Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Turun vaaraa-aiheuttava ratapiha  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Joni Lahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 255


« : Kesäkuu 11, 2009, 08:22:07 »

Turun Sanomat kirjoittaa jälleen ratapihan vaarallisuudesta asutukselle otsakkeella:

Vaaralliset aineet kulkevat raiteilla Turun keskustan läpi - Turvallisuusarvio kyseenalaistaa asutuksen ratapihan tuntumassa

– Ymmärrän Turkua, mutta meidän ja pelastusviranomaisten kanta on, että eihän se hyvä ole, että ratapihan läheisyyteen kaavoitetaan asumista, miettii Ratahallintokeskuksen Etelä-Suomen alueen kunnossapitopäällikkö Eero Liehu .

Lue koko juttu Turun Sanomat Online 11.6.2009 http://www.ts.fi/online/kotimaa/53995.html

Lopetetaanko kaavoitus vai lopetaanko vaarallisten aineiden kuljetus? Vai mitä pitäisi tehdä?
tallennettu
Jarkko Korhonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 517


« Vastaus #1 : Kesäkuu 11, 2009, 11:58:18 »

Ehdotan, että Turku korjaa kaikki vanhat puutalonsa ja lopettaa uuden kaavoittamisen. Ja pakkoko tosiaan radan lähelle rakentaa, ymmärtämättömät ihmiset aloittavat kitinän äänistä.
tallennettu
Pirkko Alanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 135


« Vastaus #2 : Kesäkuu 11, 2009, 20:05:37 »

Mieluiten turun kaupungin tulisi sioitaa palokuntaan ja uuteen palokalustoon.

Aivan! Eihän siitä ole kuin muutama vuosi kun Turku viimeksi paloi...   Iskee silmää


Kas kun muualla ei ole huomattu moista vaaramomenttia. Täällä (= Oulu) rakennetaan parast'aikaa radanvartta täyteen...  Ja sitten alkaa kitinä äänistä & malmijunan aiheuttamasta tärinästä.    Pyörittää silmiään
tallennettu

Dieselin ääni turrutti pääni!
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #3 : Kesäkuu 11, 2009, 22:33:10 »

Olen huomannut kaikkialla missä olen asunut ihmiset valittaa junista kun ne tärisee ja aiheuttaa vaaraa. Taitaa ihmisillä olla tarve aina valittaa kaikesta. turussa päivystää vain 10 paloautoa. Sitten kun se juna räjähtääkin ei sielä ole kun 10 paloautoa ja sitten on vpk jolla on 5 autoa plus vr:n oma raivaus auto.  Eli 16 paloautoa. Toki apua saatais naapuri kunnista mutta silti.

Mää vähän luulen, että vaikka /päivystäviä/ paloautoja sitten noin vähän olisikin, niin aika moninkertainen määrä on reservinä siltä varalta että tarvitaan. Eli sitten kutsutaan miehet vapailta töihin, autot ovat tunnin-parin viipellä kaikki käytössä.

// lainaukset kuntoon
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 12, 2009, 09:50:46 kirjoittanut Olli Keski-Rahkonen » tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Tero Korkeakoski
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 239


« Vastaus #4 : Kesäkuu 12, 2009, 12:21:43 »

No, vaarallisia aineita nyt on pakko kuljettaa kaupungin läpi ja niitä kulkee niin rekoissa, junissa kuin laivoissakin. Tulee hivenen liian kalliiksi rakentaa Turun ohitusrata ainoastaan paria kemikaalijunaa varten. Ehkä Turun sitten kannattaisi rakentaa oma ratapiha noita kemikaalijunia varten joko Turkuhallin suunnalle tai lentokentän lähelle. Mielestäni tuossa päämaksajan kuuluu olla Turun koska sehän sitä vaatiikin. Kyllä RHK:lle ja VRCargolle riittää nykyinenkin ratapiha.

Ihmisillä on tosiaan tarvetta valittaa kaikesta, jos rakennat uuden talon sata vuotta paikallaan olleen rautatien viereen on rataa siirrettävä koska se aiheuttaa tärinää sinun uudessa talossasi. Järjen käyttö olisi joskus suotavaa...
tallennettu

Mielipiteeni ja kommenttini ovat henkilökohtaisia mielipiteitä. Työasiat pidän omanani.
Nalle Fyrqvist
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 11


« Vastaus #5 : Kesäkuu 14, 2009, 14:17:27 »

Mun mielipide on sellainen, että jos rata on jo paikallaan ennen talon rakentamista, niin silloin taloon muuttavilla asukkailla ei ole mitään asiaa tai oikeutta valittaa radasta, koska talon ostovaiheessa he ovat olleet tietoisia radasta ja siinä kulkevista junista.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #6 : Kesäkuu 27, 2009, 10:58:46 »

Suomessa on koko turvallisuuskulttuuri muuttunut turvallisuushysteriaksi. Turun tämänkertainen tauti on yksi esimerkki, Kuusijärvi-syndrooma toinen.

Oikein hyvä esimerkki modernista pöljäilystä on myös tämä Toijalan onnettomuus, jossa Toijalan matkustajia piti roudailla bussilla ympäri kesäistä Hämettä kun Toijalassa ei ole laituria. 60-70-luvuilla, kun maassamme oli vielä voimissaan käsite "maalaisjärki", olisi Toijalaan lähetetty viisi riuskaa miestä ja kuorma-autollinen lankkua, ja kas: olisi ollut laituri.

Toisaalta rautatieviraston virkamiehet olisivat silloin työttömänä. Hmm, kumpi pahempi?
tallennettu
Joona Kärkkäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 544


« Vastaus #7 : Kesäkuu 27, 2009, 20:51:24 »

Mieluiten turun kaupungin tulisi sioitaa palokuntaan ja uuteen palokalustoon.

Aivan! Eihän siitä ole kuin muutama vuosi kun Turku viimeksi paloi...   Iskee silmää

Mä olin sitten aivan tosissani.
Turkuhan paloi 4.–5. syyskuuta 1827 joten aikaväli muutama vuosi pitää sitten paikkaansa  Virnistää
tallennettu
Pirkko Alanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 135


« Vastaus #8 : Kesäkuu 27, 2009, 21:07:20 »

Aivan! Eihän siitä ole kuin muutama vuosi kun Turku viimeksi paloi...   Iskee silmää

Turkuhan paloi 4.–5. syyskuuta 1827 joten aikaväli muutama vuosi pitää sitten paikkaansa  Virnistää

Heh! No avautuihan se vihdoin tämäkin "vitsin poikanen"....   Virnistää
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 02, 2009, 19:39:02 kirjoittanut Pirkko Alanen » tallennettu

Dieselin ääni turrutti pääni!
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Turun vaaraa-aiheuttava ratapiha  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina