Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Porin/Rauman radan havaintoja  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 53 | Siirry alas Tulostusversio
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 758


« Vastaus #175 : Huhtikuu 28, 2014, 16:41:55 »

Tänään T3814 Pri-Tpet kulussa, veturina Sr1 3068 ja 24 rapuvaunua
tallennettu
Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #176 : Huhtikuu 28, 2014, 18:20:54 »

Työkoneet kulkevat pääsääntöisesti junina, veturina käytetään joko Tka7 tai Tka8 mutta työmaaalle siirtyminen tapahtuu. Tukemiskoneella itsenäisesti.
tallennettu

Junia Oulaisten asemalla.
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 758


« Vastaus #177 : Toukokuu 08, 2014, 18:26:12 »

Tänään T3812ssa matkalla Tampereelle 18 kpl pressuvaunuja Mäntyluodosta! Veturina tällä kertaa Sr1 3079
tallennettu
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 758


« Vastaus #178 : Toukokuu 12, 2014, 13:38:13 »

JUURI NYT Parkanoon tuli sotilasjuna Parolasta ja kohta jatkaa Niinisaloon!
tallennettu
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 758


« Vastaus #179 : Toukokuu 15, 2014, 18:26:33 »

Tänään Mäntyluodon iltatavaran veturina oli Dv12 2559 ja vaunuina 18 kpl sahatavaravaunuja!

Mainittakoon että tasan viikko sitten kulki myös samaisessa junassa melko paljon pressuvaunuja (katso aikaisempi viesti). Onkohan käynyt niinkin ikävästi että osa Mäntyluodon sahatavarakuljetuksista on siirtynyt kumipyöriltä takaisin junaan?  Järkyttynyt
tallennettu
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 882


« Vastaus #180 : Toukokuu 15, 2014, 19:06:02 »

Tänään Mäntyluodon iltatavaran veturina oli Dv12 2559 ja vaunuina 18 kpl sahatavaravaunuja!

Mainittakoon että tasan viikko sitten kulki myös samaisessa junassa melko paljon pressuvaunuja (katso aikaisempi viesti). Onkohan käynyt niinkin ikävästi että osa Mäntyluodon sahatavarakuljetuksista on siirtynyt kumipyöriltä takaisin junaan?  Järkyttynyt

Joko näin, tai sitten joku taho on siirtänyt laivauksia toisesta satamasta Mäntyluotoon. Joka tapauksessa positiivinen merkki!
tallennettu
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 758


« Vastaus #181 : Toukokuu 28, 2014, 10:09:06 »

Dv12 2554 saapui juuri nyt Niinisaloon tyhjien avovaunujen kanssa.
tallennettu
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 758


« Vastaus #182 : Kesäkuu 04, 2014, 17:26:15 »

Tänään T3812 on kuvaamisen arvoinen sillä junaan on liitety Fh 3346-4 kondyktöörivaunu Porista Tampereelle! Kannattaa olla passisa silä toista mahdollistuutta ei tule
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1225


« Vastaus #183 : Kesäkuu 04, 2014, 17:33:34 »

Tänään T3812 on kuvaamisen arvoinen sillä junaan on liitety Fh 3346-4 kondyktöörivaunu Porista Tampereelle! Kannattaa olla passisa silä toista mahdollistuutta ei tule
Okei,
onko tuo vaunu heti vetureiden jälkeen vai ihan loppupäässä?
tallennettu

Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 758


« Vastaus #184 : Kesäkuu 04, 2014, 20:30:13 »

T3812 kokoonpano on:

Dv12 2557 + 2627 + 1*Rbnqss-y + 2 *Hkba + 5*Vgobo + 2*Hkba + Fh 3346-4 + 1*Hkba + 1*Vof + 1*Hkba + 4*Tab

Mahtoikohan tähän stten loppua Ruosniemen liikenne kun Fh lähetettiin pois?

Mitä noilla Tabeilla kuskataan ja minne? (Siilinjärvi?)
tallennettu
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 758


« Vastaus #185 : Kesäkuu 05, 2014, 16:05:21 »

Tänään Mäntyluodon iltajuna (3810) oli junan mittainen:

Dv12 2557 + 10*Kbp + 1*Hkba + 3*Vof + 1*Hkba

Ensinmäisessä Vofissa Wärtsilän tavaraa huputettuna ja lopuissa Vofeissa merikontteja
tallennettu
Jaakko Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 482


« Vastaus #186 : Kesäkuu 05, 2014, 19:30:25 »

Ilmeisesti Vaskiluodon laituriraide niin kehnossa kunnossa, ettei siellä pysty kuormaamaan junaan enää tavaraa, kun Porista Wärtsilän tavaraa lähtee..  Huh
tallennettu

Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 758


« Vastaus #187 : Kesäkuu 05, 2014, 20:27:59 »

Ilmeisesti Vaskiluodon laituriraide niin kehnossa kunnossa, ettei siellä pysty kuormaamaan junaan enää tavaraa, kun Porista Wärtsilän tavaraa lähtee..  Huh

Eikö Pohjanmaalta löydy sopivaa lastauspaikkaa Wärtsilän tavaralle?  Huh
tallennettu
Jaakko Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 482


« Vastaus #188 : Kesäkuu 05, 2014, 21:15:43 »

Ei ilmeisesti, Vaskiluodossa olisi laiturilla tilaa, Laihiallakin olisi sähkötön puunkuormausraide.. Suupohjan ratakin sopisi, kuormauspaikkana voisi olla Kaskisten satama, mutta taitaa olla rata liian kehno. Luulen muuten, että hupun alla voisi olla Wärtsilän Vaasassa tekemiä moottoreita Venäjän uusiin vetureihin, eilen Pohjalaisessa kerrottiin, että moottorit piti alunperin valmistaa Venäjällä, mutta ne tehtiinkin Vaasassa.
tallennettu

Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1225


« Vastaus #189 : Kesäkuu 06, 2014, 20:45:35 »

Kalkkuun Kalkunkehätien ylittävälle sillalle on ilmestynyt Sn50 kyltti. Mitö siellä nahtaa olla tekeillä kun Lielahti-Nokia välillä on jo muutenkin Sn80
tallennettu

Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 758


« Vastaus #190 : Kesäkuu 13, 2014, 19:57:00 »

Tänään oli Rauman sataman puolella pari herkullisen pitkää Vgobo-letkaa useammallakin raiteella odottamassa purkua/lastausta/paluuta kotimaahansa Näyttää kieltä
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1225


« Vastaus #191 : Kesäkuu 14, 2014, 13:50:25 »

Eilis illan T3812 oli melko yksitoikkoinen: 2xDv12 ja Sp/Sps vaunuja sekä yksi säiliövaunu
tallennettu

Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 758


« Vastaus #192 : Kesäkuu 14, 2014, 16:16:16 »

Eilis illan T3812 oli melko yksitoikkoinen: 2xDv12 ja Sp/Sps vaunuja sekä yksi säiliövaunu

Niimpä, Porin seudun tavaraliikenne on ollut viime aikoina hyvinkin laimeaa  Surullinen Toisin oli viime vuosikymmenellä kun Porin suunnalta Tamperereelle iltapäivän aikana oli kulussa kolmekin sekatavarajunaa (3806 Hva-Vka, 3810 Mn-Tpet ja 3812 Pri-Tpet). Nythän noitten junien tavarat mahtuu mainiosti yhteen junaan (3812)  Vihainen
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #193 : Kesäkuu 14, 2014, 17:56:48 »

Niimpä, Porin seudun tavaraliikenne on ollut viime aikoina hyvinkin laimeaa  Surullinen Toisin oli viime vuosikymmenellä kun Porin suunnalta Tamperereelle iltapäivän aikana oli kulussa kolmekin sekatavarajunaa (3806 Hva-Vka, 3810 Mn-Tpet ja 3812 Pri-Tpet). Nythän noitten junien tavarat mahtuu mainiosti yhteen junaan (3812)  Vihainen

Kovin laimeaksi on käynyt tosiaan, sillä omienkin havaintojen mukaan niissä Porin junissa menee enimmäkseen puutavaraa.

Perjantaisin on Porista Tampereelle kulussa 3812:n lisäksi myös 3814. Mitähän siinä kulkee - puutavaravaunuja?
tallennettu
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 758


« Vastaus #194 : Kesäkuu 14, 2014, 18:35:26 »

Perjantaisin on Porista Tampereelle kulussa 3812:n lisäksi myös 3814. Mitähän siinä kulkee - puutavaravaunuja?

Kyllä, lastattuina
tallennettu
Tero Korkeakoski
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 239


« Vastaus #195 : Kesäkuu 15, 2014, 12:07:18 »

Noh, vielä vuosituhannen vaihteessa Porin suunnalla kuljetuksia käyttivät säännöllisesti ainakin satamat, Electrolux, UPM, Seikku, Outokumpu, Metso, RKW, Pihlavan kuitulevy, Pigmenttitehdas, Technip, Stena ja Tahkoluodon voimalaitos. Lisäksi tavara-asemalta lähti iso letka vaunuja (siellä purettiin ja kuormattiin kaikenlaista) päivittäin. Nyt noista on jäljellä satamat (joista niistäkin vain Mäntyluoto ja sieltäkin melkein pelkkiä rikastekuljetuksia), Seikku ja Outokumpu (nyk. Boliden - nuo muut alueen yritykset eivät enää junakuljetuksia käytä) sekä tavara-asemalla lastataan raakapuuta. Tavaraterminaali muutti lopettaneen Electroluxin tiloihin, mutta ei käytä enää junaliikennettä (hyvin kävi alkuperäiselle rautateiden tavaraterminaalille).

Porin liikenne on pienentynyt valikoimaltaan viidesosaan. Tonneja on varmaan rikasteiden ansiosta suunnilleen sama. Tulevaisuutta ei tässäkään voi ennustaa, mutta julkisten tietojenkin perusteella voi heittää kysymyksiä ilmaan.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 16, 2014, 11:43:02 kirjoittanut Tero Korkeakoski » tallennettu

Mielipiteeni ja kommenttini ovat henkilökohtaisia mielipiteitä. Työasiat pidän omanani.
Erno Pintinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 133


« Vastaus #196 : Kesäkuu 16, 2014, 02:49:06 »

Onko teillä toiveita, mitä voisi kuvata, Rauman päässä? Hymyilee
tallennettu
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 758


« Vastaus #197 : Kesäkuu 19, 2014, 21:45:48 »

T3810 Dv12 2529 + 2620 + 12*Taimn-t + 1*Occ-y + 5*Occ

T3812 (Porista lähtiessä) Dv12 2567 + 2529 + 2620 + 12*Taimn-t + 1*Occ-y + 11*Oa

Hvassa Oa-vaunut jäivät pois ja mukaan otettiin Vof vaunu välivaunuineen.
tallennettu
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 758


« Vastaus #198 : Kesäkuu 21, 2014, 16:05:35 »

Tälläinen juna tuli bongattua matkahausta, kukas on nopein ja kertoo mistä junasta on kyse  Iskee silmää


* Sieppaa.JPG (114.46 kilotavua, 670x364 - tarkasteltu 296 kertaa.)
tallennettu
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 675


« Vastaus #199 : Kesäkuu 21, 2014, 16:35:00 »

Tälläinen juna tuli bongattua matkahausta, kukas on nopein ja kertoo mistä junasta on kyse  Iskee silmää
Pori Jazz-juna?
tallennettu
Sivuja: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 53 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Porin/Rauman radan havaintoja  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina