jotain seurantalaitteita asennellaan?

Silläkin uhalla, etten nyt ymmärtänyt huumoria, vastaan vakavana:

Kyllä VR on aivan itse asentanut ne seurantalaitteet omaan vetokalustoonsa.
Ei tuo huumoria ollut... Iskee silmää
tallennettu
Olli Keski-Rahkonen
Ylläpito
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 264


« Vastaus #18 : Toukokuu 31, 2013, 16:34:43 »

Veturit kartalla -palvelun linkki on tuossa yllä vapaasti kaikkien nähtävänä. Palvelun luvallisuuden spekulointi ja turhanaikainen väittely voidaan päättää tähän.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Veturit kartalla  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina