Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Junapelit  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Erno Pintinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 133


« : Kesäkuu 11, 2013, 20:51:36 »

Löysin pari muuta Trainz -ketjua, mutta muuta junapeli -aiheista ketjua en löytänyt. (Pyydän anteeksi, jos löytyy jo tjsp. Ylläpito voi yhdistää tarvittaessa.)

Eli kysymys koskee Microsoft Train Simulator 2012 -peliä. Nyt olen pari päivää pelannut tuota kyseistä peliä ja sellaista ihmettelen, että onkohan tähän ko. peliin mitään suomalaista kalustoa tarjolla internetin ihmeellisessä maailmassa?

Kyllä olen itse etsinyt, mutta ei vain tunnu löytyvän, joten nyt kysyn sitten täältä.
tallennettu
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1596


« Vastaus #1 : Kesäkuu 12, 2013, 14:54:25 »

Mistä lie olet moisen ladannut, sillä tuommoista mielestäni ei ole edes olemassa Hymyilee
Tietääkseni Microsoft ei ole julkaissut sen alkuperäisen 2001 julkaistun Trainsimulator pelin jälkeen toista Train simulator peliä ?
Oletko nyt ihan varma että se on  Microsoft Train Simulator 2012 ?
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 12, 2013, 15:44:28 kirjoittanut Harri Junttila » tallennettu
Erno Pintinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 133


« Vastaus #2 : Kesäkuu 12, 2013, 16:53:09 »

Mistä lie olet moisen ladannut, sillä tuommoista mielestäni ei ole edes olemassa Hymyilee

Voi olla, että olen sekoittanut Microsoftin Train Simulatorin. Työpöydällä on pikakuvake nimeltään, Railworks 3 ja sen kun käynnistää, niin tulee "Start Train Simulator 2012"

Joten, kyseessä inhmillinen erehdys  Hymyilee
tallennettu
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1596


« Vastaus #3 : Kesäkuu 12, 2013, 17:12:49 »

Kuulostaa huomattavasti järkevämmälle Hymyilee Itse en ole Railworksiin perehtynyt että miten sille on suomalaista kalustoa tehty. Pikainen googletus kertoo että sille on jotain suomikalustoa olemassa ja jotain on myös tulossa.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #4 : Kesäkuu 12, 2013, 17:48:37 »

Itselläni on Railworks 3? vaiko "4" mutta tunnetaan nimellä Train Simulator 2013. Sille ei ainekaan mun tietääkseni ole suomalaista kalustoa, tai sitä en oo nähnyt...
tallennettu
Markku Blomgren
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 566


« Vastaus #5 : Kesäkuu 12, 2013, 18:35:35 »

Juu, pelin nimi on muuttunut muutaman kerran, joskin tänäkin päivänä se tunnetaan Railworks 4:na, joskin virallinen nimi on Train simulator 2013. Syksyllä saattaa tulla isompi päivitys, mutta ainakaan vielä siitä ei ole kerrottu mitään.

Suomalaista vetovoimaa ei taida vielä olla, paitsi joku re-paint Re460-veturille. Vaunuista löytyy ainakin Sim ja olikohan joku G-vaunu myöskin. Tiedä sitten, onko Sami täällä vorgissa läsnä, mutta hällä oli ainakin Sr1 työn alla...  Virnistää

Niin muuten, TS2013:sen nykyinen 'kehittäjä' on RailSimulator.Com eli tuttavallisemmin RSC. Peli juontaa juurensa (ja hieman antiikkisen pelimoottorinsa) Kuju:n yhteistyössä Electronic Artsin kanssa kehittämästä Rail Simulator-pelistä. Pian tuon pelin julkaisemisen jälkeen, EA hylkäsi koko projektin ja tilalle tuli RSDL josta muodostui RSC. Kuju oli mukana luomassa myös alkuperäistä Train Simulatoria.
tallennettu
Oskari Kvist
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 583


« Vastaus #6 : Kesäkuu 13, 2013, 09:23:17 »

Suomikaluston rakentelu etenee tähänkin simulaattoriin, mutta se on aika työlästä: http://railworksfi.blogspot.fi/
tallennettu
Sauli Pietikäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 30


« Vastaus #7 : Kesäkuu 13, 2013, 21:27:25 »

Suomikaluston rakentelu etenee tähänkin simulaattoriin, mutta se on aika työlästä: http://railworksfi.blogspot.fi/

Todella hienon näköistä jälkeä! Jatka samaan malliin =)
tallennettu
Oskari Kvist
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 583


« Vastaus #8 : Kesäkuu 14, 2013, 11:13:05 »

(Se en ole minä) Iskee silmää
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2909


« Vastaus #9 : Kesäkuu 14, 2013, 11:15:06 »

(Se en ole minä) Iskee silmää

(Voit sä silti jatkaa samaan malliin kuin tähänkin asti) Hymyilee
tallennettu
Toni Laitinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 26


« Vastaus #10 : Marraskuu 21, 2013, 23:09:19 »

mihinkäs nämä add-onet tulevat myyntiin/ladattaviksi? sen verran kiinnostaa että pakko ladata kun valmista!!! Hymyilee
tallennettu

Jämsän äijä
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #11 : Maaliskuu 05, 2014, 09:35:16 »

Itselle ostelin Steamista Train Simulator 2014 Steam Editionin. Kivaa vaihtelua perjantai-iltoihin kun tuo panssarivaunulla ajelu ei aina jaksa innostaa. Voin kertoa että melko buginen ja lagittava esityshän tuo on, vähä pistää vihaksi kun menin maksamaan 41 € siitä. Suomikalusto tosiaan puuttuu mutta Saksan, Britannian ja Pohjois-Amerikan kalusto siitä löytyy. Tehtäviä tässä Steam Edition versiossa on jenkkien rahtikeikoista Britanniassa ajettaviin paikallisvuoroihin vaihtotyötä Saksan maalla unohtamatta.

Grafiikaltaan tuo ei kovin kaunis ole joten pyörinee heikommallakin laitteistolla. Bugeista mainintoja sen verran että rataosia Saksassa täytyy osata ulkoa koska "keskellä ei mitään" voi tulla punainen opastin pelin mielestä vastaan joka on oikeasti vihreä ja peli päättyy Game Over Erroriin ja syyksi peli kertoo punaisen opastimen ohituksen.

Nämä nopeusrajoitukset on sitten aivan oma lukunsa, radanvarsimerkkejä täytyy tietenkin lukea mutta kun nekin puuttuvat välillä. Alla oleva 2D-kartta saattaa ilmoittaa alkavaksi 160 km/h rajoituksen mutta oikeasti rajoitus voikin olla 140 km/h. Sokerina pohjalla mainittakoon että "JKV" ilmoittaa rajoitukset myös väärin, aina välillä.

Yhteenvetona voin kertoa että mikäli haluat äärimmäisen raivostuttavan ja bugisen pelikokemuksen ja maksaa keskeneräisestä paskasta niin suosittelen. Mutta jos arvostat valmista ja jokseenkin pelattavaa tuotetta niin säästä rahasi muuhun koska näitä bugeja tekijät tulevat tuskin koskaan korjaamaan koska pääprioriteettina heillä näyttää olevan vain uuden kaluston -ja karttojen tekeminen ja vanhojen virheiden korjaamatta jättäminen. Hioisivat pelimoottorista edes pelattavan.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #12 : Maaliskuu 05, 2014, 14:00:02 »

Nyt oon Juhon kanssa kyllä täysin eri mieltä, kaikesta. Itse olen omistanut kyseisem simulaattorin vuodesta 2011 asti. Kyseessä on siis sama peli kuin silloinkim, uudet versiot tulleet vaim vanhan päälle ja tottakai ilmaisina. Itellä on lisäreitä Steamim mukaam yli 400 euron edesta, Saksan ja Britannian ratoja eniten. Kalustoakin löytyy melkein kaikki saatavilla olevat.

Mitä bugisuuteen tulee niin joitakin bugeja kyllä löytyy, mutta ei todellakaan niin paljon kuin mitä Juho kuvaili. Uskon että Juho olet ostanut ainoastaan tuon perusversion, eli et ole ollenkaan lisäri mappeja/kalustoa kokeillutkaan.

Itellä ei kertaakaan ole tullut vastaan "kummitus" seis-opastimia. Tarkkaavaisuus ja opastimien luku on myös auttanu nopeusrajotuksien kanssa. Saksalaisissa mapeissa mm. suurin osa poikkeusnopeuksista ilmotetaan opastimien yhteydessä olevilla näytöillä. Ne eivät näy siinä 2D-kartassa.

Mitä tulee tuohon "JKV" eli Saksalaisissa junissa tunnetummin LZB+AFB yhdistelmään, ei se mulla ainakaan ole kertaakaan näyttänyt.. On jopa näyttäny sellaisiakin mitä ei opastimissa eikä merkein näy (esim. Augsburg-Munich ennen asemaa oleva vaihde).

Tuo Steam Edition sisältää tosiaan alle 5% koko pelin sisällöstä ja siinä ei ole ollenkaan noita ns. premium-mappeja. Sitten mitä tulee tuohon grafiikkaan, musta vähän tuntuu että sulla on kovin pienellä ne graffa-asetukset. Itellä on tehokone (Nvidia GeForce GTX 780M 4GB muistilla, Intel Core i7 4700HQ 2.4 GHz ja 16 gb ramia sekä peli SSD:llä), eikä silti pyöritä edes täysillä graffoilla, tosin melkein täysillä saa 30-60 FPS, kevyimmissä mapeissa, jotka siis tuon Steam Editionin mukana tulee, pyörii yli 150 FPS:llä.

Ite kyllä lämpimästi suosittelen Train Simulator 2014:sta kaikille, jotka vähänkään pitää todentuntuisesta junasimulaattorista. Päihittää kyllä kaikki Trainzit sun muut mitä oon kokeillut. Uudet mapit kyllä maksaa aika tuntuvasti (31,90e useimmiten) ja kalustokin kohtuullisesti (yleensä 13,90e), mutta oon kyllä rahoille saanut vastinettta.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 05, 2014, 14:20:47 kirjoittanut Ziggy Hulden » tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2909


« Vastaus #13 : Maaliskuu 05, 2014, 15:14:57 »

Vahvistan, että Train Simulator 2014 on parasta simulaatiojunailua, mitä kuluttajille tarjotaan. En haluaisi syyttää Juhoa opastin- ja nopeusmerkkijärjestelmien osaamattomuudesta, mutta oikeasti kannattaa opiskella ennen rataosan ajamista kyseisen maan opastinjärjestelmät ja merkit. Olen Youtubesta katsellut joitain pätkiä, joissa porukka kiroilee ja syyttää peliä, kun oikeasti eivät vain ole osanneet tulkita opastimia tai merkkejä.

Parannettavaakin toki on. Opastinjärjestelmät eivät aina toimi aivan kuten todellisuudessa. Joillain reiteillä esimerkiksi esiopastimet putoavat "keltaiselle" heti junan ohitettua sen. Oikeastihan ne eivät sitä tee. Samoin peli muodostelee kulkuteitä automaattisesti aina, kun viholliskulkuteitä ei ole "pyydetty". Esimerkiksi aivan hyvin saattaa opastin muljahtaa vihreäksi vastakkaiseen suuntaan junan perän ohitettua sen.

Jarruviiveet on myös liian pienet sellaisessa kalustossa, joka käyttää perinteistä jarrujohtoa ilman EP-virityksiä. Tekee pelistä vähän helpompaa kuin todellisuus. Toisaalta, harvassa kalustossa on mallinnettu nopeusasettelun toimintaa, vaikka tosielämässä vastaavasta kalustosta sellainen löytyisi.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #14 : Maaliskuu 05, 2014, 18:58:09 »

No pitänee sitä sitten varmaan pelailla ja koittaa haudata agressio.  Vihainen Ja mitä tuohon Zigen mainitsemiin grafiikoihin tulee niin Highest Detail asetukset on päällä.

- Asrock 970 Extreme4
- AMD FX-8350
- Nvidia Geforce 760 GTX
- 16 gigaa DDR3-1600
- Teranen HDD
- 1920 x 1080 60Hz pelailen.
- Win 8.1 64-bit

Joten eiköhän pänninki ainakin laitteistossa riitä..  Virnistää
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #15 : Maaliskuu 05, 2014, 19:59:42 »

No pitänee sitä sitten varmaan pelailla ja koittaa haudata agressio.  Vihainen Ja mitä tuohon Zigen mainitsemiin grafiikoihin tulee niin Highest Detail asetukset on päällä.

- Asrock 970 Extreme4
- AMD FX-8350
- Nvidia Geforce 760 GTX
- 16 gigaa DDR3-1600
- Teranen HDD
- 1920 x 1080 60Hz pelailen.
- Win 8.1 64-bit

Joten eiköhän pänninki ainakin laitteistossa riitä..  Virnistää

Kyllä tolla laitteistolla pitäis pärjää... Hymyilee Mutta oon kuitenkin melkein kaikessa eri mieltä, kuten aikasemmin mainitsin.. Hymyilee Hintahan on kova, mutta omasta mielestäni sen arvoinen. Ajele siellä, lue manuaaleja jne. niistä opit  oikeesti todella paljon uutta mitä et tiedä ajaessas Hymyilee Manuaalit löytyy sieltä Steamin kansiosta.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Junapelit  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina