Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Porin/Rauman radan havaintoja  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 53 | Siirry alas Tulostusversio
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 758


« Vastaus #275 : Tammikuu 07, 2015, 19:44:16 »

T3812 Dv12 2714 + 2721 + 2629 + 1*Sgm + 14*Oa (Porista lähtiessä)

T3812 Dv12 2714 + 2721 + 2629 + 1*Sgm + 1*Hkba + 1*Vof + 1*Hkba +6*Tad (Harjavallasta lähtiessä)
tallennettu
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 758


« Vastaus #276 : Tammikuu 13, 2015, 22:16:12 »

Nyt olisi kysyntää useanmallekkin Tahkoluoto-Kaskinen rapujunalle (ja mierontielle)!  Virnistää

http://www.satakunnankansa.fi/Satakunta/1194952960514/artikkeli/jattilastissa+ollut+tukkiproomu+uhkasi+upota+tahkoluoto+hatasatamaksi.html

Mutta veikkaampa että puut viedään jollain muulla keinolla perille Kaskisiin, Meri-Porin suunnalla rapujuna olisi todella harvinainen ilmiö.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 13, 2015, 22:49:18 kirjoittanut Jani Keskinen » tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1410


« Vastaus #277 : Tammikuu 13, 2015, 23:58:17 »

"Muutama tukki" näyttäisi odottavan jatkokuljetusta - montako rekkaa?
tallennettu
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 758


« Vastaus #278 : Tammikuu 14, 2015, 00:26:31 »

"Muutama tukki" näyttäisi odottavan jatkokuljetusta - montako rekkaa?

Proomun "kuolleeksi painoksi" on ilmoitettu 5500 tonnia. http://www.raumacata.fi/hinaajat/bgviiru/

Siittä voikin laskea kuinka monta rekallista menisi kasitiellä (olettaen että proomu on lastattu täyteen). Vai olisiko sittenkin järkevämpää kuljettaa tuo tonnimäärä junalla perille...?
tallennettu
Markus Perälä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 31


« Vastaus #279 : Tammikuu 15, 2015, 18:21:36 »

Tänään klo 13 jälkeen 2xDv12 ohitti Kiukaisten aseman matkalla Rauman suuntaan. Enpä ole tällaista vielä nähnytkään tällä suunnalla.
tallennettu
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 758


« Vastaus #280 : Tammikuu 15, 2015, 20:41:40 »

Tänään klo 13 jälkeen 2xDv12 ohitti Kiukaisten aseman matkalla Rauman suuntaan. Enpä ole tällaista vielä nähnytkään tällä suunnalla.

Aikatauluista luntattuna kyseessä voisi olla T3430 vai oliko pelkät koneet? Mielenkiintoista!
tallennettu
Markus Perälä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 31


« Vastaus #281 : Tammikuu 16, 2015, 12:06:42 »

Tänään klo 13 jälkeen 2xDv12 ohitti Kiukaisten aseman matkalla Rauman suuntaan. Enpä ole tällaista vielä nähnytkään tällä suunnalla.

Aikatauluista luntattuna kyseessä voisi olla T3430 vai oliko pelkät koneet? Mielenkiintoista!

T3730 meni Kiukaisissa sivulle. Sen jälkeen kyseinen Dv12-pari meni Rauman suuntaan. Deeverien perässä tuli T3430, joka joutui jarruttelemaan lähtöopastimelle.

Tosiaan itse en ole pelkkiä diesel-koneita nähnyt liikkuvan täällä.
tallennettu
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 758


« Vastaus #282 : Tammikuu 16, 2015, 22:36:44 »

Perjantaisin vakinainen T3723 saapui tänään 1,5h myöhässä Raumalle kokoonpanolla: Sr1 ? + 18*Kbp + 2*Taimn-u + 9*Sp + 5*Gbln (20 ensinmäisetä vaunua oli tyhjiä)

tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 1226


« Vastaus #283 : Tammikuu 16, 2015, 23:13:06 »

Perjantaisin vakinainen T3723 saapui tänään 1,5h myöhässä Raumalle kokoonpanolla: Sr1 ? + 18*Kbp + 2*Taimn-u + 9*Sp + 5*Gbln (20 ensinmäisetä vaunua oli tyhjiä)


kuvausta vastaava juna nähtiin tänään Pispalassa, en valitettavasti muista aikaa mutga ihmeteltiin mikä sieltä tulee ja mihin se on menossa
tallennettu

Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 758


« Vastaus #284 : Tammikuu 20, 2015, 20:58:24 »

T3812: Dv12 2732 + 2647 + 4*Tad + 1*Hkba + 7*Vgobo + 1*Vof + 1*Vgobo + 1*Hkba + 10*Taimn-t

Ja tattien numerot ovat (mitä nyt pystyn erottaa suttuisista kuvista) : 42048-x, 42602-3, 42352-4, 42542-4. Voisin olla lähes varma että Tatit on matkalla Siilinjärvelle...
tallennettu
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 758


« Vastaus #285 : Tammikuu 22, 2015, 17:28:17 »

T3810 Dv12 2553(?) + 1*Hkba + 1*Vgk + 1*Hkba + 5*Occ.

Tältä vuodelta ensinmäinen havainto kun Mäntyluodon radalla kulkee muutakin kuin rikastetta ja kuparia!
tallennettu
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 758


« Vastaus #286 : Tammikuu 23, 2015, 01:45:52 »

Yara lopettaa lannoitteiden valmistuksen Harjavallassa

http://www.satakunnankansa.fi/Satakunta/1194955347698/artikkeli/yara+lopettaa+lannoitteiden+valmistuksen+harjavallassa.html

tallennettu
Erno Pintinen
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 133


« Vastaus #287 : Tammikuu 23, 2015, 14:28:14 »

Jaakko Hirvonsalo Länsi-Suomen sivuilla:

"Kokemäeltä Lielahteen kulkevan junaradan 100 miljoonan euron arvoinen peruskorjausurakka on nyt valmis ja ensimmäiset isot vaunut ovat jo olleet käytössä. Tämä on Rauman kauppakamarin toimitusjohtaja Jaakko Hirvonsalon mukaan merkittävä asia suomalaisen metsäteollisuuden kilpailukyvylle sekä Rauman seudulle ja satamalle.
 
- Keski-Suomen teollisuudesta voidaan nyt kuljettaa tavaraa vuoden alusta alkaen järeillä 25 tonnin akselipainon kestävillä uusilla vaunuilla 90 kilometrin tuntinopeudella. Tämä merkitsee selkeätä helpotusta teollisuuden logistiikkakuluille.
 
Rauma-Jämsänjokilaakso on eräs Suomen metsäteollisuuden tärkeimmistä tavarankuljetusradoista. Jämsänjokilaakson paperikuljetusten pääsuunta on metsäteollisuuden keskittämispäätösten johdosta Rauman satama. Myös Keski-Suomen ja Pirkanmaan teknologiateollisuus käyttää rataa kasvavassa määrin.
 
- Kun vielä Rauman sataman meriväylän syväys saadaan parissa vuodessa kuntoon, on koko kuljetusputki Keski-Suomesta maailmalle eritäin tehokkaassa kunnossa, Hirvonsalo jatkaa.
 
Koko Rauma – Kokemäki - Tampere – Jämsä -yhteys on sähköistetty ja perusparannettu 1990-luvun lopulla, mutta ongelmaksi on muodostunut se, että uusi rata ei ole kokonaan kestänyt täyttä 25 tonnin akselipainoa.  Rauma - Kokemäki osuus peruskorjattiin ja nyt koko yhteys on kunnossa
 
Rauman suuntaan tulee vuodessa noin 2,5 miljoonaa tonnia saapuvaa liikennettä ja 300 000 tonnia liikennettä lähtee pois. Vaunuja välillä liikkuu noin 72 000 kappaletta vuodessa."
tallennettu
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 758


« Vastaus #288 : Tammikuu 23, 2015, 14:40:42 »

Tänään aamupäivällä Porin ratapihalla seisoi yksinäinen mystinen Vgk. Onkohan peräti menossa/tulossa Bolidenilta?

Edellisen kerran olen nähnyt Vgk Porissa (Mn oma luku) vuonna 2010, joten mainitsemisen arvoinen havainto!  Virnistää
tallennettu
Viljo Sädemäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 14


« Vastaus #289 : Tammikuu 26, 2015, 18:12:41 »

T3812 Porista lähdettäessä: Dv12 2726 + 1*Hkba + 1*Vgk + 1*Hkba + 4*Occ-y + 12*Sp/Sps
tallennettu
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 758


« Vastaus #290 : Tammikuu 26, 2015, 19:32:10 »

T3812 Porista lähdettäessä: Dv12 2726 + 1*Hkba + 1*Vgk + 1*Hkba + 4*Occ-y + 12*Sp/Sps

...Ja sama roska Harjavallasta lähdettäessä:

Dv12 2726 + 1*Hkba + 1*Vgk + 1*Hkba + 4*Occ-y + 12*Sp/Sps + 1*Oa + 2*Taimn + 1*Zagkks + 1*Sag
tallennettu
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 758


« Vastaus #291 : Tammikuu 30, 2015, 21:04:22 »

Tällä viikolla Porin tavaraliikenne ollut hiljaista (lukuun ottamatta rikasteliikennettä), Seikun sahalle ei ole tällä viikolla tullut puuta yhtään junalla ja Mäntyluotosta Tampeerelle lähtevien havaittujen vaunujen määrä on 7. Viime perjantaina havaittu Vgk Porin asemalla seisoo yhä samalla paikalla...
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 01, 2015, 17:20:06 kirjoittanut Jani Keskinen » tallennettu
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 758


« Vastaus #292 : Helmikuu 01, 2015, 17:00:35 »

Otetaampas edellinen viesti takaisin:

Mäntyluodon radalla näyttäisi olleen lauantaina X määrä rikastejunia kulussa! (normaalisti kulkevat Ma-Pe)

Pientä ruuhkaa näyttäisi olevan satamassa sillä https://www.marinetraffic.com mukaan Porin edustalla oli vähän aikaa sitten 2 rikastelaivaa odottamassa purkua!
tallennettu
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 758


« Vastaus #293 : Helmikuu 03, 2015, 18:13:42 »

Tänään Mäntyluodon iltajunassa 3810 oli vaunuja Tampereelle asti: Dv12 2642 + 3*Sim + 1*Occ-y + 5*Occ. Porissa Occ vaunut otettiin pois ja tilalle tuli X määrä Oa vaunuja, junanumeroa kasvatettiin kakkosella ja juna lähti tuollaisenaan Harjavaltaan ja niin edelleen Tampereelle
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 03, 2015, 18:40:21 kirjoittanut Jani Keskinen » tallennettu
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 758


« Vastaus #294 : Helmikuu 05, 2015, 15:35:54 »

Tänään Tahkoluodon radan alkupäässä näyttäisi olleen lumet aurattu kiskoilta. Kaupallista tavaraliikennettä lähiaikoina?
tallennettu
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 758


« Vastaus #295 : Helmikuu 06, 2015, 19:56:45 »

Ilmeisesti Kokemäen onnettomuuden vuoksi tänään 3816 ja 3812 näyttäisivät menevän yhtenä pakettina Porista Tampereelle ja 3812 kuljettaa tällä kertaa puuta.

T3812: 2*Sr1 + 24*Sp + 12*Oa
tallennettu
Ari Lindroos
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 24


« Vastaus #296 : Helmikuu 07, 2015, 12:36:38 »

Tänään kauppaan kävellessä satuin samaan aikaan kun viisivaunuinen H464 lähti Nokian asemalta. Kokoonpano oli omituinen, Sr1+2xsininen+2x1k-IC+1x2k-IC. Johtuneeko tuosta onnettomuudesta?

Kuvankin yritin ottaa mutta kännykän räpellys taskusta kesti liian kauan ja juna meni sen siliän tien :/
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 1226


« Vastaus #297 : Helmikuu 07, 2015, 12:59:57 »

Tänään kauppaan kävellessä satuin samaan aikaan kun viisivaunuinen H464 lähti Nokian asemalta. Kokoonpano oli omituinen, Sr1+2xsininen+2x1k-IC+1x2k-IC. Johtuneeko tuosta onnettomuudesta?

Kuvankin yritin ottaa mutta kännykän räpellys taskusta kesti liian kauan ja juna meni sen siliän tien :/

kyseessä Tpe vararunko
tallennettu

Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 758


« Vastaus #298 : Helmikuu 08, 2015, 13:39:07 »

Tänään 465 ja 468 edelleen Tampereen vararungolla!
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #299 : Helmikuu 09, 2015, 07:48:45 »

Tänään 465 ja 468 edelleen Tampereen vararungolla!

Juu ja tänäänkin ja jatkuu niin kauan kunnes normi runko on saatu tarkastettua ja korjattua mahdolliset rikkoontuneet asiat.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 53 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Porin/Rauman radan havaintoja  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina