Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Porin/Rauman radan havaintoja  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 53 | Siirry alas Tulostusversio
Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #150 : Maaliskuu 26, 2014, 20:12:00 »

Normi rahtari Dreeveri valjakolle, on pysynyt viivassaan.
tallennettu

Junia Oulaisten asemalla.
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 758


« Vastaus #151 : Maaliskuu 28, 2014, 20:56:17 »

Tänään T3812 on pitkästä aikaan  3 Dv12 vetoinen juna!

 Dv12 2625 + 2715 + 2555 + 32 vaunua

Ratatyöt tuskin ole syy kolminvetoon, voisiko Porin aamutavara ollut niin iso että kolminveto on tullut tarpeeseen..?
tallennettu
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 758


« Vastaus #152 : Maaliskuu 28, 2014, 21:14:39 »

...Ja toinen havainto perään: Porin ratapihalla havaittu jokunen Rbnqss joka viittaisi vahvasti mahd. sotilasjunaan kulussaoloon lähiaikoina, vai onko sitten vaan jemmassa odottaen parempia aikoja...?
tallennettu
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 882


« Vastaus #153 : Maaliskuu 28, 2014, 21:19:25 »

...Ja toinen havainto perään: Porin ratapihalla havaittu jokunen Rbnqss joka viittaisi vahvasti sotilasjunaan kulussaoloon lähiaikoina, vai onko sitten vaan jemmassa odottaen parempia aikoja...?

Laittaisin panokseni jonkinlaiselle säilytykselle, ei pitäisi olla sotilasjunia kulussa, sesonki alkaa toukokuussa. (vappuna) Toki sesongin ulkopuolellakin on joitakin kulkijoita esim. ulkomaan harjoitusten tai muun spesiaalin tiimoilta, mutta niitäkään ei pitäisi nyt olla. Laitetaan paino sanalle pitäisi, takuita en anna.  Virnistää
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 1226


« Vastaus #154 : Maaliskuu 28, 2014, 21:37:41 »

Tänään T3812 on pitkästä aikaan  3 Dv12 vetoinen juna!

 Dv12 2625 + 2715 + 2555 + 32 vaunua

Ratatyöt tuskin ole syy kolminvetoon, voisiko Porin aamutavara ollut niin iso että kolminveto on tullut tarpeeseen..?
No voihan... Just tulin radanvarresta kotio. 3812 kolminvedosta huomimatta ainakin 30min myöhässä
tallennettu

Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 758


« Vastaus #155 : Huhtikuu 01, 2014, 20:38:21 »

Tänä iltana liikenteessä Porin radalla ylimääräinen tavarajuna T53910 Mn-Vna. Vetovoimana 3 Dv12 ja vaunuina n. 50 venäläistä avovaunua merikonteilla lastattuna. Ohitti juuri Kokemäen, oli kyllä komean näköinen ilmetys!  Näyttää kieltä

(tämä oli aprillipila)
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 02, 2014, 14:45:56 kirjoittanut Jani Keskinen » tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 1226


« Vastaus #156 : Huhtikuu 01, 2014, 21:32:02 »

Tänä iltana liikenteessä Porin radalla ylimääräinen tavarajuna T53910 Mn-Vna. Vetovoimana 3 Dv12 ja vaunuina n. 50 venäläistä avovaunua merikonteilla lastattuna. Ohitti juuri Kokemäen, oli kyllä komean näköinen ilmetys!  Näyttää kieltä

mahtaa ollai rahaa ku pystyy tollasen junan tilaamaan. Ei taida ylim. Junat ilmasia ajettavia olla vai miten tuo touhu menee?
tallennettu

Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2909


« Vastaus #157 : Huhtikuu 02, 2014, 04:14:38 »

mahtaa ollai rahaa ku pystyy tollasen junan tilaamaan. Ei taida ylim. Junat ilmasia ajettavia olla vai miten tuo touhu menee?

Et kai meinaa, että vakiojunat olisivat ilmaisia...

Luulisin, että homma menee siten, että asiakas kertoo hänellä olevan tällainen satsi kuljetettavaa, että paljon maksaa. VR laskee, että tämän verran, ja sitten joko kertaluonteinen kuljetussopimus syntyy tai ei synny. Ei sen monimutkaisempaa.

Vakiojunat lienevät kyllä jonkin verran halvempia asiakkaalle, sillä sopimukset ovat pitkiä, ja näin ollen helpommin suunniteltavissa tehokkaiksi.
tallennettu
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 882


« Vastaus #158 : Huhtikuu 02, 2014, 07:43:41 »

Kyllä luulisi Transpointilla menevän huonosti kun joutuvat junia ilmaiseksi ajamaan  Hymyilee
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 1226


« Vastaus #159 : Huhtikuu 02, 2014, 08:02:21 »

Kyllä luulisi Transpointilla menevän huonosti kun joutuvat junia ilmaiseksi ajamaan  Hymyilee

tarkoitin että kun ei ne säännöllisetkään junat mitään ilmasia oo niin ylim junan tilaaminen on sitten kyllä kaikkea muuta kuin halpaa
tallennettu

Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 758


« Vastaus #160 : Huhtikuu 03, 2014, 14:56:00 »

Tänään Ruosniemessä on ollut toimintapäivä: Dv12 2608 kävi hakemassa tyhjät tölkit pois 9 maissa ja myöhemmin päivällä toi uudet Vgobot tilalle  Hymyilee

Eli juna kävi Rsn päivän aikana peräti 2 kertaa, harvinaista herkkua!
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 1226


« Vastaus #161 : Huhtikuu 03, 2014, 15:42:00 »

Graafisista huomattua: huomenna T3812 saapuu tampereelle vasta 10 aikaan illalla. Muunmuassa Karkussa on useamman kymmenen minutin pysähdys. Miksei 179:ä voida kohdata esim Suoniemessä? Harjavaltaan 3812 saapuu klo 18 aikaan
tallennettu

Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #162 : Huhtikuu 03, 2014, 17:47:19 »

1 raiteinen rataosa, ja rataosalla on mm Rma:n junat kulussa. Kauko-ohjaus- ja suojastus perustuu, akselinlaskenta tekniikkaan joka ei mahdollista junien peräkkäin ajattamiseen. Esim Siuron ja Suoniemen, välillä. Ts ei saa ajattaa peräkkäin, Siurosta Suoniniemeen ennen kuin edellä kulkeva juna on ohittanut Suoniemen Karkun suunnan lähtöopastimen.
tallennettu

Junia Oulaisten asemalla.
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 758


« Vastaus #163 : Huhtikuu 08, 2014, 18:31:37 »

Tänään Pri päivystäjä ei käynyt Ruosniemessä(?) vaikka siihen olisi ollut mahdollisuus (Tiistai, Pri ratapihalla täysi tölkkiletka ja toinen samanlainen Rsn ratapihalla, vaunujen vaihto ehkä tapahtuu torstaina (niin kuin viime torstaina http://vaunut.org/kuva/91311 )  Iskee silmää
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 08, 2014, 18:47:37 kirjoittanut Jani Keskinen » tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 1226


« Vastaus #164 : Huhtikuu 13, 2014, 11:33:44 »

Kalkun teollisuusraiteelle, kohtaan jossa on 2 raidetta hieman ennen Kolmihaarankadun vartioitua tasoristeystä on ilmestynyt BO 070915-4 vaunu, jossa on kyydissä jotain epämääräisiä betoni elementtejä. Yhdessä elementissä on merkinnät H-1300 oikea 1500kg. Tuon kaltaisia merkintöjä oli muissakin elementeissä. Mitäköhän nuo elementit ovat ja missä niitä on tarkoitus käyttää?
Hommaa helpottamaan lisäsin tähän kuva kyseisestä vaunusta.


* BO.JPG (99.53 kilotavua, 927x617 - tarkasteltu 264 kertaa.)
tallennettu

Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 758


« Vastaus #165 : Huhtikuu 15, 2014, 17:35:40 »

Tänään näköjään Ruosniemessä käytiin 2 kertaa, ensinmäisellä kerralla haettiin tyhjät tölkit pois 10 maissa aamulla, meikäläinen oli tällä kertaa väärässä paikassa oikeaan aikaan ja jäi kuvat saamatta...

Toisella kerralla tuotiin uudet tilalle, sattuisiko Pri asemalla puolen päivän aikoihin havaitsemani pongari tietäisi milloin toinen Rsn käynti ajoittui?  Hymyilee
tallennettu
Torbjörn Sandell
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 61


« Vastaus #166 : Huhtikuu 17, 2014, 06:44:57 »

Junaparia 461/464 on ruvettu ajamaan täyden palvelin intercity-rungolla, jossa on siis myös ravintolavaunu ja Cx (nykyinen littera taitaa olla Expt). Tällaista junaa ei ole Porissa nähtykään sitten syyskuun 2006, jolloin Porin intercity lakkautettiin.
Valitettavasti juna aiotaan muuttaa taajamajunaksi maaliskuun lopussa.

Voikohan joku Porin suunnalla oleskeleva kollega vahvistaa tai kumota teoriani siitä, että junaparia 461/464 ajettiin aikataulumerkinnöistä huolimatta vielä viime viikolla IC-junarungolla taajamajunarungon sijaan?  Hymyilee

Arveluni perustuu siihen, että uusien aikataulujen mukaan toinen Tampereella yöpyvistä perus-IC-rungoista ilmeisesti lähtee paluumatkalle Helsingin suuntaan vasta klo 14.07 IC 176:na, jolloin runko ehtisi käväistä välillä Porissa em. junissa.
tallennettu
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 758


« Vastaus #167 : Huhtikuu 17, 2014, 08:46:37 »

Viime viikolla yhtenä päivänä näheeni tuon 461/464 niin kalustona oli perinteinen sininen runko.

Ihmetyttää kyllä vielä minkä takia tuo 461/464 piti muuttaa IC2:sta IC:ksi ja IC:stä siniseksi?
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 1226


« Vastaus #168 : Huhtikuu 18, 2014, 07:03:15 »

H462:ssa tänään kaksi veturia: Sr1 3XX4 oli hinauksessa ja junaa veti Sr1 3100
Olikohan tuo 3XX4 hajonnut kun oli hinauksessa? En saanut tuon toisen veturin kahta keskimmäistä numeroa kuvista näkyviin joten siksi se on tässä 3XX4
tallennettu

Roope Prusila
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 1226


« Vastaus #169 : Huhtikuu 25, 2014, 20:38:41 »

Porin radalla lähiaikoina kulussa mahdollisesti lisäjuna sillä klo 20:49 Kalkun ohitti Sr1 3021 matkalla Poriin tai Raumalle. Se vaihtoehto että 3812 olisi hajonnut linjalle kumoutuu sillä että 3812 junaa veti  Dv12 2656
tallennettu

Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 758


« Vastaus #170 : Huhtikuu 25, 2014, 20:49:53 »

Porin radalla lähiaikoina kulussa mahdollisesti lisäjuna sillä klo 20:49 Kalkun ohitti Sr1 3021 matkalla Poriin tai Raumalle. Se vaihtoehto että 3812 olisi hajonnut linjalle kumoutuu sillä että 3812 junaa veti  Dv12 2656

Ennen kuin teen johtopäätöksen, kertoisitko mitä se näkemäsi juna kuljetti? Vai oliko pelkkä veturi?
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 1226


« Vastaus #171 : Huhtikuu 25, 2014, 21:50:18 »

Porin radalla lähiaikoina kulussa mahdollisesti lisäjuna sillä klo 20:49 Kalkun ohitti Sr1 3021 matkalla Poriin tai Raumalle. Se vaihtoehto että 3812 olisi hajonnut linjalle kumoutuu sillä että 3812 junaa veti  Dv12 2656

Ennen kuin teen johtopäätöksen, kertoisitko mitä se näkemäsi juna kuljetti? Vai oliko pelkkä veturi?

pelkkä veturi meni. Oisin kyllä tuossa maininnut vaunut jos niitä olisi ollut
tallennettu

Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 758


« Vastaus #172 : Huhtikuu 27, 2014, 15:07:45 »

Kovesjoen (Niinisalo-Parkano) entisen liikennepaikan tuntumassa on/oli viikonloppua viettämässä Pvk pölkyntukemiskone(?), ainakin eilen oli näin.
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 1226


« Vastaus #173 : Huhtikuu 28, 2014, 06:30:01 »

Kovesjoen (Niinisalo-Parkano) entisen liikennepaikan tuntumassa on/oli viikonloppua viettämässä Pvk pölkyntukemiskone(?), ainakin eilen oli näin.

eihän noita työkoneita sähkövetureilla vedetä. Eikös ratatöiden aikana ole kyseisellä rataosalla jännite kytketty ajolangasta pois
tallennettu

Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 882


« Vastaus #174 : Huhtikuu 28, 2014, 07:09:14 »

Kovesjoen (Niinisalo-Parkano) entisen liikennepaikan tuntumassa on/oli viikonloppua viettämässä Pvk pölkyntukemiskone(?), ainakin eilen oli näin.

eihän noita työkoneita sähkövetureilla vedetä. Eikös ratatöiden aikana ole kyseisellä rataosalla jännite kytketty ajolangasta pois

Nyt ei oikein kommentti avautunut? Eihän Nns-Pko-välillä ole sähköjä...
tallennettu
Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 53 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Porin/Rauman radan havaintoja  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina