Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Porin/Rauman radan havaintoja  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 30 31 [32] 33 34 ... 36 | Siirry alas Tulostusversio
Tero Korkeakoski
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 117


« Vastaus #775 : Joulukuu 16, 2016, 13:59:51 »

Mihin tämä sun epäilyksesi perustuu?
tallennettu

Mielipiteeni ja kommenttini omat henkilökohtaisia mielipiteitä. Työasiat pidän omanani.
Timo Heikkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 29


« Vastaus #776 : Joulukuu 16, 2016, 19:26:13 »

Ja mitä edellisen viestin uusiin kuljetusvirtoihin tulee, tänä iltana Tahkoluodon syväsatamaan on rantautunut varsin mielenkiintoinen alus Tunisiasta, jossa on muutakin kiehtovaa kuin pelkkä nimi:

https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:3814670/mmsi:477588300/imo:9728368/vessel:XING_YUAN_HAI

Minulla EI OLE varmaa tietoa mitä alus kuljettaa mutta erittäin vahva epäilys että tavara jatkaisi (junalla?) Siilinjärvelle...?

Kovin kepoisalta kyseinen laiva vaikuttaa kun syväys 6,5m marinetrafficista katsottuna, että ei se ainakaan täydessä kuormassa ole likikään kun toisaalla max syväykseksi ilmoitettiin 10m... Ja toisekseen on tietoa, että isohko laiva tulee erästä Harjavallasta tulevaa tuotetta hakemaan juuri näinä aikoina, mikä Tahkoluodosta lastataan normaalistikin.
tallennettu
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 530


« Vastaus #777 : Joulukuu 16, 2016, 19:34:53 »

Ja mitä edellisen viestin uusiin kuljetusvirtoihin tulee, tänä iltana Tahkoluodon syväsatamaan on rantautunut varsin mielenkiintoinen alus Tunisiasta, jossa on muutakin kiehtovaa kuin pelkkä nimi:

https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:3814670/mmsi:477588300/imo:9728368/vessel:XING_YUAN_HAI

Minulla EI OLE varmaa tietoa mitä alus kuljettaa mutta erittäin vahva epäilys että tavara jatkaisi (junalla?) Siilinjärvelle...?

Kovin kepoisalta kyseinen laiva vaikuttaa kun syväys 6,5m marinetrafficista katsottuna, että ei se ainakaan täydessä kuormassa ole likikään kun toisaalla max syväykseksi ilmoitettiin 10m... Ja toisekseen on tietoa, että isohko laiva tulee erästä Harjavallasta tulevaa tuotetta hakemaan mikä Tahkoluodosta lastataan normaalistikin.

Kiitoksia tiedosta! Lähtöpaikan puolesta tämä olisi voinut kuljettaa fosfaattia Tunisiasta Tahkoluodon kautta Siilinjärvelle, mutta nyt taisi oma "varma epäilys" uusista kuljetuksista mennä varmasti päin mäntyä?
tallennettu
Timo Heikkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 29


« Vastaus #778 : Joulukuu 16, 2016, 19:46:57 »

Ja mitä edellisen viestin uusiin kuljetusvirtoihin tulee, tänä iltana Tahkoluodon syväsatamaan on rantautunut varsin mielenkiintoinen alus Tunisiasta, jossa on muutakin kiehtovaa kuin pelkkä nimi:

https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:3814670/mmsi:477588300/imo:9728368/vessel:XING_YUAN_HAI

Minulla EI OLE varmaa tietoa mitä alus kuljettaa mutta erittäin vahva epäilys että tavara jatkaisi (junalla?) Siilinjärvelle...?

Kovin kepoisalta kyseinen laiva vaikuttaa kun syväys 6,5m marinetrafficista katsottuna, että ei se ainakaan täydessä kuormassa ole likikään kun toisaalla max syväykseksi ilmoitettiin 10m... Ja toisekseen on tietoa, että isohko laiva tulee erästä Harjavallasta tulevaa tuotetta hakemaan mikä Tahkoluodosta lastataan normaalistikin.

Kiitoksia tiedosta! Lähtöpaikan puolesta tämä olisi voinut kuljettaa fosfaattia Tunisiasta Tahkoluodon kautta Siilinjärvelle, mutta nyt taisi oma "varma epäilys" uusista kuljetuksista mennä varmasti päin mäntyä?

Toki voihan sitä itsekkin olla väärässä, ei olisi eka eikä vika kerta  Virnistää
tallennettu
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 205


« Vastaus #779 : Joulukuu 16, 2016, 21:14:10 »

Ja mitä edellisen viestin uusiin kuljetusvirtoihin tulee, tänä iltana Tahkoluodon syväsatamaan on rantautunut varsin mielenkiintoinen alus Tunisiasta, jossa on muutakin kiehtovaa kuin pelkkä nimi:

https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:3814670/mmsi:477588300/imo:9728368/vessel:XING_YUAN_HAI

Minulla EI OLE varmaa tietoa mitä alus kuljettaa mutta erittäin vahva epäilys että tavara jatkaisi (junalla?) Siilinjärvelle...?

Kovin kepoisalta kyseinen laiva vaikuttaa kun syväys 6,5m marinetrafficista katsottuna, että ei se ainakaan täydessä kuormassa ole likikään kun toisaalla max syväykseksi ilmoitettiin 10m... Ja toisekseen on tietoa, että isohko laiva tulee erästä Harjavallasta tulevaa tuotetta hakemaan mikä Tahkoluodosta lastataan normaalistikin.

Kiitoksia tiedosta! Lähtöpaikan puolesta tämä olisi voinut kuljettaa fosfaattia Tunisiasta Tahkoluodon kautta Siilinjärvelle, mutta nyt taisi oma "varma epäilys" uusista kuljetuksista mennä varmasti päin mäntyä?

Taitaa ne Porin alueen uudet kuljetukset liittyä vain Harjavaltaan ainakin niin kauan kunnes radalle saadaan langat. Ei tietoa, mutta epäilys.
tallennettu
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 530


« Vastaus #780 : Joulukuu 16, 2016, 21:16:12 »

Ei sinun Timo tarvitse antautua, voi olla että XING YUAN HAI on lastissa kumpaakin suuntaan, tuskin välimereltä asti kannata hakea tyhjää laivaa Poriin noutamaan kuormaa tai viedä tyhjänä Turkkiin jonne se on seuraavaksi menossa?

Muistaakseni vaunut.orgin kuva-arkistossa mainittiin jossain kuvan yhteydessä että Siilinjärven tehtaan alkuaikoina raaka-aine tuli juurikin Pohjois-Afrikasta?
tallennettu
Santeri Kivioja
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 157


« Vastaus #781 : Joulukuu 17, 2016, 11:21:02 »

P 477
VR-Yhtymä Oy
Tampere asema - Pori
Lähtöaika: ma 12.12.2016 6:03
http://julia.dy.fi/train?s=477&d=2016-12-12

P 478
VR-Yhtymä Oy
Pori - Tampere asema
Lähtöaika: ma 12.12.2016 12:05
http://julia.dy.fi/train?s=478&d=2016-12-12

Ja kyseisten junavuorojen mysteeri kokoonpanon osalta tuli selvitettyä eilisen aikana, kun kävin noista junista P 478:n kuvaamassa täällä kotipaikkakunnallani Nakkilassa. Kommentissa liitteenä kuvallista todistetta tästä kokoonpanosta.


* P 478.jpg (195.73 kilotavua, 960x540 - tarkasteltu 103 kertaa.)

* P 478 II.jpg (230.16 kilotavua, 960x540 - tarkasteltu 109 kertaa.)
tallennettu
Miika Tuomela
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 61


« Vastaus #782 : Joulukuu 19, 2016, 08:16:40 »

Porin pikajuna tänään Tpe vararungolla.
tallennettu

Porilaista hulluutta.
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2036


« Vastaus #783 : Joulukuu 19, 2016, 17:10:40 »

Tänään junassa on siis enemmän istumakapasiteettia kuin normaalisti Virnistää Kuinka usein vararunkoa käytettäessä näin käy?
tallennettu

Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 530


« Vastaus #784 : Joulukuu 20, 2016, 21:14:36 »

Tämänpäiväilessä T 3812 jotain ongelmia havaittavissa: Kulkutietoviestien perusteella juna ei ole lähtenyt vielä Harjavallasta!
tallennettu
Santeri Kivioja
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 157


« Vastaus #785 : Joulukuu 21, 2016, 16:18:28 »

Tämänpäiväilessä T 3812 jotain ongelmia havaittavissa: Kulkutietoviestien perusteella juna ei ole lähtenyt vielä Harjavallasta!

Veturissa ja ilmeisesti myös JKV-laitteessa on ollut jotain vikaa mitä minä nyt kulkutiedoista katselin, joka on aiheuttanut sen että juna on ollut lopulta perillä Tampereella 170 minuuttia (1h 50min) myöhässä.

http://junat.dy.fi/liikenne/juna/3812/2016-12-20
tallennettu
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 530


« Vastaus #786 : Joulukuu 22, 2016, 12:10:13 »

Tavaraa kulkee Harjavallassa joulupyhistä huolimatta

T 58507
VR-Yhtymä Oy
Tampere Viinikka - Harjavalta
Lähtöaika: ma 26.12.2016 9:48
http://julia.dy.fi/train?s=58507&d=2016-12-26

Nyt sitten tuo Hong Kongin lipun alla kulkeva laiva on poistunut Porista, ilmoitetun 8.8m syväyksen puolesta taisi olla tavaran hakureissu, eli ei mitään(?) uusia kuljetusvirtoja maailmalta. Pahoittelut vaan aiheuttamastani hämminkistä  Virnistää
tallennettu
Miika Tuomela
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 61


« Vastaus #787 : Joulukuu 23, 2016, 16:18:51 »

Tänään oli oikein Sr1:n valjakkopäivä Porissa! P478:ssä oli Sr1:t 3054 ja 3043, ja T53816:ssa oli 3021 ja 3084.
tallennettu

Porilaista hulluutta.
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 996


« Vastaus #788 : Joulukuu 23, 2016, 16:23:29 »

Tänään oli oikein Sr1:n valjakkopäivä Porissa! P478:ssä oli Sr1:t 3054 ja 3043, ja T53816:ssa oli 3021 ja 3084.

P 478:ssä ollut kiihtyvyys kohdallaan, kun kolmea vaunua vedetään kahdella veturilla  Virnistää
tallennettu

Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 205


« Vastaus #789 : Joulukuu 23, 2016, 17:08:04 »

Tänään oli oikein Sr1:n valjakkopäivä Porissa! P478:ssä oli Sr1:t 3054 ja 3043, ja T53816:ssa oli 3021 ja 3084.

P 478:ssä ollut kiihtyvyys kohdallaan, kun kolmea vaunua vedetään kahdella veturilla  Virnistää

Harjavallan vetureita varmaan ajattivat pois täältä, kun aamulla taisi tulla raskas 53807 ja 3824.
tallennettu
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 530


« Vastaus #790 : Joulukuu 24, 2016, 08:43:19 »

Jouluaaton IC 462 veturi näyttäisi hajonneen Kokemäelle http://julia.dy.fi/timetables?s=462&d=24.12.2016
tallennettu
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 205


« Vastaus #791 : Joulukuu 26, 2016, 21:10:40 »

Tavaraa kulkee Harjavallassa joulupyhistä huolimatta

T 58507
VR-Yhtymä Oy
Tampere Viinikka - Harjavalta
Lähtöaika: ma 26.12.2016 9:48
http://julia.dy.fi/train?s=58507&d=2016-12-26

Nyt sitten tuo Hong Kongin lipun alla kulkeva laiva on poistunut Porista, ilmoitetun 8.8m syväyksen puolesta taisi olla tavaran hakureissu, eli ei mitään(?) uusia kuljetusvirtoja maailmalta. Pahoittelut vaan aiheuttamastani hämminkistä  Virnistää

Tämän päiväinen juna Harjavaltaan oli 2xSR1 ja 30 vo- vaunua. Eli nikkelikiveä Norilskille.
tallennettu
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 530


« Vastaus #792 : Joulukuu 27, 2016, 20:03:15 »

Tänään puita kaatunut radalle, ilmankos VET 11715 Tpe-Rma jäi tänään Vuojoelle ja palasi takaisin Tampereelle.

http://www.satakunnankansa.fi/satakunta/kaatuneet-puut-tyollistivat-palokuntaa-raumalla-ja-porissa-14025327/
tallennettu
Ari-Pekka Lanne
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 312


« Vastaus #793 : Joulukuu 28, 2016, 09:57:03 »

Tänään puita kaatunut radalle, ilmankos VET 11715 Tpe-Rma jäi tänään Vuojoelle ja palasi takaisin Tampereelle.

http://www.satakunnankansa.fi/satakunta/kaatuneet-puut-tyollistivat-palokuntaa-raumalla-ja-porissa-14025327/

Veturimiehistöillä ei vissiin ole linjalla kulkiessaan mukana justeeria ja keksiä? Mutta ajeluttaahan tuo noita vettejä molempiin suuntiin Rauman radalla, joten huomattavaa logistista tai veturikierrollista häiriötä tästä veturisiirron äkkinäisestä käännöksestä tuskin seurasi.
tallennettu

Meitä on joka kelille – muuten junat jäisi ajamatta.
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 530


« Vastaus #794 : Joulukuu 30, 2016, 09:38:09 »

Tämän vuoden välipäivien Porin satamiin maakunnan ulkopuolelta saapuvien tavaravaunujen havaittu yhteismäärä 0

Vilkastuuko liikenne sähköisyksen ja uuden 500m laituripaikan myötä uuteen nousuun?
tallennettu
Timo Heikkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 29


« Vastaus #795 : Joulukuu 31, 2016, 16:28:24 »

Maanantaina kuulopuheiden mukaan saapuu viimeisen kerran Kemistä Kevitsa kontteja junavaunuissa Harjavaltaan. Tarina tietää kertoa, että jatkossa Kevitsan rikaste tulee laivalla Kemistä Mäntyluotoon ja sieltä normirikastevaunuilla Harjavaltaan
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 31, 2016, 21:28:54 kirjoittanut Timo Heikkinen » tallennettu
Miika Tuomela
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 61


« Vastaus #796 : Tammikuu 01, 2017, 10:35:52 »

Maanantaina kuulopuheiden mukaan saapuu viimeisen kerran Kemistä Kevitsa kontteja junavaunuissa Harjavaltaan. Tarina tietää kertoa, että jatkossa Kevitsan rikaste tulee laivalla Kemistä Mäntyluotoon ja sieltä normirikastevaunuilla Harjavaltaan

Eli nopeasti pääteltynä tavaraliikenne tulee vilkastumaan Mn-Pri-Hva-radalla!
tallennettu

Porilaista hulluutta.
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 205


« Vastaus #797 : Tammikuu 01, 2017, 13:33:46 »

Maanantaina kuulopuheiden mukaan saapuu viimeisen kerran Kemistä Kevitsa kontteja junavaunuissa Harjavaltaan. Tarina tietää kertoa, että jatkossa Kevitsan rikaste tulee laivalla Kemistä Mäntyluotoon ja sieltä normirikastevaunuilla Harjavaltaan

Vai tuleekohan rikastevaunuilla pohjoisesta, kun itse kuulin, että tulisi jatkossakin rautapyörillä?
No sen näämme varmaan alkuvuonna..
tallennettu
Timo Heikkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 29


« Vastaus #798 : Tammikuu 01, 2017, 14:14:30 »

Maanantaina kuulopuheiden mukaan saapuu viimeisen kerran Kemistä Kevitsa kontteja junavaunuissa Harjavaltaan. Tarina tietää kertoa, että jatkossa Kevitsan rikaste tulee laivalla Kemistä Mäntyluotoon ja sieltä normirikastevaunuilla Harjavaltaan

Vai tuleekohan rikastevaunuilla pohjoisesta, kun itse kuulin, että tulisi jatkossakin rautapyörillä?
No sen näämme varmaan alkuvuonna..

Laivalla on jo tullut Kevitsan rikasteita Mäntyluotoon kuulemma. Mitä rikastevaunuihin tulee niin vuosi sitten siitä oli jo huhuja, mutta vr:llä ei riitä vaunut ja rikasteen jäätyminen on ongelmana pohjoisesta vaunuilla tuotaessa. Nykyiset puolikkaat kontitkin ovat työllistäneet pakkasella kivasti vaikka sisältä ovat muovitetut.
tallennettu
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 205


« Vastaus #799 : Tammikuu 01, 2017, 14:49:00 »

Maanantaina kuulopuheiden mukaan saapuu viimeisen kerran Kemistä Kevitsa kontteja junavaunuissa Harjavaltaan. Tarina tietää kertoa, että jatkossa Kevitsan rikaste tulee laivalla Kemistä Mäntyluotoon ja sieltä normirikastevaunuilla Harjavaltaan

Vai tuleekohan rikastevaunuilla pohjoisesta, kun itse kuulin, että tulisi jatkossakin rautapyörillä?
No sen näämme varmaan alkuvuonna..



Laivalla on jo tullut Kevitsan rikasteita Mäntyluotoon kuulemma. Mitä rikastevaunuihin tulee niin vuosi sitten siitä oli jo huhuja, mutta vr:llä ei riitä vaunut ja rikasteen jäätyminen on ongelmana pohjoisesta vaunuilla tuotaessa. Nykyiset puolikkaat kontitkin ovat työllistäneet pakkasella kivasti vaikka sisältä ovat muovitetut.


Selvä, laivallakin tietysti on hyvä mahdollisuus.
No näemme tämän sitten tulevaisuudessa mihin on päädytty.
Satamallehan se olisi parempi, että laivattaisiin.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 30 31 [32] 33 34 ... 36 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Porin/Rauman radan havaintoja  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2017 Resiina