Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Törmäys lähellä: junat jäivät 150 metrin päähän toisistaan  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
[Tunnus poistettu]
Vieras
« : Heinäkuu 02, 2013, 19:08:16 »

Aamulehti

Jyväskylän ratapiha-alueella oli tiistaina puoliltapäivin vaaratilanne. Siirtoajossa ollut veturiyhdistelmä joutui Tampereen suunnasta tulleen tavarajunan käyttämälle raiteelle, kun siirtokuljetuksen kuljettaja ajoi epähuomiossa päin punaista rataopastinta.

Hiljaa ajaneiden junien veturinkuljettajat havaitsivat vaaran ja jarruttivat. Junat pysähtyivät noin 150 metrin päähän toisistaan.

Veturiyhdistelmä ajoi noin 35 kilometrin tuntivauhtia ja tavarajuna noin 25 km/h.

Junissa ei kuljettajien lisäksi ollut muita henkilöitä.

http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194823796936/artikkeli/tormays+lahella+junat+jaivat+150+metrin+paahan+toisistaan.html
tallennettu
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1596


« Vastaus #1 : Heinäkuu 02, 2013, 21:08:28 »

Hyvä ettei pahemmin käynyt, kyllä olisi taas nimeltä mainitsematon kalustonvastaava kironnut jos olisi mennyt taas lisää koneita solmuun Hymyilee
tallennettu
Jussi Pehkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 8


« Vastaus #2 : Heinäkuu 02, 2013, 22:52:22 »

Varmasti Romuksi yhtiön turvallisuusvastaavien pitäisi katsoa peliin.
tallennettu
Aki Leppänen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 151


« Vastaus #3 : Heinäkuu 02, 2013, 23:22:53 »

Varmasti Romuksi yhtiön turvallisuusvastaavien pitäisi katsoa peliin.

"kuljettaja ajoi epähuomiossa päin punaista rataopastinta."

Tai sitten kuljettajan opastinta.
tallennettu
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1596


« Vastaus #4 : Heinäkuu 02, 2013, 23:50:51 »

Varmasti Romuksi yhtiön turvallisuusvastaavien pitäisi katsoa peliin.

"kuljettaja ajoi epähuomiossa päin punaista rataopastinta."

Tai sitten kuljettajan opastinta.
Virheitä voi sattua kenelle tahansa vaikka kuinka olisi tarkkana, myös inhimilliset tekijät voivat astua kuvioon esim. kuljettajan väsymys tai vaikka aurinko häikäissyt yms.
tallennettu
Teemu Salonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 231


« Vastaus #5 : Heinäkuu 03, 2013, 01:21:23 »

Ratapiha-alueet on siis yleisesti edelleenkin ilman kulunvalvontaa?
tallennettu
Aki Leppänen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 151


« Vastaus #6 : Heinäkuu 03, 2013, 07:07:44 »

Varmasti Romuksi yhtiön turvallisuusvastaavien pitäisi katsoa peliin.

"kuljettaja ajoi epähuomiossa päin punaista rataopastinta."

Tai sitten kuljettajan opastinta.
Virheitä voi sattua kenelle tahansa vaikka kuinka olisi tarkkana, myös inhimilliset tekijät voivat astua kuvioon esim. kuljettajan väsymys tai vaikka aurinko häikäissyt yms.

Juu näin on, aina kun ihminen on puikoissa. Meinasin sen inhimillisen näkökulman virheeseen eilen lisätä viestiinikin, mutta jätimpä sit.
tallennettu
Topi Pikkarainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 339


« Vastaus #7 : Heinäkuu 03, 2013, 08:29:17 »

Tampereellapa ne jäävät päivittäin metrin-parin päähän toisistaan, joskus ei väliä löydy sitten yhtään. Virnistää
tallennettu

"Luonnonrauhan nauttiminen ei vähennä luonnonrauhaa, ei saastuta, ei riko."
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #8 : Heinäkuu 03, 2013, 09:40:48 »

Ratapiha-alueet on siis yleisesti edelleenkin ilman kulunvalvontaa?
Vaihtotyöliikenteessä ei kulunvalvonta ole päällä.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2909


« Vastaus #9 : Heinäkuu 03, 2013, 11:38:38 »

Vaihtotyöliikenteessä ei kulunvalvonta ole päällä.

Tarkennus: vaihtotyöliikenteessä ei kulunvalvonnan ole pakko olla päällä. Se kuitenkin voi olla päällä vaihtotyötilassa, mutta silloin se ei valvo muuta kuin suurinta sallittua nopeutta 35 km/h. Ei esimerkiksi opastimien ohituksia.

Lisäksi, yksittäisten raideopastimien (ilman junakulkutien päätekohtamerkkiä) kohdalla ei tapaa olla baliiseja, sillä ko. opastimia ei käytetä junaliikennöinnin ohjaamiseen.

Monet ratapihat ovat myös kokonaan rajattu JKV-alueen ulkopuolelle, pääkaupunkikeskisesti tähyilemällä lähimmät vilkkaat ei-JKV-alueet ovat sellaiset hiljaisehkot paikat kuten Helsingin päärautatieaseman laiturialue ja Ilmalan ratapiha.
tallennettu
Jouni Nousiainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 66


« Vastaus #10 : Heinäkuu 06, 2013, 17:53:43 »

Toivon mukaan väsymys / auringon häikäisy eivät ole syitä. Ne ovat mielestäni molemmat SEIS opasteita.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Törmäys lähellä: junat jäivät 150 metrin päähän toisistaan  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina