Muut aiheet  |  Sivuraide  |  Aihe: Keskustelua ulkomaalaisista  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Tero Korkeakoski
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 239


« : Elokuu 09, 2013, 01:13:21 »

Silloin kiroillaan kun kiroilututtaa aiheesta (PS. Jorma, puolustin sinua). Hyvä että viesti palautettiin, koska eihän siinä todellakaan mitään väärää ole.

Ja onhan se nyt naurettavaa itkeä jostain hurrittelusta samaan aikaan kun finnjäveleistä puhutaan ihan yleisesti (hauskasti jopa suomenkielisillä voimasanoilla höystettynä). Ja tänne muualta tulevat kohtelevat suomalaisia öykkärimäisesti. Joo, oltiin Lintsillä tänään ja kyllä siellä tuli mieleen että on se ihan kiva että täällä Länsirannikolla on vähän vähemmän noita kaikki-mulle-heti-lapsosia.
tallennettu

Mielipiteeni ja kommenttini ovat henkilökohtaisia mielipiteitä. Työasiat pidän omanani.
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #1 : Elokuu 09, 2013, 09:20:02 »

Eli se vanha "kyllä minäkin saan olla tyhmä ja ilkeä sinulle kun joku muu on joskus ollut ilkeä mun kaverille" perustelu. Tuo Teron kommentti on kyllä minusta ala-arvoinen.

Onko rautetieharrastajien joukko jotenkin tavallista vanhoillisempaa sakkia höyryveturien palvomisineen ja kaiken "uuden" vastustamisineen, ja täten ei ehkä kovin yllättävää että monen muutkin asenteet ovat kuin 50-luvulta? Ehkä ihan hyvä etten koskaan ole liittynyt mihinkään rautatieharrastusyhdistykseen... Voin kuvitella millaisia juttuja niitten saunailloissa ym tilaisuuksissa joutuisi kuuntelemaan.

Minä ainakin sanon suoraan että rasismi, sovinismi, nationalismi ja kritiikitön menneen ajan ihailu kuvottavat. Enkä ole muuten äänestänyt RKP:tä kuin yhden kerran (viime vaaleissa Jörn Donneria), ja senkin tein vain persuja kiusatakseni. Ylipäätään äidinkielellä ei minulle ole suurtakaan merkitystä, kuten ei muunlaisellakaan nationalismilla.
tallennettu
Tero Korkeakoski
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 239


« Vastaus #2 : Elokuu 09, 2013, 11:50:46 »

Minulle on oikeasti ihan sama pitääkö joku kommenttiani ala-arvoisena vai ei, mutta haluaisin muuttaa Torin perustelun muotoon "kohtele muita niinkuin haluaisit itseäsi kohdeltavan" ja voin kuule sanoa että siitähän olisi eilenkin meteli noussut jos meikäläisen jälkikasvu olisi kiivennyt jonotusaidan yli mustaihoisten pikkupoikien eteen. Siinä olisi saanut kuulla olevansa rasisti ja vaikka mitä sekä olisi varmasti joutunut jonon perälle, vaikka olisikin tehnyt vain samalla tavalla kuin mitä he tekivät.

Ymmärtänet pointin, vaikka se sitten olisikin mitä tahansa noista listaamistasi. Suomalainen on vaan aina ollut se nöyrä Ruotsin ja Venäjän alamainen jonka vastatoimet rajoittuvat hurritteluun ja ryssittelyyn ja silti kuitenkin on tehty niinkuin isompi on sanonut.

Enkä usko että rautatieharrastajien joukko olisi mitenkään sen vanhoillisempaa kuin samanlainen porukka yleensä.
tallennettu

Mielipiteeni ja kommenttini ovat henkilökohtaisia mielipiteitä. Työasiat pidän omanani.
Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 509


« Vastaus #3 : Elokuu 09, 2013, 12:00:46 »

Tero vastaavanlainen kommenttini poistettiin kun puhuin asioista suoraan. Minä olen sitä mieltä että asioista pitää puhua suoraan oikeilla nimillä. Jos suomalainen ryöstää mustan se on rasismia+ryöstö mutta jos tilanne on toisin päin kyseessä on yksittäistapaus. Maassa maan tavalla tai pois, Tero antoi hyvän esimerkin edellisessä kommentissa, kohta tämäkin katoaa...
tallennettu
Tero Korkeakoski
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 239


« Vastaus #4 : Elokuu 09, 2013, 12:31:30 »

Olis varmaan voinut siirtää tänne useammankin kommentin noista ja vaihtaa otsikoksi jotain kielikysymykseen liittyvää?

Vorgissa on silti huonoa se että täällä on tosiaan keskustelualuekin, mutta suurin osa keskusteluista tapahtuu silti kuvien alla.
tallennettu

Mielipiteeni ja kommenttini ovat henkilökohtaisia mielipiteitä. Työasiat pidän omanani.
Jarkko Korhonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 517


« Vastaus #5 : Elokuu 09, 2013, 12:51:30 »

Kai niissä saunailloissa puhutaan enimmäkseen naisista (hyvää toki!) ja toisekseen kalustosta.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Muut aiheet  |  Sivuraide  |  Aihe: Keskustelua ulkomaalaisista  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina