Asemien muutetut nimet

<< < (4/8) > >>

Kjell Knapas:
Muutokset käyvät hyvin ilmi Alameren kirjasta 'Miehitetyt liikennepaikat'. Mutta totisesti, Imatran kaupungin alueella muutokset ovat ehkä moninaisimmat. Syyt ovat uusien ratojen ja raiteiden rakentamiset sekä sotien aiheuttamat rajansiirrot, mutta tuntuu myös siltä, että kaupungilla on ollut vaikeuksia päättää. :) Nimitystä Imatra haluttiin joka tapauksessa käyttää kulloinkin tärkeimmästä matkustajaliikennepaikasta. Siksi se on siirtynyt nykyisistä liikennepaikanosista Imatrankoski -> Imatra-tavara -> Imatra.

Muita muutoksia, joita ei ole mainittu, tulee mieleen Parikkalan ja Savonlinnan välissä sekä Peipohja -> Kokemäki.

Jimi Lappalainen:
Lainaus käyttäjältä: Kjell Knapas - Kesäkuu 30, 2013, 21:20:04

Muita muutoksia, joita ei ole mainittu, tulee mieleen Parikkalan ja Savonlinnan välissä sekä Peipohja -> Kokemäki.
Tästä taisi unohtua se kohde, joka siellä Parikkalan ja Savonlinnan välissä on :)

(Sieltä löytyy ainakin:
- aloitusviestin Kerimäki (ent. Silvola)
- Lusto (ent. Punkaharju)
- Punkaharju (ent. Punkasalmi))

Kuvan http://vaunut.org/kuva/42803 Somero muuttui sittemmin Somerharjuksi.

Monista olisi mukava tietää myös, miksi nimi muuttui. Esim. miksi Loimijoesta tuli Loimaa tai Hirvenniemestä Sotkamo.

Matti Grönroos:
Lainaus käyttäjältä: Jimi Lappalainen - Kesäkuu 29, 2013, 12:20:55

Lainaus käyttäjältä: Tommi Koskinen - Kesäkuu 29, 2013, 12:06:52


Voi kyllä ollakin. Liikennepaikkalista kertoo että Strömberg suljettiin samana päivänä kuin Valimo avattiin, mutta sijainti on eri. Tässä kuva Strömbergin laitureilta:
http://www.asfalttiajaauringonkukkia.fi/haku/seisake/ser323208#contentwrapper
Jos sijaintien ero on totta, noissa kylteissä ei koskaan ehtinyt lukea Valimo, koska senniminen seisake rakennettiin 300 metriä etelämmäs, ja kun se valmistui, Strömberg lakkautettiin ja Valimo avattiin sen tilalle. Onpa mielenkiintoinen juttu. Osaako joku käyttäjä auttaa?


Etelään? Karttasi on kumollaan, käännä sitä 90 astetta vastapäivään.

Minulla on aika vahva muistikuva siitä, että asiaa markkinoitiin aikanaan juuri siten, että Strömberg lakkautetaan ja sen sijaan perustetaan Valimo.

Hommahan liittyi muun muassa siihen, että Strömberg oli hankalasti saavutettavissa radan eteläpuolelta ja että Pitäjänmäen teollisuusaluetta oli ruvettu kehittämään kohti nykymuotoaan. Muun muassa Valion lasipalatsi oli rakenteilla.

Jimi Lappalainen:
Lainaus käyttäjältä: Matti Grönroos - Kesäkuu 30, 2013, 22:18:48

Etelään? Karttasi on kumollaan, käännä sitä 90 astetta vastapäivään.
Käännetty :)

Tuukka Ryyppö:
Lainaus käyttäjältä: Rainer Silfverberg - Kesäkuu 28, 2013, 12:57:05

Muuten osaatteko luetella asemien nimenmuutoksia joita ei ole toteutettu ?



Menee vähän pilkunviilaukseksi, mutta:
Kyrölä -> Ainola

:P

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu